Oma corollani saapuu sopivasti 23.12 mutta nyt voi jo alkaa suunnittelemaan mitä valittaa ekassa huollossa... ;)
Jooh, eli siis kun olen nettiä selaillu ja erilaisia toyotaan liittyviä keskusteluita seurannu niin esiin on tullu sellainen seikka, että corollan kojelaudasta kuuluu räminöitä ihan uusissakin yksilöissä. Kertokaas corollan omistajat rämiseekö teidän kojelaudat, erityisesti siitä radion läheltä. Jos rämisee niin oletteko huollossa valittaneet ja ovatko ne huollossa tehneet asialle mittään? Itse kun kävin koeajamassa 1073km ajetun yksilön niin siinä tosiaankin kuului resonointi ääni kun moottorin kierrokset olivat n. 3000rpm kohdalla, mutta alle sen tai yli ei kuulunu mitään, ääni tosin tuli jostain kuskin puoleisen a-pilarin tietämiltä. Ei ne räminät sinänsä mua haittaa sillä rämisi se 3-koppanen golffikin, mutta kuitenkin, uus auto pitää olla ilman räminöitä.
Asiallista keskustelua kiitos, mua ei kiinnosta onko toyota paska ja että volokkari on maailman paras, kummatkin ovat hyviä, molempia mulla on ollu. Toisessa vaan oli enemmän vikoja. Kaikilla automerkeillä on hyviä ja paskoja tuotteita.
Uuden corollan räminät
16
2636
Vastaukset
- HB -03
Tere.
Juu.. sain toukokuussa autoni ja siinä ei ainakaan rämise koelauta ollenkaan missään olosuhteissa. Ja mulla ei ainakaan ole mitään moittimista autosta. Ainoa mikä alussa oudostutti niin oli se että kun kytkintä painoi ja nosti kaasun niin siinä oli pieni viive ennen kuin kierrokset laski.. eli sellanen pieni "wön" ääni kerkes päästä, mut sekin meni ohi viikon ajmisen jälkeen kun osas synkronoida kytkimen ja kaasun omissa aivoissa oikein ... Töi "wön" :-) mikä kerkeää kuulua kun painaa kytkintä on toyotan ominaisuus johtuen viiveistä tekniikassa.
Alussa oli sellanen ongelma että se ikkunan nostimien automaatti toiminto ei toiminut oikein, eli toisinaan takaikkunat ei noussut täys automaattisesti ja välillä etuikkunat. Kuitenkin ne toimi mut ei siis täysautomaattisesti, mut sekin vika meni ohi.- omistaja
Ei rämise, ainoastaan penkki nitisee, mutta sekin johtunee omasta elopainosta.
Kierrosten laskun viivästyminen kestää vvt-i tekniikasta. Ja mitä tohon ikkunan nostin juttuihin tulee, lienee käyttäjä oppinut vain käyttämään katkasinta oikeen?! - Terra Wagon 03
mutta jotain vikinää kojelaudan päästä kuuluu, ilmeisesti hanskalokeron yläpuolelta. Ääni kuuluu niin satunnaisesti, että en ole sen alkuperää kummemmin tutkinut enkä ole siitä valitellut. Muuten ensimmäinen Toyotani on vastannut hyvin odotuksia kun takana on 6 kk ja 16 tkm, mitään oikeita ongelmia ei ole ilmennyt.
Tuo viive kaasussa vaihtamisen yhteydessä oudoksutti minuakin alussa, mutta sen oppii välttämään nopeasti. - hb -03
omistaja kirjoitti:
Ei rämise, ainoastaan penkki nitisee, mutta sekin johtunee omasta elopainosta.
Kierrosten laskun viivästyminen kestää vvt-i tekniikasta. Ja mitä tohon ikkunan nostin juttuihin tulee, lienee käyttäjä oppinut vain käyttämään katkasinta oikeen?!Juu ei ollut katkaisimen käytössä oppimista, edellisessä autossanikin oli samanlailla toimivat katkaisiat ja käyttö on hallussa. Kyllä niissä jotain hämärää alussa oli.
- KH1111
hb -03 kirjoitti:
Juu ei ollut katkaisimen käytössä oppimista, edellisessä autossanikin oli samanlailla toimivat katkaisiat ja käyttö on hallussa. Kyllä niissä jotain hämärää alussa oli.
Autossasi on voinut olla akku irti. Automaattitoiminto pitää ohjelmoida uudestaan, jos akusta loppuu virta tai akku on ollut irti.
Automaatti-ikkunan ohjelmointi on helppoa. Ikkuna lasketaan puoleen väliin. Tämän jälkeen ikkuna nostetaan ylös ja pidetään nostokatkaisinta niin kauan ylhäällä ikkunan kiinni menon jälkeen, että ikkunan nostokoneistosta kuuluu releen napsahdus. Tämä toistetaan joka ikkunalle.
Penkki ja kojelauta natisee myös omassani -03 HB:ssä. - CorollaHB
Terra Wagon 03 kirjoitti:
mutta jotain vikinää kojelaudan päästä kuuluu, ilmeisesti hanskalokeron yläpuolelta. Ääni kuuluu niin satunnaisesti, että en ole sen alkuperää kummemmin tutkinut enkä ole siitä valitellut. Muuten ensimmäinen Toyotani on vastannut hyvin odotuksia kun takana on 6 kk ja 16 tkm, mitään oikeita ongelmia ei ole ilmennyt.
Tuo viive kaasussa vaihtamisen yhteydessä oudoksutti minuakin alussa, mutta sen oppii välttämään nopeasti.Toi kaasun viive häiritsi myös minua koeajon yhteydessä, erityisesti nopeissa kiihdytyksissä kun vedättää 4000-5000rpm ja yrittää nopeasti vaihtaa isommalle koneen kierrokset hieman ryntää. Tähänkö ongelmaan ei ole mitään ratkasua? Vika vaivaa kaikkia VVT-i moottoreita? Kai se on tottumiskysymys mutta itseä se ainakin lyhyellä lenkillä vaivas. Kuinka nopeasti vaihtamisesta tulee sujuvaa ja oppii vaihtamaan niin että kierrokset ei ryntää kytkintä alaspainettaessa?
- Terra Wagon 03
CorollaHB kirjoitti:
Toi kaasun viive häiritsi myös minua koeajon yhteydessä, erityisesti nopeissa kiihdytyksissä kun vedättää 4000-5000rpm ja yrittää nopeasti vaihtaa isommalle koneen kierrokset hieman ryntää. Tähänkö ongelmaan ei ole mitään ratkasua? Vika vaivaa kaikkia VVT-i moottoreita? Kai se on tottumiskysymys mutta itseä se ainakin lyhyellä lenkillä vaivas. Kuinka nopeasti vaihtamisesta tulee sujuvaa ja oppii vaihtamaan niin että kierrokset ei ryntää kytkintä alaspainettaessa?
Mulla ainakin tuo ilmiö on hävinnyt, eli ilmeisesti oma motoriikka on kehittynyt autoa vastaavaksi.
- hb -03
CorollaHB kirjoitti:
Toi kaasun viive häiritsi myös minua koeajon yhteydessä, erityisesti nopeissa kiihdytyksissä kun vedättää 4000-5000rpm ja yrittää nopeasti vaihtaa isommalle koneen kierrokset hieman ryntää. Tähänkö ongelmaan ei ole mitään ratkasua? Vika vaivaa kaikkia VVT-i moottoreita? Kai se on tottumiskysymys mutta itseä se ainakin lyhyellä lenkillä vaivas. Kuinka nopeasti vaihtamisesta tulee sujuvaa ja oppii vaihtamaan niin että kierrokset ei ryntää kytkintä alaspainettaessa?
No parissa päivässä.
Kyllähän se yleensä aina kun ajaa toisen autolla niin kaasujalka ja kytkin jalka ei heti ole synkroonissa.. - Pepe
omistaja kirjoitti:
Ei rämise, ainoastaan penkki nitisee, mutta sekin johtunee omasta elopainosta.
Kierrosten laskun viivästyminen kestää vvt-i tekniikasta. Ja mitä tohon ikkunan nostin juttuihin tulee, lienee käyttäjä oppinut vain käyttämään katkasinta oikeen?!Mulla Natisi,, ja olen kookas.. loppui kun rasvasi kunnolla.. Ystävälläni on sama auto ja painaa noin 70 kg ja natisee,, eli se on vika
- AE111
Minulla on farmari Terra automaatilla. Siinä kuuluu (uudesta asti) särinää/natinaa mankan juuresta. Mankan reunasta sormea painamalla natina loppuu, mutta sitä varten en automaattia ottanut... Myös keskikonsoli vaihdekepin tietämillä natisee kaarteissa ja jarrutuksissa. Tuo tuli joskus 1500km jälkeen.
Vein auton ensihuoltoon, jossa mainitsin noista natinoista. Koska ilmastointi jouduttiin laittamaan jälkikäteen (toukokuu -03), ovat huollossa varmasti joutuneet purkamaan autoa kojelaudan tietämiltä, mutta eivät tehneet asialle mitään. Ei kuulemma kuulunut mitään testilenkkiä ajettaessa.- ...
Itselläni oli pari pikku rapinaa ja nitinää, mutta pieniä sellaisia. Auto Corolla -02 sedan Sol.
Vinkkinä rapinalle mittaristosta voisi sanoa että kampea tai irrota kehys alareunasta irti ja tunge kojetaulun ja mittariston väliin superlonia. Mittaristo on hakasilla kiinni, eli se voi joskus kuopissa osua kehykseen, mistä rapina.
Radion kehys nitisee koska muovi on kovaa ja radio raskas ja joustavalla kiinnityksellä eli se pääsee liikkumaan kehyksen suhteen. Irrota lämmityslaitepaneeli vetämällä nopeussäädin irti ja irrottamalla ruuvi. Irrota myös vaihteensiirtimen paneeli. Kampea ja työnnä lämmityslaitepaneeli vaikka hansikaslokeron kautta irti varovasti. Sisäilmankierrätysvipu voi hangoitella, mutta kyllä se paneeli irti lähtee. Lämmityslaitteen lamputkin ovat nyt käsillä (kun irrottaa niiden pitimen ensin) jos tarvitsee vaihtaa. Radion pultit ovat jo nyt ainakin osittain esillä ja niitä voi kiristää ja radiota nostaa ylöspäin. Myös mahdollinen rako radion/kehyksen välillä pienenee. Radion alle voi laittaa reilusti superlonia mikä vaimentaa värinää. Itselläni tuo konsti auttoi merkittävästi ja kylmänä CD-koneistosta hetkisen kuulunut särinä poistui myös. Jos radio on tarvis saada kokonaan irti, pitää myös sen kehys/suutinpaneeli kammeta irti, mikä on hieman vaivalloista mutta lähtee se irti pikku tapeista huolimatta.
Itselläni pientä rapinaa kuului myös kuskin jalkatilan ilmasuuttimesta ja kojetaulun alapuolisesta äänieristyslevystä. Sedanissa kannattaa tarkistaa myös tavaratilan verhoilu. Se kun on pinnaltaan huopaa, mutta muuten kovaa. Takapenkkiä kohti olevat verhoilun yläosat menivät joskus resonanssiin mistä kuului yllättävän metallinen särähdys niiden osuessa auton peltiosiin. Superlonia vain väliin.
Vältä teräviä esineitä ja suojaa kojetaulua aina pahvilla tms. kun satut siihen työkaluilla. Itselläni jälkiä (naarmuja, koloja) ei näy lainkaan purkamisen jälkeen (niitä voi vielä fiksatakin tarvittaessa hieromalla jollain pyöreällä tms., kevyet kosketusjäljet kiillottuvat tavallisella paperilla).
Kaiken kaikkiaan voi sanoa että edellisessä mallissa oli hieman parempi viimeistelytaso kojetaulussa sovitusten suhteen vaikka laatuvaikutelma muuten olikin hieman huonompi (muovisempi). Tosin itse edelleen pidän myös edellisen mallin sisustusta siistinä ja täsmällisenä. Vanhassa mallissa itselläni ei oikeastaan hälyääniä kuulunut. Omien toimenpiteiden jälkeen tämä uusikin on mukavan seesteinen useimmiten. - ...
... kirjoitti:
Itselläni oli pari pikku rapinaa ja nitinää, mutta pieniä sellaisia. Auto Corolla -02 sedan Sol.
Vinkkinä rapinalle mittaristosta voisi sanoa että kampea tai irrota kehys alareunasta irti ja tunge kojetaulun ja mittariston väliin superlonia. Mittaristo on hakasilla kiinni, eli se voi joskus kuopissa osua kehykseen, mistä rapina.
Radion kehys nitisee koska muovi on kovaa ja radio raskas ja joustavalla kiinnityksellä eli se pääsee liikkumaan kehyksen suhteen. Irrota lämmityslaitepaneeli vetämällä nopeussäädin irti ja irrottamalla ruuvi. Irrota myös vaihteensiirtimen paneeli. Kampea ja työnnä lämmityslaitepaneeli vaikka hansikaslokeron kautta irti varovasti. Sisäilmankierrätysvipu voi hangoitella, mutta kyllä se paneeli irti lähtee. Lämmityslaitteen lamputkin ovat nyt käsillä (kun irrottaa niiden pitimen ensin) jos tarvitsee vaihtaa. Radion pultit ovat jo nyt ainakin osittain esillä ja niitä voi kiristää ja radiota nostaa ylöspäin. Myös mahdollinen rako radion/kehyksen välillä pienenee. Radion alle voi laittaa reilusti superlonia mikä vaimentaa värinää. Itselläni tuo konsti auttoi merkittävästi ja kylmänä CD-koneistosta hetkisen kuulunut särinä poistui myös. Jos radio on tarvis saada kokonaan irti, pitää myös sen kehys/suutinpaneeli kammeta irti, mikä on hieman vaivalloista mutta lähtee se irti pikku tapeista huolimatta.
Itselläni pientä rapinaa kuului myös kuskin jalkatilan ilmasuuttimesta ja kojetaulun alapuolisesta äänieristyslevystä. Sedanissa kannattaa tarkistaa myös tavaratilan verhoilu. Se kun on pinnaltaan huopaa, mutta muuten kovaa. Takapenkkiä kohti olevat verhoilun yläosat menivät joskus resonanssiin mistä kuului yllättävän metallinen särähdys niiden osuessa auton peltiosiin. Superlonia vain väliin.
Vältä teräviä esineitä ja suojaa kojetaulua aina pahvilla tms. kun satut siihen työkaluilla. Itselläni jälkiä (naarmuja, koloja) ei näy lainkaan purkamisen jälkeen (niitä voi vielä fiksatakin tarvittaessa hieromalla jollain pyöreällä tms., kevyet kosketusjäljet kiillottuvat tavallisella paperilla).
Kaiken kaikkiaan voi sanoa että edellisessä mallissa oli hieman parempi viimeistelytaso kojetaulussa sovitusten suhteen vaikka laatuvaikutelma muuten olikin hieman huonompi (muovisempi). Tosin itse edelleen pidän myös edellisen mallin sisustusta siistinä ja täsmällisenä. Vanhassa mallissa itselläni ei oikeastaan hälyääniä kuulunut. Omien toimenpiteiden jälkeen tämä uusikin on mukavan seesteinen useimmiten.Samalla kun kojetaulu on auki kannattaa tarkistaa myös sisällä kulkevat vaijerit ja johdot että ovat kiinni kunnolla kiinnikkeissään eivätkä pääse osumaan toisiinsa tai kojetauluun. Lämmityslaitteen vaijerissa on jo valmiina hieman superlonia, mutta voihan sitä varmuuden vuoksi lisätä epäilyttäviin väleihin.
- AE111
... kirjoitti:
Samalla kun kojetaulu on auki kannattaa tarkistaa myös sisällä kulkevat vaijerit ja johdot että ovat kiinni kunnolla kiinnikkeissään eivätkä pääse osumaan toisiinsa tai kojetauluun. Lämmityslaitteen vaijerissa on jo valmiina hieman superlonia, mutta voihan sitä varmuuden vuoksi lisätä epäilyttäviin väleihin.
Pitääkin kopata talteen... Ei kehtaa viedä autoa huoltoon täynnä ruuvimeisselin jälkiä ;)
- Pertsa
Natinaa on kuulunut mankan juuresta uudesta lähtien. Olen korjauttanut sitä nyt kolme kertaa takuuseen. Nyt kojelaudassa on pieniä naarmuja ja lommoja ja natina jatkuu. Älä missään nimessä korjauta natinaa. Asiat menevät vain huonompaan suuntaan.
Opetus: Vaikka toyotan palvelu on hyvää verrattuna moneen muuhun merkkiin, on korjauksen taso ihan samaa luokkaa kuin muissakin liikkeissä. - timppa
Mittaritaulussa oleva trippimittarin nollauspainike ääntelee satunnaisesti hetken.
Loppuu yleensä kun hieman sormella tökkää sitä.- Pösö
Minulla on kesäkuussa ostettu Ave Verso ja etoven sarana narahtelee!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803