Vähän keittää

naisasiakas

Mikä hitto siinä on, että joissain korjaamoissa naista ei kohdella asiallisesti? En missään nimessä vaadi mitään prinsessan kohtelua, mutta asiallinen käytös olisi todella mukavaa.

Myönnän, että en ymmärrä autoista juurikaan mitään. Olen kuitenkin joka kerta maksanut laskun napisematta. Luulisi naisen eurojen olevan samanlaisia kuin muidenkin.

Olen joutunut toteamaan, että jotkut korjaamoiden tai varaosaliikkeiden miehet suorastaan nauttivat päästessään nolaamaan naisen. Ilmeisesti kotona ei pääse pätemään.

Siirtyisin heti asiakkaaksi sellaiseen liikkeeseen, johon voisin viedä autoni ja sanoa, että etupäässä kolisee, voisitteko korjata. En todellakaan osaa sanoa, mikä nivel tai joku muu hilavitkutin siellä kolisee. Jos olisin olisin pätevä mekaanikko, niin korjaisin sen itse.

Ehdoton huippu oli kerta kun vein autoni korjaamolle, kun vepasto ei toiminut. Mikä riemu syntyikään, kun autoni lämmitin olikin toista merkkiä (Eberbeh...jotain). Huoltomies piti huolen, että jokainen asiakas takuulla kuuli sen sekä ottaessaan autoa vastaan sekä hakiessani sitä. Minulle hän irvaili asiasta todella loukkaavasti. Sen lisäksi vielä latauksen merkkivalo ei sammunut kun lähdin korjaamon pihasta. Ajoin takaisin ja he heti kiistivät osallisuutensa laturiongelmiin. Sanottiin vaan, että niinhän sitä aina sanotaan, että oli se tänne tuodessa kunnossa, mutta rikki kun haetaan. Joka tapauksessa valo ei palanut aamulla, kun auton sinne vein.

Olenpa kerran käyttänyt autoani merkkihuollossa erään merkkivalon palamisen vuoksi. Käytin autoa ainakin 5 kertaa samasta syystä. Aina sanoivat, että aja vaan. Lopulta autoon tehtiin ko. vian vuoksi kansiremontti. Tässä tapauksessa he kyllä myönsivät toimineensa väärin.

Huollatan autoni säännöllisesti. Nykyään vaan alkaa jo valmiiksi otsasuonet pullistella, huollon tai etenkin jonkun korjauksen lähestyessä.

Asiallsita kohtelua, KIITOS

12

2868

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toveri minusta

      täällä. en ikinä vie autoani enää sellaiseen huoltoon,missä huono kohtelu,siksi että olen nainen.on vaihdettu jotain osia,mistä ei mitään tietoa ym ym, mutta eurot kyllä kelpaa.jouduin taas etsimään uuden huoltoliikkeen, kun vaihdoin auton merkkiä.älä anna kusettaa itseäsi..sinä valitset huollon!löysin taas paikan,joka tuntuu luotettavalta.vaihda niin monesti, että löytyy ja anna palautetta heti kassalla, jos tuntuu et petkutetaan.

    • miesasiakas

      Riittää, jos korjaamon väki jostain syystä tuntee alemmuutta asiakasta kohtaan. Pitäähän heidän jollain tavalla tuoda esille, että he olisivat edes jossain asiassa meitä parempia!

      Sain aikoinaan tosi aliarvoista kohtelua, kun kyselin apuja venttiilien säätöön tyyliin "Mitäs säädit!".

      Vuosien varrella olen oppinut, että mitä tahansa tekee itse ja siitä erehtyy mainitsemaan huoltamolla, on kohtelu sen mukaista. Korjaamo ei korjaa toisten virheitä...

      Tuulilasin pyyhkijät autossani ovat erityisen pitkät ja kerran otin vanhan pyyhkijän mukaani vertaakseni pituutta. Tiskillä olleiden karjujen ilmeistä ei voinut erehtyä, mitä he asiasta tuumasivat!

      Eli ei tarvitse olla nainen ettei saa asiallista kohtelua autokorjaamoilla tai -varaosaliikkeissa, riittää kun näyttää siltä ettei tietäisi autoista mitään!

      Tuntuu, että tämä "kiltin miehen look" on vain rasite. Työpaikallakin toisinaan kyselevät jos jostakin osasta, tiedänkö mikä se on? Sitten sitä elvistellään, että etkö nyt sitä tiedä!

      Niinhän se on, kaikkia asioita ei voi millään tietää, eikä tarvitsekaan tietää. Jokaiselle meistä on paikkamme tässä yhteiskunnassa.

      Muistaisivat nuo huonosti asiakkaitaan kohtelevat, että "sitä saa mitä tilaa". Loukattu asiakas on entinen asiakas.

      Kuinka kauan tuollaiseen on sitten varaa?

      • Suzuki

        Sama täällä! Kusetetaan mennen tullen ja kun erehdyt avaamaan suusi niin toimitusjohtajan kautta pitää mennä että saa asian oikaistua. Näin kävi Renaultin huollossa (meinasivat laskuttaa pakoputkirempassa kaikki 3 osaa vaikka vain loppupätkä oli vaihdettu). Suzuki teki ns. huollon ja jätti vian korjaamatta. Kun sitten asiasta reklamoin, äijä huusi että "meinaatko että täällä ilmaisiksi pitäisi töitä tehdä!". Ei tietenkään, mutta kyllä merkkikorjaamon pitää huollossa huomata, jos jossain on pieni vika eikä vaan sanoa, että varaa ja maksa uusi huolto. Sikamaista!

        t. Myös entinen asiakas


      • Nea.
        Suzuki kirjoitti:

        Sama täällä! Kusetetaan mennen tullen ja kun erehdyt avaamaan suusi niin toimitusjohtajan kautta pitää mennä että saa asian oikaistua. Näin kävi Renaultin huollossa (meinasivat laskuttaa pakoputkirempassa kaikki 3 osaa vaikka vain loppupätkä oli vaihdettu). Suzuki teki ns. huollon ja jätti vian korjaamatta. Kun sitten asiasta reklamoin, äijä huusi että "meinaatko että täällä ilmaisiksi pitäisi töitä tehdä!". Ei tietenkään, mutta kyllä merkkikorjaamon pitää huollossa huomata, jos jossain on pieni vika eikä vaan sanoa, että varaa ja maksa uusi huolto. Sikamaista!

        t. Myös entinen asiakas

        te (aloittaja mukaan lukien) asioitte mutta itse ainakin saan aina asiallista ja neuvovaa palvelua pienestä yrittäjävetoisesta korjaamosta espoossa!Voisitte ehkä myös mainita nuo paikat joissa huonosti olette tulleet kohdelluiksi..?


      • mikä paikka?
        Nea. kirjoitti:

        te (aloittaja mukaan lukien) asioitte mutta itse ainakin saan aina asiallista ja neuvovaa palvelua pienestä yrittäjävetoisesta korjaamosta espoossa!Voisitte ehkä myös mainita nuo paikat joissa huonosti olette tulleet kohdelluiksi..?

        Mainitse sä mieluummin missä sait asiallista palvelua niin vien autoni sinne huoltoon kun siihen on tullut pieni vika.
        Minulla renault ja Espoon Biliaan en mene enää vittu ikinä.


      • naisasiakas

        Juu, en astu minäkään tuohon lämmittimen korjanneeseen liikkeeseen enää. Tosin kuulin työkaveriltani, että vepasto/eberbeher- juttu on ko. huoltomiehen pravuuri.


      • Nea.
        mikä paikka? kirjoitti:

        Mainitse sä mieluummin missä sait asiallista palvelua niin vien autoni sinne huoltoon kun siihen on tullut pieni vika.
        Minulla renault ja Espoon Biliaan en mene enää vittu ikinä.

        mainostaa näillä sivuilla vissiin ...


      • itselleni
        Nea. kirjoitti:

        mainostaa näillä sivuilla vissiin ...

        s-postiosoitteen joka sopii laitettavaksi vaikkapa nettiin: [email protected]
        Jos voit laittaa sen korjaamon nimen vaikka meilinä niin soitan sinne.
        Kiitos!


      • Lintuvaarassa
        mikä paikka? kirjoitti:

        Mainitse sä mieluummin missä sait asiallista palvelua niin vien autoni sinne huoltoon kun siihen on tullut pieni vika.
        Minulla renault ja Espoon Biliaan en mene enää vittu ikinä.

        autokorjaamo J.Rahkonen Punarinnantiellä.


      • nainen asiakkaana
        naisasiakas kirjoitti:

        Juu, en astu minäkään tuohon lämmittimen korjanneeseen liikkeeseen enää. Tosin kuulin työkaveriltani, että vepasto/eberbeher- juttu on ko. huoltomiehen pravuuri.

        Täällä myös yksi kaltoinkohdeltu. Auto ei mennyt katsastuksesta läpi ja sitten sen vika listan kanssa soitin ympäri helsinkiä, ja kun yksikin korjaamo kuuli naisäänen langan päässä kertovan pitkästä vika listasta niin kylläpä oli ääni kellossa semmonen ettei tehnyt mieli jatkaa puhelua ollenkaan. Kommentit olivat "ei meillä oo aikaa tommosiin", "huh, voi voi, onpas sulla siellä lista" ja "ei kannata korjata tommosta paskaa!" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        SIIS MITÄ!? Minun teki mieli kirkua! Eikö niiden työtä ole se että se auto viedään sinne ja ne korjaavat sen, siitähän niille maksetaan!!!! Voi herran pieksut!!!!! Ja annahan olla jos et osaa vastata johokin autosta esitettyyn kysymykseen niin voit unohtaa koko autosi korjaamisen kyseisessä korjaamossa.
        Että näin, kylläpä ottaa kaaliin. Ja tässä vaan jatkan edullisen ja asiallisen korjaamon etsimistä.


    • Bemmu

      Olen huomannut jälleen kerran naisena sen, että auton varaosaliikkeeseen ei kannata astua. Tiedän omasta autostani yllättävän paljon ja osaan tarkistaa, sopiiko kyseinen osa autooni (Bmw). Ellen tiedä niin tarkistan asian ekana veljeltäni. Silti yleensä vain tilaan tarvitsemani osan muita mukisematta.

      Tänään sitten Motonetissä kehtasi miekkonen antaa jarrusatuloissa kahden eri kunnostajan satulat. Ei maininnut mitään, että toisen paketti on vajaa eli siellä ei ollut jarrusatulaan kuuluvaa klipsiä. Toisesta paketista tämä löytyi kyllä. Sain todeta tämän puutteen autollani, kun tarkistin paketit. Lopulta marssin takaisin tiskille ja sanoin suoraan asiasta. Myyjä oli sitä mieltä, että jotkut nyt vaan tekee eri bokseja. Minä sitten läksytin itseäni vanhempaa miestä (ehkä 35v?) siitä, kuinka asia olisi täytynyt mainita rehellisesti asia eikä niin, että asiakas huomaa virheen autollaan. Lisäksi maininta tulee olla ellei tuote sisällä jotain muista poikkeavasti. Lopulta hän palautti rahat jäsenkortilleni ja tilasi minulle uudet paketit sekä lupasi saavani ne huomenna. Lopuksi sanoin vielä, että huomenna ei sitten tälläistä ruljanssia enää. Ei kannata! ;) Nähtäväksi jää, kuinka asia etenee.

    • AutoMarika

      Helsingissä on yks paikka mistä saan aina hyvää palvelua. Ne ei oo kattonu ikinä kieroon on ollu mies tai nainen niin aina huomioi asiakkaan.

      Jos mua joskus loukataan ni en kyllä käytä enää ikinä samassa paikassa se on varma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe