Millainen homma on koukun asennus? Onko kukaan vielä itse asentanut?
Vetokoukun asennus
24
14494
Vastaukset
- GOLF-MAN...
Ei Kannata alkaa räveltään. Koukun asennus ei sinänsä ole kummonen juttu. Sähkötyöt pitää vetää keulasta asti, omalla sähkösarjalla. Jos hallitset sähkärin hommat ja tiedät mistä johdot viedään niin OK . Muuten en suosittele, on vähän kallis juttu, nykyautoissa kaikissa sama homma.
- Mä vaan
pitää ilmeisesti kuitata jotain kun noita koukkuja asentelee.
- alkeellista
Monissa merkeissä on jo vakiona takana liitin koukun sähköjä varten. Outoa miten Volkkarilla on vielä näin alkeellinen systeemi.
- vkoukuns.
Kun koukku on mekaanisesti asennettu. Ei muuta kuin parkeilta, vilkulta ja jarruilta pieni singnaalipiuha pienois tehoreleille ko rele vetää ja sen koskettimen kautta suoraan akusta 12V sulakkeen kautta peräkärrille
Koska sähkö on pulssisähköä täytyy laittaa konkka ja diodi estosuuntaan ettei pulssipuoli häiriinny. Pienoistehorele maksaa yl.elektr. noin 2,3 euroa, piirikortti ja juotostöitä. - -08 ja -09
"Sähkötyöt pitää vetää keulasta asti, omalla sähkösarjalla"
"Muuten en suosittele, on vähän kallis juttu, nykyautoissa kaikissa sama homma".
Voiko jossain tosiaan olla tuolla tavoin ?
Ainakin meidän -08 ja -09 oli ollut pistoke takana,
ja toisessa asennus kesti tumpelolta )minulta) alle 2 tuntia, toisessa nelisen tuntia.
koukut sai varaosaliikkeestä vielä paljon halvemmalla, vaikka autoliikekin lupasi oston yhteydessä kaikista lisätarvikkeista -30 tai enennän.
tietysti en suosittele itseasennusta millekään nuorelle ja ensikertalaiselle,
eräskin kaveri naarmutti puskurin pahasti, kun ulkona vaihtoi ja tuuli vei puskuria pitkin asfalttia,
mutta jos on ikää ja harkintaa, sopivat tilat ja aikaa niin silloin. - tiedä
-08 ja -09 kirjoitti:
"Sähkötyöt pitää vetää keulasta asti, omalla sähkösarjalla"
"Muuten en suosittele, on vähän kallis juttu, nykyautoissa kaikissa sama homma".
Voiko jossain tosiaan olla tuolla tavoin ?
Ainakin meidän -08 ja -09 oli ollut pistoke takana,
ja toisessa asennus kesti tumpelolta )minulta) alle 2 tuntia, toisessa nelisen tuntia.
koukut sai varaosaliikkeestä vielä paljon halvemmalla, vaikka autoliikekin lupasi oston yhteydessä kaikista lisätarvikkeista -30 tai enennän.
tietysti en suosittele itseasennusta millekään nuorelle ja ensikertalaiselle,
eräskin kaveri naarmutti puskurin pahasti, kun ulkona vaihtoi ja tuuli vei puskuria pitkin asfalttia,
mutta jos on ikää ja harkintaa, sopivat tilat ja aikaa niin silloin.-06 Golfiin piti asentaa oma boksi takakopsaan jne ... En ainakaan alkaisi itse räveltään. Tuskinpa on muuttunut sydeemit paljoakaan. Kannattaa ottaa tehdasasenteinen koukku, ei ainakaan ruostu niin kuin nuo meidän kotimaiset" laatukoukut". 3-vuoden jälkeen on Kovilikin yks' ruostekasa. Tehdasasenteinen koukku on sentään valutavaraa.
- hinta?
Kannattaako koko koukkua jälkiasentaa? Eikö sen saa tehdasasenteisena jolloin ei tarvitse alkaa vetää sähköjä koko auton mitalta?
- GOLF - Man...
ON sika kallis, kannattaa asennuttaa Kov-lin koukku liikkeessä.
- hintaa?
GOLF - Man... kirjoitti:
ON sika kallis, kannattaa asennuttaa Kov-lin koukku liikkeessä.
Minusta jo tuo Kovil merkkiliikkeen asentamana on sikakallis. Voiko se olla siis vielä sitäkin kalliimpi?
- GOLF-Man...
hintaa? kirjoitti:
Minusta jo tuo Kovil merkkiliikkeen asentamana on sikakallis. Voiko se olla siis vielä sitäkin kalliimpi?
Samanverran lisää!!!!
