Missä työpaikoissa tarvitaan AD:ta

i want to be maybe AD.

Missä paikoissa AD TYÖSKENTELEE.
tARVITAAKO NIITÄ LEHDISSÄ JA TVKANAVILLA????

ANSWERS!

t: assking

9

2941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedoksesi.

      Sinulla on loistava tulevaisuus edessäsi. Jollakin muulla alalla. Mieti komediennen ammattia, nimimerkkisi oli todella naurettava.

      • i want to be maybe AD

        miten voit päätellä jonkun netti keskustelun kysymyksen perusteella että musta EI muka olis AD:ksi?

        Hommaa peili naamas eteen ja mieti kuka on naurettava.


    • huhhuh.

      - Opettele tiedonhaku. Mol, mainostoimistojen liitto, lehtitalojen sivustot jne. Niistä saa tietoja.

      - Opette nyt ihmeessä ilmaisemaan itseäsi edes kohtuullisella suomen kielellä.
      . AD on lyhennys Artdirectorista. Oikea muoto otsikossa olisi AD:ia.
      . Älä sotke gemenaa ja versaalia noin. Ei vakuuttavan näköistä graafisesti, typografisesti todella riman alitus.
      . TV kanava ei ole yhdyssana.
      . Jos on pakko käyttää vieraita kieliä, tekstin olisi syytä olla oikein. Assking tarkoittaa suomeksi persekuningasta. Nimimerkissä ei ollut oikein mitään oikein, artikkelikin puuttui.

      Kannataisi vähän keskittyä koulunkäyntiin. AD tarvitsee mielellään lukion, Taideteollisen korkeakoulun, viestinnän tutkinnon ja sitten lahjojakin. Ja voi jäädä työttömäksikin. Toki monet menestyvät alalla ilman suurempia koulutuksiakin, harvemmin nykyisin enää.

      Vilkaise tätä, aika nolo näky: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000001511&posting=22000000037438048

      • ........... ....

        TV-kanava on yhdyssana.

        Ei mennyt nyt kummallakaan ihan nappiin :)

        TV-kanava
        Televisiokanava


      • oma moka.
        ........... .... kirjoitti:

        TV-kanava on yhdyssana.

        Ei mennyt nyt kummallakaan ihan nappiin :)

        TV-kanava
        Televisiokanava

        Niin näytti olevan. Piti tarkistaa. Kielikorvani väitti väärin. En koskaan ole oppinut kieliopin kautta, lähinnä lukemalla paljon. Netti tekee hallaa oikeinkirjoitukselle.

        Oikoluin taannoin erään tekstin, joka sotki. Siinä oli klassikko, minkä myös jouduin varmistamaan, tosin tein sen ennen painoa. Se jotenkin iskostui alitajuntaan.

        Äidin kieli - äidinkielinen.

        Löysin äsken mielenkiintoisen historiikin tuosta käytännöstä:


        http://www.tsv.fi/ttapaht/397/Laitinen.html


      • Ad:ksi
        oma moka. kirjoitti:

        Niin näytti olevan. Piti tarkistaa. Kielikorvani väitti väärin. En koskaan ole oppinut kieliopin kautta, lähinnä lukemalla paljon. Netti tekee hallaa oikeinkirjoitukselle.

        Oikoluin taannoin erään tekstin, joka sotki. Siinä oli klassikko, minkä myös jouduin varmistamaan, tosin tein sen ennen painoa. Se jotenkin iskostui alitajuntaan.

        Äidin kieli - äidinkielinen.

        Löysin äsken mielenkiintoisen historiikin tuosta käytännöstä:


        http://www.tsv.fi/ttapaht/397/Laitinen.html

        Aluksi noille jotka jaksaa kielioppia viilata, ad ei suunnittele tekstejä! sen tekee muut ihmiset, kuten vaikka copywriter, alalla sanotaan copywraitteri.

        Alkuperäiselle kysyjälle: Ad työskentelee sielä missä tehdään mainontaa ja siihen liittyviä asioita, kuten bröndin suunnittelu, kampanjoiden suunnitteluu, mainoksien jne jne.. Missä? niin luonnollisesti mainostoimistoissa ja graaffisenalan yrityksissä. Ad, eli ArtDirector on "taiteellinen" johtaja. Mutta valitettavasti jokatoinen tyyppi on itse leimannut itsensä ad:ksi. Vaikkakin ammattitaito ei siihen riitä.
        Ad:n arkipäivää on suunnitella vaikka sanotaanko uusi ilme johonkin kampanjaan, se vastaa sen ulkoasusta ja COPYWRITER sen teksteistä jos sellasia siinä on. Sanottakoon että yleensä mainoskampanjaa suunnitellessa "tiimiin" kuuluu Ad, copy, graaffinen suunnittelija ja muutama assari projektipäällikkö. Ylin siinä on projektipäällikkö tai ad.

        Ad:n työ on haastavaa ja stressaavaa, jos on sellainen ihminen joka stressaantuu helposti niin en suosittele. Työpäivät venyy 8-16 tuntii päivässä. Eikä yleensä ylityökorvauksia ole. Riippuu sopparista.
        Mutta toki ad:n työ on mielenkiintoista, ei siinä mitään mutta aikansa kutakin. Jos itsensä "lyö"läpi ammattitaidolla niin töitä tullaan tarjoamaan ja sinut tullaan "ostamaan"kilpailevasta firmasta.
        Miten opiskelee? graaffiseenalaan haet, ad:ksi ei pääse kahdes vuodes, eikä viides. siihem menee oma aikansa. Toki aina voi sanoa että on Ad *hymy*, näitä näkee liianpaljon, joka toises mainostoimistossa on muka ad:ta 10,20 kpl ja sitten niiden ammattitaito onki mitä on. Mutta nyt on "luojankiitos" toimistoissakin olettu antaa ammattitaidon mukaan titteli, eli ad-assari tms.

        Itse olen ollut alalla noin 17 vuotta, ad:na. Eikä todellakaa kiinnosta minne se pilkku tulee tekstissä vai onko se yh dys sa na.. sen saa miettiä copy. Ja kyllä, olen hyvä vaikka itse kehun. Näkeehän niitä isoja juttuja kadullakin kun kävelee.

        Mutta, ei näin pieneen tekstiin voi kaikkea kertoa mitä se pitää sisällään... pintaraapaisua vain...

        Ota selvää vaikka googlella, menet mainostoimistoon katselemaan mitä se työnteko on sielä. Mutta älä pety, ei se ole ruusuilla tanssimistakaan aina :)


      • Muuta kortistoon.
        Ad:ksi kirjoitti:

        Aluksi noille jotka jaksaa kielioppia viilata, ad ei suunnittele tekstejä! sen tekee muut ihmiset, kuten vaikka copywriter, alalla sanotaan copywraitteri.

        Alkuperäiselle kysyjälle: Ad työskentelee sielä missä tehdään mainontaa ja siihen liittyviä asioita, kuten bröndin suunnittelu, kampanjoiden suunnitteluu, mainoksien jne jne.. Missä? niin luonnollisesti mainostoimistoissa ja graaffisenalan yrityksissä. Ad, eli ArtDirector on "taiteellinen" johtaja. Mutta valitettavasti jokatoinen tyyppi on itse leimannut itsensä ad:ksi. Vaikkakin ammattitaito ei siihen riitä.
        Ad:n arkipäivää on suunnitella vaikka sanotaanko uusi ilme johonkin kampanjaan, se vastaa sen ulkoasusta ja COPYWRITER sen teksteistä jos sellasia siinä on. Sanottakoon että yleensä mainoskampanjaa suunnitellessa "tiimiin" kuuluu Ad, copy, graaffinen suunnittelija ja muutama assari projektipäällikkö. Ylin siinä on projektipäällikkö tai ad.

        Ad:n työ on haastavaa ja stressaavaa, jos on sellainen ihminen joka stressaantuu helposti niin en suosittele. Työpäivät venyy 8-16 tuntii päivässä. Eikä yleensä ylityökorvauksia ole. Riippuu sopparista.
        Mutta toki ad:n työ on mielenkiintoista, ei siinä mitään mutta aikansa kutakin. Jos itsensä "lyö"läpi ammattitaidolla niin töitä tullaan tarjoamaan ja sinut tullaan "ostamaan"kilpailevasta firmasta.
        Miten opiskelee? graaffiseenalaan haet, ad:ksi ei pääse kahdes vuodes, eikä viides. siihem menee oma aikansa. Toki aina voi sanoa että on Ad *hymy*, näitä näkee liianpaljon, joka toises mainostoimistossa on muka ad:ta 10,20 kpl ja sitten niiden ammattitaito onki mitä on. Mutta nyt on "luojankiitos" toimistoissakin olettu antaa ammattitaidon mukaan titteli, eli ad-assari tms.

        Itse olen ollut alalla noin 17 vuotta, ad:na. Eikä todellakaa kiinnosta minne se pilkku tulee tekstissä vai onko se yh dys sa na.. sen saa miettiä copy. Ja kyllä, olen hyvä vaikka itse kehun. Näkeehän niitä isoja juttuja kadullakin kun kävelee.

        Mutta, ei näin pieneen tekstiin voi kaikkea kertoa mitä se pitää sisällään... pintaraapaisua vain...

        Ota selvää vaikka googlella, menet mainostoimistoon katselemaan mitä se työnteko on sielä. Mutta älä pety, ei se ole ruusuilla tanssimistakaan aina :)

        Pikkupajoissa jokainen on vastuussa vähän kaikesta.

        Typografia on tärkeä osa graafistasuunnittelua.

        Jos copy tekee virheen, se on myös firmanvirhe.

        Aikoinaan olin painohommissa. Tuli kv-markkinointi esite eteen. Suurelta kotimaiselta mainosbyroolta. Englanninkieltä. Hyvin huonoa. Otin painokoneelta mallin, vein johtoon, sietä otettiin yhteyttä byrooseen, uudet tekstit tuli muutamassa päivässä.

        Niin, ketään ei ollut kiinnostanut itse työ. Minä olin ainoa joka luki tekstin. Ei tehty paskaa tahallaan.

        Ennen oikoluettiin aivan kaikki. Nyt joku valopää selittää, että ei kuulu hälle...

        Pyöritän toiminimeä, en voi palkata ketään. jos joskus tulisi tarve laajentaa, älä ota yhteyttä, Sinun palveluksillesi ei minulla ole mitään käyttöä ikinä.


      • sulla
        Muuta kortistoon. kirjoitti:

        Pikkupajoissa jokainen on vastuussa vähän kaikesta.

        Typografia on tärkeä osa graafistasuunnittelua.

        Jos copy tekee virheen, se on myös firmanvirhe.

        Aikoinaan olin painohommissa. Tuli kv-markkinointi esite eteen. Suurelta kotimaiselta mainosbyroolta. Englanninkieltä. Hyvin huonoa. Otin painokoneelta mallin, vein johtoon, sietä otettiin yhteyttä byrooseen, uudet tekstit tuli muutamassa päivässä.

        Niin, ketään ei ollut kiinnostanut itse työ. Minä olin ainoa joka luki tekstin. Ei tehty paskaa tahallaan.

        Ennen oikoluettiin aivan kaikki. Nyt joku valopää selittää, että ei kuulu hälle...

        Pyöritän toiminimeä, en voi palkata ketään. jos joskus tulisi tarve laajentaa, älä ota yhteyttä, Sinun palveluksillesi ei minulla ole mitään käyttöä ikinä.

        Ois edes varaa muhun.


    • entinen AD

      AD työskentelee mainostoimistossa, markkinointiyrityksissä, tv-tuotantoyhtiöissä yms.
      AD:eita on monenlaisia esim. tuotanto-AD on yleensä keskittynyt graafiseen suunnitteluun yms.
      AD:een ammatti on todella hektistä (nopeatempoista), ei ollenkaan niin kivaa kuin luullaan. Luovuutta saa käyttää vain rajatuissa asioissa, sillä yleensä pitää tehdä juuri niin kuin asiakas sanoo. Jos omasta mielestään tietynlainen A olisi visuaalisesti toimiva, mutta asiakas on toista mieltä niin se luovempi vaihtoehto jää taakse. AD:een ammatti ei siis sovi kovin taiteelliselle tyypille ellei ole markkinointihenkeä (Lue: osaa siis myydä hyvin).
      Nykyään omassa firmassani olen huomannut, että parhaimpia AD:eita ovat olleen ne työntekijät, joilla on myynti-tai markkinointitausta (esim. merkonomi ja myyntiin liittyvää työkokemusta) ja osaavat lisäksi suunnitella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

      Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      83
      4473
    2. Olit ihan

      Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      3238
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

      Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      39
      2904
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

      "Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      117
      2707
    5. Kaipaamasi miehen nimi?

      Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      16
      2590
    6. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

      se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2549
    7. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

      Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      43
      2517
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

      Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2285
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

      TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2075
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

      Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      28
      1727
    Aihe