Asuntovaunun istuintyynyjen päällysteiden vaihto

PenaL

Ostin vanhan asuntovaunun. Penkkejä selkänojineen on neljä, siis yhteensä kahdeksan istuintyynyä, neljä selkänojaa ja neljä leveämpää istuinosaa jotka parit ovat samankokoisia. Näistä saa molempiin vaunun päihin vuoteet. Itse vaahtomuoviset tyynyt ovat topakat ja ehyet, mutta kankaat vaikkakin suht ehyet, ovat nuhruiota villa-, tms. verhoilukangasta jotka eivät sovellu muutenkaan hyvin tarkoitukseemme, koska meillä on koira.
Purimme jo vanhat kankaat pois ja tarkoitus on hankkia uusi verhoilukangas josta teettää sitten vetoketjulliset pussit jotka voi ratkomatta pestä.

Kysymyksiä:

-kannattaako päällys ja alukangas tehdä samsata kankaasta, mikä kangas käy alapuolen kankaaksi, säästääkö täss mitään?

-mikä on hyvä ja edullinen kangas. Pitäisi olla kestävä, helppohoitoinen, pestävä ja vieläpä suht hyvän näköinenkin.

-mikä on edullista ja mikä kallista kangasta? Katselin Eurokankaassa, että halvimpia verhokankaita myydään n. 10 e / metri. Sitten on todella kalliita ja kaikkea tämän väliltä.

-missä kannattaisi teettää? olen itsekin jotain ommellut ja omistan ompelukoneen. Vaikuttaisi kuitenkin siltä, että jos haluaa vähänkin tyylikkäämmät ja istuvat päälliset, kannattaa ompelutyö teettää ammattiväellä, että tulee istuvat ja kestävät. Yhdestä paikasta kyselin hintoja. Sanoi, että 25 euroa per tyyny, eli kahdeksan tyynyn ompelutyöt tulisivat maksamaan 200 euroa. Kankaat ja vetoketjut tietysti päälle jotka pitää itse hankkia. Onko tuo halpa tai kallis? Osaavat kyllä siellä varmaan tuon työn tehdä, eli ammattiväkeä.

Pena

6

11371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sirkkulii

      Saamasi tarjous on edullinen,jos se sisältää vielä 22%alv.kin?Kankaaksi kannattaa valita hyvä verhoilukangas,jossa ei ole puuvillaa,eli polyester-kankaat käyvät hyvin,eivät ime kosteutta.Alapuolen kangas kannattaa ostaa edullisempaa ja ohuempaa kangasta,ei puuvillaa taaskaan.Hintahaitari on leveä,kunnon kankaan saat verhoilijalta,40-50e/m yleensä.

    • kkkkkkkkkkkkkkk

      .. purat vanhat ja niistä saat "kaavat" - eli ihan helppo on tehdä.

      Auskankaaksi käy ihan lakana tai joku halpa sekoitekangas, värilläkään ei ole väliä, sen tarkoitus on vaan suojata päällykankaan kulumista vaahtomuovia vasten.

      Ihan kelvollista kangasta päällykseen saat vaikkapa sieltä Eurokankaasta, osaavat neuvoa mikä on tuohon tarkitukseen sopivaa, keinokuitu ny kummiskin ja likaa hylkiväkä käsittely ois ihan jees - maksanee siinä 30-50 metri - kannattaa kiinnittää huomioida myös sen kankaan leveyteen, se kun vaikuttaa merkittävästi kankaan menekkiin.

      Myyjät osaa tässäkin neuvoa.

      Saamasi tarjous on melkoisen hintava - siihenhän tulee vielä tuo kangas, aluakandas, langat, vetoketjut päälle.

      • tikullasilmään

        asunto vaunun kankaat ovat yleensä palosuojattuja,,,joita ei eurokankaasta saa.
        kannattaisi keskustella verhoilijan kanssa.

        tiesit kai että syttyessään vaunu palaa todella nopesti.


      • just just

        Vaahtomuovin päälle kannattaa laittaa vaalea lakanakangas,siis värillä on väliä, sen päälle tulee vanut ja sitten vasta päällikangas jonka tulee olla tulenkestävä,Eurokankaalla ei taida löytyä jos ammattilainen sen tietoisesti tekee, että päällystää väärällä materiaalilla ja palo syttyy saattaa hän olla korvausvelvollinen riippuen tilanteesta. Joten teetä ammattikoulussa jossa verhoilulinjat tai vie verhoilijalle joka osaa asiansa (tosin kouluissa kovat jonot) Ja osta oikeat kankaat,paloturvalliset. Toi kkkkkkkkkkkk joka ottaa jokaiseen kyselyyn kantaa joka palstalla je neuvoo väärin tekee vaan hallaa, taitaa asua tietokoneen ääressä päivästä päivään, hankkisi oman elämän. Itsekin olen verhoilija mutta nykyään teen muita hommia, ja tuo arvio hinnasta minkä sait on edullinen, itse ottaisin enempi. Onnea verhoiluun.


    • restaurointiannuliina

      Suosittelen kysymään tarjousta ammattilaiselta(verhoilija), hän osaa neuvoa myös sopivan kankaan tähän käyttötarkoitukseen. Verhoilukankaiden keskihinnat ovat tosiaankin siinä 40-50 euroa metriltä.
      Saamasi tarjous ei näin ammattilaisen näkökulmasta ole hintava.

      • vaatturi-ammattikoulu

        eli artesaanin alut voisivat olla kiinnostuneita projektistasi. Hae kankaat Virosta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe