Nyt ei kenenkään kannata ampua kanalintuja!!

Kannat ovat surkeat!

Nyt jos yhtään älli päätänne pakottaa, niin jätätte kanalinnut ampumatta, niin jää tuleviksikin vuosiksi kanalintuja.

16

3218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerrothan

      sen koirallenkin ettei iskä ny ammu ko on vähis. pennulle olisi nyt tarkoitus saada haukusta lintu kumoon...

    • se meneepi

      muisteleppas viime syksyä, kun oli palstoilla kovastikkin vaatimuksia saada latvalinnustus takaisin,kun oli niin hyvät kannat. veikkaampa että tieto huonosta lintuvuodesta ja suht kovista lupamaksuista karsii enimpiä linnustajia ainakin käynti määrällisesti maastossa.eli jos vähänkin valikoi mitä ampuu, niin eiköhän kannat sen kestä.

    • rijajo

      onko kannat todella niin huonoja pohjoisessakin? olen suunnitellut ruotsiin reissua mut jos kannat on huonot niin tuskin lähden

      • Käydä

        Juopottelemassa ilman että ampuu laukaustakaan.


      • näyttää

        Käväisin tässä taannoin katselemassa ns. varmoista paikoista poikueita. Ei siiville noussut yhtään, eikä minkäänlaista havaintoa. Kohtapa suosittelisin paikallisia rauhoituksia, että saatais tuleville vuosille kannanjatkajia. taidampa keskittyä marjojen poimintaan.


      • SGT79
        näyttää kirjoitti:

        Käväisin tässä taannoin katselemassa ns. varmoista paikoista poikueita. Ei siiville noussut yhtään, eikä minkäänlaista havaintoa. Kohtapa suosittelisin paikallisia rauhoituksia, että saatais tuleville vuosille kannanjatkajia. taidampa keskittyä marjojen poimintaan.

        on ollu niin kauan kuin minä muistan, elikkä noin 30 vuotta taaksepäin. Joinakin vuosina hyvä tuotto toisina ei.
        Jokainen varmaan osaa päässään päättää montako lintua kannattaa ampua. Ensi keväänä on kuitenkin uudet munat munimassa ja sitä ei taas tiedä vaikka kannat olisi korkeimmat vuosikymmeniin.
        Vaikka tänä syksynä kuinka tulittaisimme lintuja pataan ei niitä sukupuuttoon saa kuitenkaan ammuttua.


      • minäpä en ois
        SGT79 kirjoitti:

        on ollu niin kauan kuin minä muistan, elikkä noin 30 vuotta taaksepäin. Joinakin vuosina hyvä tuotto toisina ei.
        Jokainen varmaan osaa päässään päättää montako lintua kannattaa ampua. Ensi keväänä on kuitenkin uudet munat munimassa ja sitä ei taas tiedä vaikka kannat olisi korkeimmat vuosikymmeniin.
        Vaikka tänä syksynä kuinka tulittaisimme lintuja pataan ei niitä sukupuuttoon saa kuitenkaan ammuttua.

        kyllä ne kannat saadaan katoamaan holtittomuudella.
        aikoinaan seuramme alueella kantojen runsastuttua
        kiintiö poistettiin ja kyllä samalla poistettiin
        myöskin kanalinnut, ei edes pyytä räpeltänyt
        vuosikausiin.
        nykyisen kiintiöpyynnin aikana lintuja kyllä
        on mutta täytyy sanoa että surkean vähän.


      • sudentappaja
        minäpä en ois kirjoitti:

        kyllä ne kannat saadaan katoamaan holtittomuudella.
        aikoinaan seuramme alueella kantojen runsastuttua
        kiintiö poistettiin ja kyllä samalla poistettiin
        myöskin kanalinnut, ei edes pyytä räpeltänyt
        vuosikausiin.
        nykyisen kiintiöpyynnin aikana lintuja kyllä
        on mutta täytyy sanoa että surkean vähän.

        tämä mietityttää itseänikin. meidän seurassa on kiintiöt metsolle ja teerelle, mutta tiedän että monikaan ei niitä noudata. omasta mielestä tähän kiintiö asiaan pitäs puuttua vähän tiukemmin, esimerkiks että riistanvalvonta lisääntyis ja saatas mm. tieltä mehättäjät kurriin.


      • se menee
        sudentappaja kirjoitti:

        tämä mietityttää itseänikin. meidän seurassa on kiintiöt metsolle ja teerelle, mutta tiedän että monikaan ei niitä noudata. omasta mielestä tähän kiintiö asiaan pitäs puuttua vähän tiukemmin, esimerkiks että riistanvalvonta lisääntyis ja saatas mm. tieltä mehättäjät kurriin.

        nekin harvat tehovalvonta iskut mitä tehdään, niin lehdessä ilmoitetaan niistä jo etukäteen (kuten liikenne puolellakin) aika hölmöä touhua.


      • SGT79
        minäpä en ois kirjoitti:

        kyllä ne kannat saadaan katoamaan holtittomuudella.
        aikoinaan seuramme alueella kantojen runsastuttua
        kiintiö poistettiin ja kyllä samalla poistettiin
        myöskin kanalinnut, ei edes pyytä räpeltänyt
        vuosikausiin.
        nykyisen kiintiöpyynnin aikana lintuja kyllä
        on mutta täytyy sanoa että surkean vähän.

        Metsästyksellä ei lintukantoja sukupuuttoon tapeta mutta mainitsemallasi holtittomuudella kyllä. Tällä holtittomuudella ei ole tekemistä metsästyksen kanssa.
        Metsästäjien vaikutus riistakantoihin on marginaalisen pieni joten metsästäjämoraalin lisäksi kannattaisi katsoa ympärilleen ja miettiä metsätaloselinkeinon vaikutusta eläinkantoihin. (menestyjät/häviäjät).
        Kiintiösysteemit on perseestä koska ne voi kiertää/ei tarvitse välittää, eikä niitä pystytä sanktioimaan kunnolla.


      • älkää ampuko lintuja nyt!!
        SGT79 kirjoitti:

        Metsästyksellä ei lintukantoja sukupuuttoon tapeta mutta mainitsemallasi holtittomuudella kyllä. Tällä holtittomuudella ei ole tekemistä metsästyksen kanssa.
        Metsästäjien vaikutus riistakantoihin on marginaalisen pieni joten metsästäjämoraalin lisäksi kannattaisi katsoa ympärilleen ja miettiä metsätaloselinkeinon vaikutusta eläinkantoihin. (menestyjät/häviäjät).
        Kiintiösysteemit on perseestä koska ne voi kiertää/ei tarvitse välittää, eikä niitä pystytä sanktioimaan kunnolla.

        mulle mulle mulle...vedä kepuli vittu päähäs ja karvat silmille!!


      • yksinäisen
        älkää ampuko lintuja nyt!! kirjoitti:

        mulle mulle mulle...vedä kepuli vittu päähäs ja karvat silmille!!

        vasemmistovihreän itkuvirsi?


      • paljon_

        Eikös Ruotsissa aina ole kohtalaisen paljon kanalintuja


    • 7 metsoa täältä

      eteläsuomesta. Ei tanut jäädä tälle alueelle enää yhtään lintua.

      • prklllllll

        olisit ennemmin ampunut itsesi!!


      • itsehän olen tosi metsästäjä
        prklllllll kirjoitti:

        olisit ennemmin ampunut itsesi!!

        Ammuin 5 koppeloa. on parempaa kuin ukkometon liha.
        ois ollu kyllä paikkoja ampua mustia lintuja

        en jaksanu kaikkia kantaa, joten jätin pari koppeloa sinne oksaan roikkumaan(sähkö teippiä ja rautalankaa)


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2833
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2400
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1982
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    6. 166
      1820
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe