sain ihan hemmetinison ravun! Mikä on ravun ennätyskoko suomessa? Sen saksi on suunnillen yhtä iso kuin kokonainen toinen rapu
Täplärapu ennätys
6
2551
Vastaukset
- reilu ravustaja
Mittaa pyrstön kärjestä otsapiikkin (hieman silmien takaa lähtevän kuorenosan kärki). Isolla alkuperäiset sakset omaavalla koirasravulla sakset voivat olla todella kookkaat. Ravussa sentti pituutta tekee merkittävän eron ravun kokoon.
Itsellä suurin on 16 senttinen. Se tuntuu jo jättiläiseltä tyypillisiin 12-13 senttisiin.
Muutamia 15-15.5 senttisiä on myös tullut ja isoja ovat jo nekin.- dmjfnjcmdsm
mulle tuli semmonen jättiläinen joka on varmaan yli 21 senttii jos sakset otetaan lukuun. vastaa varmaan 3 tavallista rapuu. vois olla melkein hummeri. :D
- Hessu hissu!
dmjfnjcmdsm kirjoitti:
mulle tuli semmonen jättiläinen joka on varmaan yli 21 senttii jos sakset otetaan lukuun. vastaa varmaan 3 tavallista rapuu. vois olla melkein hummeri. :D
Eihä se edes oo iso jos SAKSET OTETAAN lukuun! Kyllähän munkon ennätys ois sillo joku 15cm.... xD.
PS: Mitä muuten syötätte ravulle kun olette saaneet merrasta pois, ja laitatte talteen?
- Isonpyytäjä
Ravun mitta otetaan otsapiikin kärjestä pyrstön keskimmäinen kilven kärkeen, reunakilvet ovat vielä pidemmät. Sumpussani on rapu jonka ProAgrian kalatalousneuvoja on käynyt mittaamassa, työntömitan mittaustuloksena pituutta saatiin 19.8 cm ja painoa tasan 240g. Dogumentoitu aiempi suurin täplärapu on Säkylän pyhäjärvestä saatu 18.7 cm köriläs.
- FAA1
HAISTA PASKAA EI VARMAA OO TOTTA
- keiz0r.sr
multa löytyy pöksyistä 24cm kovaa ja suonikasta, onko kukaan kiinnostunut?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446