kummi- rahastusta

nimetön 500

Hei! Mulla on kummipoika, jota olen aina muistanut jouluna ja syntymäpäivinä noin 20-30e lahjalla, nyt lapsen äiti on kovalla äänellä ilmoittanut ettei ymmärrä että joku ostaa kummilapselle vain parin kympin lahjan ja on tosi "vihainen". Alkaa tympii koko kummius!

8

1231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kummi minäkin

      Anna erilainen lahja ( esimerkiksi siemeniä kehitysmaan viljelijälle ), saas nähdä kuinka äiteen naama venähtää. 30 euron lahja on sitäpaitsi aivan liikaa tavallisena syntynäpäivänä tai jouluna. Tämä on nyt tätä aikakautta kun mikään ei ole tarpeeksi.

      • kummi kolmelle, äiti viidelle

        Kummius on vanhempien tukemista lapsen hengellisessä kasvatuksessa. Lopeta lahjojen osto. Tilaa sen sijaan joku hengellinen lehti (Pienelle esim. Vinkki, alakouluikäiselle Donkki, isommalle Nuotta). Vie lapsi uimaan, elokuviin, lastentapahtumaan. Menkää lapsen kanssa ruokailemaan johonkin kivaan ruokapaikkaan ja jutelkaa. Tutustu kummilapseesi. Turha ostaa kalliita lahjoja, jos mikään ei edes riitä.


    • akjg

      Musta tuo 20-30e lahja on jopa yläkanttiin ostettu! Itse ostan kummilapsille max 15e lahjan jouluna ja synttäreillä ja lapseni kummit tekevät samoin. Koskaan en ole kuullut ettei lahjan arvo riittäisi tms. Kalliit lahjat kuuluu sit vanhemmille tai isovenhemmille ostettavaksi. Varsinkin kun itselläkin on lapsi ja pienet tulot.

      Älä nyt missään nimessä muuta linjaasi tuon typerän äidin vuoksi. Itse tuntisin kiusausta ostaa entistä halvempia lahjoja tai sitten ostaa lapselle vaikka vuohen lahjaksi (siis juuri tätä kehitysyhteistyötä). On se vaan kumma ettei mikään riitä toisille! Siis mieti rahasummaa markkoina! Ainakin itseäni nuo eurot vielä toisinaan hämäävät. 120-180 MARKKAA on tosi iso summa laittaa lapsen lahjaan.

    • kamalaa

      Osa minunkin kummilapsieni vanhemmista kertoo hyvin auliisti ennen joulua ja syntymäkäiviä kovinkin kalliita lahjatoiveita. Osa toiveista on ollut yli 50euroa. On tosi tylsää kun noita toiveita satelee varsinkin kun minulla on useampi kummilapsi. Minulla ei todellakaan ole varaa ostaa jokaiselle edes 30 euron lahjoja jouluna kun omillekkin lapsille "täytyy" lahjoja ostaa. Voikun vanhemmat ajattelisivat etukäteen että mitä lastensa kummeislta haluaa. Jos toiveena on vain kalliita lahjat niin sitten kannattaa kummit valita paremmasta tuloluokasta, tälläisellä lähihoitajalle kun ei ole varaa pistää satoja euroja kummilasten lahjoihin.

    • jop¨po

      olen itse ostanut kummilapsilleni 10-20e lahjan ja saa luvan riittää!!että voi olla tyhmä mutsi jos tollasta suustansa päästää!!!anna mennä ohi korvien tai sano että kummin velvollisuus on kirkollinen kasvatus, ei lahjojen ostot!!!!!

      • yksikummivain

        Oman kummilapseni äiti oli ilmeisesti lapselleen kertonut etukäteen, että älä odota sitten isoa ja kallista lahjaa kun kummitädillä ei ole rahaa.. Kummilapseni tämän minulle vahingossa sanoi,jolloin kummipojan äiti oli hieman vaivaantuneen oloinen. Olen työttömänä ollut kauan, mutta silti laittanut rahaa lahjaan 15-25 euroa, mikä on mielestäni ihan sopiva summa työssäkäyvällekin. Pahoitin kyllä mieleni sillä tuli sellainen olo että lahjan pitäisi olla sitten tosi kallis että kelpaisi.
        Muutoinkin tämän kummilapsen perheen käytös kummia eli minua kohtaan on tökeröä. Lahjoista ei kiitetä, ilmeisesti kun ei ole tarpeeksi hienoja. Olisi kiva, jos itsekin saisi joskus vaikka kummipojalta jonkin viestin että kiitos lahjasta oli kiva tms. mutta harvoinpa kiitosta saa.
        Kummilapseni on kuitenkin jo kolmasluokkalainen niin kyllä sen ikäinen osaisi jo vaikka teksiviestin kummilleen laittaa. No, jos vanhemmat ei opeta tapoja, niin eipä se lapsen vika ole.
        Omat syntymäpäiväni kummipoikani äiti huomioi lyhyellä tekstiviestillä, saisipa edes joskus kummipojalta omatekemän kortin tms, mikä ilahduttaisi mieltäni.
        Itse olen yrittänyt olla yhteyksissä ja kysellä kummipoikani kuulumisia, mutta ei sitä jaksa yksipuolisesti yhteyksiä pitää,kun kyläänkin kutsutaan enää vain syntymäpäivien tienoolla ja joulunaikaan. Silloinkin kummilapseni melkein ensimmäisenä tulee kassilleni ja kysyy missä lahja.
        Tänä jouluna laitan perheelle vain kortin, lahjan "unohdan" nyt tyystin. Rahatilanteeni on todella tiukka nyt ja sen tietävät kyllä tämä kummipojan perhekin. Olisipa joskus kiva kuulla heiltäkin että ei sinun tarvitse välttämättä nyt ostaa lahjaa kun tietävät tilanteeni.


      • postaisin kummiuden
        yksikummivain kirjoitti:

        Oman kummilapseni äiti oli ilmeisesti lapselleen kertonut etukäteen, että älä odota sitten isoa ja kallista lahjaa kun kummitädillä ei ole rahaa.. Kummilapseni tämän minulle vahingossa sanoi,jolloin kummipojan äiti oli hieman vaivaantuneen oloinen. Olen työttömänä ollut kauan, mutta silti laittanut rahaa lahjaan 15-25 euroa, mikä on mielestäni ihan sopiva summa työssäkäyvällekin. Pahoitin kyllä mieleni sillä tuli sellainen olo että lahjan pitäisi olla sitten tosi kallis että kelpaisi.
        Muutoinkin tämän kummilapsen perheen käytös kummia eli minua kohtaan on tökeröä. Lahjoista ei kiitetä, ilmeisesti kun ei ole tarpeeksi hienoja. Olisi kiva, jos itsekin saisi joskus vaikka kummipojalta jonkin viestin että kiitos lahjasta oli kiva tms. mutta harvoinpa kiitosta saa.
        Kummilapseni on kuitenkin jo kolmasluokkalainen niin kyllä sen ikäinen osaisi jo vaikka teksiviestin kummilleen laittaa. No, jos vanhemmat ei opeta tapoja, niin eipä se lapsen vika ole.
        Omat syntymäpäiväni kummipoikani äiti huomioi lyhyellä tekstiviestillä, saisipa edes joskus kummipojalta omatekemän kortin tms, mikä ilahduttaisi mieltäni.
        Itse olen yrittänyt olla yhteyksissä ja kysellä kummipoikani kuulumisia, mutta ei sitä jaksa yksipuolisesti yhteyksiä pitää,kun kyläänkin kutsutaan enää vain syntymäpäivien tienoolla ja joulunaikaan. Silloinkin kummilapseni melkein ensimmäisenä tulee kassilleni ja kysyy missä lahja.
        Tänä jouluna laitan perheelle vain kortin, lahjan "unohdan" nyt tyystin. Rahatilanteeni on todella tiukka nyt ja sen tietävät kyllä tämä kummipojan perhekin. Olisipa joskus kiva kuulla heiltäkin että ei sinun tarvitse välttämättä nyt ostaa lahjaa kun tietävät tilanteeni.

        Lopetin yhteydenpidon perheeseen ja lapseen. Ei ollut yhteyksiä kuin pari x vuosi sähköpostilla tai puhelin, lasta en ole nähnyt muutamaan vuoteen. Lapsi valitti lahjoista päin lärviäni silloin, kun näimme. Valitti silloinkin, ettei niitä ole tarpeeksi, kun annoin lahjan vaan muutenvain, kun tuli käymään äippineen !

        Ei tarpeeksi paljon tuliaisia, lahjat vääriä, vaikka perhe itse oli niitä lapselle toivonut / ehdotellut. Sama juttu, jos itse osti omin avuin lahjan, ei edes kiitosta. Lapselta ei korttia tai valokuvaa. Tänä jouluna en laita korttiakaan. Lapsi on jo 3. luokalla. Tervemenoa pois elämästäni kitiskö ja perhe. Keskityn ihmisiin, jotka iloitevat muistamisesta, varsinkin suvun vanhimpiin :-)


    • 123!

      Koen kummeuden rahastuksena, en muuna. Olenkin jättänyt joululahjan ostamatta, koska näen lasta vain silloin kun pitää viedä lahja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2733
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2320
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2080
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1827
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1705
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1686
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe