Sienien suolauksesta sanotaan, että lopuksi laitetaan paino päälle. Hankala lasipurkkiin suolatessa tuo on laittaa. Elikkä mitä teen. Riittääkö tiivis ladonta sieniä ja suolaa vuorotellen ja päällimmäiseksi suolakerros. kiitos ohjeista
Vastaukset 5
- ..kyllä...
..., noin on tehty aina ja hyvin säilyvät. Merisuolaa on muistettava panna todella reilusti, eikä muutama ripaus.....
- Suolasieni
Kauanko tuo sulan sulaminen liemeksi kestää?
- Säilyke-Äijä.
Suolasieni kirjoitti:
Kauanko tuo sulan sulaminen liemeksi kestää?
Suolauksen lähes ainoa mahdollinen virhe on se, että suolaa laitataan liian vähän.
Merisuola ei maksa paljon mitään, ja sitä ja ryöpättyjä sieniä laittaa purkkiin kerroksittain, ja samalla painelee sisältöä, että ilmakuplat tulevat pois, niin siinä se.
Ylimmäiseksi kerrokseksi suolaa.
Säilytyksessä suola ja sienissä oleva vesi liukenevat liemeksi, ja ilmakuplatkaan ei haittaa, kun vaan muistaa nyrkkisäännön, että suolaa pitää olla vähintään 20 % kokonaispainosta. Noin.
Paino sienien päällä ei ole välttämättömyys.
Sitä käytti wanha kansa, kun suolaakin piti säästää.
- ja tiukasti kiinni
Toimii!
- pussiin
Minä suolaan aika paljon,ja ämpäriin,tosin minulla on kellari.Olen hakenut kiviä ja pessyt ne.sitten muovipussiin ja painoksi.Pienet kivet toimii varmaan lasipurkissakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3571106- 71748
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37696- 49590
- 41588
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht321501Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19481- 75471
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459