Mieli on rauhallinen, olo on jo pitkään ollut varma siitä, että raskaanahan tässä ollaan (toinen lapsi, kolmas raskaus). Eilen illalla alkoi sit ne menkkakivut, mut ei pisaraakaan verta. Täällä jo hihkun, mut edelleen aamulla testi negaa..! Voi kun tulis jo se VIIMEINEN varmistus, että uskaltaisi iloita!!
Kokemuksia muilla voimakkaista "menkka"kivuista ilman että kuukautiset alkavat? Eikö pitäisi olla aika varma homma? Mun kroppani toimii kun kello - paitsi nyt.. ;)
Menkkakivut muttei kuitenkaan?
7
15433
Vastaukset
- että mä oon
surffaillut kohta viikon netissä googlettamassa "kuukautiskivut alkuraskaudessa" ja löytänytkin jotain tietoa siitä. :)
Ihanaa kun jollain muulakin on tällaista!!!! VIHDOIN! (Ja siis toivottavasti olet raskaana, silloin minäkin olen ;)
Eli siis selkeytän asiaani hieman: eli aloimme yrittämään toista lasta mieheni kanssa vasta tässä kierrossa eli tämä on ns. ensimmäinen yritys. Esikoisen kanssa tärppäsi heti kerrasta ja nyt olen ollut vähän varauksella, sillä oon varma ettei niin hyvää tuuria toista kertaa käy.
Noh, mulla on ollut mahdollisesta hedelmöitymisestä saakka aika koviakin "kuukautiskipuja" eli just sellainen tunne et nyt alkaa menkat. Näitä kipuja on ollut jo yli viikon, mutta mitään ei kuulu, aivan tavallista valkovuotoa, ei merkkiäkään edes tuhruvuodosta tai jostain.
Malttamattomuuttani tein pari testiä jo n. 5 päivää mahdollisesta hedelmöitymisestä (vaikka siis tiedän, ettei niin aikaisin voi raskaus testissä näkyä) ja tietysti ne näytti negaa. Kai kuvittelin et jos jotenkin ihmeen kaupalla vaikka vois jo olla plussa. :D
Nyt kun tästä oletetusta tärppipäivästä on kulunut jotain 8pv, on alkanut ilmaantua päänsärkyä ja kuumeilua. Lämpö on noussut iltaisin parhaimmillaan 37.6, mutta siis sairaana en ole. Toivoisin niiiiiin tosi kovasti olevani raskaana.
Ajattelin tehdä testin seuraavan kerran vasta kuun vika päivä jos menkat ei siihen mennessä ole alkaneet. Silloin pitäis kyllä jo testissäkin näkyä.
Mutta totta on se, että tällainen ei todellakaan ole mulle normaalia. Siis se, että kipuilee mahassa yli viikonkin ilman vuotoa. Normaalisti menkat alkaa saman vuorokauden sisään kipujen alettua tai jopa ennen kipuja. Huoh, kun vaan voisin olla varma. Puolestaan muita tyypillisiä menkkaoireita ei ole ilmaantunut esim. migreenikohtauksia, mitkä yleensä edeltää kuukautisia.
Pelottaa vaan et noi muut "raskausoireet" (lämpöily, päänsärky yms.) johtuu vaan siitä, että niin kovasti toivoisin olevani raskaana.
Ilmoitahan sit miten sulla on käynyt!!! Jos vaikka saat asiasta varmistuksen ennen minua! En millään malttais odottaa.
Mitähän tää on??- nyt neljän äiti
Heips. Minulla on kaikkien raskauksieni alussa ollut ns. menkkakipuja. Ensimmäistä kun odotin en tiennyt et olen raskaana (mun ei pitänyt saada lapsia), pidin terveyssidettä kuukauden ennen kuin älysin tehdä testin. Kolme ensimmäistä raskauskuukautta kuukautiskipujen tyyppiset kivut ovat vaivanneet. Johtuu kohdun venymisestä. Neuvolassa ei koskaan ole mainittu asiasta, vasta nuorimmaistani odottaessa itse kerroin siitä terveydenhoitajalle.
- odottelen myös
nyt neljän äiti kirjoitti:
Heips. Minulla on kaikkien raskauksieni alussa ollut ns. menkkakipuja. Ensimmäistä kun odotin en tiennyt et olen raskaana (mun ei pitänyt saada lapsia), pidin terveyssidettä kuukauden ennen kuin älysin tehdä testin. Kolme ensimmäistä raskauskuukautta kuukautiskipujen tyyppiset kivut ovat vaivanneet. Johtuu kohdun venymisestä. Neuvolassa ei koskaan ole mainittu asiasta, vasta nuorimmaistani odottaessa itse kerroin siitä terveydenhoitajalle.
Mulla pitäisi alkaa tiistaina menkat ja eilen tuli ihan hirveitä kipuja että mieskin oli ihmeissään. Tänään on särkeny päätä ja väsyttänyt niin paljon että nukahtelen kokoajan, vaikka nukuttiin koko viime yö putkeen.
Tein hätäpäissäni perjantaina testin ja selkeä nega tuli. Nyt säästelen toista testiä ens viikon loppuun asti, koska mun tietojen mukaan ainakaan Apteekin testi ei näytä kauhee aikasin plussaa ja toiseks rahaa tulee lisää vasta perjantaina..
Tää on rasittavaa koska olen 100% varma raskaudesta ja toivoisin niin etten vain kuvittele.. mulla on selvimmät oireet ollu päänsärky, mahan juiliminen ja väsymys. Toivon että saisin teiltä muilta jännäilijöiltä täältä tukea kun ei kellekään viitsi vielä kerto jos vaikka vain kuvittelenkin.
Pitkiä hermoja kaikille! :D
- Pöhkylä
Kivut oli ja meni, eilen ja tänään ei enää kipuja. Nyt kuitenkin vähäistä ruskeaa vuotoa, ei todellakaan normaali kuukautisvuotoa... Nyt sitten jännitän, et alkaako kunnolla, vaiko ei.. :/
Kokemuksia..?- että mä oon
Esikoisen kohdalla tuli jossain vaiheessa _(ennen testin tekemistä) sellaista tummaa vuotoa, jota kesti tyyliin päivän. Silloin luulin menkkojen alkaneen sillä en tiennyt olevani raskaana enkä sitä odottanut. Ihan normaalilta siis kuulostaa, vaikka raskaana olisitkin. Tuo vuoto kait pitäis kestää ihan vaan 1-2 pv...
Itse tein just herkällä 10 testillä ja tulos nega eli en enää usko raskautuneeni tällä kierrolla, vaikka viikkoja olis kasassa vasta 4 1. Luulen kuitenki et pitäis jo plussata jos raskaana olisin...
Huoh, ehkä ens kuussa sit...
- Johanna+poitsu
Meille syntyi poika helmikuun puolessavälissä. Halusin heti perään toisen ja "harjotukset" alkoivat toukokuussa...ei ole tärpännyt ennenkuin nyt (toivottavasti!) Menkat 5pv myöhässä, pojan jälkeen ollut 3menkat,kierto säännöllinen 26pv.Nyt vilustuttaa (tarvii nukkua villatakki&sukat päällä), ummetusta 4pv, itkukohtauksia,alavatsakipuja paljon,väsymystä, turvotusta,päänsärkyä,paljon valkovuotoa... Poitsu oli meille "yllätys", miehen kans puhuttiin sillon et muksu saa tulla jos tulee ja 1,5kk ja olin raskaana.sillon ei ollu muita oireita kun menkat myöhässä 10pv, kotitestit näytti negaa,mut terv.kesk verikoe plussaa... poika nyt 6kk...tarvii mennä verikokeeseen ens viikolla.....
- Ihan pihalla
Alavatsassa pörisee, nipistelee ja välillä tulee sellaisia äkillisiä vihlaisuja.
Vatsaa turvottaa, selkää ja lantion seutua särkee.
Kuukautiset ei periaatteessa ole vielä myöhässä mutta toi tunne alavatsassa on niin outo, ihan erilainen kuin yleensä...
Kivut on todellakin kuukautiskipujen kaltaisia. Luulin jo su. kuukautisten alkavan ja edelleen odottelen. Kolme päivää on ihan koko ajan tuntunu siltä että ny ne alkaa, olen pitänyt sidettäkin sen varalta. Mut mitään ei tule ulos.
Jännittävää.
Toisaalta pelkään taas pettyväni sillä hormoonitasoissani on jotain häikkää ja useasti kuukautisia edeltävät oireet onkuin raskaana olevalla. Tämän häiriön takia mm. rintani ovat jo vuoden päivät välillä heruttaneet maitoa. Ei kivaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241080
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881044- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99845- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789