Mikä/mitä

on elämä !?

Ymmärrän jos ei ole varaa ,mut on ihmisiä ketkä ovat varoissaan ja pihtaavat kaikesta !`?

Mitä te ihmiset käyttäisitte/tekisitte nyt jos saisitte joka kk (eli sellanen työpaikka vaikka) 3500€ käteen tai jos perhettä saisi toinenkin puoliso jonkun 2000€ näppiin?

Muuttuisiko mikään ?

Parempaa ruokaa ,vaatteita ,parturiin ,autoa ,harrastuksia vai mitä tekisitte asuntoa sisutusta !??

Olis kiva kuulla.

Itse olen töissä ja on perhe ei paljon ole varaa juhlia ,mut eletään ns. normaalia elämää kun molemmat käy töissä.

Lottovoitosta aina haaveilen ja sen tuomista "hyvistä" asioista matkustelu harrastukset ja työn lopettaminen ;).

11

1267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhaa tuhlata jos ei hyödy...

      Turha tuhlata rahoja jos ei tule elämä paremmaksi tai onnellisemmaksi. Rahaa kyllä löytyy hieman pahan päivän varalle.

      -Jos kävisin parturissa en olisi yhtään onnellisempi, joten leikkaan hiukset itse.

      -Jos ostaisin hienompia vaatteita niin en olisi yhtään onnellisempi. Tykkään kulkea ihan tavallisissa vaatteissa.

      -Jos olisi auto niin en olisi yhtään onnellisempi, ainoastaan stessiä vaan siitä, mukavampi ja nopeampi ajella polkupyörällä.

      -Jos olisi isompi asunto niin en olisi yhtään onnellisempi.

      -Jos ostaisin kalliimpaa ruokaa niin en olisi yhtään onnellisempi. Ruuanlaitto on harrastukseni ja halvalla saa hyvää ruokaa ja mahan täyteen.

      -Harrastukset on ilmaisia, mutta tykkään harrastuksistani joten en olisi onnellisempi vaikka olisi kalliimpia harrastuksia.

      Kyllä ne on ihan muut asiat elämässä jotka tekee onnelliseksi. Ja yleensä sitä ei voi edes 6000e/kk palkalla ostaa, mutta voi saada ilmaiseksikin.

      Jos saisin lottovoiton niin lopettaisin työt ja ostaisin kyllä kaikkea hienoa ja matkustelisin.

      • elämäääääää

        Kyllä tavallinen elämä on ihan mukavaa,ei se raha nyt mitään onnellisuutta tuo.Säästämisestä sen verran että sitten siinä on järkeä jos on joku kohde esim,kerran vuodessa ulkomaille.

        Yleensähän asiat menee niin jos rahaa tulee niin sitä laitetaan haisemaan.


    • tuloja.

      Olen pitkän työhistoriani ainana ollut ihan hyvillä tuloilla, ainakin keskiarvoa peremmilla.
      Kuitenkin olen elänyt köyhästi, sillä olen maksanut kalleimman kaavan mukaan asunto ja autolainoja, että taskurahat aina vähissä.

      Tosiaan, jos saisin tuollaiset edustajan tulot tai lottovoiton, niin nauttisin jo lopultakin elämästäni, nyt vanhana.

      Purjelento olis ollut suuri haaveeni, asuntoauto pohjoisen matkailua varten olis kiva hankkia, perämoottorivene kalastusharrastuksiin ja olishan se aika partasuuna, kaljupäänä päräyttää isolla kiiltävällä moottoripyörällä.
      Etelänmatkailu ei kiinnosta pätkääkään, sillä sama aurinko paistaa tännekkin.

      Hyvätuloisena olen viettänyt parhaat vuoteni köyhänä ja joskus, kun minusta aika jättää, niin leski ei rupea pihalumia ja nurmikoita leikkaamaan, vaan pistää säästöomaisuuteni markkinoille ja pistää haisemaan, ottaa ehkä uuden ukon joka autaa varojen hävittämisessä.

      Joskus mietityttää, kannattiko elää köyhästi.

      • mangut

        Edelliseen viestiin että älä aina mangu,sinun mielestä ei varmaan nykyään leipäkään maistu miltään,jos sinulla on pää kipeä niin käytä kaulakeinua.


    • Vauraus

      Se mitä puoliso saisi ja voisi käyttää en osaa sanoa, mutta jos itsellä olisi merkittävät tulot (62000 bruttotulot vuodessa) voisin osan kuluttaa ja osan säästää ja sijoittaa.

      - Enintään 25 % uuteen asunto-osakeasuntoon
      ... Asunnon hankintaan ja sisustukseen
      ... Velaton hinta alle 0.5M euroa
      ... Neliöitä 45-120

      - Enintään 25 % elämiseen
      ... Jotain laadukasta ruokaa ja juomaa
      ... Vaatehuoneen päivitys ainakin kerran vuosikymmenessä
      ... Hyvä maastopyörä, 1000-5000 euroa
      ... Kenties moottoripyörä ja luksusurheiluauto säästämällä

      - Ainakin 50 % säästöön ja sijoituksiin
      ... Käteistalletuksia ja rahoitusvälineitä
      ... Tulevaisuudessa mahdollisuus "koroilla elämiseen" samalla periaatteella (puolet säästöön jälkeläisille ja puolet käyttöön)

      • Ihme pitää?

        Säästää kokoajan ??

        Okey onhan kivaa et on yllätysten takia jotain jemmassa ,mut et puolet säästöön !?

        Itse meinaan rillata kaikki tuloni.Jokainen hankkikoon omat rahansa niin se on omallakin kohdalla käynyt.

        Lapset on itsellä pieniä ,mut alkuun autan ,mut perintöä ei ihmeemmin jätellä.


      • "kuriin"
        Ihme pitää? kirjoitti:

        Säästää kokoajan ??

        Okey onhan kivaa et on yllätysten takia jotain jemmassa ,mut et puolet säästöön !?

        Itse meinaan rillata kaikki tuloni.Jokainen hankkikoon omat rahansa niin se on omallakin kohdalla käynyt.

        Lapset on itsellä pieniä ,mut alkuun autan ,mut perintöä ei ihmeemmin jätellä.

        jos haluaa kerran säästöä niin helppo aloittaa vaikka tästä tietokoneesta, ei laajakaista maksuja ei sähkökuluja aikaa jakaa vaikka mainoksia iltaisin jne. aivan tyhmääkö?


      • Säästöjä
        Ihme pitää? kirjoitti:

        Säästää kokoajan ??

        Okey onhan kivaa et on yllätysten takia jotain jemmassa ,mut et puolet säästöön !?

        Itse meinaan rillata kaikki tuloni.Jokainen hankkikoon omat rahansa niin se on omallakin kohdalla käynyt.

        Lapset on itsellä pieniä ,mut alkuun autan ,mut perintöä ei ihmeemmin jätellä.

        Säästoistä ja sijoituksista saa kerättyä pääomaa, joka parantaa mukavuutta ja riippumattomuutta työpaikoista tms. Eipähän tarvitse murehtia päivittäistä elämistä ainakaan vähään aikaan, jos vaikka joutuu työttömäksi.

        Toisaalta ei sitä huvita väkisin tyhjentää varojaan joka kuukausi vain että voi tehdä niin. Pääasia että on asunto, hyvää ruokaa ja juomaa sekä mukavat vaatteet ja muuta pientä. Autollekaan ei oikein ole suurempaa tarvetta ollut kun vähän pyörää pidemmät matkat pääseekin jo junilla tai lentokoneella.


    • Tit-ta

      näin:
      1/4 pojan opintotilille
      1/4 lainanlyhennykseen
      1/4 lomiin
      1/4 elettäisiin leveämmin

    • Mies-25

      Tavoitteeni olisi pyrkiä elämään samanlailla niinkuin nytkin, eli ~500-600 euron jatkuvilla kuukausimenoilla (vuokra, auto ja laskut). Kyllähän menot taatusti hieman nousisi, mutta yrittäisin silti pitää budjetin yhtä minimissä kuin nytkin. Olen säästeliäs luonne, mutta nykyiset tulot ei oikein riitä kunnolliseen säästämiseen. Aina kun kasassa on pari tonnia, niin jotain hajoaa tms. ja on pakko pistää rahaa menemään. Nytkin pitää ostaa uudet nastarenkaat johon menee rahaa ihan riittävästi. Lisäksi ongelmia tuo kaikenlaiset yllättävät mielihalut esim. moottoripyörään yms. turhaan. Yleensä ne saa hillittyä, mutta ihan aina ei. Pitäisi vain saada pidettyä mielessä se että vähemmälläkin kuluttamisella tulee hienosti toimeen.

      No, onneksi veronpalautukset helpottaa tilannetta (pakkosäästöä 1650€ verran) ja saan taas säästötilin saldon turvallisemmalle tasolle.

      Rahaa haluaisin saada kasaan osakkeita ja korkotilejä varten. 100 000€ tuottaa jo määräaikaistililläkin 5000€ vuodessa korkoa 5 prosentin korolla. Korkeita osinkoja maksaviin yrityksiin sijoittamalla 100 000€ voi taata ~10 000€ osingot vuodessa (tällä hetkellä vähän epävarmaa). Verohan noista tietysti menee, mutta isoista rahoista silti puhutaan pidemmällä aikavälillä.

      Säästämiseen on varsin hyviä syitä, joista korot ja lisääntynyt taloudellinen turvallisuus ja omavaraisuus eivät ole niitä huonoimpia. Asuntokin olisi mukava ostaa ilman lainarahaa, mutta se vaatisi jo riskimpää osakkeilla pelaamista ja rutosti tuuria. Etenkin tällä hetkellä.

      • Mies-25

        Ja se säästämisen syy. Kun en todennäköisesti kuitenkaan koskaan saa sitä miljoonaa kasaan jolla elättäisin itseni ilman töitä varsin leveästikin, tarvitsen rahaa mm. harrastuksiini jotka tahtovat maksaa paljon.

        Sitten kun joskus saan ostettua oman talon, pitäisi sinne rakentaa puoliammattilais-tason kotistudio. Myös laadukkailla työkaluilla täytetylle puusepän verstaalle olisi tarvetta. Näihin kahteen saisi jo itsessään menemään kevyesti ~50 000€, ilman rakennusten aikaansaamia kuluja. Myös kalliinpuoleinen maku sisustamisen suhteen on sellainen asia mikä vaatisi varallisuutta, joskin puusepän taidoilla kuluja saa hieman laskettua kun monet asiat voi tehdä itse.

        Toki nämäkin haaveet ovat varsin helposti toteutettavissa, vaikkakin hieman vaatimattomammin kuin haluaisin. Mutta kaikkeahan ei voi saada vaikka kuinka haluaisi. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3517
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2129
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1825
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1746
    5. 80
      1165
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      310
      1112
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      131
      1019
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      905
    Aihe