kännykän näytön todellinen koko?

noksusta

miten pystyy vertaamaan eri malleissa, olen katsonut nokian vertaa sivuja mutta näytön kokoa ei mainita cm:ssä joten todellinen koko jää epämääräiseksi kuluttajalle? kuviinkaan ei ole oikein luottamista...

11

8382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja klikkaat

      sitä omistamasi puhelimen kuvaa niin se sieltä aukeava puhelimen kuva on hyvin lähellä sen puhelimen oikeata kokoa.
      Ja siinä tarkassa tuoteselosteessa on sanottu tuumissa se näyttöruudun koko.
      Siitä niitä on tietysti hankala verrata mutta hommaa vaikka A4 kokonen ruutupaperivihko niin siihen niitä on helppo piirrellä.
      Se näytön tuumakoko on mitattu samoin kuin televioruudussa.
      Eli kun käännät sen puhelimen samoin kuin television näyttö että sivulle päin on leveämpi ja ylös/alas suunnassa kapeampi.
      sitten mittaat vaikka viivottimella poikittain montako milliä on oikeasta alakulmasta näytön vasempaan yläkulmaan.
      sitten muunnat sen tuumiksi.
      siinä on näytön koko.
      esim. 2.6 tuumanen on n.66milliä ja 2.8 tuumanen
      71 milliä
      voit siihen ruutupaperille helposti piirrellä haluamasi puhelinten näyttöjen koot ja vielä kun merkitset ne puhelimien mallikoodit kynällä niihin leikkaamiisi paperimalleihin.
      Sitten voit asetella niitä eri järjestyksiin ja vertailla.

      • lykkyä tykö

        onnea pimeneviin syysiltoihin ja askartelupuhteisiisi... kyllä nokialla leikkaa!


      • askartele sinä
        lykkyä tykö kirjoitti:

        onnea pimeneviin syysiltoihin ja askartelupuhteisiisi... kyllä nokialla leikkaa!

        eikä minulla ole nokian kanssa mitään muuta tekemistä kuin olen omistanut ja omistan muutaman nokian puhelimen.
        Oliko sulla joku pätevämpi neuvo?
        Laitas tulemaan niin katellaan muutkin.


    • tipster

      Kerro näytön tuumakoko (esim. 4,5 tuumaa) luvulla 2.222, niin saat näytön korkeuden senteissä. Oletuksena on kuvasuhde 16:9. Esim. 4.5 x 2.222 = 10, eli 10 cm

    • taivaanisä

      se on vaikeeta,jotenkin tuntuu että nokia lumia 520 4" ja iphone se 4" ni iphone on kapeampi, en nyt saa... na mitannu mutta silmä sano sen

    • en_vaihtaisi_nyt

      No siihen on valmiita sivuja joissa on puhelimien specsit. Siis jos puhelimen koko on YxA ja kun laitat puhelimen aktiiviseksi, niin näes sen alan joka on todellistä näyttöä, eli y1xA1... näiden suhde.

      Sehän on niinkuin telkkarinkin koko. Pythogoran lauseke a=neliöjuuri( b-c)^2

      Ja kun laskee sen puhelimen mitoista ja näytönkoosta, niin vastaus on siinä. Mutta yksinkertaisimmillaan sen myös puhelimen oikea koko, eli 4,5" on todella pieni, 5" on aika hyvä ja yli 5,5" on jo iso... ja kun mennää 6" niin ollaan jo vähän siinä ja siinä....

      Tällä sivulla esim. on paljon tietoa puhelimista ja operaattoreitten kaupoissa pääsee kokoeilemaan kädessä mille minkä kokoinen eri laite on kädessä ja jotenkin myös miten se menee vaikka omaan rintataskuun....

      Itsestä tuntuu nyt 5,2" ihan hyvälle... ja alle 4,7" on pieni...

      • kuutiojuuri.per.tuuma

        Jamppa luennoi täällä Pythagooran lausekkeesta. Heh heheheh.


    • kuvasuhdevaikuttaa

      http://www.phonearena.com/phones/size

      Tuolla näkee että Samsung s8 plus 6,2 tuuman näyttö ei ole videoiden katsomiseen parempi kuin honor 6x 5,5 tuumaa.....ja samsung s8 5,8 tuumaa on itse asiassa pienempi kuin honor 6x.....

    • Anonyymi

      20cm on ihan kiva, käyttäjästään riippuen. Tai siis riippumatta.

    • Anonyymi

      Itsellä, redmi9A näyttö koko on 6,53.

      • Anonyymi

        Itselläni on honor x6A jonka näyttö on, 6,56 tuumaa, eli todella iso, ja tänään saan suojakuoret.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10446
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      2983
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2117
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1616
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1587
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. 82
      1378
    Aihe