Duactille

allerginen?

Voiko olla? Minkälaisia oireita, jos joku on ollut?

6

4570

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katjamarja

Minulle tuli sydämentykytyksiä ja rytmihäiriöitä Duactin käytöstä ja jouduin sen lopettamaan. Lääke sinänsä hillitsi allergiaoireita mutta toi näitä sydänperäisiä vaivoja. Olen käyttänyt Heinixiä ja Histeciä ja ne auttavat eivätkä aiheuta muita oireita. Käsittääkseni lähes kaikille lääkkeille voi olla allerginen.

• haittavaikutuksia?

Nyt ilmeisesti sotkette lääkkeen aiheuttamat haittavaikutukset ja lääkeallergian. Useimmat lääkkeet voivat aiheuttaa haittoja, mutta kaikki lääkkeet eivät aiheuta allergiaa.

Allergia allergialääkkeelle kuulostaa sinänsä erikoiselta, koska esim. Duact hillitsee juuri niitä mekanismeja, joiden kautta allergiset oireet (kuten ihon punoitus ja kutina, nenän valuminen, aivastelu) muodostuvat.

Duactissa on tavallisen antihistamiinin ohella pseudoefedriiniä supistamassa limakalvojen turvotusta. Pseudoefedriini on ns sympatomimeetti eli sympaattisen hermojärjestelmän toimintaa matkiva lääke eli se voi nostaa sykettä, aiheuttaa unettomuutta jne. Pseudoefedriini onkin dopingainelistalla.

Duact on kuitenkin tehokas allergialääke eikä suinkaan aiheuta monille haittoja. On pari muutakin pseudoefedriiniä sisältävää antihistamiinivalmistetta.

• Nic!

Minä olen 30v mies ja olen käyttänyt pahan heinänuhan hallintaan duactia varmaan 15 vuotta. Harrastan kaikennäköistä urheilua ja muutenkin olen kohtuu hyvässä kunnossa.

Mulla on kuitenkin säännöllisin väliajoin sydämmentykytystä ja välistä tuntuu, että jokunen lyönti jää välistä! Viimeksi tälläinen pien "sydäri" tuli kesken jalkapallo-ottelun. En ole näistä sen kummemmin koskaan välittänyt ja osannut yhdistää duactiin, mutta nyt pitää kyllä asia tutkia.

Liekköhän kuinka vaarallista tämmöinen??

• vaarallista
        Nic! kirjoitti:

Minä olen 30v mies ja olen käyttänyt pahan heinänuhan hallintaan duactia varmaan 15 vuotta. Harrastan kaikennäköistä urheilua ja muutenkin olen kohtuu hyvässä kunnossa.

Mulla on kuitenkin säännöllisin väliajoin sydämmentykytystä ja välistä tuntuu, että jokunen lyönti jää välistä! Viimeksi tälläinen pien "sydäri" tuli kesken jalkapallo-ottelun. En ole näistä sen kummemmin koskaan välittänyt ja osannut yhdistää duactiin, mutta nyt pitää kyllä asia tutkia.

Liekköhän kuinka vaarallista tämmöinen??

Jotkuthan saa sydämentykyttelyä, muljahtelua ym tuntemuksia jo kahvistakin.

Jos pseudoefedriini olisi ollut sulle vaarallista, et enää täällä kirjoittelisi.

Tietty voi olla, että sydänoireita tulee sulle helpommin, jos Duactin ohella nautit päivän aikana paljon kahvia.

Jos tuntuu, että sydänoireet ovat ikäviä, vaihda pelkkää antihistamiinia sisältävään valmisteeseen. Usein nekin riittävät hillitsemään allergiaoireita.

• Nic!
        vaarallista kirjoitti:

Jotkuthan saa sydämentykyttelyä, muljahtelua ym tuntemuksia jo kahvistakin.

Jos pseudoefedriini olisi ollut sulle vaarallista, et enää täällä kirjoittelisi.

Tietty voi olla, että sydänoireita tulee sulle helpommin, jos Duactin ohella nautit päivän aikana paljon kahvia.

Jos tuntuu, että sydänoireet ovat ikäviä, vaihda pelkkää antihistamiinia sisältävään valmisteeseen. Usein nekin riittävät hillitsemään allergiaoireita.

Valitettavasti heinixit ja histecsit ei tehoa, kun taas duacteilla, flicsonase nenäsuihkeella ja lomudal silmätipoilla olen lähes oireeton.

Kahvia en juo, joten siitä ei ole ongelmaa.

Täytyy ensi keväänä kysyä lekurilta vaihtoehtoisia lääkkeitä, siis jos pumppu ei petä ennen sitä ;-)

• ellimiina

Sain kyseisestä tuotteesta aika voimakkaan allergisen reaktion, tosin se tuli vasta n. viiden tunnin päästä ottamisesta. Kasvot turposivat nenä-suu alueelta ja kun päivystykseen pääsin, olin leuka ja kaula täynnä pientä ryhelmää (utikarian peitossa). Vastaavanlainen tuote cirrus käy minulle eli olen jollekin lääkkeen apuaineelle voimakkaasti allerginen. Itse epäilen Shellakkaa tai rautaoksidia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      28
      1848
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      157
      1812
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      355
      1586
    4. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      150
      1217
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      213
      1174
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1128
    7. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      1024
    8. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      1005
    9. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      5
      999
    10. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      81
      955
    Aihe