työaika 4-37,5

työnmekka

Onko normaalia että työsopimuksessa työajaksi on laitettu 4-37,50/ viikko, miksi? yritetäänkö maksaa vähemmän vaikka työvuoro on 8h päivä jos sattuu saamaan työn aikaisemmin valmiiksi jottai ei tarvi maksaa koko vuorolta?

14

1932

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luuruu

Tarkoittaa sitä että eivät ole velvollisia antamaan sinulle työtä esim 8 h pvä.(5 x 7.5 = 37.5 h. vko )
      Jonain päivänä voivat vaikka antaa 2 h seuraavana 3 h jne mahdollista on että jonain päivänä ei ole töitä ollenkaan kunhan viikkotyöajaksi tulee vähintään se 4 h.

• että takaavat

4 t töitä viikossa. Työajat, paikat yms. voivat olla mitä vain ja ne myös voidaan ilmoittaa milloin vain.

• pitäisi kyllä

ilmottaa työntekijälle viikko etukäteen. Alottajalla pitäisi jo olla ensi viikon tuntilista, ja siihen merkattuna töitä vähintään 4 h.

• työnmekka
        pitäisi kyllä kirjoitti:

ilmottaa työntekijälle viikko etukäteen. Alottajalla pitäisi jo olla ensi viikon tuntilista, ja siihen merkattuna töitä vähintään 4 h.

töitä kyllä on joka arkipäivä se 8h merkattu ja samapaikka koska kyseessä elintarvikesiivous niin miksi sopimuksessa kuitenki 4-37,5 kun voisi hyvin olla 37,50 ;D

• voi päättyä
        työnmekka kirjoitti:

töitä kyllä on joka arkipäivä se 8h merkattu ja samapaikka koska kyseessä elintarvikesiivous niin miksi sopimuksessa kuitenki 4-37,5 kun voisi hyvin olla 37,50 ;D

jolloin työtuntisi ja työkohteesi muuttuvat. 4h/vko on ns. takuutunnit, mitkä työnantaja on velvollinen tarjoamaan. Tai jos sulla menee sukset ristiin työnantajan kans, ne siirtää sut kohteeseen jossa tunnit 4h/vko. Savustavat näin pihalle.

• Hakupaalla

Tuntuu vahan silta etta useammassakin siivoustyossa on sopimus 4-37,5 tuntia viikko. Toita voi olla tai sitten ei. Tietysti lupaillaan etta toita on, mutta annas olla kun sesonki on ohi. Silloin vakituiset tyontekijat joilla on parempi sopimus, saavat tyot ja 4-37,5 tuntiset ovat "varalla" silloin kun heita satutaan tarvitsemaan. Kuka elaa 4 tunnilla toita viikossa?! Tosi huono sopimus tuollainen mutta haluaako tyonantajat edes tehda parempia, kuin moni suostuu tallaiseenkin sopimukseen pakon edessa. Haen itse koko ajan muuta tyota jossa taattaisiin edes vahan enemman tunteja.

• vaatia

Parempi soppari, eikä tyytyä tuohon työnantajaedulliseen sopimukseen.

Mutta jos teet samaa hommaa 8h päivä muutaman kuukauden, se katsotaan vakiintuneeksi käytännöksi ja silloin työsopparin 4h/vko tuntimäärällä ei ole merkitystä. Jotta sopimus pätisi, töitä ei voi olla säännöllisesti 8h/pvä.

• ....

Työhön tarvittaessa kutsuttavana,minulla ei ole työsopimuksessa minkäänlaista kirjallista tuntimäärää.Suullisesti on eräs tuntimäärä sovittu,mutta se ei toteudu hiljaisena aikana.Työsopimukseni on aivan surkea,olen kysellyt muutosta siihen,mutta ei kuulema voida.
        Haaveilen työpaikasta,jossa olisi ainakin lähes täydet tunnit,eikä jokaista uutta työvuorolistaa tarvitsisi jännittää,onko töitä vai ei.Nimittäin joka kuukausi on ne pakolliset menoerät ja palkkaakin saisi tulla.

• kiinnostunut..
        vaatia kirjoitti:

Mutta jos teet samaa hommaa 8h päivä muutaman kuukauden, se katsotaan vakiintuneeksi käytännöksi ja silloin työsopparin 4h/vko tuntimäärällä ei ole merkitystä. Jotta sopimus pätisi, töitä ei voi olla säännöllisesti 8h/pvä.

