Minkälaista humalassa?

tyttö-90

Hei!

Nyt kysyn jotain todella tyhmää, mutta en varmaan ole ainoa joka täällä aloittaa aiheen jostain älyttömästä aiheesta.
Olen 17-vuotias enkä ole koskaan ollut humalassa. Olen juonut ehkä lasillisen jotain siideriä ja viiniä, mutta viini on varsinkin niin pahaa ja olut. Ulkomailla myös jotain ihan pientä tullut otettua.
Mutta siis aiheeseen. En aio olla humalassa ennen kuin täytän 18-vuotta ja saan ihan virallisesti ostaa alkoholia. Mutta sitten kun olemme lähdössä risteilylle luokkani kanssa ja risteinyt nyt ovat aina sellaisia, että kuka siellä selvinpäin on :D Niin pelkään, että nolaan itseni siellä täysin kun en tiedä minkälainen olen humalassa. Voiko siis humalaa hallita? Tietääkö silloin mitä puhuu vai minkälainen käsitys silloin on itsestä? Kun juo tietääkö missä raja menee, että vielä pysyy jonkunlaisessa järjessä? Eli osaako sitä lopettaa tarpeeksi aikaisin?

Te jotka olette olleet vähemmän tai enemmän humalassa kertokaa miltä se tuntuu?

Mulla on jostain syystä jäänyt kokeilematta kaikki se, mitä yleensä nuoriso tekee: Eli seksi, viina ja tupakka. Eipä kyllä noista mitään tee mieli kuin seksiä.
Juu, mutta olisi siis kiva kuulla kokemuksia?

63

15329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies23w

      Ei humalassa olo mitään erikoista ole, viina on saatanan pahaa ja olut on pahaa, paitsi kun montavuotta opettelet juomaan olutta, niin se alkaa maistumaan 'hyvältä'

      Ensin nousuhumalassa on ihan hauskaa, mutta ei ketään osaa lopettaa siihen, vaan sitten pari olutta lisää ja jutuista lähtee järki ja se tuntuu hauskalta, loppu illasta kiroat kokomaailman ja kaiken mikä liityy viinaan
      Aamulla makaat lattialla montatuntia ja päätäsärkee enemmän kuin 39 asteen keuhkokuumeessa ja krapula voi kestää parikinpäivää.
      Ihan turhaa hommaa vaikka kaikkien on jollain tavalla saatava joskus pää sekaisin.

      Seksi on hauskaa, mutta se on ihan yliarvostettua, ei se mitään "maailman parasta" ole, usein seksi on vain toistensa itsetyydytystä ja itsetyydytyskin on lähesaina yksin paremmantuntuista ja mielekkäämpää, kuin kumppanin kanssa, koska sitä on vaikea toisen tietää mitä toinen tahtoo ja toinen vain olettaa toisen tekevän mitä tahtoo, mutta sanaton laki, ettei seksissä saa liikaa neuvoa toista tai se loppuu aikanopeasti :)

      Tupakka on näistä kolmesta kaikkein turhinta paskaa, siihen menee rahat ja terveys, jotkut ala-yläasteella kehuvat sitä maastataivaisiin ja kovatjätkät polttavat röökiä, mutta vanhetessa ne ovat ihan pellejä.
      Nykyään naiset polttavat enemmän, kuin miehet, mikä on todella harmi, koska erittäin kaunis nainen, kun laittaa tupakan huuleen, niin mieluummin olisin jonkun vähemmän kauniin naisen seurassa, joka ei polttaisi tupakkaa.
      Tupakka muuttaa kauniin, niin järjettömän tyhmäksi.

      Seksiä saa todella helposti, varsinkin kun olet nainen, varo vaan siinä hommassa.
      esim. baareissa me miehet ajattelemme kaikkia naisia vain yhdenillan juttuina, ellei meillä satu olemaan jo tyttöystävää/vaimoa tjsp.
      ja kun olet harrastanut seksiä liianmonen kanssa ja liianmonta yhdenyön juttua, niin siitä saattaa masentua todella pahasti.

      Tietysti mielipiteeni ovat sinua 5 vuotta vanhemman miehen näkökulmasta, joka on kokeillut kaikkea liianpaljon, mutta älä stressaa turhista, anna elämän vain viedä. Pidä omapääsi, jos pystyt, itse en siihen ole aina pystynyt ja vieläkin muistot masentavat vähänväliä.

      Huonoista muistoista, ei pääse koskaan eroon, ne vainoavat kuolemaan asti, mutta aina voi tehdä parempia muistoja, että huonojen muistojen vaikutus laimenee, vaan ei katoa koskaan :)

      • jgjgg

        en jaksanu lukee ku alkuu, mutta mun mielestä olut ei oo pahaa, mutta viinakin menee

        Jotkut ihmiset ei tykkää alkoholista sen takia ku kielessä on enemmän maku nystyröitä ja ne maistaa myrkyt paremmin ja toisilla niitä on vähemmän ja niiden mielestä alkoholi on ihan hyvää.

        ite en tosta viinasta muuten tykkää paitsi sitä on kiva vetää naama irvessä raakana


      • asgdas

        Heikot ihmiset ei osaa hallita omaa juomistaan. Itselläni ei ole ikinä lähtenyt mopo käsistä eikä lähde, koska sen kyllä huomaa kun alkaa olemaan siinä tilassa että kaikki tuntuu keinuvan vaan niin silloin vaan hidastat sitä juomisen tahtia. Viimeksi laivallakin ollessani tintattiin kaverin kanssa ihan hyvään tahtiin mutta sit ku alko muutenkin kuin laivan keinutus tuntumaan niin piti vain hetken tauon ja taas pystyi jatkamaan siinä hyvässä tilassa ilman että menetät kokonaan hallintaa tilanteesta. :)


      • pikkupirri

        Ei seiso jos liikaa humalassa,menee tuhurooksi koko homma.


      • 18täyttänytjust

        Meikä oli vähän alle 17 kun join ekan kerran alkoholia (Espanjassa). Eka ruuan kanssa pari tuoppia olutta ja vähän enemmän ruuan jälkeen. Se oli mukava kokemus kun oli kavereita mukana ja kaikki oli kontrollissa. Seuraavan kerran join puoli vuotta myöhemmin ja silloin lähti lapasesta. Join sinä iltana viinaa, olutta, siideriä, viskiä ja en tiiä joinko mitään vielä lisäks, mutta se opetti. Nyt tiiän missä menee raja ja mulla oli aamulla niin paha krapula, mitä en halua kokea uudestaan. Kaikille ei tule päänsärkyä krapulassa. Esim mua rupee oksettamaan ihan tajuttomasti, mutta päätä ei koske. Nykyään olen just 18 täyttänyt ja käyn usein juhlissa ja baareissa luokkakavereideni ( parhaita tyyppejä ikinä ) kanssa ja minusta sr on hauskaa oikeassa poruksssa, sekä kun tietää ettei mene överiks


    • Nimetön

      laivalla lähtee aina hanskasta paremmissakin piireissä. aikaa kitata jumalten juomaa kun on joka tunti.
      pmmp:n sanoin, heräät vieraasta "teltasta" mihin jäänyt minun reppu...pitää kutinsa eritoten laivalla.
      jos et omista kaveria joka varmasti katsoo perääsi niin anna olla koko reissu.

    • *Annabelle*

      Jos sua ei kiinnosta ryyppääminen voit mennä vaikka leffaan siellä laivalla.Siellä on karaokelaulua ja tanssia ja kaikkea sitä voi tehdä myös selvinpäin.Kivointa olis tietty jos löydät jonkun kaverin joka on samanhenkinen ja sen löydät kun pidät vaan tiukasti kiinni mielipiteistäsi.Mä olen 44 v enkä "harrasta" juomista vieläkään.Jos kerran kuussa otan sauna oluen niin siinä se melkein on.Reissuilla tulee otettua enemmän.Yksi kalja rentouttaa ja vie turhan jännityksen pois. Aloita varovasti ja tunnustele milloin se aine alkaa haihtua pois.Otat sit vasta lisää kun tunnet selviäväsi.Jos juo useita aineita sekaisin siitä tulee tosi paha olo.Joskus on kiva kokeilla jotain drinkkiä millä on erikoinen nimi.Aloita varovasti se on sitä paitsi hirmu kallistakin.yksi baarista ostettava drinkki voi maksaa 4-8 egee kappale.
      Jos juo oikein paljon että alkaa puhe ja ajatus sammaltaa, niin sit voi jo mennä kontrolli muuhunkin käytökseen.( voi kusta housuun ja oksentaa ja itkee hirveesti)yksi juoma vaikuttaa muhun ainakin niin et mua rupee ketuttaa hirveesti ja tulen kiukkuiseksi.Ainoastaan kerran kävi niin ja olin ihan kauhuissani et miks mä olen niin kiukkuinen.Sit humalassa tajusin kuitenkin et se johtui viinasta.Läksin pois siitä muiden läheltä ja rauhoitin itseni.
      Kävelin puoli tuntia pakkasessa ja selvitin päätäni.Meni sekin sit ohi.Mukavimmat hetket mun elämässä on aina olleet selvinpäin.

    • sitähän se känni on

      Humalahan on sitä, että alkoholilla on myrkytetty normaali aivotoiminta. Ihminen ei pysty käyttämään aivojaan, varsinkaan järkeään niin kuin selvillä. Muisti, havaintokyky, arviointikyky, ajattelu muuttuvat epäselviksi. Siinä kait se hauskuus on, ja siinä, että estot häviävät sekä hyvässä että pahassa. Tätä myrkytystilaa oppii kyllä hallitsemaan, ainakin jotkut, mutta aikaa se vie, ja aina joskus se skootteri kuitenkin karkaa käsistä. Eli ei kovin todennäköistä, että ensikännistä kunnialla selviät. Sen jälkeen nolottaa ja kaduttaa ja pitää ottaa uusi känni, että vanhat unohtuu. Rahat siinä menee, järki ja terveys myös. Tyhmäähän se on, mutta eihän me ihmiset aina olla järkiolentoja. Toiset osaa kyllä sitten lopettaakin. Itse olen ollut 3 vuotta ilman kännejä eli raja n. 3 olutta vuorokauden sisään eikä useammin kuin 1 tunnissa. Se linja on aika helppo pitää.

    • just heränny

      Kun on humalassa, niin se tuntuu siltä, kuin olisi just heränny herätyskellon pärinään aamuneljältä kahen tunnin yöunien jälkeen. Tuntuu siltä, kuin olis kamalan väsynyt. Jos on OIKEASTI humalassa, ei hallitse tekemisiään tai sanomisiaan.. En suosittele.

    • sepi

      Sillähän se selvii, kun kokeilee. Vaikea sitä tunnetta (tunnetta yleensäkkään) toiselle kertoa, kyllä se pitää kokeilla itse.

      En suosittele kuitenkaan ekalla kerralla vetämään peltejä kiinni, olo voi nimittäin olla aika järkky sillon.

    • Kokeile varovasti

      Omia rajoja ja humalakäyttäytymistä ei voi oikein tietää ennen kuin kokeilee. Olet suunnitellut oman ekan kokeilukertasi risteilylle ja se ei mun mielestä ole ehkä kaikkein paras paikka. Sun kaverit varmaan tietää, että se on eka kerta kun juot itsesi humalaan? Suosittelisin, että päätät etukäteen juoda ensin esimerkiksi vaikka kaksi tai kolme siideriä ja pidät sitten kunnon tauon juomisessa. Näin pystyt tarkkailemaan olotilaasi ja sitä, miten reagoit alkoholiin. Ekalla kerralla riittää pienikin määrä aiheuttamaan humalan ja risteily on mun mielestä vähän paha paikka vetää hirveät lärvit ekaa kertaa elämässään. Siellä kuitenkin porukka tuppaa olemaan kännissä ja välillä unohtamaan kaverit. Ei ole hyvä idea sammua hyttikäytävälle, tiedät varmaan mitä nuorille tytöille on risteilyillä käynyt kun ovat olleet huonossa kunnossa...

      Olin itse 17 kun olin ekan kerran kunnolla humalassa ja täysin ylihän se meni ja sammuin ja oksensin. Onneksi olin kaverini kanssa kahdestaan kotona, joten tuo pöhköily tapahtui edes turvallisesti (siinä mielessä turvallisesti, että en sammunut yksin pusikkoon tai sitten sinne laivan hyttikäytävälle, sammuminenhan on joka tapauksessa vaarallista). En muutenkaan suosittele ympärikänniin juomista kenellekään jos sen suinkin voi välttää, ei siitä yleensä mitään kivaa seuraa, mahdollisia noloja tapahtumia vain ja hirveä krapula seuraavana päivänä. Tiivistettynä siis, valitse itse etukäteen määrä minkä ensiksi juot, äläkä anna kavereidesi juottaa sua innostuksissaan humalaan ties millä sekoituksilla. Jos juot vaikka kolme siideriä ja pidät tunnin tauon ja juot tauon aikana vettä niin sitten voit ottaa myöhemmin vielä vaikka drinkin. Ja vinkki: Krapulaa voi ehkäistä syömällä jotain ennen nukkumaanmenoa ja juomalla niin paljon vettä kuin pystyy. Useimmiten päänsärky yms. johtuu näet alkoholin aiheuttamasta nestehukasta. Tyhjä maha aamulla aiheuttaa myös hontelon olon. Muuten ei muuta kuin onnea täysi-ikäisyydestä ja hauskaa risteilyä!

    • niin ei tarvitse

      juoda ollenkaan. Olen itsekin 18-vuotias ja en ole vielä juonut, paitsi maistellut. Pari kertaa meinannut ihon kunnolla. Sit yleensä tulee "Sitten kun valmistuu koulusta, ehkä silloin tulee otettua" tunne.

      Eli siis taitaapi jäädä kokonaan humalat kokematta, mikä taitaa olla ihan hyvä juttu D:

      Niin. Varmasti nyt tulee näiltä ns. aikuisilta negatiivista palautetta, mutta ihan sama.

    • perseet olalle :D

      niin että humallassa olo on hiukan semmosta että. no miten sen nyt sanoisi. minulla tulee semmonen oire että kädet ja jalat tunnostaa kevyviltä. :D kävellessä nostelen jalkoja ihan helvetisti. :D jollakin pelle hermanni tyylillä. ja lasia nostaessa en osaa hallita nostoa. :D aina meinaa läikkyä. mutta vielä en ole kertaakaan vetänyt överiksi. muisti on tallella. joskus on hävinnyt jalat alta. ja pyörällä ajo onnistuu helevetin hyvin. alkoholi on helevetin energia pitosta juomaa eli tulee voimaa. :D huomattu on. en jaksa kertoa millä tavalla.

      juodessa kannattaa liikua paljon jos ei ole harjoitellut. niin ainakin minä tein. sillon kun alko kävelly olla hankalaa niin aloin juomaan hitaasti. tissuttelemaan. jos koko ajan istuu niin ei teidä kantaako jalat enään. sen jälkeen on avuton ja saattaa olla että ei hyvin käy. eli sinäkin olet menossa risteilylle niin sielä voi tulla joku ja viedä mukana. ja kukaan ei teidä missä sinä olet.

      omasta mielestäni olen ollut humalassa samanlainen persoona paitti että joskus kieli sammaltaa ja saatan alkaa tunteeliseksi ja herkäksi. ja rakastamaan kaikkia. joskus joillakin sattuu se vaihe kun rakastaa kaikkia ja alkaa halailee. ja humalassa se seksi ei tunnosta hyvältä ainakin omasta mielestä. ja ainakin yhden illan jälkeen. kaikilla on omat mieli piteet.
      humalassa saattaa tulla se että haluaa kokeila kaikkea tyhmää. eli esim. tupakointi. itse olen vielä pysynyt erossa. huh.

      PIDÄ SE JÄRKI PIÄSSÄ: SILLÄ SELVIÄÄ PITKÄLLE.

      • perseet olalle :D

        ennen nukkumaan menoa kannattaa juoda paljon jaffaa. ja käydä kusella. jaffa vaikuttaa sillalailla että se lantrautuu vereen ja aamulla on pienempi krapula. tai eka kertalaisilla ei tule ollenkaan. itsellä ei tullut. ja minulla on aamulla ollut helevetin kova nälkä. kun keho yön aikaan polttaa alkoholia niin se samalla polttaa ravinnon jonka saat ruoasta ja jaffasta. ja eka kerralla ennen juomista syö kunnon ateria. ei roskaruokaa vaan perunaa ja pihvejä tai vastaavaa. se rajoittaa alkoholin pääsyä kehoon ja aivoihin.


      • ghjghjf

        Ihme porukkaa täällä!

        Puhuu kokoajan miten tupakka on paha juttu, "onneks en oo koittanut", mutta sitten kerrotaan kun vedellään kirkkailla pää täyteen ja hölmöillään. Aivosoluja lähtee mukavasti ja riskialttius moninkertaistuu aamukrapula. Muistakaa terveystiedon tunnit ;)

        Ei se yksi rööki sua tapa tai saa riippuvaiseksi. Ite poltin päälle kaks askia ( 40 röökiä) aikanaan ja lopetin siihen kun ei enää kiinnostanut. Nämä tupakkayskät ja muut saatte sitten kun tahti alkaa olla 3-5 askia päivässä ja olet polttanut monta vuotta, sekin vie oman aikansa - joku suhteellisuuden taju silti pitää olla.

        Röökin tarttuminen vaatteisiin ja hengitykseenkin on suhteellista; jos poltat pihalla päivässä 0-2 röökiä, metholia tai muuta vähähajuista niin ei jää oikeastaan röökinhajuja paitsi heti polton jälkeen - kokemusta on. Punanen(tätä truu amikset vetää 24/7) sitten aiheuttaa helvetillisen tupakanhajun, siksi en näitä viittinytkään polttaa, ja terva- nikotiini- ja häkäpitoisuudet ovat kovimmat.

        No nyt nukkumaan että huomenna jaksaa... :)
        En kyllä ymmärrä joitain ihmisiä... :D


    • koffneiti

      Ensiksi haluan sanoa, ettei aiheesi ole mielestäni tylsä tai outo. Et sanonut miksi haluat olla humalassa vasta täysi-ikäisenä, mutta toivottavasti viestistäni on jotain apua jo nyt. Olen 15-vuotias tyttö Helsingistä. Lukion alettua bileitä on ollut joka viikonloppu, eikä loppua näy. Humalaa on aika vaikea lähteä yleistämään, varsinkin kun se on jokaisella yksilöllistä. Kun minä olen humalassa, saatan soperrella ja liikkuminen on epävarmempaa. Olotila on mukava. Polttaminen auttaa alkoholia nousemaan päähän. Kannattaa vetää ensikännit hyvien ystävien seurassa, ettei tule niitä noloja kämmrjä ja tietää rajansa. Itse olen oksentanut Elielin aukiolle. Ei se nolottanut, eikä kaverit muistuttele siitä. Valitse seurasi hyvin ja aloita vähällä. Älä juo jotain, mistä et pidä, sillä se voi hyvinkin nousta ylös.

    • koffneiti

      Piti vielä sanomani, että itselläni ei koskaan ole darraa, join kuinka paljon tahansa. Se on hyvin yksilöllistä.

    • ei kannata ryypätä

      mulla yleensä ollu kivaa mut yks kerta meni jotenki överiks niin överiks et en oo sen jälkee enää juonu. täst on ny joku 2,5 vuotta ainaki

      • on hauskaa

        kunhan muistaa omat rajansa. Ja kyllä ne ensikännit on ehkä parhaat, jos ei vaan vedä överiksi. Viina on viisasten juomaa joten kannattaa seurata juomistaan. Ei kannata juoda siihen tahtiin kuin uppoaa koska se on varma tie turmioon. Ihan kokeneemmillakin ryyppääjillä. Ja ensimmäisillä kerroilla ei montaa juomaa tarvitse jotta pääsee kunnon vauhtiin. Toisaalta omia rajojaankaan ei kuin ne ylittämällä.


      • Aloittaja:

        Hyviä pointteja tuli juuri tuosta laivalla olemisesta, että en siellä ainakaan ihan kännissä aio olla.
        En kyllä muutenkaan ole mikään bilettäjä tyyppi ja tätä kysyin sen vuoksi, että ei ole kiva olla muiden kanssa siellä jossain baarissa limu lasi kädessä. Ja olen myös aika ujo, niin jos vähän sitten rohkaistuisin. Jos muutaman drinkin juo hitaasti siinä muiden kanssa, niin varmaan ihan hyvä.
        Mitään humala tilaa en halua saada, mutta jos sellainen vahingossa tulee, niin oli kiva tietää kokemuksia. Yritän kyllä välttää näin aluksi kun ei ole mitään syytä sellaista saada.
        Onhan siihen vielä aikaa ja varmaan olisi hyvä kokeilla ensiksi ihan kotona.


      • :lll
        Aloittaja: kirjoitti:

        Hyviä pointteja tuli juuri tuosta laivalla olemisesta, että en siellä ainakaan ihan kännissä aio olla.
        En kyllä muutenkaan ole mikään bilettäjä tyyppi ja tätä kysyin sen vuoksi, että ei ole kiva olla muiden kanssa siellä jossain baarissa limu lasi kädessä. Ja olen myös aika ujo, niin jos vähän sitten rohkaistuisin. Jos muutaman drinkin juo hitaasti siinä muiden kanssa, niin varmaan ihan hyvä.
        Mitään humala tilaa en halua saada, mutta jos sellainen vahingossa tulee, niin oli kiva tietää kokemuksia. Yritän kyllä välttää näin aluksi kun ei ole mitään syytä sellaista saada.
        Onhan siihen vielä aikaa ja varmaan olisi hyvä kokeilla ensiksi ihan kotona.

        Älä nyt hyvä tyttö vaan sen takia juo koska kaikki kaverisi juo. Älä ole yhtä tyhmä kuin 99% teineistä jotka juo viinaa vaan sen takia koska kaverit pakottaa ja se on niin "kovaa" ja aikuismaista. Ole oma itsesi. Ei sun tarvii juoda vaan sen takia että sun kavereides ÄO on alle 75.


      • Poika91
        Aloittaja: kirjoitti:

        Hyviä pointteja tuli juuri tuosta laivalla olemisesta, että en siellä ainakaan ihan kännissä aio olla.
        En kyllä muutenkaan ole mikään bilettäjä tyyppi ja tätä kysyin sen vuoksi, että ei ole kiva olla muiden kanssa siellä jossain baarissa limu lasi kädessä. Ja olen myös aika ujo, niin jos vähän sitten rohkaistuisin. Jos muutaman drinkin juo hitaasti siinä muiden kanssa, niin varmaan ihan hyvä.
        Mitään humala tilaa en halua saada, mutta jos sellainen vahingossa tulee, niin oli kiva tietää kokemuksia. Yritän kyllä välttää näin aluksi kun ei ole mitään syytä sellaista saada.
        Onhan siihen vielä aikaa ja varmaan olisi hyvä kokeilla ensiksi ihan kotona.

        Älä nyt ihmeessä alistu toisten määräyksiin! Jos kaverisi pitävät liikkuvan junan katolla kävelemistä coolina, tekisitkö sinäkin samoin?

        Itse olen ollut absolutisti koko ikäni, ehkä noin lusikallisen olen maistanut viiniä tai olutta, mutta aikuisen valvonnassa. Ei ole hyvää, kirvelee kieltä ja kurkkua liikaa. Vanhempani myös erosivat isäni liiallisen juomisen vuoksi, joten siksi päätin olla koskematta viinaan ennen eläkeikää.

        Ole oma itsesi, älä tanssi toisten pillin mukaan. Ole vahva. Minua ei hävetä olla raitis ja juoda limua, vettä tai vissyä, kun muilla on miestä väkevämpää. Tee mielummin jotain muuta mukavaa, laula vaikka karaokea. Itse olen karaoken ylin ystävä ja lukioni ykkösristeilyllä olisin ollut laulamassa niin paljon kuin suinkin mahdollista. Se kuitenkin peruttiin kustannussyistä ja sille koitetaan löytää jokin toinen ajankohta.


    • poika -92

      niin nyt kesällä alotin juomisen ja olen ollut varmaan alle 10 kertaa humalassa, en jaksa alkaa laskemaan. ekan kerran olin jussina, oli todella hauskaa, hauskin juhannus mitä tähän asti on ollut :D muut ei tienny että en ollu sitä ennen juonut, koska en kehdannut sanoa.


      Vinkkejä!!!!
      :
      Ei kannata ekalla kerralla juoda liian nopeasti esim. lantattua viinaa, koska menee helposti päähän kun ei ole ennen juonut.
      Ja se humala-tila tulee esille vasta hetken ajan päästä kun on esim. vetänyt sitä viinaa, joten jos juo hitaammin niin huomaa koska alkaa tulemaan humalaan niin sitä voi vielä rajotitaa jos tekee vielä mieli.

      Ensimmäinen olo mikä tulee ainakin mulla että alkaa kirjaimellisesti pyöriin päässä, eli tasapainoaisti heikkenee. Se on ihan hauskaa, suosittelen kokeilla.
      juon nyk. jotain ehkä kerran pari kuussa siis niin että tulee humala.

    • kakkosristeilyllä

      ja siis puhun nyt neljästä siideristä ja puolesta pulloa baileysiä.
      kandee syödä ja juoda illan mittaan, söin ite kaks ruisleipää niin aamulla oli mitä mainioin olo. ja jos et ole hirveässä humalassa niin pystyt psyykkaamaan itseäsi ihan normaaliin käyttäytymiseen, iso osa on kännitilassa vaan sitä huumaan heittäytymistä.

      ja jos olet laiha niin suosittelen varovaisuutta.

    • Tyttönen_-_

      Elikka omia kokemuksia on ollu aika paljon jo: Dite ooon kännissä hyvin pirteä ja tuuun sopuun kaikkien kanssa niinkuin selvinpäinkin.Känisssä oon kyllä puheliaaampi,ja saaatan sekoilla ystävien kanssamyös.Kännissä myös masennun helposti.Pieneskin asiat voi alkaaa pänniä mua,ja sit tuleeekin itkukohtauksia ihan turhista asioista.Itse kannattaa miettiä paljon juo ja haluaaako ottaa vastuuun tekemisistäään.Itse petin poikaystävääni.Olen katunut sitä todella paljon ja poikaystäväni sanoi silti rakastavansa minua mutta pari päivää sitten hän ei enäään halunnut olla kanssani koska ei enäään pystynyt elämäään sen asian kanssa.Joten miettikää tarkaaan mitä teette:)))

      • taisit

        kirjoittaa tuon vastauksenkin.
        vitun teini.


    • HengenpidättäjäPRO

      Minun käsittäkseni samanlaista ku väsyneenä, paitsi ettei välttämättä haluva paapaamaan. En tosin ossaa itekkää sanua ku en oo elämän aikana yhteensäkkään vetäny sellasia juomia ees puolta galloonaa.

    • Heksa76

      Ensinnäkin totean, ettei aiheesi ole ollenkaan älytön. Itse tosin olen aina suhtautunut edellä mainittuihin hieman eri tavalla. Nuorempana tuli poltettua tupakkaa, juotua ja harrastettua seksiä aika lailla. En pidä mitään noista mitenkään pahoina vaan ennemminkin enemmän tai vähemmän (myös) nuoruuteen kuuluvina.

      Nykyisin suhtaudun tupakkaan kaikkein jyrkimmin edellä mainituista: polttaminen on hauskaa, kun siihen "pääsee sisään". Huono puoli on se, ettei siitä pääse koskaan täysin eroon. Itse lopetin päivittäisen polttamisen ja poltin vain ryypiskellessä. Tuota vaihetta kesti muutaman vuoden, ja nyt olen ollut useamman vuoden kokonaan polttamatta. Polttaminen vain juodessa on takuuvarma tapa lisätä alkoholin kulutusta. Vaikka en nykyisin polta lainkaan, tekee tupakkaa edelleen toisinaan mieli, erityisesti olutta nautiskellessa... Suosittelen olemaan kokonaan kokeilematta tupakkaa. Tosin oma luonteeni on niin luja, ettei ajoittainen tupakanhimo häiritse juuri lainkaan.

      Alkoholia en pidä pahana, sekään ei tosin sovi kaikille. Aiemmin päämääränä oli saada halpa humala, nykyisin nautin muutaman oluen kerralla ilman pakkoa humaltua. Jos siinä sivussa tulee humalaan, ei se tosin menoa haittaa... Nykyinen juomiseni on kuitenkin jotain aivan muuta kuin aikaisemmin. Satoja eri oluita maistaneena voin lämpimästi suositella sitä harrastukseksi siinä missä viinin maisteluakin. Sen ainaisen mäyräkoiran sijaan kannattaa juoda vähemmän ja panostaa laatuun, suosittelen. Humalaa voi hallita tuntemalla itsensä ja olemalla ylittämättä omaa sietokykyään. Vahvoilla juomilla järjen saa luonnollisesti lähtemään huomattavasti helpommin kuin miedoilla. (Tosin, jos olet tottunut vahvoihin, tulet miedoista helpommin humalaan ja päinvastoin). Harjoitus tekee mestarin... (kannattaako tässä lajissa tulla mestariksi on kokonaan toinen asia...)

      Seksiin sanoit itsekin suhtautuvasi myönteisesti. Suurin hauskuus siitäkin on tosin pilattu, kun nykyään täytyy varoa kaiken maailman tauteja. Moni asia oli ennen paremmin (tauteja oli, mutta paljon nykyistä vähemmän). Käyttäkää siis kumia tai hankkikaa vakituinen taudeista vapaa kumppani, jolloin seksikin on todennäköisesti hauskempaa kuin satunnaisen yhden illan seuralaisen kanssa. (riippuu tietysti kumppanista ja yhden illan suhteiden laadusta... :)

      Lopuksi: nauttikaa nuoruudesta, sitä kestää aivan liian lyhyen hetken. Parikymppisenä kymmenen vuotta menee hujauksessa, ja sitten jo kolkutellaan kolmeakymppiä... ja entä ne seuraavat kymmenet vuodet??? Lohdutukseksi voin todeta, että ihminen todella muuttuu iän myötä, vanhempana intressit ovat hyvin erilaisia kuin nuorena. "Yli-ikäisenäkin" voi olla (ja on!) hauskaa, ehkä hauskempaa kuin koskaan aikaisemmin...

      • janne jokinen.,

        kolmekymppisenä on hauskempaa kuin 20 veenä! 20v on vielä aika lapsi.


    • meikämeijamunkaveri

      Kaikki noista on kivvaa: humala on kivvaa (darra EI), tupakka on kivvaa, ja seksi varsinki on kivvaa!!!! kokeile! go before it's too late!!!!!!!!!!!!!!!1 kuka nyt haluaa katella 80-vee humalaista.....


      t. kaikkea kokeilleet -91

      • mieheeheh

        Pienessä nousuhumalassa naurattaa pienet asiat ja on hauskaa kun ei pysy enään niin hyvin pystyssä. Tätä vaihetta suosin. Tosin tästä pidemälle niin tuntuu että olet jossain purjeveneessä joka seilailee ja vaike pysyä pystyssä, pitää ottaa tuke jostain ja tuntuu hassulta. Katse herpailee sielläsun täällä ja todellisuuden tunne tuntuu katoavan. Sitten tuntuu että filminauha katkeaa, ei muista kaikkea mitä on tehnyt. Mutta pieniä asioita.

        Aamulla odottaakin hirvee krapula, oksettaa ja tuntuu ettei mikään pysy sisällä ja hirveepäänsärky mikä ei lähepois lääkkeellä. Vapisuttaa ja väsyttää ja rupeaa pelottamaan.

        En suosittelen kuin olla pienissä maisteissa koska on todella kamalaa oksenella ja olla huonossaolossa seuraavana aamuna. Mukavempaa kuin muutaman miedon juonut


    • ff

      Minusta on huono ja erittäin vaarallista juoda ekan kerran känniin jossakin ulkopuolisessa paikassa! Ekat kännit olis parasta kokea ihmisten kans joihin luottaa ja jotka osaa pitää sinusta huolen ja olisitte turvallisessa paikassa. Luultavimmin tulet humalaan jo yhdestä siideristä tai oluesta ja jos hairahdut kovien paukkujen puolelle niin sammuminen ja itsensä nolaaminen on takuuvarmaa. Muista että yksi pieni viinatömpsy vastaa yhtä olutta/siideriä/lonkeroa ja niitä tömpsyjä saattaa helposti tulla otettua liikaa kun vaikutus ei ihan heti alakkaan, sitten kunnon jysähdys tapahtuu vähän ajan päästä ja se on jalat alta.
      Ja kavereiden "juomakisoihin" sun muihin ei kannata vähän alkoholia nauttineen henkilön lähteä mukaan.

      • reryeyeryuitutu

        Kerralla mulla ainakin meni ihan vitun överiks :D Jälkeenpäin osas jo varoa


      • .........
        reryeyeryuitutu kirjoitti:

        Kerralla mulla ainakin meni ihan vitun överiks :D Jälkeenpäin osas jo varoa

        Oho, aloin lukemaan tätä ekaa viestiä kunnes tajusin, että kuulostaa vähän multa. Katoin vuosilukua ja muistin, että mähän tän oon kirjoittanut :D

        Juu, elikkä nyt on siis 18-vuotta ollut ikää jo aika pitkään ja voin sanoo, että monia asioita on tullut koettua. Kaikki muu tuosta viestistä paitsi seksi, mutta aika lähellä sekin on jo ollut, mutta en ole itse halunnut. Onhan tässä hyvin onnistuttu jo nolaan itsensäkin kännissä, mutta mukavaa se juominen kyllä on hyvässä seurassa ja niin kauan kuin pysyy kohtuudessa ja muisti pysyy.
        Hauska vaan lukea miten erilainen elämäntilanne mulla oli tuolloin, en sano, että se nyt on parempi, mutta elämä on hauskempaa:)


    • luuserit juo

      niin kannattaa vaan aloittaa juominen, oletoa sitten samaa tasoa muun hylkiönuorison kanssa!

      • safafafs

        Luuserit juo: Miten niin luuserit juo? Se on ihmisen omavalinta juoko vai ei. Ja ihmisiä me silti ollaan vaikka kuin helevetisti vejettäisiin alkoholia,kannabista ja kaikkea mahollista. Hyvä vinkki teineille: Ostat kasipäkin kalijaa (tölökkejä) Nii tökkäät puukolla siihen leveän reijän ja laitat tölökin pystyyn, sitten suu siihen reijän kohalle ja joku kaveri avaa sen tölökin siitä päältä. Tuolla tavalla nousee helevetin nopiaa päähä ku vejät ykösellä.


    • frtjbgf

      no nyt oojn humalassa ekraa ekertaa, cvodkalla, epystyn ihan hvy€in hallitsee iteeni et kai se riippuu mtien paljlon juot

    • goodisit

      humalassa niin hieno ja hyvä olo :))):))) olut hyvää ja viina menee mutta aamulla saatanallinen olo

    • jalat ei petä

      Humalassa on kivaa, kunhan tuntee ittensä ja osaa jarruttaa. Voisin kertoo jotain tuttuja omasta elämästäni. Juuri olen siis täyttäny 18 tämän vuoden alussa ja ekat kännit tuli (vasta) tässä iässä. Ja nyt muutamia kertoja ollut kännissä.

      Nousuhumala on ehkä mahtavinta ikinä. Ongelma tuleekin siinä, et tuntee, et haluu pitää sen huippufiiliksen ja juo lisää. Ite onneks osaa erottaa missä se raja menee, ja viinapääni on ihan ok. Että ei oo vielä ainakaan TODELLA överiks menny. Tottakai sitä on tullu jotain tehtyä joka baarireissulla, ja aamulla kamala morkkis;(. Et siinä mulla parantamista.

      Ja sitten tarina ystävästäni. Tämä tapahtui vappuna. Tämä 17-vuotias oli juonot aikaisemmin ulkomailla ekat känninsä, ja siitä oli seurannut jotakin todella järkyttävää. No, sen jälkeen hän vannoi olevansa absolutisti. Tiesin, ettei tämä pidä millään ja yllätysyllätys, ystäväni oli vappuna kännissä. Olin luvannut pitää hänestä huolen, ja sen teinkin. Hauska(tai no hauska ja hauska) juttu, minkä huomasin, oli että tämä aika pienikokoinen ystäväni tuli aivan yht'äkkiä aivan mielettömän känniin. Ehkä tuntia aiemmin hän oli juonut leijona viinaan ja sen jälkeen mojitoa. Yhtenä hetkenä hän oli suht selvänä, mutta sitten huomasin, et ystävähän ei pysy edes pystyssä! Siinä sitten kannattelin ystävääni tovin, kunnes vähän siitä selvisi :--D.

      Että kannattaa aina olla tosiaan joku ystävä mukana, joka pitää huolen. Ja mä oon kyllä sitä mieltä, et jokaisen pitää kokee humala ite. Hankala sitä on toiselle selittää. Pitää vaan muistaa olla varovainen. Ittelläkin noita morkkiksen hetkiä kun on tullut ja välillä tuntuu etten enää tunne itseäni. Joten järki pitää pitää mukana:)

      • se vielä unohtu

        että ujoilla on mun mielestä aika suuri riski rakastua humalaan. Koska itsekin olen suht rauhallinen ja toisinaan ujokin. No, mikäs sen mukavampaa, kun saa rutkasti rohkeutta muutaman drinksun jälkeen ja uskaltaa sanoo melkein mitä vaan kelle vaan. Että riski siinäkin:-D!


    • Tuli kokeiltua

      Mulla menee tolkku ihan täysin kun saan alkoholia. 15-vuotiaana kokeilin ekan kerran, eikä ollut kovinkaan miellyttävä kokemus. En perkele saanut edes ovea auki kun olin menossa kotiin.

    • asdasdasdasdasd

      no ite en oo täs viel iha kännei vetäny..:D mut oon ajatellu täs kesäloman aikana ainaki vittu kerran vetää kunno kännit. Hakiski on löytyny (;; (oon alaikäne)

    • poika-994

      Tässä mun tarina:

      16 vuotiaana vedin siis ekat kännit. Kaverilla oli kovat bileet ja porukkaa oli paljon. Saavuin paikalle klo 19 aikoihin. Aikomus ei ollut juoda, mutta jollakin oli 5-6 ylimääräistä kaljaa jotka päätin sitten ostaa.
      Mulla ei ollut hajuakaan monestako mulle tulee kännit (olen suht.pienikokoinen)
      Join kaikki n.30-60minuuttiin ja oli aivan mahtava nousuhumalan fiilis. Vedin siinä sitten kaikilta tutuilta maistiaisia viinasta ja ties mistä :D

      Klo 21.30-22 jälkeen sitten muisti lähti ja melkein tajukin. Muistan 2 asiaa aikaväliltä 22-24: kun oksennan puskaan ja kun oksennan vessaan. Kaverini vei minut kotiin 24 aikoihin. Vanhemmat kotona ja saatananmoiset huudot.

      Ilman kaveriani olisin ollut ties missä..

      Juo aina ensimmäisellä kerralla 2-3 kaljaa ja katso mikä on fiilis tunnin jälkeen!!!

    • -.- huoh

      Kattokaa nyt vittu sitä päivämäärää koska alottaja kysys neuvoa XD

    • minny3

      Mä join ekat kännit 13-vuotiaana. Siidereillä vaan, vahvempiin siirryin muistaakseni 15-vuotiaana. Ja kunnon kännejä tullu kyllä vedettyä suoraansanottuna. Sammumispisteessä ollaan oltu, kotiin olaan tuotu.. Kaikkea sellaista. Mutta näin mä nautin (ihan oikeesti) elämästä. Pää pitää saada välilä sekaisin :)

      Humalassa sä puhut rennommin ihmisten kanssa, kännissä soperrat jotain paskaa.

    • ex-absolutisti

      Mä olin absolutisti 31-vuotiaaksi asti sen takia, että mulla on sydämessä vikaa ja en uskaltanut juoda lasillistakaan. Maistelin kyllä sieltä täältä pyynnöstä, esim. erilaisia viinejä, oluita, ja väkevämpiä, mutta kaikista meinasi tulla yrjö, kun ei suussa maistuneet hyviltä. Oluesta ja viinistä en pidä vieläkään, enkä välitä totutellakaan. Sitten tapasin exäni, joka lopetti absolutismin. Hän sai vakuuttuneeksi siitä, etten kuole lääkkeiden ja alkoholin yhteisvaikutukseen yhdestä lasillisesta. Hän osti kokeeksi baarissa mulle muistaakseni lonkeron ja sanoi, että juo tuo, niin näet. Join kaiken, enkä kuollut. Myöhemmin keskustelin alkoholin juomisesta lääkärini kanssa ja hän antoi siunauksensa pienelle annosmäärälle. Olen kyllä sen jälkeen muutamia kertoja ylittänyt tuon annosmäärän, mutta en absolutismista luopumisen jälkeen ole halunnut kertaakaan kokea "känniä". Juon vain nousuhumalaan asti, mikä tuntuu minusta siltä, että keskittyminen ei ole aivan terävimmillään, jalat hieman huojuvat alla ja saattaa vähän enemmän naurattaakin.
      Nousuhumalaan päästyäni lopetan juomisen ja olo on muutamien tuntien jälkeen taas normaali. Olen seurajuoja, eli en kaipaa alkoholin tuomaa pehmentävää olotilaa, ja voisin halutessani vaikka heti ryhtyä uudelleen absolutistiksi ilman vierotusoireita.

    • mopopoooikaaa

      kyllä kännissä osaa ajatella ihan samalla lailla kuin selvinpäinkin, ja tietää jonkunverran mikä on oikein ja väärin. mutta tulee vaan rohkeutta lisää tehdä ihan mitä vaan ja sanoa jotain typerää ja sanajärjestys on typerä. ite ainakin saan itsevarmuutta enemmän. ja itselläni ainakin ollut ihan hauskaa välillä kerran kuukaudessa otta hallitusti alkoholia, että pääsee kotia asti tietysti horjumalla mutta kuitenkin. ja kännissä on semmonen olo että jaksaa tehdä mitä vaan esim pyörällä tai ajaa jonkulaista lenkkiä ympäri kaupunkia. minusta vissiin muuttuu ihan leppoisa ja ihan iloinen ihminen joka heittää aina välillä vitsiä ja kertoo asioita.

    • joomoi1

      oon ite 14 v poika ja oon ollu kerran kunnon kännis yksis pileis ja alkuillasta muisti hyvin ja pysty hallittee itteensä hyvin niinku 5 lonkeron jälkee mut sit tuli otettuu kunnon viinaa ja sit kuulemma panin jotai kaverii sieltä ja sit hävett itosi paljo ja ku se tyttö on viä samalla luokalla nii et kannattaa miettii et paljonko juo ja et mitä juo

    • sdfgsdhre

      Meikästä ainaki tulee alkoholin vaikutuksesta erittäin iloinen. Ikinä en ole ollut semmone tappelunhakija, niinkuin jotkut ovat. Jo pienen alkoholimäärän jälkeen kaikki on niin mukavaa ja hauskaa. Riippuu muutenkin siitä millainen persoona olet selvinpäin. Jos olet iloinen, ei alkoholi tee sinusta känkkäränkkää joka kiroaa sun muuta.

    • jooooaodjaodiodoidjw

      ite ainakin oon tosi ilonen kännissä ja tutustun uusiin ihmisiin, pienetkin hetket tuntuu tosi hauskoilta. ja heitän vähän vitsiäkin, saan uusia kavereita niin miehistä kun naisista ja naiset tulee jostakin syystä aina halaamaan kun olen kännissä, mutta ei koskaan selvistäpäin. :D juominen jotenkin vaikuttaa omaan sosiaalisuuteen...

    • Juomalaulu

      16v poika (joojoo kukkahattutädit...) vastaa.

      Nousuhumala on parasta, on virkeä olo ja kaikenlaista pystyy vaan juomaan lisää, kaikki on hauskaa ja kaikki naurattaa. Tämä on se vaihe jonka aikana tehdään kaikkeä typerää/vaarallista, JOS tehdään. Ite en koskaan ole tehny, enkä ollu paikalla kun on tehty. Sitten jossain kohtaa se muuttuu laskuhumalaks, ite huomaan sen siitä kun alkaa puhe omaankin korvaan sammaltaa, ja tasapaino alkaa pikkuhiljaa mennä. Siinäkohtaa ei edes mieti mitä juo, onko se kossua, limua, kaljaa vai kahvia, ihan sama. Silloin alkaa tulla väsyneemmäksi, mutta kaikki tuntuu edelleen kutakuinkin hassulta, pari kertaa on alettu avautumaan toisillemme omista elämistämme.
      Ihan viimenen vaihe on se kun oikeesti et meinaa pysyä pystyssä, ja/tai joudut pistämään kaiken energian hereillä pysymiseen. Siinä kohtaa on kuitenkin vielä sen vertaa tajuissaan, että ryömii lähimpään sänkyyn ja nukahtaa/sammuu (miten sen haluaa ottaa..).
      Itselleni ei tule juuri minkään laista krapulaa/darraa. Vähän on sellanen "ummehtunut olo", silmät herkät valolle, mutta mitään hedatria tai oksentelua ei ole. Siitä selviää, kun kiskasee yhen lonkeron tai jonkun 3.3dl juoman huiviin ja syö rasvaisen aamiaisen.
      Kännissä on kivaa, mutta pitää muistaa suorittaa tämä humaltuminen ympäristössä, jossa ei ole vaaraksi itselleen ja muille sekä ei häiritse muita.
      Viina on viisasten juoma.

    • tätätätätätät

      1-2 kaljaa; Vähä hassu olo vaan. kaikki tuntuu hauskalt.
      3-4: käytös alkaa muuttuu, puhe sönköttää ja puhe muuttuu sekavaks. Alan selittää jotain outoo, pientä horjumista ja tasapainon menettämistä. Silmät tulee vähä kuolleen näköseks. ku laittaa silmät kii tuntuu et pyörii..
      4-5: Sätkän kääntämisestä ei tuu mitään, rohkeutta tullu taas paljon lisää, tasapaino heittelee aika paljo
      5-6: Vaikee pysyy pystyssä, tulee vitun kärsimättömäks, tekee mieli halailla ja pussailla kaikkia, jopa parasta kaveria.. Tuntuu et haluu vaa kokoajan lisää juotavaa. kusiminen keskelle tietä tuntu aika hyvält idealt..
      6-7: Vaikeeta pysyy pystyssä, ja vaikee edes istua esim. maassa ilman et kaatuu selälleen. Paskat ideat tulee mieleen, että esim "vittu en jaksa mennä yöks himaa jään tänne koko yöks vittu," ja sit taas kaduttaa seuraavana päivänä.
      Jos yrittää kattoo kelloo niin numeroist ei saa mitäään selvää

      Siitä sitte ylöspäi : Todennäkösesti sammut. Ainaki nii mulle kävi.

    • Halpa känni

      Juo vain pari annosta ja teeskentele olevasi enemmän humalassa.

    • aloittelija

      no mun ekat kännit ei menny ihan putkeen :D olin kaverin kaa meillä ja hän joi muutaman kaljan ja minä 7 kaljaa pari lonkeroa niin olin aivan jurrissa ja kännissä olut menee helpommin alas mun kohalla. jouduin ottaa seinist tukee ja sit ku kaveri lähti meiltä ni halusin iha täyttä häkää lähtee mukaa mut kaveri sano et tietty mun on parempi jäädä kotii. sit sen jälkeen kun se lähti en muista kun sen et menin koneelle ja en erottanu paljon kello on. sit ne mitä en muistanu niin olin lähettäny parille kaverille viestii ja olin vittu hajottanu jonku lyhdyn meiän pihalta :D visii ku olin käyny röökillä ni siinä jotain sitte tapahtu. mut se oli aivan paskana se lyhty se oli lasia niin olinkohan mä lyöny sen paskaks? ja ei tullu krapulaa, vähän vain koski mahaan :O

    • rrrrdd

      Mitä ikinä teetkin, niin koita pitää annosmäärät pienenä ja juo erittäin harvoin tai käy niinkuin mulle, 24v juoppo, saatan juoda kaksikymmentäkin kaljaa illassa. Älä ikinä ota mitään krapulan"korjaus"juomia, ei alkoholipitoisia siis.

    • Harem1

      Se on maailman paras fiilis. Parempi ku rakastelu. Elämä hymyile ku saa ensimmäisen oluen huulille. Siitä kolmen neljän binin jälkee ku alkaa olee vähä nousuis menee kaverin kaa baarii ja siitä ilta sit lähteeki. Suosittelen ryyppämistä kaikille hauskoille ihmisille. Se on elämän paras fiilis

    • hboy

      Eka humala on ihan arvoitus jokaiselle.
      Toiset voi tulla agressiiviksi,toiset taas nauraa kaikelle ja muut on siitä väliltä.

      Itselleni eka humala toi hillittömiä naurua,kun piti olla hiljaa,ettei meitä huomattais.
      Juotiin kolmen vartin rommipullo kolmeen poikaan...varastettu tietenkin..
      Me nuoremmat taidettiin juoda suurin osa,vanhempi poika yritti vähän huolehtia.

      Viimeinen muistikuva siitä illasta on kun putosin pöydältä...siis istuin pöydällä..ja viimeinen tupakka meni poikki..

      Aamulla oli silmä mustana,mutta en mä mitään krapulaa muista.
      Joo olin 14 v

    • voilapsikullat

      se tuntuu hauskalta, join yks ilta niin humalaa et mulla pää heilu ja silmät meni kieroon ( älkää juoko liikaa viinaa ) ja kertaakaan en oo oksentanu koska osaan pitää rajan milloin ei kannatta enää ottaa enempää :) musta tulee semone halailija ja on hauskaa XD älkää 14-17 vuotiaina juoko vielä oottakaa vaan sinne 18 asti eiks je? minä en oo ikinä kännissä hölmöilly :) kamalaa ku tuon ikäset hei noin käytäytyy, mun siskot on 14 ja ne pelaa koneella ja ei yhtää juo eikä polta.

    • kaikkinimetkäytössäprkl

      Hyvin ihmiskohtaista. Toiset osaa lopettaa ajoissa, toiset ei (esim. minä). Humalassa edelleen tiedostaa kaiken mitä on tekemässä, mutta estot häviää, eikä oikeastaan kiinnosta kannattaako jotain asiaa tehdä/sanoa vai ei. Varsinkin ensimmäiset humalanhakuiset reissut päättyy lattialla pyörimiseen, kun ei osaa kontrolloida alkoholinkäyttöä eikä tiedä mistä määrästä menee mihinkin kuntoon. Sen kyllä oppii nopeasti, kontrollia täytyy harjoitella. :D

      Jokainen kännikokemus on erilainen. Toisinaan hölmöillään huolella, toisinaan mennään rauhallisesti. Joskus itketään, joskus heitetään frendi järveen. Joskus nussitaan, toisilla kerroilla sit valitetaan kun ei saa miestä.

      Kun kokeilet humalanhakuista juomista (ei mitään ostan yhden siiderin ja juon puoliksi), aloita varovaisesti luotettavien ihmisten kanssa. Et varmaan halua, että frendit jättää oman onnen varaan kaupan pihalle kännipäissä pyörimään.

    • etanolionparasta

      Itsellä nousuista tulee semmonen kaikkivoipa tunne ei sosiaalisia estoja ja uskomaton euforia naurulla höystettynä,.Laskuissa taas tulee semmonen sekava tajunnan hämärtyvä olotila.

    • Anonyymi

      No siis ehkä risteilyllä ei oo paras vetää ekoja kännejä. Ite alotin "juomisen" 15v, mutta sillon se oli vaa muutama kaverin mökillä aina. Ja silloin jo muutama annos tuntui. Eli mielestäni varsin hyvä tapa aloittaa. Nykyään juon enemmän ja jostain 12 annoksesta suht nopeasti nautittuna olen ihan örvellys kännissä. Mutta kyllä humalassa pystyy kontrolloida suht hyvin. Tai ainakin itse pystyn olemaan kunnolla vaikka olisin ihan helvetin kännissä. Ei tule ikinä sanottua mitään tyhmää yms. Mutta varmasti tuokin ihmiskohtaista.

      Ekan kerran kun juo suosittelen juomaan 30min välein yhden annoksen. Ehkä aluksi muutama nopeammin, mutta kyllä sitten huomaat kun nousee päähän. Mutta ekalla kerralla sitä helposti kuvittelee että on kännissä vaikka ei oikeasti ole juuri yhtään. Ja ei siinä juomisessa mielestäni mitään pahaa ole kunhan ei liian usein tule juotua.

      Suosittelen kuitenkin vetämään ekat kännit jonkun pienen tutun kaveriporukan kanssa.

    • Anonyymi

      Miten joku jaksaa 12v vanhaan kesuun vastata? Huohhoi...

    • Anonyymi

      Ite 14v kaverit vetäny jo iha jyrria josaai mut en oikee ite jaksa jos jotai beän ni muutaman oluen ei siin kai mitää iha kännit vois vetää myöhemmi mit vittu jos oot joku 17v ni eks voi salee kokeilla

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe