Olen kuullut monelta raholta huhua että eräs löytöeläinkotia pitävä henkilö teettää narttukissoilla jotka ovat sinne päätyneet pentuja ja myy sitten eteenpäin. Onkohan tämä ihan asiallista toimintaa? Tietääkö joku muukin kenties tästä asiasta. Kertokaa.
löytökissat
39
2400
Vastaukset
- tuota asiaa
kuullut, joskin ihmetellyt sitä pentumäärää, mikä siellä on. Puhumme varmaan samasta löytöeläinkodista ja henkilöstä.
Jos tuo on totta, niin sehän on käsittääkseni lainvastaista ja ainakin hävytöntä.
Kuulin eilen tarinan kissasta, joka oli loukutettu ulkona käydessään ja päätynyt sinne.
Omistaja oli sitä kysynyt viikon päästä ja tuo kissa oli myyty jonnekin kauemmas.
Eikö ole kaksi vk. säilytysaika, ennenkuin saa edes myydä minnekkään.
Hän ei saanut koskaan kissaansa takaisin.
Pidetäänpä silmät ja korvat auki.- ulkoilunvalvoja
Miten kissa on saatu omistajan tietämättä loukutettua sen ulkoillessa? Omistajanhan täytyy huolehtia ettei kissa mene esim. lasten leikkipaikoille, joten kissa lienee ollut näköpiirissä tai valjaissa ja narussa ulkoillessaan?
- ole naivi.
ulkoilunvalvoja kirjoitti:
Miten kissa on saatu omistajan tietämättä loukutettua sen ulkoillessa? Omistajanhan täytyy huolehtia ettei kissa mene esim. lasten leikkipaikoille, joten kissa lienee ollut näköpiirissä tai valjaissa ja narussa ulkoillessaan?
Tottakai tiedät, että kissa on päästetty ovesta ulos ilman valvontaa, sillaihan laitakaupungin kissat ulkoilee.
Meidänkin kulmilla pyörii 3-4 kissaa joka aamu.
Ei niitä kukaan valvo.
Toki laki kieltää sen, mutta näin vain on. - riska_74
ulkoilunvalvoja kirjoitti:
..kun omistaja luki kännystään tekstiviestiä jonka loukuttaja hänelle oli vartavasten lähettänyt.
HÄH - miten luulisit että se muuten olisi voinut tapahtua
PÖH-selvä juttu
- kissaihminen_89
missäpäin tämmönen paikka suunnilleen sijaitsee,tai anna joku muu vinkki mistä paikan tunnistaa
- eläinystävä
Mennäänpä tuonne rajalle päin, siinä vinkki
Tuo on eläinsuojelu asia! Löytöeläinkotien ei ole tarkoitus toimia pentutehtaina
- Valhetta!
Valhetta!
- xxxxxxx
tuskin valhetta, sattuu olemaa sisäpiirin tietoa ja asia tullaan tutkimaan.
- Kissan sieltä ostanut
Eikö kukaan anna arvostusta tälle kyseiselle ihmiselle joka löytöeläinkotia pitää? Hän ottanut yli 10 000e lainaa jotta voi pitää huolta näistä eläimistä.
Ei ole kovinkaan montaa ihmistä joka omaan piikkiin kasvattaa ja elättää noin montaa löytöeläintä ettei niitä tarvitsisi lopettaa.
Menkää ihmiset itteenne ja arvostakaa hyväntekijöitä!!
- ja kissaihmisenä
olen kyseisestä asiasta omistajalle soittanut! Ja mainitsin kissasta,jonka hän oli myynyt Imatralle ja kissa ei hoitolassa kerennyt olla viikkoakaan.Hoitolan pitäjä oli melko vittumainen eikä suostunut minulle saatikka kissan omalle omistajalle kertomaan kenelle hänen kissansa oli myyty? Hoitolan pitäjä oli laittanut vielä luuritkin kissan omistajan korvaan,kun hän kissansa perään kyseli. Kuka tämän ihmisen tekosista on vastuussa ihmettelen vaan?!
- ....yhteys
jos ei muu auta.Rikollista toimintaa.Olen itse myös kuullut kaikenlaisia huhuja tästä kyseisestä paikasta.Kai eläinsuojeluviranomaiset puuttuu asioihin jos tarpeeksi tulee kyselyjä ja ilmiantoja paikasta??
- titiäinen
....yhteys kirjoitti:
jos ei muu auta.Rikollista toimintaa.Olen itse myös kuullut kaikenlaisia huhuja tästä kyseisestä paikasta.Kai eläinsuojeluviranomaiset puuttuu asioihin jos tarpeeksi tulee kyselyjä ja ilmiantoja paikasta??
Pitää saada todisteita kerättyä,kaikki ottakaa kantaa kellä on kokemuksia, yhdessä voidaan asialle jotain tehdä!
- on tehty.
....yhteys kirjoitti:
Siellä on eläinsuojeluihmiset käyneet pariviikkoa sitten, esillä on ollut muitakin asioita. Asia on hoidossa ja etenee.
- etenee vauhdilla!
on tehty. kirjoitti:
Siellä on eläinsuojeluihmiset käyneet pariviikkoa sitten, esillä on ollut muitakin asioita. Asia on hoidossa ja etenee.
Pelkästään huonoja kokemuksia ko.paikasta. Uhkaili ja arvosteli tuttavaani joka haki lemmikkinsä pois sieltä. Kylmät väreet nousevat kun näkee tämän "eläimet ovat niin lähellä sydäntäni"-henkilön.. En ymmärrä kuinka hänet on edes valittu moiseen tehtävään, tietäen taustat.
- suututtaa
on tehty. kirjoitti:
Hienoa jos asia etenee, kyllä kaupungillakin pitäisi olla joku vastuu ja valvonta ettei ihan kaikenlaiset yrittelijät pääse tätä toimintaa harrastamaan.Vahinko vaan että eläimiin kohdistuvista rikoksista ei saa kuin sakkoa tai huomautuksen.
- Utelias456
etenee vauhdilla! kirjoitti:
Pelkästään huonoja kokemuksia ko.paikasta. Uhkaili ja arvosteli tuttavaani joka haki lemmikkinsä pois sieltä. Kylmät väreet nousevat kun näkee tämän "eläimet ovat niin lähellä sydäntäni"-henkilön.. En ymmärrä kuinka hänet on edes valittu moiseen tehtävään, tietäen taustat.
Mitkä taustat?
- nöpönen
Utelias456 kirjoitti:
Mitkä taustat?
Eikös tästä näitä taustoja jo hieman ala valjeta. Ja varmasti tietoo tulee vielä lisääkin ja sellasta mikä herättää myös viranomaiset.
- täällä käydä..
Utelias456 kirjoitti:
Mitkä taustat?
julkisesti kertomaan..Mutta varmaan moni muukin tietää..
- mie en ymmärrä
suututtaa kirjoitti:
Hienoa jos asia etenee, kyllä kaupungillakin pitäisi olla joku vastuu ja valvonta ettei ihan kaikenlaiset yrittelijät pääse tätä toimintaa harrastamaan.Vahinko vaan että eläimiin kohdistuvista rikoksista ei saa kuin sakkoa tai huomautuksen.
Mikähän eläisuojelurikos siellä oikein on tapahtunut?
Narttukissan pentujen synnyttäminen on luonnollinen asia.
Kun tiineenä oleva narttukissa toimitetaan löytöeläintaloon ja sitä ei sieltä haeta pois parin viikon sisällä, olisi mielestäni julmaa lopettaa kissa ja sen syntymättömät pennut.
Kissan kantoaika on parisen kuukautta, joten se on ollut jo tiineenä löytöeläintaloon joutuessaan.
Itse olen käynyt siellä pari kertaa toimitettuani sinne irrallaan olevia koiria, enkä huomannut mitään omituista paikassa.
Aikuiset kissat olivat häkeisään ja isommat kissanpennut leikkivät omissaan.
Koirille oli omat häkit, mutta pari koiraa oli irrallaan yeisissä huoltotiloissa kun viihtyivät paremmin keskenään.
Myö ulkona oli tarha koirille, mutta silloin siellä ei ollut asukkeja.
Miettikää tarkoin, mitä kirjoittelette näille palstoille.
Voitte joutua todistamaan sanomaanne.
Nimimerkin suojassa huhujen ja musta tuntuu juttujen levitteleminen on raukkamaista.
- riittää.
Mikä totta, mikä ei, vaikea sanoa. Jos kissa on kantava löytöeläinkotiin tuotaessa, pitäisikö se lopettaa, samallahan pääsee eroon myös syntymättömistä pennuista, mutta onko se välttämättä oikea ratkaisu, en tiedä.
Olen käynyt tuossa löytöeläinkodissa, josta mitä ilmeisimmin tämä ketju kertoo.
Sukulaiseni koira oli siellä viikon hoidossa kesällä. Koira oli kovasti kiintynyt nimenomaan tähän hoitolan pitäjään. Näki kaikin puolin, että sen oli ollut hyvä olla siellä.
Kun hain sitä pois, niin vielä lähtiessäkin kavi moikkaamassa omistajaa ja juoksenteli hänen perässään ennenkuin malttoi lähteä kanssani autoon kotimatkalle.
Tuollaisiin paikkoihin eläinsuojeluviranomaiset tekevät tarkastuskäyntejä määrätyin väliajoin ihan ilman ilmoituksia.
Aina kannattaa miettiä, mikä on totuus mistäkin asiasta, silloin siellä oli ainakin kaikki hyvin, enkä voi omistajasta sanoa moitteen sanaa, hän oli hyvin ystävällinen, vaikka hain koiran myöhään illalla. - *****
Voisitko selventää mitä tarkalleen tarkoitat tuolla, että "teettää narttukissoilla jotka ovat sinne päätyneet pentuja"?
- alkaa jo ihmetyttää
jos minulle kerrotaan kahden ihmisen taholta että paikan pitäjä on itse asian siten ilmaissut, eli teettää pentuja ja myy sitten 50e kappale, en tiedä ketä uskoa. Mutta pentukissoja siellä joka tapauksessa on ollut paljon enemmän kuin toisessa paikassa joka on nyt lopettanut toimintansa. Tottakai sinne tulee narttuja jotka ovat jo tiineenä,mutta epäilyttää pentujen suuri määrä. Mitä huhuihin tulee niin pitäisikö vaieta kaikesta, tarkoitus ei ole juoruilu vaan asioiden oikean laidan selvittäminen. ystäväni kissa oli siellä yhden vuorokauden ja maksoi n80e hoidosta koska oli kuulemma eläinlääkärillä käyty, kuitteja ei kuitenkaan löytynyt. Ja nimiä en ole maininnut juuri siksi etten halua väärin perustein kenenkään toimia haitata.
- epäileväinen erkki
alkaa jo ihmetyttää kirjoitti:
jos minulle kerrotaan kahden ihmisen taholta että paikan pitäjä on itse asian siten ilmaissut, eli teettää pentuja ja myy sitten 50e kappale, en tiedä ketä uskoa. Mutta pentukissoja siellä joka tapauksessa on ollut paljon enemmän kuin toisessa paikassa joka on nyt lopettanut toimintansa. Tottakai sinne tulee narttuja jotka ovat jo tiineenä,mutta epäilyttää pentujen suuri määrä. Mitä huhuihin tulee niin pitäisikö vaieta kaikesta, tarkoitus ei ole juoruilu vaan asioiden oikean laidan selvittäminen. ystäväni kissa oli siellä yhden vuorokauden ja maksoi n80e hoidosta koska oli kuulemma eläinlääkärillä käyty, kuitteja ei kuitenkaan löytynyt. Ja nimiä en ole maininnut juuri siksi etten halua väärin perustein kenenkään toimia haitata.
Miten sitä sanotaankaan, ei savua ilman tulta, vai...
- käymään.
Ota asiasta selvää siellä, ei tarvitse täällä arvuutella.
- koiran omistaj
Kissojen lukumäärä hoitolassa on suuri, koska ihmiset hylkäävät kissoja paljon, eivätkä kysele niiden perään, jos ne eivät palaa "riijuureissuiltaan.
Yleensä täysikasvuiset narttukissat tulevat kantaviksi, jos ne ovat leikkaamattomia ja saavat vapaasti ulkoilla.
Naapurit kyllästyvät vapaana juokseviin kissoihin ja kutsuvat löytöeläinkodin hoitajan loukuttamaan kissan.
Näin olen nähnyt tapahtuvan.
Kissan omistajat ovat yllättävän leväperäistä sakkia. Kissaa ei etsitä edes löytöeläintalosta, vaikka se olisi sieltä helpointa tavoittaa.
Sitten itketään suurista hoitomaksuista, eikä edes lunasteta kissaa hoitomaksujen takia.
Totta kai kissanpennuille pitää laittaa hinta jo senkin takia, etteivät ne joutuisi ihan harkitsemattomien ihmisten hoteisiin.
Jos pentujen lukumäärä on 20, siinä on noin 4-5 kissaemon pentueet, joten ei nyt niin kovin uskomattomia lukuja.
Koirien omistajat ovat sikäli ryhdikkäämpää väkeä, että hakevat löytökotiin joutuneet koiransa pois nopeasti. Ei pääse koirien lukumäärä suureksi, eikä kenenkään ihmeteltäväksi ja syyteltäväksi esim. pentutehtailusta.
Epäilijät, käykää tutustumassa paikkaan ja arvioikaa realistisesti eläinkodin toimintaa.
Paikkahan ei ole kodinomainen, koska ei ole kenenkään asunto, vaan tarkoitettu suojaksi löytyneille eläimille.
Mielestäni se paikka nämä kriteerit täyttää.
Myös eläintenhoitaja mies käsittelee eläimiä ystävällisesti ja asianmukaisesti. - kissaton miekkonen
koiran omistaj kirjoitti:
Kissojen lukumäärä hoitolassa on suuri, koska ihmiset hylkäävät kissoja paljon, eivätkä kysele niiden perään, jos ne eivät palaa "riijuureissuiltaan.
Yleensä täysikasvuiset narttukissat tulevat kantaviksi, jos ne ovat leikkaamattomia ja saavat vapaasti ulkoilla.
Naapurit kyllästyvät vapaana juokseviin kissoihin ja kutsuvat löytöeläinkodin hoitajan loukuttamaan kissan.
Näin olen nähnyt tapahtuvan.
Kissan omistajat ovat yllättävän leväperäistä sakkia. Kissaa ei etsitä edes löytöeläintalosta, vaikka se olisi sieltä helpointa tavoittaa.
Sitten itketään suurista hoitomaksuista, eikä edes lunasteta kissaa hoitomaksujen takia.
Totta kai kissanpennuille pitää laittaa hinta jo senkin takia, etteivät ne joutuisi ihan harkitsemattomien ihmisten hoteisiin.
Jos pentujen lukumäärä on 20, siinä on noin 4-5 kissaemon pentueet, joten ei nyt niin kovin uskomattomia lukuja.
Koirien omistajat ovat sikäli ryhdikkäämpää väkeä, että hakevat löytökotiin joutuneet koiransa pois nopeasti. Ei pääse koirien lukumäärä suureksi, eikä kenenkään ihmeteltäväksi ja syyteltäväksi esim. pentutehtailusta.
Epäilijät, käykää tutustumassa paikkaan ja arvioikaa realistisesti eläinkodin toimintaa.
Paikkahan ei ole kodinomainen, koska ei ole kenenkään asunto, vaan tarkoitettu suojaksi löytyneille eläimille.
Mielestäni se paikka nämä kriteerit täyttää.
Myös eläintenhoitaja mies käsittelee eläimiä ystävällisesti ja asianmukaisesti.Taitaa nimimerkki "huolestunut eläinystävä" olla huolestunut vain siitä asiasta, josko eläinhoitolan pitäjä tienaakin kissanpennuilla liikaa.
Itse pidän 50€ maksua kissanpennusta tosi pienenä, ei sillä rikastumaan varmasti pääse.
Pennuthan luovutetaan yleensä noin 8 viikkoisina, niin päivää kohden hoitomaksuksi tulee noin 80centtiä. Sillä summalla pitää ruokkia ja antaa vitamiinilisät, madotukset ym.
Joten älkää nyt hyvät ihmiset kateuteenne halkea noista "suurista" tienesteistä.
En ole viestejä lukemalla huomannut mikä se suuri eläinsuojelurikos tässä tapauksessa on.
Voisiko joku ystävällisesti valottaa asiaa tarkemmin.
Narttukissan pentujen synnyttäminen ei sitä ole. - kisuliini
kissaton miekkonen kirjoitti:
Taitaa nimimerkki "huolestunut eläinystävä" olla huolestunut vain siitä asiasta, josko eläinhoitolan pitäjä tienaakin kissanpennuilla liikaa.
Itse pidän 50€ maksua kissanpennusta tosi pienenä, ei sillä rikastumaan varmasti pääse.
Pennuthan luovutetaan yleensä noin 8 viikkoisina, niin päivää kohden hoitomaksuksi tulee noin 80centtiä. Sillä summalla pitää ruokkia ja antaa vitamiinilisät, madotukset ym.
Joten älkää nyt hyvät ihmiset kateuteenne halkea noista "suurista" tienesteistä.
En ole viestejä lukemalla huomannut mikä se suuri eläinsuojelurikos tässä tapauksessa on.
Voisiko joku ystävällisesti valottaa asiaa tarkemmin.
Narttukissan pentujen synnyttäminen ei sitä ole.Voi helvetti jos olisin kateellinen jonkun tienesteistä niin se henkilö ei varmaan olisi eläinhoitolanpitäjä. Olen oman kissani hankkinut myös eläinhoitolasta ja maksoin aivan mielelläni summan joka siitä pyydettiin.Minulle on paskan lysti mitä kukakin hankkii, pärjään hyvin näillä mitä itselläni on.Moraalitonta on ainakin jos ei eläinsuojelurikos, se että myydään kissoja eteenpäin liian aikaisin. Tällä tarkoitan sekä aikuisia että pentukissoja. Kaupunki myös ymmärtääkseni rahoittaa toimintaa, näin olen ymmärtänyt mutta en ala asiasta väittelemään kun en varmasti tiedä.
