Rautakaupat Viipurissa

Ikkunapoka

Onko kukaan, palstan lukijoista käynnyt auto ja peräkärri mukana ostelemassa Viipurista esim. ovia ja ikkunoita?
Olen kuullut, että joku olisi hakenut, edullisesti, nyt haluaisinkin käytännön tietoja toiminta tavoista ja mitä maksaa? ym. Itse olisin menossa vaikka Nuijamaan / Vaalimaan kautta, miten tulli suhtautuu, niin Suomen kuin Venäjän.
Mitä maksaa peräkärrin vakuutukset vai onko sitä, ym.. Ainoa toiveeni on, että tulisi asiallisia vastauksia.....!

12

3711

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dokaamisen

      tais naula jäädä päähän?

      • naulapää

        Kait tarkoitit ITSEÄSI, että sinun pitäisi lopettaa dokaaminen...!! Mut et pysty..
        Mitä vastauksesi tekee MATKAILUPALSTALLA ??
        Etkö osaa lukea? Aloittaja teki asiallisen ja mielenkiintoisen kysymyksen mikä kiinnostaa minuakin.


      • Anonyymi
        naulapää kirjoitti:

        Kait tarkoitit ITSEÄSI, että sinun pitäisi lopettaa dokaaminen...!! Mut et pysty..
        Mitä vastauksesi tekee MATKAILUPALSTALLA ??
        Etkö osaa lukea? Aloittaja teki asiallisen ja mielenkiintoisen kysymyksen mikä kiinnostaa minuakin.

        Pöljä


    • tripster

      tuonnin suhteen on luettavissa netissä, hakusana tulli. Kielletyt tuotteet tiedät, kuten liiat juomiset ja tupakit. Kahvinkin (!) määrä on rajoitettu ja teen. Muilta osin kai voit vetää perässä vaikka koko rakennusliikkeen, kunhan
      HINTA EI YLITÄ 175 EUROA. (Viinojen lisäksi).
      Kaupalliseen käyttöön ei saa tuoda tavaraa.
      Mun mielestä ei Venäjän tullikaan ole huolissaan sun ostoksista, niilehän se on vain kauppaa, mitä maasta viedään.
      Kaikki juomat tupakat ja muut rajoitusten alaiset tavarat on kuitenkin oltava Venäjän tullin nähtävissä autossa.

      • Tullaaja

        Annat väärää tieto tullimääräyksistä.


      • toinen tullaaja
        Tullaaja kirjoitti:

        Annat väärää tieto tullimääräyksistä.

        Tullin käyttöliittymä (Jakelussa oleva ohjekirjanen) antaa ko tiedot, joihin kansalaisen lienee turvattava jos ei ole maahantuoja ammatikseen.


      • Tullaaja
        toinen tullaaja kirjoitti:

        Tullin käyttöliittymä (Jakelussa oleva ohjekirjanen) antaa ko tiedot, joihin kansalaisen lienee turvattava jos ei ole maahantuoja ammatikseen.

        mutta se luetun ymmärtäminen on myös tärkeätä.


    • törötimppa

      ruosteisia rautanauloja ei kannata hakee viipurista saakka ja oven karmitkin lahoo alta vuoden .. joten tee ostoksesi suomessa

    • ostaa valmiiksi

      vanhan näköistä tavaraa niin siitä vain, itse näkemääni ikkunanpokat olivat huonosti höylätystä lankusta melko ruovisti reilun kokoisilla nauloilla kokoon kyhättyjä, saat tehtyä kotonakin samanlaatuista itsekkin ja ei paljoa taitoa tarvita, osta pensseleitä ei tarvi peräkärriä ja ne on ihan hyviä ja halpoja kunhan et rupea maalaamaan.

    • huhhuhh

      Kiinnostaisi tietää mitä ne myy siellä Viipurissa ja mihin hintaan?

    • aleksi5

      Kaikenlaisia örveltäjiä täällä "vastailee" asiallisiin kysymyksiin...
      No käytiin vuosi sitten mamman kanssa hakemassa Viipurista 3 vaatekaappia ja pari lipastoa peräkärryn kanssa. Vuoden vakuutus jarruttomaan kärryyn maksoi muistaakseni 11 € vaalimaan rajahovista.Ne doroga sanoisin , ei kallista.Mennen tullen rajalla kaikki ok , hah Suomen tullissa ei kukaan edes vilkaissut kärryyn päin ja se on sentään 3 metriä pitkä ja metrin kuomulla...Venäjän tullissa kaveri kysyi vain että montakos uzbekkia istuu kärryssä ,vilkaisi sisään ja antoi luvan mennä. Ja minä kun olin henkisesti varautunut purkamaan kuorman molemmissa tulleissa... Ollaan kai liian rehellisen näköisiä. Niin ikkunoista ja ovista. Ovia olen nähnyt ainakin Iskrasoft;ssa joka on punaisen lähteen torilta pari korttelia Len. sossea ja korttelin verran vasemmalle. Samoin Vimoksessa, vihreä iso rautakauppa Viipurin keskustasta pari kilometriä pietariin päin Len-sossea pitkin. Leningradskoe shosse 60A ( 7 813 78) 5-05-11. Samoilla tienoilla on pari muutakin rakennustarvikekauppaa. Hintoja en muista mutta ovat ihan siistin näköisiä mutta en tiedä sopivatko "heittämällä" suomalaisiin standardiaukkoihin.Ikkunoista sen verran että rautakauppojen lisäksi kaupunki on väärällään ikkunoiden myyntiliikkeitä esim muistuu mieleen "peter-okna" jotka tekevät ikkunat mittojen mukaan. Esim vaimon asunnolle tilasimme ison ja korkean keittiön ikkunan 2;lla tuuletusikkunalla ,runko muovia jota epäilin mutta hyvin on jo kolme vuotta kestänyt muistaakseni se on joku tanskalainen systeemi.Hinta 3 vuotta sitten 300€.
      Itse ottaisin ensin mitat ovi-ja ikkuna-aukoista ja sitten kävisin tutustumisreissulla ilman peräkärryä alan liikkeissä. Mutta katsele osoitteita esim täältä: http://www.fi4ru.narod.ru/sviip_ostok.htm

      • Maalisuti

        Kiitoksia miunkin puolesta asialliselle aleksi5:lle.
        Kävimme piipahtamassa ja todellakin sieltä löytyy kaikenlaista kiinnostavaa...Seuraavaksi mekin laitetaan kärri perään..
        Mutta ainoa homma oli, että kaupat menevät kiinni paikallista aikaa klo:19.00 (18:00 suomen) ei oikein arkisin ehdi, mutta olisiko kenelläkään tietoa miten aukiolot viikonloppuisin?? Jäi iteltä kattomatta !?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      2012
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1907
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      11
      1381
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe