Riivattu kissa?!:(

Nimetön

Haluaisin kysyä ihmisiltä, onko teillä kokemuksia seuraavanlaisesta.. Minulla oli 1-vuotias poika-kissa, jota ei ollut leikattu (leikkaaminen siirtyi koska kissa oli niin rauhallinen ja ihana, nukkuin öisin kainalossa jne.) Lauantaina otimme sen mökille mukaan.. Se makoili pitkässä köydessä muutaman tunnin ja yhtäkkiä se totaalisesti sekosi. Se alkoi mouruta suunnattomasti '(EI SÄHISTÄ,KUTEN VIHANEN KISSA) ja kävi jalkaani kiinni ja raateli siihen hirveät jäljet, sen jälkeen se alkoi hyökkiä kaikkien ihmisten päälle ja sitä sai toden teolla pelätä!!! Päätimme päästää sen pois ja tuttu tuli sen ampumaan..Olen kaksi päivää itkenyt silmäni päästäni ja surrut!:( Koko aijan syytän itseäni ja mietin miksi ja mitä oikein tapahtui..en saa ajatuksiini selkoa..Oliko kissani sairas, teinkö oikein, mitä jos olisi rauhoittunut, (ei varmaan koskaan olisi ollut luottamista) On vain niin ikävä ja suunnaton kaipaus, kissani oli kuin oma lapsi minulle!!! Auttakaa, jos tiedätte!

20

2054

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjjjjjjjjjjg

Ettette vaan nyt hätiköineet? :( En tiiä.. mutta seiskassa oli muistaakseni joskus juttu kissasta joka yht' äkkiä muuttu agressiiviseks tai jotain.. ja sillä oli vissiin aivokasvain tai jotain sen tapasta.. mutta en todellakaan osaa sanoa

• .........

kyllä ihan täysillä käy. Olis varmaan kannattanut (ja varsinkin jos hänestä välitit, ei kyllä vaikuta siltä että olisit välittänyt...) odottaa ja katsoa, jos rauhoittuu. Eläinlääkärillä olisin myös käyttänyt ja kokeillut kastraatiota ja tarkastuttanut, että kissa on muutenkin ok, ei ole saanut mitään pistosta, loukannut ym. Ei ihan noin heppoisin perustein "rakkaasta" lemmikistä kukaan luovu.

• syynä

oli esimerkiksi ampiaisen tms. pisto tai jokin muu joka kissaa satutti ja tämä yhdisti kivun ihmisen aiheuttamaksi..

Meillä joskus ihan kiltin kissan jalan ympärille kietoutui talutushihna niin kireälle että kissan tempoillessa se tietysti sattui. Naarmujahan siinä syntyi kun kissa kävi itseään irroittavien ihmisten päälle kun luuli näiden tekevän itselleen jotakin.

• toimintaa

Kissallasi on ollut joku tapahtuma tai hajujen
      kulku nenään. Se voi laukaista 1.v ikäiselle oudot refleksit.Voi tulla hyvin pelonsekaiseksi ja ärhäkkääksi. Se tavallaan huumaantuu . Käyttäytyminen muuttuu ja vie aikaa sen palautumiseen.Tai jokin elukka kulkenut siinä lähistöllä.Eläimiä hyvin tarkasti seuraamalla pystyy sanomaan mikä laukaisi tuon tapahtuman.
      Joskus tutusta ympäristöstä pois meneminen saa käytöksen muutumaa.Kokee hylätyksi tulemisen.
      Totaalinen pois meno ei tule takaisin.

• minävain*

"kissani oli kuin oma lapsi minulle!!!" Jos näin todella olisi, niin ammuttaisitko myös lapsesi jos se saisi vastaavan kohtauksen?? Yritän peittää nyt jotenkin kuvotukseni, mutta ihan tosi... Oliko vähän liian nopeaa toimintaa nyt? Mitä jos kissalla oli vaikka epilepsia ja lääkkeillä olisi ollut hoidettavissa, ettei kohtauksia enää tulisi? Mitä jos kissaa pisti joku hyönteinen tai vastaava? Mitä jos kissalla oli aivokasvain (johon oireet eniten viittasi)? Mitä jos kohtauksella oli oikea syy, vieläpä mahdollisesti ulkoinen syy, ja kohtaus olisi jäänyt yksittäistapaukseksi?

Oikeastiko oman lapsesi ampuisit jos vastaava tapahtuisi? Eikö tullut mieleen viedä kissa perusteellisiin tutkimuksiin ja asianmukaisesti katsoa mistä koko kohtaus oikeastaan johtui?

• totta tosiaankin
        minävain* kirjoitti:

"kissani oli kuin oma lapsi minulle!!!" Jos näin todella olisi, niin ammuttaisitko myös lapsesi jos se saisi vastaavan kohtauksen?? Yritän peittää nyt jotenkin kuvotukseni, mutta ihan tosi... Oliko vähän liian nopeaa toimintaa nyt? Mitä jos kissalla oli vaikka epilepsia ja lääkkeillä olisi ollut hoidettavissa, ettei kohtauksia enää tulisi? Mitä jos kissaa pisti joku hyönteinen tai vastaava? Mitä jos kissalla oli aivokasvain (johon oireet eniten viittasi)? Mitä jos kohtauksella oli oikea syy, vieläpä mahdollisesti ulkoinen syy, ja kohtaus olisi jäänyt yksittäistapaukseksi?

Oikeastiko oman lapsesi ampuisit jos vastaava tapahtuisi? Eikö tullut mieleen viedä kissa perusteellisiin tutkimuksiin ja asianmukaisesti katsoa mistä koko kohtaus oikeastaan johtui?

samaa mietin minäkin.
        Järkyttävää luettavaa.
        paljon ei ole tämä ihminen "lapsestaan" välittänyt,kun heti vaan kissojen taivaaseen.
        Sairasta ja vastuuntunnotonta sakkia!

• Nimetön

Itseäni kaikesta syytän, ja olen miettinyt olisinko voinut muuta tehdä..kaupungissamme oleva kissatalon nainen sanoi minulle, ettei muuta ole tehtävissä ja jos olisin saanut kissan kotiin se olisi voinut milloin vain uudelleen hyökätä, luottamus mennyt.. En ole koskaan kissaa pelännyt, mutta sen käyttäytyminen oli todella pelottavaa ja jalkani on sen näköinen..en puhu nyt mistään pienestä vihastumisesta vaan kissa oli oikeasti kuin riivattu...En ymmärrä!!Ehkäpä loppuelämäni syytän itseäni, enkä anna anteeksi itselleni jos tosiaan teinkin väärin..:( En vain tiedä miten olisin saanut kissani siinä tilassa autolla 300km päähän mökiltä kotiini ja eläinlääkäriin..ruumiita siitä olisi todennäköisesti tullut..mutta ilmeisesti olisi pitänyt ottaa se riski...:( Toisaalta jos kissani oikeasti oli sairas, on sen nyt parempi olla..kiitos kaikille vastauksista, vaikkakaan ne eivät oloani helpottaneet..:(

• .........

lähempänäkin olisi ollut eläinlääkäri. Kännykkä on sitä varten. Kissaa pystyy käsittelemään "riivattunakin". esim patahansikkaiden avulla, tai muiden hansikkaiden tai vaikka jonkun vaatekappaleen avulla. Kai sinulla kuljetuskoppa mukana oli, jos 300km matkustitte? Eli sinne olisit kisun laittanut, ei ole mahdotonta edes villikissan kanssa, niin miksi sitten kesykissan. Oli todella ylireagoitu tapa hoitaa tilanne. Eläinlääkäri sen olisi luultavasti osannut sanoa, johtuiko käytös esim. sairaudesta tms. vai luonneviasta (jota epäilen, jos kerran kisu ei ole koskaan aikaisemmin noin käyttäytynyt). Älä ota enää lemmikkiä.

• ...
        ......... kirjoitti:

lähempänäkin olisi ollut eläinlääkäri. Kännykkä on sitä varten. Kissaa pystyy käsittelemään "riivattunakin". esim patahansikkaiden avulla, tai muiden hansikkaiden tai vaikka jonkun vaatekappaleen avulla. Kai sinulla kuljetuskoppa mukana oli, jos 300km matkustitte? Eli sinne olisit kisun laittanut, ei ole mahdotonta edes villikissan kanssa, niin miksi sitten kesykissan. Oli todella ylireagoitu tapa hoitaa tilanne. Eläinlääkäri sen olisi luultavasti osannut sanoa, johtuiko käytös esim. sairaudesta tms. vai luonneviasta (jota epäilen, jos kerran kisu ei ole koskaan aikaisemmin noin käyttäytynyt). Älä ota enää lemmikkiä.

Jos kissa todella suuttu. Minulle kävi samantyyppinen tapaus vaikka kissamme oli tottunut ulkoilija. Vaikka ylläni oli kolme kerrosta vaatteita, joista yksi farkkua, jäljet olivat kamalat ja farkku riekaleina kun eläin hyökkäsi kimppuun vaikka kuinka koitin heittää sitä pois.

Tämän jälkeen emme ole ulkona enää käyneet ja kissa onkin rauhoittunut. Ahdistuu helposti hälinästä mutta olemme oppineet lukemaan toisiamme ja antamaan tilaa aina tarvittaessa. Lopettaminen kävi mielessä mutta onneksi en sitä tehnyt vaan katsoimme tilannetta vähän pidemmälle.

Nyt on tietysti myöhäistä neuvoa mutta olisi kannattanut laittaa kissa sisälle ja vaikka sulkea huoneeseen rahoittumaan. Aika outoa minustakin että heti vaan ampumaan :-(

• minävain*
        ... kirjoitti:

Jos kissa todella suuttu. Minulle kävi samantyyppinen tapaus vaikka kissamme oli tottunut ulkoilija. Vaikka ylläni oli kolme kerrosta vaatteita, joista yksi farkkua, jäljet olivat kamalat ja farkku riekaleina kun eläin hyökkäsi kimppuun vaikka kuinka koitin heittää sitä pois.

Tämän jälkeen emme ole ulkona enää käyneet ja kissa onkin rauhoittunut. Ahdistuu helposti hälinästä mutta olemme oppineet lukemaan toisiamme ja antamaan tilaa aina tarvittaessa. Lopettaminen kävi mielessä mutta onneksi en sitä tehnyt vaan katsoimme tilannetta vähän pidemmälle.

Nyt on tietysti myöhäistä neuvoa mutta olisi kannattanut laittaa kissa sisälle ja vaikka sulkea huoneeseen rahoittumaan. Aika outoa minustakin että heti vaan ampumaan :-(

Just joo. Että yhden kerran kissa saa jonkin kohtauksen ja sen jälkeen luottamus mennyt loppuelämäksi?? Jos kissa oli kuin lapsi, niin kai sen olisi vienyt vaikka Atlannin taa lääkärille tutkittavaksi? Ei eläimet ole mitään tavaroita, että kun vikaa ilmenee niin pois vaan. Se kissa olisi ansannut edes asialliset tutkimukset. Turha nyt täällä pillata sitten että mikä mahtoi olla. Ei sitä tiedä ellei tutki. Arvailla vaan voi. Ihan syystä tunnet syyllisyyttä.

• jamminen

Jos oma lapsesi saa raivarin voin laittaa pääni pantiksi siitä, ettet ammu lastasi!!!!! Ja kyllä todellakin hätiköitte!!!Olisitte antaneet kissan rauhoittua ja seurata tilannetta ja jos ei olisi siitä muuksi muuttunut niin vieneet kissan eläinlääkärille tutkimuksiin! Pyydän, älä ota enää kissaa!

• aaamu

...aika nuori. En lähde nyt veikkailemaan sen kummemmin, mutta jos kyseessä on tosiaankin lasi/nuori, niin vanhemmat ne sen päätöksen on kissan ampumisesta tehneet, ei aloittaja. Lapsi ei voi tietää, vastuu oli ja on VANHEMMILLA.

Tyhmempikin luulisi tajuavan, että kissaa ei tuollaisesta syystä ammuta. Sairaita ihmisiä, ei voi muuta sanoa...Onneksi sentään ampumisesta aiheutuu edes nopea kuolema kissa-raukalle.

Aloittajalle ehdotan, että ota seuraava lemmikki itsellesi VASTA KOTOA MUUTETTUASI. ja älä itse ala käyttäytymään huonosti, ties vaikka vanhempasi latailis jo haulikkoa suakin varten.

• .......

hei,

minulla on kissa joka saa olla mökillä aina vapaana. se saa joskus samantapaisia kohtauksia ulkona, saattaa hyökätä jalkaan, hyppii päin u:n muotoisena korvat takana ym. luulen vain että se on sen "leikki" ja uhoilee kun kerrankin saa olla vapaana. en ikinä ampuisi häntä, muuten niin lutuinen käärö kun kehrää sylissä.

• ....

eipä paljon ole ajatus kulkenut..
      todennäköisesti ampiainen pisti tms.

• Kyllä noihin...

Riivauksiin uskon siinä missä niitä omin silmin kohdannutkin. Jos todella kissa oli riivattu, niin silloin sillä on voimat käsittämättömät.
        Mä päädyin tälle sivulle koska oon kokenut uskovaisena ihmisenä omassa uudessa kissassa erittäin pahan vaiston, kaksi kertaa paranormalista unta ja levottomuutta. Avasi lukossa olleen oven kahvan kun oltiin poissa ja lähti ulos. Kissa on myös mustavalkea ja herättänyt epäilystä ja ahdistusta. Ei riivaajan kanssa auta kun joko rukoilla kissan puolesta ja häätää se tai sitten tappaa koko misu. :/

• dsafadfadaffadadf
        Kyllä noihin... kirjoitti:

Riivauksiin uskon siinä missä niitä omin silmin kohdannutkin. Jos todella kissa oli riivattu, niin silloin sillä on voimat käsittämättömät.
        Mä päädyin tälle sivulle koska oon kokenut uskovaisena ihmisenä omassa uudessa kissassa erittäin pahan vaiston, kaksi kertaa paranormalista unta ja levottomuutta. Avasi lukossa olleen oven kahvan kun oltiin poissa ja lähti ulos. Kissa on myös mustavalkea ja herättänyt epäilystä ja ahdistusta. Ei riivaajan kanssa auta kun joko rukoilla kissan puolesta ja häätää se tai sitten tappaa koko misu. :/

Ei helvetti joitain ihmisiä.
        1. Sä vaan kuvittelet tommoset "pahat voimat".
        2. On monta syytä miten kissa on voinut päästä ovesta ulos. Ehkä joku avasi sen tai jätitte sen vahingossa lukitsematta? Jotkut kissat osaavat avata ovia matkimalla ihmistä.
        3. Mustavalkea? Mitä hittoa? Eikös ne "pahat kissat" muutenkin ole mustia eikä mustavalkoisia?

Mee hoitoon ennen ku tapat viattoman eläimen tai anna se jollekin joka pitää siitä parempaa huolta. Ei jumalauta....

• huhuhuhuhuh
        Kyllä noihin... kirjoitti:

Voi hyvä tavaton, millainen ihminen oikein olet? Että ihan pokalla tulet tollaisia tänne paasaamaan. Totuushan on, että sinä olet riivattu, sen uskontosi riivaama. Olen monesti törmännyt samanlaisiin "uskovaisiin" jotka omia mielenhäiriöitä peitelläkseen keksivät riivaajia vähän joka suunnalla. Mutta että kissassa tää oli jo kaiken huippu! Mene hyvä ihminen hoitoon ja vähän äkkiä, olet todella sairas ja vaaraksi kaikille ympärilläsi olijoille.

• nytkyllähätiköit

Hei. Minun kissa otti ulkona valjaissa samanlaisia raivareita. Syynä tähän oli vieraan kissan hajut.. aina kun haistoi vieraan kissan tarttui jalkoihini kynsillä kiinni. Aivan luonnollista käytöstä kissalle kun sen reviirillä on kulkenut vieras kissa. Muutaman tunnin päästä oli taas normaali ihana itsensä.

• kissojen ystävä

Tuttavan kissa, joka oli ulkokissa ja leikattu, alkoi myös hyökkäillä yllättäen omistajansa kimppuun,siis jalkaan ja käteen.Ihan asiallisesti oli kohdellut kissaa.Allergian takia kissa jossain vaiheessa muutti meille ja opetteli sisäkissaksi. Alkuunsa mourusi viikon joka yö kun outo paikka eikä päässyt ulos. Sitten alkoi tottumaan eikä ole hyökkäillyt eikä enää purrutkaan heti kun lähelle menee vaan antaa painaa posken poskea vasten.Luulen että ennen kun joutui puolustamaan reviiriään ulkona, oli sen vuoksi ärhäkkä Sun reagointias ekaan ongelmaan en ymmärrä.Tapattaa nyt ystävänsä ampumalla.Olisit voinut viedä edes eläinlääkärin nukutettavaksi jos et kerran jaksanut yhtään nähdä vaivaa kissan vuoksi.Kysymykseesi teitkö oikein vastaan et todellakaan tehnyt! tämä muin vastaus tulee vuosien kuluttuakeskustelusta, mutta kun eksyin tuollaisen lukemaan en voinut olla kommentoimatta.

• Nyt kissa 18v,

Minun kissa säikähti ulkona toista kissaa [talutin valjaissa] ja kävi hullun lailla kimppuuni, en saanut sitä kotiin taluttamalla enkä lempeästi puhumalla vaan heittäytyi kyljelleen ja mourusi ja sähisi, kun aloin nostaa syliin silloin raateli käteni verille, heitin takin päältäni ja tempaisin nopeasti kissan takin sisään ja kannoin kotiin. Kotona rauhoittui heti. Kävin terkkarilla näyttämässä haavat ja jäykkäkouristusrokotteen sain myös. En heti ole lopetuttamassa kissaani jos joskus vihastuukin jostain syystä. Samoin naapurin kissa kävi kimpuuni ja raateli jalkaani enkä pelkää enkä vihaa kissoja siltikään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe