Kissa-allergiset, joilla kissa

allerGy

Rakastan kissoja ylikaiken ja joka päivä suren kun en voi ottaa kissaa elämääni.
En ole kissaa ottamassa, mutta haluaisin kysyä kuinka paljon te kissoille allergiset olette allergisia? Paljonko ollut testeissä se luku? Minulla oli 5x12 !

2

471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kissa ja

      olen allerginen sille. Testi näytti epämääräisesti yli 100 kissalle. Lisäksi olen koiralle 94.60, hevoselle 81.00, koivulle 50.90 ym. heinille. Kyse on siis verikokeesta.
      Miten sinulle on testit tehty, kun on noin "kummallinen" tulos?

      Pärjään kyllä kissan kanssa, otan joka päivä allergialääkkeen ja kesällä koivun aikaan vaihdan lääkärin määräämään tehokkaampaan allergialääkkeeseen.
      Oireeni ovat lähinnä aivastelua ja nenän vuotamista, joskus silmäoireita.

      Otimme toisen kissankin, mutta sen pito ei onnistut, aivastelen koko ajan ja olo oli kyllä aivan sietämätön. Niinpä jouduimme antamaan kisun pois.

      En paljon pidä kissaa sylissä, enkä vaihda sen hiekkoja ym. Meillä lapset hoitavat kissan hellittelyt ym. allergiani vuoksi.

      Ihmisten allergiaoireet vaihtelevat paljon, joten on vaikea verrata allergiatestin tulosta keskenään. Oireet lievemmässä allergiassa voivat olla pahemmat kuin pahemmassa allergiassa. Jos oireena on esim. hengenahdistusta, pahaa yskää tms. kissaa ei tule missään tapauksessa edes harkita.
      Vaikka tykkäänkin meidän kissasta, enkä antaisi sitä millään enää pois, harkitsisin silti todella tarkkaan ottaisinko sitä enää, jos sellainen vaihtoehto olisi. Ei ole mukavaa syödä jatkuvasti lääkkeitä tai vaihtoehtoisesti olla koko ajan "sairas". Lääkkeiden tehokin saattaa ajan kanssa heiketä, jolloin joutuu vaihtamaan tehokkaampaan. Ja lopultahan ei ehkä löydy enää tehokkaampia?!

      • allerGy

        Minulle tehty vain niitä testejä, joissa pistetään ihoon erilaisia allergisoivia aineita.
        Ikinä ei ole edes ehdotettu että verestä testaisivat, kumpikohan näistä sitten luotettavampi.. olen ainakin lukenut, että tuo pistotesti(prick?) antaa joskus vääriä tuloksia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe