Kertokaas asiantuntijat mitä eroa on xj40 ja xj6? Käyttökokemuksia 80-luvun loppupuolen autoista? Kuinka pitkä ko. Jaguar on?
xj40/xj6
8
1470
Vastaukset
- Tuamas
www.jag-lovers.com
Sieltä löydät, pähkinänkuoressa kuitenkin siten, että XJ40 on uudempi versio XJ6:sta, jolla varmaankin haet Serie III:Sta. Mutta käy saitilla ja tutustu asiaan. - jagge
en nyt ole ihan varma, mutta xj6 on yhtä kuin xj40. xj40 on tehtaan "koodinimi" xj6 jaguarille, ja jaggeharrastajien käyttämä nimitys ko. jagesta (vuosimalli kutakuinkin -85 - -90). eli ei pitäs olla mitään eroa.
mutta jos olen väärässä, korjatkaa ihmeessä.- jagge
siis tosiaan, xj40 on tehtaan koodinimi xj6:lle (...by their technical name of XJ40. "kopio jag-loversista").
ja tuo vuosimalli, mitä xj40 tarkoittaa on suurinpiirtein -87 - -94, eikä 85 - 90 niinkuin aluksi väitin. xj6 on tehty pitkään, -68 - 97, ja nimenomaan tuo xj40 tarkoittaa tuota -90 luvun vaihdetta karkeasti otettuna.
alla lainattu teksti jagloversista:
In 1986 for the UK (1987 for North America) a major redesigned version was launched and even though the later models were still badged XJ6, they are also known by their technical name of XJ40.
- XJ40
XJ40 on 4988mm eli aika pitkä jos on lyhkäinen talli. Mielestäni valinta kolmossarjan ja XJ40 välillä on paljolti kiinni käyttötarkoituksesta. Mielestäni series III on klassisempi ja kauniimpi, enemmän harrasteauto. Jos taas Jagge tulee jokapäiväiseen käyttöön ympäri vuoden eikä lompakko anna periks ostaa X300-sarjaa niin XJ40 on modernimpi ja vähän enemmän tavallisen auton oloinen, jonka vuoksi me valitsimme XJ40-mallin.
- H.E.E.
Puhun nyt seuraavassa vain XJ40:stä.
Olen hankkinut itselleni juuri tällaisen muutama viikko sitten. Tosin Auto on vielä Saksassa - ellei ole tänään päässyt rekan kyytiin.
Eli en voi vielä suoraan puhua kokemuksesta, mutta kerronpahan kuitenkin omat päätelmäni asiasta.
Olen haaveillut XJ40:stä (ja säästänyt rahaa) tosissani noin 2-3 vuotta. Tällaista autoa ei kannata rahoituksella ostaa. Sen totesin jo aikaa sitten. Jaguar on taas ollut "pikkupojan" unelmana jo tuolta 80 -luvun lopulta kun näin elämäni ensimmäistä kertaa Laatuvaunun pihassa kirkkaan punaisen MK II:sen. Silloin jossain naksahti. Nyt olen sitten vihdoin saanut unelmani toteutettua.
Tuosta mallista:
XJ40 seurasi perus XJ6 Series III:sta vuonna 1986 (eka vuosimalli oli 1987, mutta myynti aloitettiin jo syksyllä 1986). Series III sarjaa jatkoi tällöin enää vain DoubleSix V12 / tms. malli, jota tehtiin kait tuonne 1992 paikkeille asti.
Tuo XJ6 on yksi XJ40 mallivaihtoehdoista (voi olla että aikaisempina vuosina se on ollut itse Mallina --> vrt. xj40) Rinnalla olivat myös Sovereign ja Daimler ja ymmärtääkseni tiettyinä vuosina myös VanDenPlas sekä Executive. Olen myös nähnyt variaation Sovereign Gold. Maakohtaisia eroja on malleissa "melkoisesti". XJ40 XJ6 on siis jagen perusmalli. Jos selaat tätä keskusteluryhmää läpi niin löydät hyvin kattavan selvityksen mallien välisistä eroista, jonka kirjoittajana on "TestDriver". En edes uskalla lähteä niistä kirjoittamaan.
Ford osti Jaguarin vuonna 1989. Tätä kait pidetään jonkinlaisena kääntökohtana Jaguarin laadussa. Käytännössä vasta vuosimallit 1990-1991 alkoivat olla eri luokkaa kuin 1980 -luvun mallit, joissa oli ja on ongelmia sähköjen, ovien, ilmastointilaitteen ja muutamien moottorin komponenttien kanssa. Myös ruoste on koko XJ40 sarjan paha vihollinen - sanokoot muut mitä hyvänsä. Viisaammat ovat sanoneet että 90 -luvun XJ40:set ovat parempaa tekoa kuin nuo 80 -luvun vastaavat - mutta ne ovat kyllä luonnollisesti uudempiakin...mene ja tiedä... Olen joka tapauksessa itse tullut siihen johtopäätelmään, että Jaguarin XJ40 kone ja vaihteisto omat melkolailla pommin kestäviä. Ongelmat ovat jossain muualla.
Oman (parin vuoden) etsimiskokemuksen mukaan Suomen markkinoilla on tarjolla pääsääntöisesti hyviä ja erittäin hyvä XJ40:ä. Näkemäni Suomi-XJ40 ovat olleet hyvin huollettuja (ehkä pakonkin sanelemana). Oma näkemykseni on kuitenkin että kilometrit eivät ole Xj40 ongelma, vaan aika. Huoltokirja pitää olla timmissä kunnossa. Itselläni oli auton hakukriteerinä se että "kuluvaa osaa" on vaihdettu vuosien saatossa Isolla rahalla.- Ostoaikeissa
Kiitos viestistäsi H.E.E.! Mielenkiinnolla kuulisin lisää hakemiseen liittyvistä asioista, ja mitä kaikkea pitää ottaa huomioon. Annatko email-osoitteesi, vinkit olisivat mieluisia.
- H.E.E.
Ostoaikeissa kirjoitti:
Kiitos viestistäsi H.E.E.! Mielenkiinnolla kuulisin lisää hakemiseen liittyvistä asioista, ja mitä kaikkea pitää ottaa huomioon. Annatko email-osoitteesi, vinkit olisivat mieluisia.
Neuvon ihan mielelläni asiassa. Lähdin itse tuonne reissuun vähän "soitelleen sotaan", joten paremminkin voisi mennä.
Laita mailia aluksi tuonne hotmail osoitteeseen, niin lähetän sitä kautta toisen osoitteen. En viitsi antaa tänne keskusteluryhmään ihan virallista osoitettani roskapostin vuoksi.
[email protected] - H.E.E.
Ostoaikeissa kirjoitti:
Moi!
Hukkasin sinun E-mail osoitteen - jotenkin...
Laitatko uudelleen mulle mailia, niin laitan niitä kuvia paluupostissa!
t: H
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083336Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401673Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971523- 921419
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601286Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121218Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89952Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55882