Onko vaatimusten/korvausten/tuomion tms. määrään
vaikutusta jos valitsee kirjallisen menettelyn. Vai kannattaako itse olla läsnä oikkarissa ...?
Siis valtio vs minä.
kirjallinen menettely
5
1341
Vastaukset
- .........?
Valtio vs sinä?
Vain jukuripäisimmät suomalaiset lähteävät käräjöimään valtiota vastaan, joten tuskin ottavat kirjalliseen menettelyyn. - käräjil..!
Älä sää lyö ite päätä seinään. Meikä voitti paikallisen pankinki ku oli kunnon lakihemmot apuna. Jäi sikahyvä maku ja kunnon fyrkat korvaukseks. Hiffasin sen netistä oikeuapunet tai jotain. :)
- teppo
siis et ollut kirjallisessa menettelyssä?
oliko sulla palkattu lakimies vai oikeusaputoimiston avustaja (ilmainen`)?
ja tässähän ei ole kyse yksityistä instanssia vastaan vaan suomen valtiota.
ELI: kannattaako itse olla paikalla vai tehdä niinkuin poliisisetä ehdotti kirjallista menettelyä (ei tarvi olla paikalla vaan päätökset tulee postissa). Kummasta saa pienemmän tuomion tai sakot....? - §§§
teppo kirjoitti:
siis et ollut kirjallisessa menettelyssä?
oliko sulla palkattu lakimies vai oikeusaputoimiston avustaja (ilmainen`)?
ja tässähän ei ole kyse yksityistä instanssia vastaan vaan suomen valtiota.
ELI: kannattaako itse olla paikalla vai tehdä niinkuin poliisisetä ehdotti kirjallista menettelyä (ei tarvi olla paikalla vaan päätökset tulee postissa). Kummasta saa pienemmän tuomion tai sakot....?Kysymys on hieman epäselvä.
"tässähän ei ole kyse yksityistä instanssia vastaan vaan suomen valtiota. "
Siis...kirjallinen menettelyhän tarkoittaa sitä, että rikosasiassa ei pidetä käräjäoikeuden istuntoa, vaan että vastaaja
a) tunnustaa rikoksen niin kuin teko on haastehakemukseen kirjoitettu
b) suostuu kirjalliseen menettelyyn ja
c) luopuu oikeudestaan suulliseen oikeudenkäyntiin.
Juttua ei kirjalliseen menettelyyn yritetäkään, ellei rikoksesta epäilty ole jo esitutkinnassa myöntänyt syyllisyytensä ja ilmoittanut suostuvansa kirjalliseen menettelyyn.
"Kummasta saa pienemmän tuomion tai sakot....? "
Ei merkitystä.
- Mr_Schwarz
kirjallisessta päätöksestä voi valittaa hovioikeuteen..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743397
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601628