Oletko varma tuosta asiasta, että jos tekee pari kuukautta täysiä tunteja, se on jo vakiintunut käytäntö, eikä työnantaja voi sitä muuttaa? Onkos tästä jotain oikeuden päätöstä? Mun mielestä pari kuukautta on kuitenkin aika lyhyt aika.

• hakupaalla
        .... kirjoitti:

Työhön tarvittaessa kutsuttavana,minulla ei ole työsopimuksessa minkäänlaista kirjallista tuntimäärää.Suullisesti on eräs tuntimäärä sovittu,mutta se ei toteudu hiljaisena aikana.Työsopimukseni on aivan surkea,olen kysellyt muutosta siihen,mutta ei kuulema voida.
        Haaveilen työpaikasta,jossa olisi ainakin lähes täydet tunnit,eikä jokaista uutta työvuorolistaa tarvitsisi jännittää,onko töitä vai ei.Nimittäin joka kuukausi on ne pakolliset menoerät ja palkkaakin saisi tulla.

Minulla on 4-37,5 tunnin soppari ja koko ajan on haku paalla tyohon, jossa olisi parempi maara tunteja. Aiemmin olin niin tyhma etta olin vuosia tyossa, jossa tunteja ei ollut kovin paljoa ja silti tyydyin siihen. Vaikka olisikin toita ja valilla ihan riittavastikin, kannattaa aina hakea parempaa. Tyonantajalle ei ole mitaan syyta olla uskollinen jos kerran hekin tarjoavat tyota ihan miten sattuu.

• meillä nykyään
        hakupaalla kirjoitti:

Minulla on 4-37,5 tunnin soppari ja koko ajan on haku paalla tyohon, jossa olisi parempi maara tunteja. Aiemmin olin niin tyhma etta olin vuosia tyossa, jossa tunteja ei ollut kovin paljoa ja silti tyydyin siihen. Vaikka olisikin toita ja valilla ihan riittavastikin, kannattaa aina hakea parempaa. Tyonantajalle ei ole mitaan syyta olla uskollinen jos kerran hekin tarjoavat tyota ihan miten sattuu.

nyt tekevät sopimuksia uusille työntekijöille 4- 37,5h ja lisäksi lukee että tarvittaessa työhön kutsuttava ( kuitenkin tekee 7,5h/ päivä) , itellä on kans tuo 4-37,5 mutta ei lue tarvittaessa työhön kutsuttava.

Olen kuitenkin tehnyt jo pitkän aikaa 37,5 tunnin viikkoja. Paskemmaksi sopimukset vain muuttuvat...

• tuo tosi
        vaatia kirjoitti:

Minä en oikein usko tuohon.Omasta kokemuksesta:olen varmaan puolivuotta ollut täyspäiväisesti töissä,nyt kuitenkin alkoi hiljaisempi jakso töissä,niin eiköhän listassa ole 16h/viikko.Ei meillä ainakaan voi tuudittautua siihen ajatukseen,että koska olen saanut tehdä täyttä päivää,olen vanha työntekijä,saisin hiljaisena aikana edelleen täydet tunnit.

• jo vaihtanut
        meillä nykyään kirjoitti:

nyt tekevät sopimuksia uusille työntekijöille 4- 37,5h ja lisäksi lukee että tarvittaessa työhön kutsuttava ( kuitenkin tekee 7,5h/ päivä) , itellä on kans tuo 4-37,5 mutta ei lue tarvittaessa työhön kutsuttava.

Olen kuitenkin tehnyt jo pitkän aikaa 37,5 tunnin viikkoja. Paskemmaksi sopimukset vain muuttuvat...

Nykyaan ei taideta tehda muita kuin 4-37,5 tai "tarvittaessa tyohon kutsuttava" sopimuksia. Silti "tarvittaessa tyohon kutsuttava" on parempi kuin edellinen, jos tietaa jo kohteen ja etta siella on aina sama maara toita. Olin aiemmin 4-37,5 tunnin sopimuksella, joka tarkoitti etta toita tosiaankin saattoi olla joko 4 tuntia tai sitten 40 tuntia viikko.. Riippuu varmaan ihan kohteesta kumpi naista on kannattava.

• joopa89

Mulla oli joskus 0,5 - 37,5 h/vk sopimus, minkä sanottiin olevan "normaalikäytäntö" firmassa. Tosin en enää oo kyseisessä firmassa töissä kun sain muualta täydet tunnit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6917
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4431
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3826
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3508
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      188
      3455
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2959
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2664
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2501
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13