Minne kannattaa matkustaa Espanjassa?

EnsikesänäEspanjaan

Olemme kaverini kanssa suunnittelemassa ensikesänä matkaa Espanjaan. Kohde on vielä epäselvä.
Millaisia kokemuksia teillä on Espanjasta ja minne kannattaa mennä?
Kriteerinämme on ettei olisi mikään turistirysä, ei suurinta kaupunkia ja kauniit maisemat ei olisi pahitteeksi. Ja sieltä pitäisi löytyä myös suhtkoht halpa hostellikin.

Kiitos jo etukäteen vastanneille :)

17

3521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cadiz!

      Miten olisi Cadiz ja ympäröivä alue/Costa del Luz Atlantin rannikolla? Kauniita rantoja, vilvoittava tuuli, eikä vielä turistirysä. Cadiz on asukasmäärältään jo kunnon kaupunki, mutta silti tuntuu kotoisan pieneltä. Lautalla pääsee Espanjan parhaimille rannoille suoraan keskustasta tai sitten hyvin toimivat bussi/junareitit käyttöön. Upeita rantoja esim. Conilissa. Cadizista pääsee noin 40 min Jerez de la Fronteraan ja noin vajaassa parissa tunnissa Sevillaan piipahtamaan. Ainoa huono puoli Cadizissa on, että vanhalla puolella huonosti hotelleja, ja ovat kalliita elokuussa. Toisaalta hostelli löytyy ja hinnat kai ihan halvat jo varaa ennakolta, eikä tähtää aivan elokuulle.

      Itse asuin juuri pari viikoa sitten lähellä Cadizia El Puerto De Santa Mariassa, 20 min lauttamatkan päässä Cadizista. Pikkukaupunki, jossa oli ainoastaan espanjalaisia ja tunnelma hyvin paikallinen ja aito. Satamakaupunki joen rannalla. Biitsille joutuu kävelemään muutaman kilsan päähän keskustasta, mutta kävelyreitti on kaunis. Myös dösällä pääsee kätevästi ja nopeasti usealle eri rannalle. Rannat olivat suht vähän kansoitettuja, etenkin El Puertossa. Cadizin suurimmalla rannallakaan ei ollut pahaa ryysistä, vaikka oli elokuu.

      Olen myös espanjalaisilta kuullut, että Cadizin rannikolla Conil de la Frontera on upea paikka. Lähempänä Gibraltaria on surffarien suosima Tarifa,mutta en tiedä onko siellä tekemistä muille kuin surffareille. Elokuussa halpa hostal-huone ilman mukavuuksia oli yli 100 euroa, joten jätin paikan väliin.

      Cadiziin pääsee ilmeisesti pakettimatkoillakin, mutta halvemmaksi ja omannäköisemmäksi reissu tulee itse räätälöimällä. Lennot joko Jereziin, Sevillaan (junalla esim. El Puertoon vain 1 h) tai Malagaan (vain jos lento huomattavasti halvempi, sieltä juna Sevillaan 2,5h ja 1-1,5h rannikolle). Sevillaan ainakin tuntui saavan lentoja noin 300 eurolla. El Puertossa hotellini oli Los Cantaros. Ei mikään luksus, mutta siisti kolmen tähden perushotelli. Hotellihuoneeni kovimpaan sesonkiin oli 70 e, elokuun ulkopuolella irtoaa varmaan 60e. Keskustassa oli myös joku toinenkin hotelli, joka muistaakseni sesonkiaikaan vain 50 e ja ihan siistin näköinen paikka. Löytyy netin hotellihauista kyllä.

      • Camping...

        Olen ollut telttailemassa El Puertossa:
        http://www.lasdunascamping.com/01_Principal.php?lang=EN

        Suosittelen!

        Paikka ihan rannan vieressä, rauhallinen ja turvallinen alue. Bussipysäkki 5 minuutin kävelymatkan päässä, mutta keskustaan mukava kävellä (noin 30 minsaa). Jos kesällä menossa, suosittelen toukokuun loppua/kesäkuun alkua - jolloin ei ole tukahduttavan kuuma.


      • EnsikesänäEspanjaan

        Cadizia ollaan katseltukin, mutta todella kallista lentää suoraan sinne majoitus. Eikä oikein jaksaisi alkaa sähläämään vielä junien/bussien kanssa. :/


      • ..............................
        EnsikesänäEspanjaan kirjoitti:

        Cadizia ollaan katseltukin, mutta todella kallista lentää suoraan sinne majoitus. Eikä oikein jaksaisi alkaa sähläämään vielä junien/bussien kanssa. :/

        Minulle matka ei tullut yhtään sen kalliimmaksi kuin esim. minne tahansa muualle Espanjaan. Barcelonaan ja Malagaan lensi suunnilleen samalla hintaa, ja samaa luokkaa olivat lennot Sevillaan. Junalla oli todella kätevä matkustaa. Minusta oli osa lystiä etsiä omat reittini.

        Ehkä jos ette jaksa alkaa "säätämään", niin kannattaa mennä perinteiseen turistikohteeseen. Sinne pääsee vaivattomasti, koska kaipa juuri ne siksi vetävät porukkaa. Itse en kyllä voisi puhua esim. Costa del Solista ja Costa del Luzista samana päivänäkään. Minusta matka turistirysään on sen muutaman sadan vetämistä suoraan alas vessasta, ei säästöä. Mutta ymmärrän kyllä, että makuja on monenlaisia, enkä todella halua ketään arvostella!


