Olen lukenut useammastakin paikasta vahvoja mielipiteitä, ettei belladonnaa saisi antaa lapsille, koska se on rauhoittava aine, mutta miten homeopatian vastustajat ratkaisevat yhtälön samasta aineesta, että heidän mielestään a)homeopatia on vaikuta mihinkään, koska vaikuttavaa ainetta ei ole b) aine vaikuttaa niin voimakkaasti, ettei sitä saa antaa lapsille?
Belladonnaa lapsille?
2
1672
Vastaukset
- Ei belladonnaa lapsille
Belladonna sisältää atropiinia, joka aiheuttaa epämukavia sivuvaikutuksia, eikä sellaista pidä antaa kenellekään ilman hyvää syytä (oikeaan sairauteen, joka on diagnosoitu oikein). Kuitenkin jos belladonna on laimennettu homeopatian oppien mukaan oikein, on se täysin vaaratonta myös lapsille. Ongelma on siinä, että näistä keskiaikaisten kammioiden oppiperinteiden mukaisista sekoituksista ei voi tietää, mitä kaikkea niissä milloinkin on.
Aloituksesi oli tyypillinen olkiukko. Yrität rinnastaa belladonnauutteen homeopaattiseen belladonnaan. Kyse on täysin eri asiasta.- .....
"Kuitenkin jos belladonna on laimennettu homeopatian oppien mukaan oikein, on se täysin vaaratonta myös lapsille."
Pitää paikkansa. silloinse ei sisällä mitään vaikuttavaa ainetta eikäsillä voi olla myöskään terveysvaikutuksia. Onpa asia tutkittukin:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11316508
"Ongelma on siinä, että näistä keskiaikaisten kammioiden oppiperinteiden mukaisista sekoituksista ei voi tietää, mitä kaikkea niissä milloinkin on."
Jep. Jos homeopaattisella aineella ei parhaassakaan tapauksessa ole mitään vaikutusta, ei kannata tilailla ihmeaineita, joiden sisällöstä ei ole takeita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.704888Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113329Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j192566Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.561653- 471556
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441326- 931259
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2171017Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.69956IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51855