vatsalihaksilla oksentajat

pelkäävä tietämätön

Okei. Ei kiitos mitään vittuiluviestejä. Jos tiedät asiasta jotain, pyydän, vastaathan.

Kun oksennan, teen sen vatsalihaksilla; onko siinä vaarat aivan yhtä suuret kun oksentaisi sormilla/apuvälineellä?

Aikaisemmin oksensin sormilla, jolloin painekin on kovempi ja ruuat tuli voimalla ulos. Paljon voimakkaammin kuin vatsalihaksilla oksentamisessa.
Niinä aikoina fyysinen vointini oli paljon pahempi, silmissä sumeni useammin sen jälkeen. Nyt kun olen "opetellut" (voikun en olisi koskaan oppinutkaan) oksentamaan vatsalihaksilla, olo on jälkeenpäin ollut lähes aina normaali.
Tuntuu kuin keho ei kärsisi koska se oksennusrefleksi/paine ei ole niin voimakas.. ruuat vaan valuu ulos.. :/
vatsalaukku varmaan kyllä kärsii..
toinen idioottikysymys: kun oksentaa vatsalihaksilla; eikö se kasvata niitä koska niitä supistaa niin monta kertaa?

Tiedän että minulla on ongelma ja olen hakenut apua.. mutta auttakaa jos tiedätte jotain.
nää ei oo todellakaan mitään vinkinhaku kysymyksiä vaan haluan vastauksia typerään ongelmaani..

11

7219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bulimiaa poteva...

      Tiedän kyllä asiasta....
      Kun oksentaa vatsalihaksilla, niin se on itse asiassa sydäntä vähemmän rasittavaa, koska siinä ei pulssi nouse niin rajusti ja hapenpuute on vähäisempää, kun voi samalla hengittää tavallisesti, kun oksentaa. Se ei ole fyysisesti niin raskasta, kuin raju sormien avulla oksentaminen, mutta yleensä, kun oppii oksentamaan ilman sormia, niin tulee oksennettua useammin, joten se vähän konpensoi sitä hyötyä ja ei se vatsalihaksilla oksentaminen ole myöskään sen parempi vaihtoehto.. En suosittele.


      Eikä se vatsalihaksilla oksentaminen niin merkittävästi kasvata vatsalihaksia, mulla ehkä jopa vaan kiinteytynyt. Kun ei siinä edes niin paljon vatsalihaksia tarvitse. Ja kun on alipainoinen ja syömishäiriöinen eikä syö oikeastaan mitään, ettei oksentaisi, niin ei elimistöllä ole mitään rakennusainetta mistä lihaksia kehitellä. Lihakset ennemminkin surkastuvat ja oksentaminen pitää lihaskuntoa yllä (ainakin vatsalihaksien), mutta entistä vaikeampi on oksentelu lopettaa, jos tämän taidon oppii... Siinäpä vastaus, jospa auttoi edes vähäsen.

    • myös09u0

      olen oppinut tuon tempun.
      en oksenna ikinä niin että tryntäisin sormet kurkkuun. mulla on kans sellainen kuva että tuo vatsalihaksilla oksentaminen olisi jollain tapaa vähemmän haitallista kun sormia apuna käyttäen. ainakaan mulla ei tule kurkku kipeäksi, silmät ei punoita/vuoda, eikä mene ilmaa mahaan, mikä taas turvotta.
      mutta kuten edellinen vastaaja sanoi, tulee ehkä oksenneltua useammin nyt. siksikin että kun oppii vatsalihaksilla oksentamaan niin se onnistuu periaatteessa ihan missä vaan. vaikka huoltoaseman vessassa, jossa on jotain 20 koppia rivissä. kukaan ei kuule mitään, koska siitä ei yksinkertaisesti lähde mitään ääntä. toisin kuin sormilla tökkimisestä. vatsalihaksilla se myös käy paljon nopeammin.

      • Bulimiaa poteva

        Niin voi periaatteesa missä vain oksentaa, koska sen voi tehdä tosi hiljaa, kunhan vaan laittaa kassin jalkojen eteen, ettei kukaan nää mihin suuntaan jalat on.... :D


      • annuska788
        Bulimiaa poteva kirjoitti:

        Niin voi periaatteesa missä vain oksentaa, koska sen voi tehdä tosi hiljaa, kunhan vaan laittaa kassin jalkojen eteen, ettei kukaan nää mihin suuntaan jalat on.... :D

        Mun kokemukset vatsalihaksilla oksentamisessa on että..ensinnäkin mulla itsellä on muodostunut ikäänkuin pallovatsa eli se on tullut pyöreäksi eikä litteäksi vaikka voisi kuvitella että näin ei olisi..olen niinkuin raskaana..vaikka en olekkaan..tai sitten teen sen väärin ;D olen myös huomannut että kaulassa olevat rauhaset ovat turvonneet jäädäkseen. Mites teillä?


    • pyydän, vastatkaa

      Tiedän että en haluu tähän vastausta, mutta jos kerta oksentaminen ei oo sillä tavalla niin vaarallista... Eli miten onnistutte tekemään sen käyttämällä vaan vatsalihaksia?

      • Bulimiaa poteva

        Kyllä siinä aikansa menee, enen kuin oppii oksentamana sujuvasti. Syödessä pitää juoda tarpeeksi. Kun oksennan, niin kumarrun niin että vatsalaukku on ylempänä kuin suu ja jalat on lievästi koukussa ja oon sellaisessa kyyryasennossa. Sitten laitan käden/kädet käsivarsia myöten vatsan päälle ja ponnistan alavatsan lihaksilla. Pään pitää olla alaspäin. Se onnistuu vain harjoittelemalla. Suuremmat annoskoot tulevat helpommin ulos.. Usko pois, et haluakaan oppia.. Liian helpoksi käy. OOn fyysisesti niin väsynyt tällä hetkellä kun on biletysviikonloppu takana ja baarissakin piti oksentaa limua, kun en pysty pitämään edes juomaa sisälläni. Oon ajellu ympäriinsä viikonloppuna enkä ole nukkunut juuri nimeksikään. Voimia teille..


    • Ehkä vaarallisempaa

      Ja tosi paskamainen vaiva siitä tulee pitemmän päälle, jos hengissä pysyy, nimittäin virtsankarkailu... että näin.

      Kumma, kun tuosta lantiopohjalihasten löystymisestä ei puhuta näillä palstoilla, vaikka sekin on yleinen vaiva bulimikoilla.

      Vai eikö tänne tosisairaat edes kirjoittele?

      • B-Mia

        Mutta vielä ei ole tullut sellaisia ongelmia....
        Jos tulisi edes virtsaa, kun en juo mitään, niin voisi olla aluksi hyvä.. :( Tai jos tulisi jotakin ulostetta edes enemmän, kuin 20g.


      • kirjoittajat
        B-Mia kirjoitti:

        Mutta vielä ei ole tullut sellaisia ongelmia....
        Jos tulisi edes virtsaa, kun en juo mitään, niin voisi olla aluksi hyvä.. :( Tai jos tulisi jotakin ulostetta edes enemmän, kuin 20g.

        ymmärävät että bulimia on VAKAVA sairaus, oksensi sitten sormilla tai vatsaliaksilla.

        tosisairaat eivät ehkä niin jaksa keskustella täällä.

        täällä vallitsee enemminkin sellainen pro-tunnelma, joka pilaa koko palstan.

        yhden tosisairaan mielipide


    • miten tuo oksentaminen käytännössä tapahtuu? millon pinnistää lihaksilla? esim pinnistääkö silloin kun suulla oksentaa vai ennen ja sitten käyttää suuta?

    • Anonyymi

      Sairasta ja vaarallista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1569
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      20
      1209
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1049
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1038
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1031
    6. 4
      932
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      928
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      3
      921
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      914
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      902
    Aihe