- GOLF-MAN..
hintaa? kirjoitti:
Näyttäs olevan 920 eur. Kts. netistä. (tehdasasenteinen)
- löytää?
GOLF-MAN.. kirjoitti:
Ilmeisesti tyhmä kysymys mutta mistä nämä lisävarusteiden hinnat netissä oikein löytää?
- Golf-Man...
löytää? kirjoitti:
Ilmeisesti tyhmä kysymys mutta mistä nämä lisävarusteiden hinnat netissä oikein löytää?
WWW.Volkswagen.fi Sieltäkun läräät niin löytyy.
- koukkua
Golf-Man... kirjoitti:
WWW.Volkswagen.fi Sieltäkun läräät niin löytyy.
Siellä on kyllä hinnat mukavuuspaketeille ym. mutta niitä tärkeitä, eli vetokoukkua ja lohkolämppäriä, en löytänyt. Ehkä en vain osaa hakea oikeasta paikasta?
- Ehkä Golf
GOLF-MAN.. kirjoitti:
Olen pitänyt Golfia mahdollisena seuraavana autonani mutta tämä hinta ei kuullosta hyvältä. Normaalin koukun ja merkkikohtaisen asennussarjan saa noin 250.- ja sen pystyy itse asentamaan muutamassa tunnissa. Tämä 600-700 lisähintaa pitääkin ottaa huomioon kun vertaa autoja keskenään.
- ostanut_
GOLF-Man... kirjoitti:
Samanverran lisää!!!!
halvemman auton niin olisi jäänyt rahaa koukkuun
- Mä vaan
Ehkä Golf kirjoitti:
Olen pitänyt Golfia mahdollisena seuraavana autonani mutta tämä hinta ei kuullosta hyvältä. Normaalin koukun ja merkkikohtaisen asennussarjan saa noin 250.- ja sen pystyy itse asentamaan muutamassa tunnissa. Tämä 600-700 lisähintaa pitääkin ottaa huomioon kun vertaa autoja keskenään.
sama homma... Kiinteä koukku maksaa noin 180 eur, irtokoukku tuplat, adapteri noin 30eur sähkösara posketon noin 400 eur ja siihen sitten työt päälle. on kuulemma hankala asentaa Ocuihin noita koukkuja, sama homma ilm. VW.
- Halapa
Mä vaan kirjoitti:
sama homma... Kiinteä koukku maksaa noin 180 eur, irtokoukku tuplat, adapteri noin 30eur sähkösara posketon noin 400 eur ja siihen sitten työt päälle. on kuulemma hankala asentaa Ocuihin noita koukkuja, sama homma ilm. VW.
Hain omaan vm 07 5D golfiin vetokoukun (Fixus monoflex) ja johtosarjan motonetista hintaa yhteensä alle 300€. Koukun asennus helppoa, johtosarjan asennus helppoa vain valmiit pistokkeet/liittimet paikoilleen, mutta jarrun johto vietävä työläästi kojetaululle asti ja virta pitäisi hakea akulta asti,(itse otin peräluukun virta pistokkeesta). CAN väylän takia ei voi "rosvota" muitakaan virtoja suoraan takavaloilta (siksi johtosarjan mukana jotain boxeja). Melko paljon joutui purkamaan verhoiluja, kaikki pelasi heti ilman mitään ongelmia.
- vaan...
Liikkeessä se koukku ja sillä selvä.... Ovat leiponeet niitä niin paljon paikalleen että osaavat hommansa. Näin se loppupeleissä on. Onnittelen autosi valinnasta,itselläni on ollut 20 volkkaria se on ainoa joka tuntuu autolta.
- samaisessa autossa
Kerran kysynyt koukun hintaa ja se oli aivan kauhistuttava.. en muista enään mitä maksoin. Kuitenkin, ilman koukkua on vähän hankala elää..
Oletko kysynyt mitä irroitettava vetokoukku asennettuna maksaa merkkiliikeessä?- kannata....
laittaa irroitettavaa,se kumminkin on kohta kiinteä. Ruostuu kiinni.
- ocu
kannata.... kirjoitti:
laittaa irroitettavaa,se kumminkin on kohta kiinteä. Ruostuu kiinni.
autokauppias kertoi että ajonvakausjärjestelmä ei huomioi kärryä kun alkuperäisasenteisena?
- 690.-
Kiinteä Kovil. Ei kannattanut alkaa itse asentamaaan.
- K
Tosiaan uudemmat vaativat tuon ohjelmoinnin juurikin ajonvakautuksen ym takia.
Asennuksen ja koukkujen hintoja kannattaa ainakin tälläisestä osoitteesta kysellä:
vetokoukku.com tuolta löytyy puhelinnumerot, josta sitten tarjouksia pyytelemään :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3542834Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151078Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28978En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82943- 80918
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849