Hei!
Olen suorittanut filosofian maisterin tutkinnon (pääaineena olen opiskellut historiaa) ja nyt seuraavana talvena opiskelen avoimessa yliopistossa psykologian perusopinnot (25op). Tarkoituksena on pyrkiä ensi keväänä opiskelemaan psykologiaa niin että saisin psykologin pätevyyden.
Olisiko jollain tietoja, että miten paljon opintoja minun olisi suoritettava sitten tähän päälle, kun minulla on kesään mennessä tosiaan kasassa tuo ylempi korkeakoulututkinto ja psykologian perusopinnot? Riittääkö esim. psykologian aine- ja syventävävien opintojen suorittaminen psykologin pätevyyden saamiseen..?
Kiitoksia (mahdollisista) vastauksistanne. =)
psykologin pätevyyden saaminen..?
bram stokerin dracula
2
519
Vastaukset
- ...
Kyllä vain, eli kun olet suorittanut kaikki psykologian kurssit, sinulla on psykologin pätevyys.
- harjoittelut
Tarvii tehdä harjoittelut ja tilasto-opinnot mielestäni kyllä (ainakin Jyväskylässä). Itse olen lukenut tilasto-opinnot sekä psykan sivuainelaudatur-opinnot, mutta silti en voi hakea psykologin pätevyyttä ennen kuin olen hakenut pääaineoikeutta ja suorittanut pääaineopiskelijoiden mukaisesti kaikki harjoittelut ynnä muun (ei pelkästään kursseja). Ja sitä tosiaan vielä haetaan sitä psykologin pätevyyttä, että pelkkä todistus ei vielä riitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272930Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342622- 1482284
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542259Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241880Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911716Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1051664- 3121569
- 1351469
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131456