Spiritismin pelaamisesta..

niinnojookyllä

Olen katsonut Chris Angelin ja Derren Brownin pitämät spiritismi-istunnot netistä. Kyseiset jaksot on esitetty televisiossa jokunen aika sitten.

Istunnoissa tapahtui kyllä yhtä ja toista kummallista. En ota kantaa mikä voima esineitä liikutti.

Enemmän minua ihmetytti pelaajien erilainen käytös. Naisiin näytti iskevän merkillinen joukkohysteria. He huusivat ja kiljuivat henkensä hädässä.

Miehet käyttäytyivät hyvin hillitysti. Chris Angelin istunnossa yksi mies totesi "mitä ei näe, ei pysty vahingoittamaan".

Kertokaa kokemuksianne...

7

1550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taikaa on

      Koska kyseessä on ollut Chriss Angel, on enemmän kuin todennäköistä, että kaikki mikä siinä huoneesssa on mahdollisen spiritismi-istunnon aikana liikkunut, on liikutettu chrissin taikuuden keinoin.
      Taikuus ei koskaan sisällä mitään yliluonnollista, vaan koostuu useista huolella valituista keinoista peittää tempun todellinen suoritus tapa. (peilit, langat, valot, kamerat)

      Yliluonnollinen on kyllä "todellinen maailma", mutta taikuus on siitä kaukana. Chriss Angelin temput ovat puhtaasti taikuutta yhdistettynä rämäkkään luonteeseen. Ainakaan tempuissaan hän ei yliluonnollista käytä.

      Yliluonnolliset kyvyt tosin ovat todellisia kykyjä, joita vain harvat osaavat käyttää. Se ei ole satanismia tai mitään uskontoa. Ilmiö tunnetaan tieteessä nimellä "parapsykologia" ja se on osa kaikkien ihmisten luonnollisia taitoja, joita jotkut osaavat ja useimaat eivät osaa tai uskalla käyttää tai myöntää niiden olemassa oloa.

      Spiritismi on taas asia erikseen.
      Spiritismiä ei kannata kenekään harjoittaa. Ei missään tilanteissa.
      Monet (varsinkin nuoret) ovat menettäneet mielenterveytensä tätä harrastaessaan.
      Spiritismi-istunnon aikana ei välttämättä edes tapahdu mitään, mutta jos jollain ihmisellä on parapsykologisia kykyjä, voi periaatteessa mitä vain tapahtua. Käytännössä tämä näkyy juuri paniikkina ja joukkuhysteriana ja aiheuttaa todennäköisesti loppuiän kestäviä traumoja.

      Ajattelitko harrastaa spiritismiä? Älä.
      Chriss Angel on taitava taikuri. Hän osaa käyttää illuusiota täydellisesti luomaan hyvän taikatempun ja viihdyttää yleisöään taidokkaasti. Siihen ei tarvita parapsykologiseia kykyjä, oli niitä hänellä tai ei.

      • kompataan...

        Criss on taikuri eikä mitään muuta. Kaikille tempuille löytyy selitys ja vielä usein erittäin looginen selitys. Eli en nyt ensimmäisenä juoksisi suinpäin innoissani uskomaan mitään mitä huoneessa on tapahtunut.
        Taikuus on jännittävää ja monet temput ovat erittäin huolella suunniteltuja, mutta kun "perusteet" tietää niin usea Crissinkin tekemä temppu on aivan perus silmänkääntöä enemmän tai vähemmän.


    • w.oahk

      välttämättä lähtisi uskomaan näihin tv; ssä nähtyihin sarjoihin, sillä ne eivät muistuta todellista tapahtumaa millään tavoin.
      Chris Angelin temput ovat kaikkea muuta kuin parapsykologisia.

      Ja tämä uusi sarja, Riivatut talot oli aivan naurettava. Kuka tahansa "suuri meedio" voi käyttää nykypäivänän nettiä tietolähteenään, ottaa näistä tiedoista nimiä ja paikkoja ylös ja kertoa niitä sitten "näkyinä". Kuka tahansa voi oppia sellaisen psykologisen kyvyn, jota esim. yllämainitun tyyliset taikurit käyttävät, jossa he lukevat tiettyjä asioita ihmisestä, väittäen tätä tietysti magiaksi, tai toisen mieleen tunkeutumiseksi ja saada toisen hämilleen jostain "kummitustalon" entisestä seinäväristä.

      Se mitä tv;ssä usein näkyy on myös että henget ilmestyvät heijastavina pölyhiukkasina, mitä tutkijat sitten väittävät henkiolennoksi.
      He eivät myöskään koskaan kuule puheääniä, vaan äänilähteet tapahtuvat lähes poikkeuksetta siirtyvistä esineistä. Niin ja tietysti vanhoissa puisissa rakennuksissa.

      Menkää vanhalla vintillä vaikkapa halogeenilampun kanssa, niin se täytyy näistä "hengistä".

      Spiritismin kanssa olen ollut tekemisissä jo vuosia ja myöskin harjoittanut, vaikkakin erilaisia asioita sen parissa kokeneena olen pitänyt yhtä kultaista ohjetta mielessäni; en tee sitä koskaan kotona, en omassa enkä muiden.
      Sitä en millään muotoa suosittele kenellekään "ensikokeiluksi" asioiden tiimoilta, enkä myöskään leikkimielisesti suhtautuville ihmisille.

      Kontaktin saatuasi kaikki hupi loppuu kuin seinään ja manifestoituvat henget ovat kaikkea muutakuin rauhoittavia näkyjä.
      Mutta oikeanlaisella suhtautumisella ja sanotaanko "henkien parissa karaistumisella" spiritismi voi olla erittäin nautittava kokemus, mutta kuten arvata voi, eivät nuo edellisviesteissä mainitut sekoamiset tuulesta temmattuja ole, kyllä tämä tietynlaisen mielentilan vaatii.
      Se on ikävä huomata ettei niitä "pölyhiukkasia" tule, vaan ympärilläsi saattaa liikkua ihmismäisen hahmon ottava henki, sitä muuttava tai pelkästää ukkosenlailla äänensä ilmoille päästävä henki, jonka tarkoitusperät saattavat olla hyvinkin kyseenalaisia.

      Mutta pidemmittä puheitta, nauttikaa.
      Jos kykenette.

    • hanna

      Itse sekaannuin moiseen puuhaan nuoruudessani ja koin noita "selittämättömiä ihmeitä". Pahat voimat siinä temppuilevat, eksyttävät demoonit!Moni on menettänyt jopa mielenterveytensä leikkiessä spiritistisillä asioilla.

      • 68767867868767687

        niin taikka kaveri tekee jekkua. nauraa partaansa takanapäin.


    • mmoooiii!!!!

      mä oon pelannu semmosta lohikäärmeen vuosi peliä

    • iPOP

      Mä oon kattonut sitä Angelin Mindfreak ohjelmaa,siinä se sanoo että hänellä ei oo mitään yliluonnollisia voimia.
      Siis en mä usko että Criss on saatanan palvoja.
      Musta se on ihan kiva tyyppi vaikken ookkaa tavannut häntä.
      No ne jotka on tavanneet hänet sanoo että hän on kiva tyyppi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4153
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3744
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2598
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1737
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1501
    Aihe