- ...tulikin
kisuliini kirjoitti:
Voi helvetti jos olisin kateellinen jonkun tienesteistä niin se henkilö ei varmaan olisi eläinhoitolanpitäjä. Olen oman kissani hankkinut myös eläinhoitolasta ja maksoin aivan mielelläni summan joka siitä pyydettiin.Minulle on paskan lysti mitä kukakin hankkii, pärjään hyvin näillä mitä itselläni on.Moraalitonta on ainakin jos ei eläinsuojelurikos, se että myydään kissoja eteenpäin liian aikaisin. Tällä tarkoitan sekä aikuisia että pentukissoja. Kaupunki myös ymmärtääkseni rahoittaa toimintaa, näin olen ymmärtänyt mutta en ala asiasta väittelemään kun en varmasti tiedä.
mieleeni että jos kaupunki rahoittaa tätä eläinhoitolaa,niin miksi ihmeessä Tirilässä oleva eläinhoitola joutui sulkemaan ovensa?No tietenkin siksi että kaupunki ei sitä rahoittanut,tai jos rahoitti niin ei tarpeeksi.Paikka oli kuitenkin asiallinen,olen itse kerran käynyt siellä.Joka häkissä oli asukki,narttukissojaki oli mutta vain kaksi pentua.Lappeenrannassa on kuitenkin aika paljon "kulkukissoja" tai muuten vaan kadonneita tai karanneita.Näin maalaisjärjellä miettien tämä kyseinen eläinhoitola,josta tässä keskustelussa puhutaan tekee kyllä eettisesti tosi väärin jos teettää pentuja nartuilla.Siinähän on oravanpyörä valmis,lisää kadonneita,karanneita,kesäkissoja tai muuten vaan hylättyjä kissoja maailmaan....
- mie vaa ihmettelen
...tulikin kirjoitti:
mieleeni että jos kaupunki rahoittaa tätä eläinhoitolaa,niin miksi ihmeessä Tirilässä oleva eläinhoitola joutui sulkemaan ovensa?No tietenkin siksi että kaupunki ei sitä rahoittanut,tai jos rahoitti niin ei tarpeeksi.Paikka oli kuitenkin asiallinen,olen itse kerran käynyt siellä.Joka häkissä oli asukki,narttukissojaki oli mutta vain kaksi pentua.Lappeenrannassa on kuitenkin aika paljon "kulkukissoja" tai muuten vaan kadonneita tai karanneita.Näin maalaisjärjellä miettien tämä kyseinen eläinhoitola,josta tässä keskustelussa puhutaan tekee kyllä eettisesti tosi väärin jos teettää pentuja nartuilla.Siinähän on oravanpyörä valmis,lisää kadonneita,karanneita,kesäkissoja tai muuten vaan hylättyjä kissoja maailmaan....
Mikäs se suur eläinsuojelurikos on täs asias?
Ei ole selvinny näis keskusteluis.
Pitäskö nää tiineet äitikissat tappaa enneko synnyttäät pennut vai mikä teijä suojelijoihe mielest olis se oikia tapa hoitaa tää onkelma.
Olis niiko eettisest oikiampaa.
Eiks siel hoitolas anneta kissoloille ruokaa ja vettä, pietääks niitä näläs ja muutekii rääkätää?
Siihe mie tahtosi vastaukse teilt kaike tietävilt. - *****
...tulikin kirjoitti:
Tässä hieman taustaa
"Eläinsuojelulaki velvoittaa kunnat järjestämään löytökoirien ja –kissojen sekä muiden vastaavien pienikokoisten seuraeläinten tilapäisen hoidon. Talteen otettua eläintä säilytetään vähintään 15 päivän ajan."
http://www.lappeenranta.fi/?deptid=11769
Lappeenrannassa palvelu on ostettu ko henkilöltä. Useimmiten (kunnan) löytöeläinkodit, joutuvat hankkimaan rahoitusta myös muualta, kuten hoitoeläimillä, lahjoituksina tai laittamalla omaa rahaa likoon, jos eläinten olot pyrkii pitämään hyvinä.
Tämä mainitsemasi Tirilässä oleva eläinhoitola lienee Lappeenrannan seudun eläinsuojelu vhdistyksen Pesä. Tässä heidän toiminta ajatuksestaan "Pesä on Lappeenrannan seudun eläinsuojeluyhdistyksen väliaikaissijoituspaikka uutta kotia tai hoitopaikkaa tarvitseville pieneläimille. Toimintaamme kuuluu myös Taipalsaaren kunnan löytöeläimistä huolehtiminen. Yhtään eläintä ei lopeteta turhaan vaan tavoitteena on löytää kaikille uusi koti.
Kissat luovutetaan rokotettuina ja leikattuina, paitsi alle 4 kuukautta vanhat pennut, silloin vastaanottaja sitoutuu leikkauttamaan pennun omalla kustannuksella. Kotia etsimään tulevien kissojen vastaanottomaksu on 50 €."
http://www.lappeenrannansey.com/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=27
Tuo Taipalsaarta koskeva ei pidä enää paikkaansa. Rahoitus siis tulee yhdistyksen toiminnan kautta ja lahjoituksina. Aiemmin myös kaupunki on tukenut toimintaa, mutta tuki pieneni tai poistui kokonaan noin vuosi sitten. Pesän toiminta on ollut katkolla rahan, sekä vapaaehtoisten hoitajien puutteen tähden.
Tähän ketjussa mainituun hoitolaan en ota enempää kantaa, kun en ole paikassa käynyt, eikä ole hlökohtaista kokemusta toiminnasta.
Pentuja ei löytöeläinkodeissa saa saattaa alulle lisää. Varsinkin kesällä kuitenkin paikoissa on (ja syntyy) pentuja paljon. (Kuten oli pesälläkin muutama kesä sitten, kun sinne otettiin myös ns. löytöeläimiä Lappeenrannan seudulta.)
Pennut, kuten aikuisetkin ovat maksullisia, siksi, että luovutus hinnalla voidaan edes vähän kattaa toiminta kuluja, sekä siksi, ettei näistä paikosta haettaisi eläintä harkitsemattomasti. Eli, ettei samainen kisu joutuisi heitteille uudemman kerran.
Ennen 15 vuorokauden odotus aikaa löytöeläintä ei saa luovuttaa eteenpäin, eikä lopettaa.
Jk. Mietin vaan, että mahtaako ko henkilön ulkoinen olemus tai menneisyyden erheet olla taustalla joissain näissä kirjoituksissa? (Jokunen kun on maininnut, että "taustathan tiedetään...") Itse asiaan liittymättömien ennakkoluulojen perusteella ei pitäisi lähteä mutuilemaan tai tuomitsemaan. - koiran omistaja
***** kirjoitti:
Tässä hieman taustaa
"Eläinsuojelulaki velvoittaa kunnat järjestämään löytökoirien ja –kissojen sekä muiden vastaavien pienikokoisten seuraeläinten tilapäisen hoidon. Talteen otettua eläintä säilytetään vähintään 15 päivän ajan."
Lappeenrannassa palvelu on ostettu ko henkilöltä. Useimmiten (kunnan) löytöeläinkodit, joutuvat hankkimaan rahoitusta myös muualta, kuten hoitoeläimillä, lahjoituksina tai laittamalla omaa rahaa likoon, jos eläinten olot pyrkii pitämään hyvinä.
Tämä mainitsemasi Tirilässä oleva eläinhoitola lienee Lappeenrannan seudun eläinsuojelu vhdistyksen Pesä. Tässä heidän toiminta ajatuksestaan "Pesä on Lappeenrannan seudun eläinsuojeluyhdistyksen väliaikaissijoituspaikka uutta kotia tai hoitopaikkaa tarvitseville pieneläimille. Toimintaamme kuuluu myös Taipalsaaren kunnan löytöeläimistä huolehtiminen. Yhtään eläintä ei lopeteta turhaan vaan tavoitteena on löytää kaikille uusi koti.
Kissat luovutetaan rokotettuina ja leikattuina, paitsi alle 4 kuukautta vanhat pennut, silloin vastaanottaja sitoutuu leikkauttamaan pennun omalla kustannuksella. Kotia etsimään tulevien kissojen vastaanottomaksu on 50 €."
http://www.lappeenrannansey.com/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=27
Tuo Taipalsaarta koskeva ei pidä enää paikkaansa. Rahoitus siis tulee yhdistyksen toiminnan kautta ja lahjoituksina. Aiemmin myös kaupunki on tukenut toimintaa, mutta tuki pieneni tai poistui kokonaan noin vuosi sitten. Pesän toiminta on ollut katkolla rahan, sekä vapaaehtoisten hoitajien puutteen tähden.
Tähän ketjussa mainituun hoitolaan en ota enempää kantaa, kun en ole paikassa käynyt, eikä ole hlökohtaista kokemusta toiminnasta.
Pentuja ei löytöeläinkodeissa saa saattaa alulle lisää. Varsinkin kesällä kuitenkin paikoissa on (ja syntyy) pentuja paljon. (Kuten oli pesälläkin muutama kesä sitten, kun sinne otettiin myös ns. löytöeläimiä Lappeenrannan seudulta.)
Pennut, kuten aikuisetkin ovat maksullisia, siksi, että luovutus hinnalla voidaan edes vähän kattaa toiminta kuluja, sekä siksi, ettei näistä paikosta haettaisi eläintä harkitsemattomasti. Eli, ettei samainen kisu joutuisi heitteille uudemman kerran.
Ennen 15 vuorokauden odotus aikaa löytöeläintä ei saa luovuttaa eteenpäin, eikä lopettaa.
Jk. Mietin vaan, että mahtaako ko henkilön ulkoinen olemus tai menneisyyden erheet olla taustalla joissain näissä kirjoituksissa? (Jokunen kun on maininnut, että "taustathan tiedetään...") Itse asiaan liittymättömien ennakkoluulojen perusteella ei pitäisi lähteä mutuilemaan tai tuomitsemaan.Kiitos asiallisesta kirjoituksestasi!
- Eäinten asialla
***** kirjoitti:
Tässä hieman taustaa
Jk. Mietin vaan, että mahtaako ko henkilön ulkoinen olemus tai menneisyyden erheet olla taustalla joissain näissä kirjoituksissa? (Jokunen kun on maininnut, että "taustathan tiedetään...") Itse asiaan liittymättömien ennakkoluulojen perusteella ei pitäisi lähteä mutuilemaan tai tuomitsemaan.Kirjoituksesi oli hyvä ja asiallinen. Lappeenrannan seudun eläinkotipesä/hoitola näillä näkymin saadaan uudelleen käyntiin vapaaehtoisten voimin,toivottavasti jo mahdollisimman pian. Syy toiminnan loppumiseen oli yhdistyksen varojen puute. Vapaaehtoisia eläinrakkaita toivotaan tietysti aina lisää joukkoon,että saataisiin kodittomat/kovia kokeneet eläimet hoidettua ja niille etsittyä uusia koteja.
Keskustelussa tarkoitetusta eläinhoitolasta toivoisn kuulevan palautetta niiltä jotka sielä ovat käyneet tai kenellä on muuten omakohtaisia kokemuksia. Kuulopuheet on aina niin tai näin.. Itse ketään puolustelematta tiedän kyseisen henkilön olevan eläinrakas ihminen,enkä lähtisi tuomitsemaan ennenkuin joku virallinen taho epäkohtia mahdollisesti löytäisi,mitä kuitenkaan ei ole tapahtunut.
Pentutehtailu,jos sellaista tapahtuu on väärin! Sellaista ei pitäisi tehdä kenenkään!Kodittomia,huonosti pidettyjä, hylättyjä kissoja ja vahinkopentuja on aivan liikaa:-( - sinulle.
Eäinten asialla kirjoitti:
Kirjoituksesi oli hyvä ja asiallinen. Lappeenrannan seudun eläinkotipesä/hoitola näillä näkymin saadaan uudelleen käyntiin vapaaehtoisten voimin,toivottavasti jo mahdollisimman pian. Syy toiminnan loppumiseen oli yhdistyksen varojen puute. Vapaaehtoisia eläinrakkaita toivotaan tietysti aina lisää joukkoon,että saataisiin kodittomat/kovia kokeneet eläimet hoidettua ja niille etsittyä uusia koteja.
Keskustelussa tarkoitetusta eläinhoitolasta toivoisn kuulevan palautetta niiltä jotka sielä ovat käyneet tai kenellä on muuten omakohtaisia kokemuksia. Kuulopuheet on aina niin tai näin.. Itse ketään puolustelematta tiedän kyseisen henkilön olevan eläinrakas ihminen,enkä lähtisi tuomitsemaan ennenkuin joku virallinen taho epäkohtia mahdollisesti löytäisi,mitä kuitenkaan ei ole tapahtunut.
Pentutehtailu,jos sellaista tapahtuu on väärin! Sellaista ei pitäisi tehdä kenenkään!Kodittomia,huonosti pidettyjä, hylättyjä kissoja ja vahinkopentuja on aivan liikaa:-(Lueppa tuosta ketjusta ylempää otsikolla: Juttujahan on, siinä oma kokemukseni tuosta hoitolasta. Silloin ainakaan siellä ei ollut yhtään tiineenä olevaa kissaa. Oli yksi pentue, joka oli tuotu ilman emää sinne. Pennut olivat 4-5 viikon ikäisiä.
Tämä hoitolan pitäjä hyvin hellästi niitä käsitteli, kun näytti minulle ne. Ikävä tarina näillä pienoisilla, mutta olivat päätyneet hyviin käsiin ja nyt ovat varmaan jo löytäneet kodit. Jos mieheni ei olisi allerginen kissalla, niistä varmaan yksi, tai kaksi, olisi täällä meillä. Minä en usko tarinaa, että hän siellä teettäisi pentuja löytökissoilla, se on kyllä höpö höpöä koko juttu. - eläinten asiallla
sinulle. kirjoitti:
Lueppa tuosta ketjusta ylempää otsikolla: Juttujahan on, siinä oma kokemukseni tuosta hoitolasta. Silloin ainakaan siellä ei ollut yhtään tiineenä olevaa kissaa. Oli yksi pentue, joka oli tuotu ilman emää sinne. Pennut olivat 4-5 viikon ikäisiä.
Tämä hoitolan pitäjä hyvin hellästi niitä käsitteli, kun näytti minulle ne. Ikävä tarina näillä pienoisilla, mutta olivat päätyneet hyviin käsiin ja nyt ovat varmaan jo löytäneet kodit. Jos mieheni ei olisi allerginen kissalla, niistä varmaan yksi, tai kaksi, olisi täällä meillä. Minä en usko tarinaa, että hän siellä teettäisi pentuja löytökissoilla, se on kyllä höpö höpöä koko juttu.Puhuin pentutehtailusta yleisesti,en tarkoittanut kyseistä löytöeläinkoita..
- vapaaehtoinen
Eäinten asialla kirjoitti:
Kirjoituksesi oli hyvä ja asiallinen. Lappeenrannan seudun eläinkotipesä/hoitola näillä näkymin saadaan uudelleen käyntiin vapaaehtoisten voimin,toivottavasti jo mahdollisimman pian. Syy toiminnan loppumiseen oli yhdistyksen varojen puute. Vapaaehtoisia eläinrakkaita toivotaan tietysti aina lisää joukkoon,että saataisiin kodittomat/kovia kokeneet eläimet hoidettua ja niille etsittyä uusia koteja.
Pentutehtailu,jos sellaista tapahtuu on väärin! Sellaista ei pitäisi tehdä kenenkään!Kodittomia,huonosti pidettyjä, hylättyjä kissoja ja vahinkopentuja on aivan liikaa:-(Hei! Mielelläni tulisin tekemään vapaaehtoistyötä Löytöeläinkoti Pesään, jos se avataan uudelleen. Ilmoitelkaa vaikka tällä palstalla, miten asia etenee.
Sen enemmän kantaa ottamatta nykyisestä löytöeläin kodista ja sen toiminnasta, täysin omaan kokoemukseen perustuen mielipide: Mulla oli toinen rakas sisäkissani (joka muuten on löytöeläin Tallinnasta) karkuteillä joku aika sitten ja olin kovin huolissani siitä. Soitin löytöeläinkotiin ja sain tosi tylyn vastaanoton hätääni: "Ei oo tänään mustavalkoista kissaa tullut, mutta valkoinen tuli, voihan siihen maalata mustaa". Ei naurattanut yhtään, kun ulkoiluun tottumaton rakas perheenjäsen oli kadoksissa. Onneksi murun löysin iha itse aamuyön tunteina, peloissaan, mutta kunnossa. - eläinten asialla
vapaaehtoinen kirjoitti:
Hei! Mielelläni tulisin tekemään vapaaehtoistyötä Löytöeläinkoti Pesään, jos se avataan uudelleen. Ilmoitelkaa vaikka tällä palstalla, miten asia etenee.
Sen enemmän kantaa ottamatta nykyisestä löytöeläin kodista ja sen toiminnasta, täysin omaan kokoemukseen perustuen mielipide: Mulla oli toinen rakas sisäkissani (joka muuten on löytöeläin Tallinnasta) karkuteillä joku aika sitten ja olin kovin huolissani siitä. Soitin löytöeläinkotiin ja sain tosi tylyn vastaanoton hätääni: "Ei oo tänään mustavalkoista kissaa tullut, mutta valkoinen tuli, voihan siihen maalata mustaa". Ei naurattanut yhtään, kun ulkoiluun tottumaton rakas perheenjäsen oli kadoksissa. Onneksi murun löysin iha itse aamuyön tunteina, peloissaan, mutta kunnossa.Mukava kuulla että olisit kiinnostunut vapaaehtoistyöstä:-) Voin ilmoittaa kun asiasta tiedän lisää.
Ja tuo kertomasi eläinhoitolan pitäjän kommentti on hyvin tuttua, hänen omaa "huumoria" eikä varmaan sitä pahalla tarkoittanut. Mutta ymmärrän että mielesi pahoitit kaiken sen huolen keskellä..Jos vastaavanlaista kuulet joskus,niin jätä oman arvoonsa tai sano rohkeesti takaisin että eipä tuntunut kivalta..Ymmärtää varmaan. Ja tosi hyvä että kissa löytyi:-)
- Kissojen hyväksi
Lopettakaa tuollainen asiaton jauhaminen. Kyllä niitä pentuja syntyy siellä löytöeläinhoitolassa, kun sinne viedään odottavia narttuja. Ja jos haluaa omaksi kissan sieltä, kyllä siitä joutuu maksamaan niinkuin ennenkin. Raukkamaista ja lapsellista alkaa tuollaista huhua levittämään.
- lehden luin
Tänään Etelä-Saimaa lehdessä juttua kyseisestä eläinhoitolasta.
Lukekaapa juttu niin tiedätte vähän enemmän asioista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3541431- 741395
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3101175Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461097Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht32916Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231904vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163878Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40835Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20817Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804