Pafos vai Larnaka lapsiperheelle

Kaissa

lokakuussa olisi tarkoitus lähteä... onko jollakulla kokemuksia jommastakummasta paikasta? Nämä onnistuin muutaman tunnin hikisen surffauksen jälkeen seulomaan seuraavaksi kohteeksemme mutta vielä näistä pitäisi valita. Tyttö 6v. lähdössä mukaan - kummassa paremmat uintimahdollisuudet?

4

2233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Serafinina

Moi! Minä tykkään enempi Pafoksesta kuin Larnakasta! Pafoksen lähistöllä on pieniä kivoja rantoja, itse kaupungin rannat ovat kivisiä, mutta kyllä niissä pystyy hyvin uimaan! Myöskään Coral Bay-rannalle ei mahdoton matka, sinne pääsee bussilla hyvin.
      6-vuotias varmaan tykkäisi käydä Pafoksen akvaariossa ja Pafos bird parkissa! Mihin hotelliin olette majoittumassa? Jos haluat kysyä jotain, vastaan mielelläni.

• Kaissa

kiitos viestistäsi. Pafoksessa meillä on kaksikin hotellivaihtoehtoa: sofianna ja anemi. Onko sinulla kokemuksia jommastakummasta?

Vielä vähän jahkataan vaihtoehdoista - viikon kuluttua viimeistään matka on varattava jos mielimme lähteä syys-lokakuun vaihteessa saatikka vielä saada mieleinen hotelli. Tällä hetkellä tilaa noista vielä näkyi löytyvän.

Pafos näyttää tosi kivalta mutta onko hirveän pieni paikka. Olimme viime kesänä Thassoksella eteläkärjessä ihan pienessä kaupungissa jossa oli kaksi katua --- meinasi aika käydä pitkäksi.... näillä kokemuksilla nyt uutta matkaa varaamaan...

• Serafinina
        Kaissa kirjoitti:

kiitos viestistäsi. Pafoksessa meillä on kaksikin hotellivaihtoehtoa: sofianna ja anemi. Onko sinulla kokemuksia jommastakummasta?

Vielä vähän jahkataan vaihtoehdoista - viikon kuluttua viimeistään matka on varattava jos mielimme lähteä syys-lokakuun vaihteessa saatikka vielä saada mieleinen hotelli. Tällä hetkellä tilaa noista vielä näkyi löytyvän.

Pafos näyttää tosi kivalta mutta onko hirveän pieni paikka. Olimme viime kesänä Thassoksella eteläkärjessä ihan pienessä kaupungissa jossa oli kaksi katua --- meinasi aika käydä pitkäksi.... näillä kokemuksilla nyt uutta matkaa varaamaan...

Kummastakin hotellista on kokemusta, muutama vuosi sitten majoituin Anemissa, kaksi vuotta sitten Sofiannassa (Kyproksella olen matkaillut tosi monta kertaa, joten seutu alkaa tulla tutuksi). Itse tykkäsin enemmän Sofiannasta, se on paremmalla paikalla, keskustassa, mutta kuitenkin syrjäisen kadun varrella, niinpä liikenteen melu ei meitä ainakaan haitannut. Anemikin on hyvä hotelli, huoneet asianmukaiset, palvelu moitteetonta, allasalueella auringonottopaikat. Sofiannaan tulee plussaa vielä saunasta ja sisäaltaasta ( tosin nyt siellä on niin kuumaa, että ulkoallaskin pelkästään riittää). Sofiannan lähellä on aivan ihana leipomo, joka on avoinna 24h, sieltä kannattaa ostaa leivonnaiset ym. tuotteet( siellä myydään maitoa, jogurttia ym.elintarvikkeita), paikan nimi on Zorbas.
        Paikallisista ruuista sanoisin sen verran, että ehdottomasti kannattaa kokeilla mezeä ja jotain ruokaa mihin on käytetty paikallista halloumi-juustoa, myöskin leivonnaiset ja jäätelö on Kyproksella hyvää!
        Pelkäät, että Pafos on liian pieni paikka? Siellä kyllä riittää viikoksi katselemista, esim. kuuluisat mosaiikit kannattaa käydä katsomassa ja aikasemmin mainitsemani paikat, lintupuisto ja akvaario, satamassa oleva linna ym.ym. Sieltä on myöskin hyvät bussiyhteydet muihin kaupunkeihin, jos kiinnostaa katsella esim. Limassolin nähtävyyksiä. Eikä auton vuokraaminenkaan maksa paljoa!
        Vuoristoretkelle kannattaa ehdottomasti myöskin mennä ja appelsiinitarhoilla voi käydä poimimassa itse, mahtavan maukkaat, hedelmät.
        Tuliko mieleesi vielä jotain kysyttävää?

• Kaissa
        Serafinina kirjoitti:

Kummastakin hotellista on kokemusta, muutama vuosi sitten majoituin Anemissa, kaksi vuotta sitten Sofiannassa (Kyproksella olen matkaillut tosi monta kertaa, joten seutu alkaa tulla tutuksi). Itse tykkäsin enemmän Sofiannasta, se on paremmalla paikalla, keskustassa, mutta kuitenkin syrjäisen kadun varrella, niinpä liikenteen melu ei meitä ainakaan haitannut. Anemikin on hyvä hotelli, huoneet asianmukaiset, palvelu moitteetonta, allasalueella auringonottopaikat. Sofiannaan tulee plussaa vielä saunasta ja sisäaltaasta ( tosin nyt siellä on niin kuumaa, että ulkoallaskin pelkästään riittää). Sofiannan lähellä on aivan ihana leipomo, joka on avoinna 24h, sieltä kannattaa ostaa leivonnaiset ym. tuotteet( siellä myydään maitoa, jogurttia ym.elintarvikkeita), paikan nimi on Zorbas.
        Paikallisista ruuista sanoisin sen verran, että ehdottomasti kannattaa kokeilla mezeä ja jotain ruokaa mihin on käytetty paikallista halloumi-juustoa, myöskin leivonnaiset ja jäätelö on Kyproksella hyvää!
        Pelkäät, että Pafos on liian pieni paikka? Siellä kyllä riittää viikoksi katselemista, esim. kuuluisat mosaiikit kannattaa käydä katsomassa ja aikasemmin mainitsemani paikat, lintupuisto ja akvaario, satamassa oleva linna ym.ym. Sieltä on myöskin hyvät bussiyhteydet muihin kaupunkeihin, jos kiinnostaa katsella esim. Limassolin nähtävyyksiä. Eikä auton vuokraaminenkaan maksa paljoa!
        Vuoristoretkelle kannattaa ehdottomasti myöskin mennä ja appelsiinitarhoilla voi käydä poimimassa itse, mahtavan maukkaat, hedelmät.
        Tuliko mieleesi vielä jotain kysyttävää?

Mitenhän minulla olikin pafoksesta pikkukylämäinen mielikuva.... Katsoin huvikseni asukasluvut ja siellähän on 50 000 asukasta (siellä mainostamassani sinänsä kauniissa Thassoksen Potoksen "kaupungissa" asukkaita on 2000).

Kiitos sinulle noista kirjoituksistasi. Ihanaa kun joku jaksaa kommentoida ja kirjoittaa - vieläpä luettavalla ja sujuvalla suomen kielellä (ja tämä EI ollut tarkoitettu maahanmuuttajille kritiikiksi vaan pikemminkin puolikielisille suomalaisille;()

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      338
      11756
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      359
      7966
    3. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      3083
    4. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      98
      2258
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      156
      2219
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      8
      1656
    7. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      110
      1261
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      55
      1103
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      26
      908
    10. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      793
    Aihe