Olen tilaamassa Audi A2 ja olen kiinostunut Open-Sky-systemistä eli sähkökäyttöisestä lasikatosta. Mikä mahtaa olla tollasten kattoluukkujen toimivuus Suomen keleissä?! Puolen metriä lunta päällä... Ja voiko sellasen auton ajaa harjattomaan/harjallisen pesuun? Lasi on lasia, miten se käyttäytyy kolaritilanteissa ym.? Kertokaa jos jollain on jotain kokemuksia. Ja yleensäkin jos on jotain liittyen A2,niin kaikki kokemukset kiinnostaa.
A2:n Open-Sky lasikatto
9
1251
Vastaukset
- Heikki
Jos olet uutta Antti kakkosta ostamassa, niin tiedoksi, että VW:n uusi pääjohtaja määräsi sille ensitöikseen kirvestä, eli uutta tai uusittua mallia ei ole tulossa.Tästä seuraa, että käytettyjen hinnat laskevat enemmän kuin malli ehkä ansaisisikaan. Jos löydät hyvän käytetyn ulkomailta, niin hinnat ovat esim. Saksassa käytetyillä varsin kohtuulliset ja tuonti voi olla järkevääkin.
Pari vuotta sitten ajelin lyhyen lenkin ko. mallilla ja erinomainen ajettava se oli, samoin laatu oli kiitettävällä tasolla.- Naisautoilija
Määräsi kirvestä...? Tiedätkö miksi? Suomessa ei ainakaan paljoa ole mallia näkynyt käytettynä ja saksasta en pyty lähtemään itse hakemaan,joten ajattelin ihan tyytyä autoliikkeen hintaan.
- Heikki
Naisautoilija kirjoitti:
Määräsi kirvestä...? Tiedätkö miksi? Suomessa ei ainakaan paljoa ole mallia näkynyt käytettynä ja saksasta en pyty lähtemään itse hakemaan,joten ajattelin ihan tyytyä autoliikkeen hintaan.
Pääjohtajan mietteitä en tiedä, mutta yleensä mallin valmistus lopetetaan liian heikon kysynnän vuoksi. Lisäksi pieni tuotantomäärä ja mallin pitäminen väkisin "hengissä" syö tuotantokapasiteettia joltain paremmin myyvältä mallilta.
Voit yrittää ostaa tuontiauton EU-maasta myös jonkin Suomessa toimivan alan yrityksen kautta. Seuraa Hesarin ilmoittelua, liikeitä on useita ja niissä pääsääntöisesti puhutaan suomea.
Audi A2 on kokonaan alumiinikorinen ja siksi korin ruostuminen ei ole suuri ongelma. Jos ostat käytetyn, niin katso ettei autossa ole kyläsepän tekemiä sähköasennuksia, vaan esim. mahdollinen vetokoukku, lisävalot yms. asennukset on merkkihuollossa tehty. Alumiini ja teräs väärin yhdistettynä tekevät sinulle ajan myötä nipun melkoisia ongelmia.
Audin korin oikaisu onnistuu nykyään myös Suomessa. Audin ekat alumiinimallit eli A8-mallit lähettiin aikoinaan Ruotsiin kolarikorjaukseen, mutta nykyään työt tehdään Suomessa.Audin valmistaa tätä pienintä A2-mallia ja suurinta A8-mallia alumiinikorisena.
- Jussi
Ilmeisesti kattotelinettä ei saa asennettua tuon lasikaton kanssa, jos nyt sellaista sitten tarvitsisi suksille tms. Kannattaa tarkistaa. Muuten varmasti ihan toimiva ratkaisu ja sopii mielestäni juuri kyseiseen autoon hienosti. Turvallisuuden ja pesun suhteen ei varmasti ongelmia, mutta miten eristää lämpöä talvella?
A2 poistuu mallistosta kaudella 2005/2006, mutta autossa on mielestäni kyllä "klassikon ainesta". Suomessa niin harvinainen, että pitänee hintansa käytettynäkin ihan mukavasti. Saksantuonnin hinta kannattaa kyllä laskea, jos olet omaa ostamassa.
Lainaus uutisesta:
Audi: A2-Produktion läuft 2005/06 aus 10.09.2003
Die Volkswagen-Tochter Audi lässt das zuletzt erfolglose Modell A2 2005/06 endgültig auslaufen. "Den Audi A2 wird es nicht mehr geben. Unsere Aufgabe wird es dann sein, die Marke Seat an der entstehenden Lücke an Audi heranzuführen", sagte Audi-Chef Martin Winterkorn der Wirtschaftsnachrichtenagentur dpa-AFX am Dienstag auf der IAA. Der Absatz des A2 war im ersten Halbjahr mit knapp 16.000 Fahrzeugen (Vorjahr: rund 22.000) weit hinter den Erwartungen des Ingolstädter Autobauers zurückgeblieben.- Naisautoilija
en osaa saksaa sanaakaan,viittisitkö selvittää mulle vielä asian...?! Vai meinaavat poistaa mallistosta,tiedätkö syyn? Vaikuttaakohan se jatkossa auton huoltoihin/korjauksiin,jos mallia ei valmisteta.Eli onko "turvallista" ostaa autoa,joka poistetaan tuotannosta??
Kattotelinettä en tarvi,joten se ei haittaa.Komea se lasikatto olisi,mutta mietityttää kyllä.
Tässä mallissa mainostetaan olevan alumiini runko. Pitäis olla kevyt ja kestävä. Ilmeisesti ei pitäis kai sitten ruostuakaan!? Mutta pystyyköhän sellasta tarvittaessa korjauttaan tavallisella kolarikorjaamolla vai vaatiiko jotkut erikoislaitteet? - Rare
Pirun hauska ja näppärä auto kaupunkiajossa, en voi muuta kuin suositella. Loistava ajettavuus ja innostaa vähän sporttisempaan ajotapaan. Kiihtyy mukavasti ykkösellä ja kakkosella, ja mahtuu menemään pienestäkin raosta. Maanteillä ei kuitenkaan kovin nautinnollinen ole, sivutuuliherkkyys ja lyhyt akseliväli tekevät autosta hieman levottoman ajettavan. Suomessa harvinainen ja kerää paljon katseita.
Omassa ei kuitenkaan ole tuota lasikattoa, joten siitä en osaa mitään sanoa.
Ehdottomasti jos autoa olet harkinnut, osta se. Muuta en osaa sanoa. Et kuuna päivänä tule pettymään. Omallani olen ajanut jo puoli vuotta, silti edelleen on joka kerta hauskaa kun rattiin istahtaa. - Naisautoilija
Rare kirjoitti:
Pirun hauska ja näppärä auto kaupunkiajossa, en voi muuta kuin suositella. Loistava ajettavuus ja innostaa vähän sporttisempaan ajotapaan. Kiihtyy mukavasti ykkösellä ja kakkosella, ja mahtuu menemään pienestäkin raosta. Maanteillä ei kuitenkaan kovin nautinnollinen ole, sivutuuliherkkyys ja lyhyt akseliväli tekevät autosta hieman levottoman ajettavan. Suomessa harvinainen ja kerää paljon katseita.
Omassa ei kuitenkaan ole tuota lasikattoa, joten siitä en osaa mitään sanoa.
Ehdottomasti jos autoa olet harkinnut, osta se. Muuta en osaa sanoa. Et kuuna päivänä tule pettymään. Omallani olen ajanut jo puoli vuotta, silti edelleen on joka kerta hauskaa kun rattiin istahtaa.Kaupunkiajoonhan se mulla tulis,joten auto tuntuis aika näppärältä! A2 tuntui olevan aika pieni tankki,muistaakseni joku 35l?! Tietysti ne ilmoittaa että ei se paljoa bensaa viekään. Millasilla kulutuksilla sun on menny?
Sit mua kiinnostaa yli kaiken se huoltoluukku ja kokonaan irroitettava konepelti. Onko ollut ihan toimiva?
Yks asia mulla on vielä tarkastamatta, eli mahtuuko takaluukkuun lastenvaunut/rattaat. Mut onhan meillä farmari sit sitä varten,jos tähän ei saa sullottua reissuvarustusta mukaan.
Nyt tarttis vielä lähtee uudestaan koeajaan se Helsinkiin,kun turun audiliikkeessä ei ole autoa koeajossa - on kuulema ollut niin vähän kysyntää. Ja kaipa se sit samalla tarttis tilata :) - Jones
Naisautoilija kirjoitti:
Kaupunkiajoonhan se mulla tulis,joten auto tuntuis aika näppärältä! A2 tuntui olevan aika pieni tankki,muistaakseni joku 35l?! Tietysti ne ilmoittaa että ei se paljoa bensaa viekään. Millasilla kulutuksilla sun on menny?
Sit mua kiinnostaa yli kaiken se huoltoluukku ja kokonaan irroitettava konepelti. Onko ollut ihan toimiva?
Yks asia mulla on vielä tarkastamatta, eli mahtuuko takaluukkuun lastenvaunut/rattaat. Mut onhan meillä farmari sit sitä varten,jos tähän ei saa sullottua reissuvarustusta mukaan.
Nyt tarttis vielä lähtee uudestaan koeajaan se Helsinkiin,kun turun audiliikkeessä ei ole autoa koeajossa - on kuulema ollut niin vähän kysyntää. Ja kaipa se sit samalla tarttis tilata :)Moi,
Minulla on ollut A2 1.2TDI nyt kohta kaksi vuotta ja kilometrejä siinä on reilut 67,000km.
Olen ollut A2:een tyytyväinen. Tuo 1.2TDI menee sillä noin 3 litran kulutuksella, joka sille luvataankin. Ja kyllä tuolla ajaa pidempääkin matkaa, se on hiljainen matka-ajossa ja suuntavakaa. Kaupungissa tietysti pienet ulkomitat on eduksi.
Uskon ja toivon että tuo alumiinikori tuo autolle (suhteellisen) pitkän iän. Pikkuautolta ei tietysti voi mahdottomia toivoa, mutta eipä ainakaan pitäisi ruosteläikkiä ilmaantua! - Rare
Naisautoilija kirjoitti:
Kaupunkiajoonhan se mulla tulis,joten auto tuntuis aika näppärältä! A2 tuntui olevan aika pieni tankki,muistaakseni joku 35l?! Tietysti ne ilmoittaa että ei se paljoa bensaa viekään. Millasilla kulutuksilla sun on menny?
Nyt tarttis vielä lähtee uudestaan koeajaan se Helsinkiin,kun turun audiliikkeessä ei ole autoa koeajossa - on kuulema ollut niin vähän kysyntää. Ja kaipa se sit samalla tarttis tilata :)"Sit mua kiinnostaa yli kaiken se huoltoluukku ja kokonaan irroitettava konepelti. Onko ollut ihan toimiva?"
Eipä ole ollut itselläni tarvetta kertaakaan avata huoltoluukkua tai konepeltiä vielä. :)
"Yks asia mulla on vielä tarkastamatta, eli mahtuuko takaluukkuun lastenvaunut/rattaat. Mut onhan meillä farmari sit sitä varten,jos tähän ei saa sullottua reissuvarustusta mukaan."
Kyllä pitäisi mahtua jos laittaa kyljelleen.
Ja saahan aina takapenkit käännettyä jos enemmän kantamisen tarvetta tulee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892618Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031658- 1161590
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641212Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻75995- 56969
- 45857
- 63849
- 61835