      • Hear!
        .............................. kirjoitti:

        Minulle matka ei tullut yhtään sen kalliimmaksi kuin esim. minne tahansa muualle Espanjaan. Barcelonaan ja Malagaan lensi suunnilleen samalla hintaa, ja samaa luokkaa olivat lennot Sevillaan. Junalla oli todella kätevä matkustaa. Minusta oli osa lystiä etsiä omat reittini.

        Ehkä jos ette jaksa alkaa "säätämään", niin kannattaa mennä perinteiseen turistikohteeseen. Sinne pääsee vaivattomasti, koska kaipa juuri ne siksi vetävät porukkaa. Itse en kyllä voisi puhua esim. Costa del Solista ja Costa del Luzista samana päivänäkään. Minusta matka turistirysään on sen muutaman sadan vetämistä suoraan alas vessasta, ei säästöä. Mutta ymmärrän kyllä, että makuja on monenlaisia, enkä todella halua ketään arvostella!

        Vuokrataan auto Malagasta ja ajellaan kaksi viikkoa - auton palautus Sevillaan josta lento takaisin.
        Auton vuokra 230 EUR /2 viikkoa. Ei yhtään säätämistä vaan lomailua. Samaa mieltä edellisen kanssa; jos matkailu on vaikeaa menkää turistikohteesen.


    • enemmän

      manner vai saaret?

    • don luis

      pakkaavat olemaan n.s. turistirysiä.cadizin tienoo on upeaa seutua,eli varsin mielenkiintoinen vaihtoehto.itse olen lomaillut malagan itäpuolella ja sieltä löytyy pienempiä kaupunkeja jotka eivät ole turistikohteita.siellä hinta taso on ihmeen edullinen vuodesta toiseen.siis malagasta nerjaan,välillä.

      • tämä don luikkari

        oli oikeassa: saaret ovat pelkkiä turistirysiä!!! Samoin Aurinkorannikko (Costa del Sol). Vero niitä, jos haluat matkustaa oikeaan Espanjaan.


      • don luis
        tämä don luikkari kirjoitti:

        oli oikeassa: saaret ovat pelkkiä turistirysiä!!! Samoin Aurinkorannikko (Costa del Sol). Vero niitä, jos haluat matkustaa oikeaan Espanjaan.

        saatan olla.turistirysä sana pitää ymmärtää oikein.ne ovat juuri niitä paikkoja joissa turistin(kuten minä)on helppo olla ja elää.se ei piossulje tutustumista muunlaisiin paikkoihin kuten olen tehnyt.talvella kun on viikko lomaa menen taas "turistirysään"


    • sara

      asun itse teneriffalla, mutta suosittelen sun kriteereihin pohjois-espanjaa, kuten galicia ,asturias, tai sitten salamanca-toledo seutu.... ruoka edullista ja hyväá sekä muu asuminen, hostelleja löytyy kaikkialta... jos vaikka katsot www.rumbo.es niin laita hoteles, pensiones... niin listalta löytyy hinnat jne

      • palkokasvit

        nenästäsi,Sara ????


      • joko Alaniaa tai
        palkokasvit kirjoitti:

        nenästäsi,Sara ????

        Antaliaa (toivottavasti kirjoitin oikein:)). Molemmat huippupaikkoja hienoinen hotelleineen ja rantoineen.


      • ,.,.,..,.,
        joko Alaniaa tai kirjoitti:

        Antaliaa (toivottavasti kirjoitin oikein:)). Molemmat huippupaikkoja hienoinen hotelleineen ja rantoineen.

        nuo paikat ei oo kyllä lähelläkään espanjaa vaan turkissa.

        ap:lle suosittelen kohteeksi cadizia, kertakaikkiaan upea paikka!


      • olen käynyt.
        ,.,.,..,., kirjoitti:

        nuo paikat ei oo kyllä lähelläkään espanjaa vaan turkissa.

        ap:lle suosittelen kohteeksi cadizia, kertakaikkiaan upea paikka!

        Suosittelen!!


      • lkjölkj
        olen käynyt. kirjoitti:

        Suosittelen!!

        Saran kanssa samoilla linjoilla. Pohjois-Espanjassa (esim. Galicia, Baskimaa) on upea luonto ja maisemat, hyvää ruokaa, sopivat lämpötilat, kauniita kyliä ja kaupunkia, vähän turisteja, edullista...


      • siellä pohjoisespanjassa
        lkjölkj kirjoitti:

        Saran kanssa samoilla linjoilla. Pohjois-Espanjassa (esim. Galicia, Baskimaa) on upea luonto ja maisemat, hyvää ruokaa, sopivat lämpötilat, kauniita kyliä ja kaupunkia, vähän turisteja, edullista...

        suomen kielellä?? Olen kuullut että esim fuengirolassa pärjää pelkällä suomen kielellä?? Saa suomalaisia ruokia ym. ja kaikki palvelut suomeksi. Onko näin myös pohjois espanjassa??


      • pärjää
        siellä pohjoisespanjassa kirjoitti:

        suomen kielellä?? Olen kuullut että esim fuengirolassa pärjää pelkällä suomen kielellä?? Saa suomalaisia ruokia ym. ja kaikki palvelut suomeksi. Onko näin myös pohjois espanjassa??

        Olin San Sebastianissa tai Donostiassa, kuten sanovat ja suomen kielellä kyllä pärjää, ei ihan yhtä hyvin kuin Fuengirolassa, mutta ymmärtävät kyllä. Ja onhan euskara suomen sukuinen kieli, vähän kuin eestiläisten kanssa kommunikoisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1355
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1086
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      78
      910
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      817
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      65
      747
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      701
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      61
      694
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      675
    Aihe