Duactille

allerginen?

Voiko olla? Minkälaisia oireita, jos joku on ollut?

6

3692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katjamarja

      Minulle tuli sydämentykytyksiä ja rytmihäiriöitä Duactin käytöstä ja jouduin sen lopettamaan. Lääke sinänsä hillitsi allergiaoireita mutta toi näitä sydänperäisiä vaivoja. Olen käyttänyt Heinixiä ja Histeciä ja ne auttavat eivätkä aiheuta muita oireita. Käsittääkseni lähes kaikille lääkkeille voi olla allerginen.

      • haittavaikutuksia?

        Nyt ilmeisesti sotkette lääkkeen aiheuttamat haittavaikutukset ja lääkeallergian. Useimmat lääkkeet voivat aiheuttaa haittoja, mutta kaikki lääkkeet eivät aiheuta allergiaa.

        Allergia allergialääkkeelle kuulostaa sinänsä erikoiselta, koska esim. Duact hillitsee juuri niitä mekanismeja, joiden kautta allergiset oireet (kuten ihon punoitus ja kutina, nenän valuminen, aivastelu) muodostuvat.

        Duactissa on tavallisen antihistamiinin ohella pseudoefedriiniä supistamassa limakalvojen turvotusta. Pseudoefedriini on ns sympatomimeetti eli sympaattisen hermojärjestelmän toimintaa matkiva lääke eli se voi nostaa sykettä, aiheuttaa unettomuutta jne. Pseudoefedriini onkin dopingainelistalla.

        Duact on kuitenkin tehokas allergialääke eikä suinkaan aiheuta monille haittoja. On pari muutakin pseudoefedriiniä sisältävää antihistamiinivalmistetta.


      • Nic!

        Minä olen 30v mies ja olen käyttänyt pahan heinänuhan hallintaan duactia varmaan 15 vuotta. Harrastan kaikennäköistä urheilua ja muutenkin olen kohtuu hyvässä kunnossa.

        Mulla on kuitenkin säännöllisin väliajoin sydämmentykytystä ja välistä tuntuu, että jokunen lyönti jää välistä! Viimeksi tälläinen pien "sydäri" tuli kesken jalkapallo-ottelun. En ole näistä sen kummemmin koskaan välittänyt ja osannut yhdistää duactiin, mutta nyt pitää kyllä asia tutkia.

        Liekköhän kuinka vaarallista tämmöinen??


      • vaarallista
        Nic! kirjoitti:

        Minä olen 30v mies ja olen käyttänyt pahan heinänuhan hallintaan duactia varmaan 15 vuotta. Harrastan kaikennäköistä urheilua ja muutenkin olen kohtuu hyvässä kunnossa.

        Mulla on kuitenkin säännöllisin väliajoin sydämmentykytystä ja välistä tuntuu, että jokunen lyönti jää välistä! Viimeksi tälläinen pien "sydäri" tuli kesken jalkapallo-ottelun. En ole näistä sen kummemmin koskaan välittänyt ja osannut yhdistää duactiin, mutta nyt pitää kyllä asia tutkia.

        Liekköhän kuinka vaarallista tämmöinen??

        Jotkuthan saa sydämentykyttelyä, muljahtelua ym tuntemuksia jo kahvistakin.

        Jos pseudoefedriini olisi ollut sulle vaarallista, et enää täällä kirjoittelisi.

        Tietty voi olla, että sydänoireita tulee sulle helpommin, jos Duactin ohella nautit päivän aikana paljon kahvia.

        Jos tuntuu, että sydänoireet ovat ikäviä, vaihda pelkkää antihistamiinia sisältävään valmisteeseen. Usein nekin riittävät hillitsemään allergiaoireita.


      • Nic!
        vaarallista kirjoitti:

        Jotkuthan saa sydämentykyttelyä, muljahtelua ym tuntemuksia jo kahvistakin.

        Jos pseudoefedriini olisi ollut sulle vaarallista, et enää täällä kirjoittelisi.

        Tietty voi olla, että sydänoireita tulee sulle helpommin, jos Duactin ohella nautit päivän aikana paljon kahvia.

        Jos tuntuu, että sydänoireet ovat ikäviä, vaihda pelkkää antihistamiinia sisältävään valmisteeseen. Usein nekin riittävät hillitsemään allergiaoireita.

        Valitettavasti heinixit ja histecsit ei tehoa, kun taas duacteilla, flicsonase nenäsuihkeella ja lomudal silmätipoilla olen lähes oireeton.

        Kahvia en juo, joten siitä ei ole ongelmaa.

        Täytyy ensi keväänä kysyä lekurilta vaihtoehtoisia lääkkeitä, siis jos pumppu ei petä ennen sitä ;-)


    • ellimiina

      Sain kyseisestä tuotteesta aika voimakkaan allergisen reaktion, tosin se tuli vasta n. viiden tunnin päästä ottamisesta. Kasvot turposivat nenä-suu alueelta ja kun päivystykseen pääsin, olin leuka ja kaula täynnä pientä ryhelmää (utikarian peitossa). Vastaavanlainen tuote cirrus käy minulle eli olen jollekin lääkkeen apuaineelle voimakkaasti allerginen. Itse epäilen Shellakkaa tai rautaoksidia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      157
      27890
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      202
      17807
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      354
      9341
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6368
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4183
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      193
      3781
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      32
      1925
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1477
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      49
      1235
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      51
      1177
    Aihe