Mistä valopetroolia

mökin lämmittäjä

Pitäisi saada lämmitettyä mökkityömaalla ensi talvena valopetroolilämmittimellä(Wallas).

Tietäisikö kukaan, mistä saisi ostettua 200 l erissä valopetroolia tai lämmityspetroolia? Millähän hinnalla? Olisin ikuisesti kiitollinen tiedoista.

Olen yrittänyut etsiä, mutta huonolla menstyksellä.

21

10454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • biltema:-)

      :-):-)

    • tuolta
      • erissä :???

      • sieltä.

    • näpertelyltä

      ja paikat haisemaan kanssa. eikös asuntovaunu ja sen kaasulla toimivat vermeet mahtuisi tontilles.

    • toimii..

      myös polttoöljyllä ja dieselillä, tosin tehot eivät ole yhtä hyvät kuin valopetroolilla, mutta tulee halvemmaksi.

      • Mökin lämmittäjä

        Jos teho/polttoaineen lämpöarvo on huonompi, vaikka olisi halvempaa...saman mökin lämmitys voi tulla kalliimmaksi käyttämällä halvempaa polttoainetta.

        Pitäisi vaan kysyä, mistä jotain saa , ilman perusteluja. Ei tulisi näitä fiksuja vastauksia jotka eivät vastaa itse kysymykseen...


      • Mökin lämmittäjä kirjoitti:

        Jos teho/polttoaineen lämpöarvo on huonompi, vaikka olisi halvempaa...saman mökin lämmitys voi tulla kalliimmaksi käyttämällä halvempaa polttoainetta.

        Pitäisi vaan kysyä, mistä jotain saa , ilman perusteluja. Ei tulisi näitä fiksuja vastauksia jotka eivät vastaa itse kysymykseen...

        NESTE tekee kaikki kamat Suomessa ja myöskin myy niitä sekä vähittäin että tukussa.
        Olen esimerkiksi ostanut 2-T öljyä 30 litran tynnyrissä kun ei tuo pikkupullojen hävittäminen ole hauskaa. Maksavat vielä pirut paljon rahaa ja ovat yhden käyttökerran jälkeen ikävän sottaista ongelmajätettä.


      • sittenkin
        Mökin lämmittäjä kirjoitti:

        Jos teho/polttoaineen lämpöarvo on huonompi, vaikka olisi halvempaa...saman mökin lämmitys voi tulla kalliimmaksi käyttämällä halvempaa polttoainetta.

        Pitäisi vaan kysyä, mistä jotain saa , ilman perusteluja. Ei tulisi näitä fiksuja vastauksia jotka eivät vastaa itse kysymykseen...

        Nesteeltä, se tekee ne kaikki litkut, toiset vaan purkittavat. Mikäli päädyt tupaöljyyn eli dieseliin, valitse talvilaatu, kun kesäplaatu (-3) ei tule purkistasi ulos pakkasella. Toinen seikka on, kandeeko möksää edes moisilla vehkeillä lämmittää. Myy pois ja osta parempi sähkölinjan alta.


      • wallaksen omistaja..
        Mökin lämmittäjä kirjoitti:

        Jos teho/polttoaineen lämpöarvo on huonompi, vaikka olisi halvempaa...saman mökin lämmitys voi tulla kalliimmaksi käyttämällä halvempaa polttoainetta.

        Pitäisi vaan kysyä, mistä jotain saa , ilman perusteluja. Ei tulisi näitä fiksuja vastauksia jotka eivät vastaa itse kysymykseen...

        kalliimmaksi lämmittää valopetroolilla. Tehohävikki ei ole niin suuri verrattuna löpöön.

        Mutta jos haluaa tehdä asiat vaikeammalla ja kalliimmalla tavalla niin senkun...


      • kekekekekekeke
        wallaksen omistaja.. kirjoitti:

        kalliimmaksi lämmittää valopetroolilla. Tehohävikki ei ole niin suuri verrattuna löpöön.

        Mutta jos haluaa tehdä asiat vaikeammalla ja kalliimmalla tavalla niin senkun...

        Meinaatko, että jos valopetroolia saisi 200 litran eränä vaikkapa 1,5 €/litra, että tulisi kalliimmaksi kuin dieselillä? Puuilo myy 10 litran tonkan 19,90 €, joten uskoisin, että tukkuhinta voisi olla jopa alle 1,5 €/litra


    • on meitä

      mitä järkeä ja miksi ei voi rakentaa kesällä?

    • wuosia pelannut

      wallas tarttee aina talvipolttoöljyt toimiakseen kunnolla. kannattaa muuten olla sitten aina ylimääräinen matto ja vaihtaa se joka vuosi.

    • sitäkäytän

      Nesteen Liave 220 ta 230 on just sitä valopetroolia jota kaipaat ja saa 200 l tynnyrissä. Sitä myydään liuotinaineena

      • ÖÖömm:.?!+

        .

        Onko se poltettavaksi tarkoitettu, ettei vain leviä myrkyllisiä kaasuja ympäristöön???

        Google Tietäjä ei tunnistanut kyseistä ainesta

        .


      • sitäkäytän
        ÖÖömm:.?!+ kirjoitti:

        .

        Onko se poltettavaksi tarkoitettu, ettei vain leviä myrkyllisiä kaasuja ympäristöön???

        Google Tietäjä ei tunnistanut kyseistä ainesta

        .

        Kyllä on , se on valopetroolia mutta myydään eri nimellä. Itse olen käyttänyt 10 v ja olen tarkistanut asian myöskin nesteeltä


      • sitäkäytän
        sitäkäytän kirjoitti:

        Kyllä on , se on valopetroolia mutta myydään eri nimellä. Itse olen käyttänyt 10 v ja olen tarkistanut asian myöskin nesteeltä

        http://www.vaellusnet.com/turinat/viewtopic.php?p=163656

        Tässä jotain jutuntynkää asiasta . Tuon alemman jäätymispisteen olen huomannut , ei syttynyt kamina kun oli yli -20c pakkasta , mutta se on pieni kiusa


    • lentojätkäkänkää

      Onpas vanha keskusteluketju nostettu ylös.

      Asiaan. Wallaksessa kannattaa polttaa polttoöljyä. On edullista ja saa joka paikasta. Palokaasut menevät ulkoilmaan, joten hajulla ei ole merkitystä. Karstaa enemmän kuin valopetrooli. Karstasta pääsee eroon puhdistamalla polttimen.

      Edullista valopetroolia saa, kunhan omistaa lentokoneen. Silloin voi ostaa A1 lentokonepetroolia. Lentokoneen voi ostaa varallisuuden mukaan.

      • Anonyymi

        Ei se polttoöljy sovi kaikkiin Wallaksen lämmittimiin!!!!


    • Anonyymi

      Sama täällä ostaisin 300 l jos jostain saisi.
      Mahtaisiko jakeluautolla tuoda jos ostaisi 5000 litraa.

    • Anonyymi

      Pienempiä 10-20 litran nassikoita saa vaikka rautakaupoista rai Tokmannista, Puuilosta yms.
      Kallista lämmittämistä. Kasvihuonekin lämpenee sähköllä halvemmalla syksyisin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe