Sijoituskoira

Maarit

Hei kaikki,

Kasvattaja on tarjonnut minulle westietä sijoitukseen. Mitä tämä noin käytännössä merkitsee ja mihin se minut sitoo? Minulla ei
ole aiempia kokemuksia asiasta...

Ilmeisesti olen velvollinen teettämään yhdet pennut ja sitten koira on minun...veloituksetta?
Entä näyttelyt? Jos kasvattaja haluaa koiran näyttelyihin?

Trimmaukset ja muut maksut, rokotukset? Kummalle kuuluvat?

Entä sitten pennut, minulla ei ole mahdollisuutta kasvattaa niitä, joten viedäänkö narttu synnyttämään kasvattajalle ja jätetään sinne tarvittavaksi aikaa hoitamaan pentuja?

Kertokaahan kokemuksianne, kannattaako? Hyvät ja huonot puolet?

2

390

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rauni

Sijoitussopimuksissa on jonkin verran vaihteluita mutta yleensä;
      Sinä, vastaanottaja, maksat koirasta ns. vakuusmaksun joka on noin puolet koiranpennun hinnasta. Koiran jalostukseen liittyvät pakolliset/suositeltavat rodun terveystutkimukset (lonkkakuvat, silmätarkastukset jne,maksaa luovuttaja(kasvattaja) Muut sairauskulut sinä. Sinä maksat myös rokotukset, madotukset jne. Sinun velvollisuutesi on kasvattaa, hoitaa ja ruokkia koiraa luovuttajan ohjeiden ja neuvojen mukaan. Koira yleensä vakuutetaan ja vakuutusmaksut voidaan sopia jommalle kummalle, yleensä vastaanottajalle.
      Kasvattaja pitää itsellään näyttelyoikeuden ja maksaa näyttelyistä johtuvat kulut. Hän myös huolehtii koiran näyttelyihin itse. Ainakin näyttelytrimmaukset maksaa kasvattaja. Muista en tiedä, sopikaa asiasta.
      Kasvattaja hankkii uroksen, huolehtii astutuksen ja siitä johtuvat kulut. Nartun ruokavalioon kuuluvat pennutuksesta johtuvat erityisruoat maksaa kasvattaja. Narttu menee n. viikkoa ennen synnytystä kasvattajan luokse penikoimaan ja saat sen takaisin viimeistään, kun pennut ovat kahdeksan viikkoa vanhoja. Samalla sinulle palautetaan se vakuusmaksu.
      Sopimus pitää tehdä kennelliiton kaavakkeelle ja keskustella siinä vaiheessa kaikki, ihan kaikki askarruttavat asiat selviksi.

Jos narttu pentuaa vastaanottajan (sinun) luona, se on asia, josta kuuluu maksaa erikseen. Se on sitovaa ja tarkkaa työtä

• Ritu

Vaadi kirjallinen sopimus ja lue siitä, mihin se sinut sitoo!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe