Missä työpaikoissa tarvitaan AD:ta

i want to be maybe AD.

Missä paikoissa AD TYÖSKENTELEE.
tARVITAAKO NIITÄ LEHDISSÄ JA TVKANAVILLA????

ANSWERS!

t: assking

9

2884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedoksesi.

      Sinulla on loistava tulevaisuus edessäsi. Jollakin muulla alalla. Mieti komediennen ammattia, nimimerkkisi oli todella naurettava.

      • i want to be maybe AD

        miten voit päätellä jonkun netti keskustelun kysymyksen perusteella että musta EI muka olis AD:ksi?

        Hommaa peili naamas eteen ja mieti kuka on naurettava.


    • huhhuh.

      - Opettele tiedonhaku. Mol, mainostoimistojen liitto, lehtitalojen sivustot jne. Niistä saa tietoja.

      - Opette nyt ihmeessä ilmaisemaan itseäsi edes kohtuullisella suomen kielellä.
      . AD on lyhennys Artdirectorista. Oikea muoto otsikossa olisi AD:ia.
      . Älä sotke gemenaa ja versaalia noin. Ei vakuuttavan näköistä graafisesti, typografisesti todella riman alitus.
      . TV kanava ei ole yhdyssana.
      . Jos on pakko käyttää vieraita kieliä, tekstin olisi syytä olla oikein. Assking tarkoittaa suomeksi persekuningasta. Nimimerkissä ei ollut oikein mitään oikein, artikkelikin puuttui.

      Kannataisi vähän keskittyä koulunkäyntiin. AD tarvitsee mielellään lukion, Taideteollisen korkeakoulun, viestinnän tutkinnon ja sitten lahjojakin. Ja voi jäädä työttömäksikin. Toki monet menestyvät alalla ilman suurempia koulutuksiakin, harvemmin nykyisin enää.

      Vilkaise tätä, aika nolo näky: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000001511&posting=22000000037438048

      • ........... ....

        TV-kanava on yhdyssana.

        Ei mennyt nyt kummallakaan ihan nappiin :)

        TV-kanava
        Televisiokanava


      • oma moka.
        ........... .... kirjoitti:

        TV-kanava on yhdyssana.

        Ei mennyt nyt kummallakaan ihan nappiin :)

        TV-kanava
        Televisiokanava

        Niin näytti olevan. Piti tarkistaa. Kielikorvani väitti väärin. En koskaan ole oppinut kieliopin kautta, lähinnä lukemalla paljon. Netti tekee hallaa oikeinkirjoitukselle.

        Oikoluin taannoin erään tekstin, joka sotki. Siinä oli klassikko, minkä myös jouduin varmistamaan, tosin tein sen ennen painoa. Se jotenkin iskostui alitajuntaan.

        Äidin kieli - äidinkielinen.

        Löysin äsken mielenkiintoisen historiikin tuosta käytännöstä:


        http://www.tsv.fi/ttapaht/397/Laitinen.html


      • Ad:ksi
        oma moka. kirjoitti:

        Niin näytti olevan. Piti tarkistaa. Kielikorvani väitti väärin. En koskaan ole oppinut kieliopin kautta, lähinnä lukemalla paljon. Netti tekee hallaa oikeinkirjoitukselle.

        Oikoluin taannoin erään tekstin, joka sotki. Siinä oli klassikko, minkä myös jouduin varmistamaan, tosin tein sen ennen painoa. Se jotenkin iskostui alitajuntaan.

        Äidin kieli - äidinkielinen.

        Löysin äsken mielenkiintoisen historiikin tuosta käytännöstä:


        http://www.tsv.fi/ttapaht/397/Laitinen.html

        Aluksi noille jotka jaksaa kielioppia viilata, ad ei suunnittele tekstejä! sen tekee muut ihmiset, kuten vaikka copywriter, alalla sanotaan copywraitteri.

        Alkuperäiselle kysyjälle: Ad työskentelee sielä missä tehdään mainontaa ja siihen liittyviä asioita, kuten bröndin suunnittelu, kampanjoiden suunnitteluu, mainoksien jne jne.. Missä? niin luonnollisesti mainostoimistoissa ja graaffisenalan yrityksissä. Ad, eli ArtDirector on "taiteellinen" johtaja. Mutta valitettavasti jokatoinen tyyppi on itse leimannut itsensä ad:ksi. Vaikkakin ammattitaito ei siihen riitä.
        Ad:n arkipäivää on suunnitella vaikka sanotaanko uusi ilme johonkin kampanjaan, se vastaa sen ulkoasusta ja COPYWRITER sen teksteistä jos sellasia siinä on. Sanottakoon että yleensä mainoskampanjaa suunnitellessa "tiimiin" kuuluu Ad, copy, graaffinen suunnittelija ja muutama assari projektipäällikkö. Ylin siinä on projektipäällikkö tai ad.

        Ad:n työ on haastavaa ja stressaavaa, jos on sellainen ihminen joka stressaantuu helposti niin en suosittele. Työpäivät venyy 8-16 tuntii päivässä. Eikä yleensä ylityökorvauksia ole. Riippuu sopparista.
        Mutta toki ad:n työ on mielenkiintoista, ei siinä mitään mutta aikansa kutakin. Jos itsensä "lyö"läpi ammattitaidolla niin töitä tullaan tarjoamaan ja sinut tullaan "ostamaan"kilpailevasta firmasta.
        Miten opiskelee? graaffiseenalaan haet, ad:ksi ei pääse kahdes vuodes, eikä viides. siihem menee oma aikansa. Toki aina voi sanoa että on Ad *hymy*, näitä näkee liianpaljon, joka toises mainostoimistossa on muka ad:ta 10,20 kpl ja sitten niiden ammattitaito onki mitä on. Mutta nyt on "luojankiitos" toimistoissakin olettu antaa ammattitaidon mukaan titteli, eli ad-assari tms.

        Itse olen ollut alalla noin 17 vuotta, ad:na. Eikä todellakaa kiinnosta minne se pilkku tulee tekstissä vai onko se yh dys sa na.. sen saa miettiä copy. Ja kyllä, olen hyvä vaikka itse kehun. Näkeehän niitä isoja juttuja kadullakin kun kävelee.

        Mutta, ei näin pieneen tekstiin voi kaikkea kertoa mitä se pitää sisällään... pintaraapaisua vain...

        Ota selvää vaikka googlella, menet mainostoimistoon katselemaan mitä se työnteko on sielä. Mutta älä pety, ei se ole ruusuilla tanssimistakaan aina :)


      • Muuta kortistoon.
        Ad:ksi kirjoitti:

        Aluksi noille jotka jaksaa kielioppia viilata, ad ei suunnittele tekstejä! sen tekee muut ihmiset, kuten vaikka copywriter, alalla sanotaan copywraitteri.

        Alkuperäiselle kysyjälle: Ad työskentelee sielä missä tehdään mainontaa ja siihen liittyviä asioita, kuten bröndin suunnittelu, kampanjoiden suunnitteluu, mainoksien jne jne.. Missä? niin luonnollisesti mainostoimistoissa ja graaffisenalan yrityksissä. Ad, eli ArtDirector on "taiteellinen" johtaja. Mutta valitettavasti jokatoinen tyyppi on itse leimannut itsensä ad:ksi. Vaikkakin ammattitaito ei siihen riitä.
        Ad:n arkipäivää on suunnitella vaikka sanotaanko uusi ilme johonkin kampanjaan, se vastaa sen ulkoasusta ja COPYWRITER sen teksteistä jos sellasia siinä on. Sanottakoon että yleensä mainoskampanjaa suunnitellessa "tiimiin" kuuluu Ad, copy, graaffinen suunnittelija ja muutama assari projektipäällikkö. Ylin siinä on projektipäällikkö tai ad.

        Ad:n työ on haastavaa ja stressaavaa, jos on sellainen ihminen joka stressaantuu helposti niin en suosittele. Työpäivät venyy 8-16 tuntii päivässä. Eikä yleensä ylityökorvauksia ole. Riippuu sopparista.
        Mutta toki ad:n työ on mielenkiintoista, ei siinä mitään mutta aikansa kutakin. Jos itsensä "lyö"läpi ammattitaidolla niin töitä tullaan tarjoamaan ja sinut tullaan "ostamaan"kilpailevasta firmasta.
        Miten opiskelee? graaffiseenalaan haet, ad:ksi ei pääse kahdes vuodes, eikä viides. siihem menee oma aikansa. Toki aina voi sanoa että on Ad *hymy*, näitä näkee liianpaljon, joka toises mainostoimistossa on muka ad:ta 10,20 kpl ja sitten niiden ammattitaito onki mitä on. Mutta nyt on "luojankiitos" toimistoissakin olettu antaa ammattitaidon mukaan titteli, eli ad-assari tms.

        Itse olen ollut alalla noin 17 vuotta, ad:na. Eikä todellakaa kiinnosta minne se pilkku tulee tekstissä vai onko se yh dys sa na.. sen saa miettiä copy. Ja kyllä, olen hyvä vaikka itse kehun. Näkeehän niitä isoja juttuja kadullakin kun kävelee.

        Mutta, ei näin pieneen tekstiin voi kaikkea kertoa mitä se pitää sisällään... pintaraapaisua vain...

        Ota selvää vaikka googlella, menet mainostoimistoon katselemaan mitä se työnteko on sielä. Mutta älä pety, ei se ole ruusuilla tanssimistakaan aina :)

        Pikkupajoissa jokainen on vastuussa vähän kaikesta.

        Typografia on tärkeä osa graafistasuunnittelua.

        Jos copy tekee virheen, se on myös firmanvirhe.

        Aikoinaan olin painohommissa. Tuli kv-markkinointi esite eteen. Suurelta kotimaiselta mainosbyroolta. Englanninkieltä. Hyvin huonoa. Otin painokoneelta mallin, vein johtoon, sietä otettiin yhteyttä byrooseen, uudet tekstit tuli muutamassa päivässä.

        Niin, ketään ei ollut kiinnostanut itse työ. Minä olin ainoa joka luki tekstin. Ei tehty paskaa tahallaan.

        Ennen oikoluettiin aivan kaikki. Nyt joku valopää selittää, että ei kuulu hälle...

        Pyöritän toiminimeä, en voi palkata ketään. jos joskus tulisi tarve laajentaa, älä ota yhteyttä, Sinun palveluksillesi ei minulla ole mitään käyttöä ikinä.


      • sulla
        Muuta kortistoon. kirjoitti:

        Pikkupajoissa jokainen on vastuussa vähän kaikesta.

        Typografia on tärkeä osa graafistasuunnittelua.

        Jos copy tekee virheen, se on myös firmanvirhe.

        Aikoinaan olin painohommissa. Tuli kv-markkinointi esite eteen. Suurelta kotimaiselta mainosbyroolta. Englanninkieltä. Hyvin huonoa. Otin painokoneelta mallin, vein johtoon, sietä otettiin yhteyttä byrooseen, uudet tekstit tuli muutamassa päivässä.

        Niin, ketään ei ollut kiinnostanut itse työ. Minä olin ainoa joka luki tekstin. Ei tehty paskaa tahallaan.

        Ennen oikoluettiin aivan kaikki. Nyt joku valopää selittää, että ei kuulu hälle...

        Pyöritän toiminimeä, en voi palkata ketään. jos joskus tulisi tarve laajentaa, älä ota yhteyttä, Sinun palveluksillesi ei minulla ole mitään käyttöä ikinä.

        Ois edes varaa muhun.


    • entinen AD

      AD työskentelee mainostoimistossa, markkinointiyrityksissä, tv-tuotantoyhtiöissä yms.
      AD:eita on monenlaisia esim. tuotanto-AD on yleensä keskittynyt graafiseen suunnitteluun yms.
      AD:een ammatti on todella hektistä (nopeatempoista), ei ollenkaan niin kivaa kuin luullaan. Luovuutta saa käyttää vain rajatuissa asioissa, sillä yleensä pitää tehdä juuri niin kuin asiakas sanoo. Jos omasta mielestään tietynlainen A olisi visuaalisesti toimiva, mutta asiakas on toista mieltä niin se luovempi vaihtoehto jää taakse. AD:een ammatti ei siis sovi kovin taiteelliselle tyypille ellei ole markkinointihenkeä (Lue: osaa siis myydä hyvin).
      Nykyään omassa firmassani olen huomannut, että parhaimpia AD:eita ovat olleen ne työntekijät, joilla on myynti-tai markkinointitausta (esim. merkonomi ja myyntiin liittyvää työkokemusta) ja osaavat lisäksi suunnitella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oho! Sofia Belorf ja "rillimiljönääri-rakas" sai somen liekkeihin: "Optikko vai grillikioskin...?"

      "Rillimiljönääri-rakas" on kyllä hyvä titteli!!! Tsemppiä Sofialle rakkauteen ja terkkuja Nikolle ja Stefanille! Lue l
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      3083
    2. Jos voisit kääntää kelloa taaksepäin

      Mihin hetkeen palaisit?
      Ikävä
      145
      1652
    3. Pitäisikö valtion lopettaa Terveysjättien tukeminen

      Nyt annetaan puoli miljardia veroparatiiseihin ja kavereille, eikö olisi järkevää että valtio tukee vain Julkista puolta
      Maailman menoa
      157
      1543
    4. Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sinusta?

      Oletko ollut hänen mielestään reilu, rehellinen ja ymmärtäväinen? Vai oletko hänen mielestään se, joka ei ollut reilu ei
      Ikävä
      9
      1466
    5. Sofia ei taida tajuta, että kaikki nauravat hänelle

      Sofia feikkaa luksuslokkeilua muttei tajua, että se aiheuttaa lähinnä myötähäpeää ja kaikki nauravat hänelle.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      158
      1321
    6. Yllätyskäänne: Kivitipun huutokauppa rauksesi, myynnissä uudelleen.

      Kivitipusta käydään edelleen kauppaa, vaikka alkuperäinen huutokauppamyynti raukesikin. https://ilkkapohjalainen.fi/ta
      Lappajärvi
      39
      1126
    7. Mukava nainen on

      Hyvännäköinen ja jollain tavalla räväkkä. Katsoin häntä, mutta mietin sinua kuitenkin. Ihan vaikka koko pitäjän kauneimm
      Ikävä
      58
      1028
    8. Pertikki out

      Lopeta nyt Pertikki tuo poliitiikan jauhaminen täällä. Mene jonnekin poliitiikan erikoissivuille ja jankkaa tuota muuall
      70 plus
      222
      974
    9. Mikä oli se suurin syy, ettet kertonut tunteistasi?

      Olisitko voinut tai halunnut?
      Ikävä
      65
      956
    10. Lauantai aaumua

      Silmät aukesivat todellisuuteen. Hyvää huomenta. ☕🍁😊❤️
      Ikävä
      148
      903
    Aihe