Mistä valopetroolia

mökin lämmittäjä

Pitäisi saada lämmitettyä mökkityömaalla ensi talvena valopetroolilämmittimellä(Wallas).

Tietäisikö kukaan, mistä saisi ostettua 200 l erissä valopetroolia tai lämmityspetroolia? Millähän hinnalla? Olisin ikuisesti kiitollinen tiedoista.

Olen yrittänyut etsiä, mutta huonolla menstyksellä.

21

8101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • biltema:-)

      :-):-)

    • tuolta
      • erissä :???

      • sieltä.

    • näpertelyltä

      ja paikat haisemaan kanssa. eikös asuntovaunu ja sen kaasulla toimivat vermeet mahtuisi tontilles.

    • toimii..

      myös polttoöljyllä ja dieselillä, tosin tehot eivät ole yhtä hyvät kuin valopetroolilla, mutta tulee halvemmaksi.

      • Mökin lämmittäjä

        Jos teho/polttoaineen lämpöarvo on huonompi, vaikka olisi halvempaa...saman mökin lämmitys voi tulla kalliimmaksi käyttämällä halvempaa polttoainetta.

        Pitäisi vaan kysyä, mistä jotain saa , ilman perusteluja. Ei tulisi näitä fiksuja vastauksia jotka eivät vastaa itse kysymykseen...


      • Mökin lämmittäjä kirjoitti:

        Jos teho/polttoaineen lämpöarvo on huonompi, vaikka olisi halvempaa...saman mökin lämmitys voi tulla kalliimmaksi käyttämällä halvempaa polttoainetta.

        Pitäisi vaan kysyä, mistä jotain saa , ilman perusteluja. Ei tulisi näitä fiksuja vastauksia jotka eivät vastaa itse kysymykseen...

        NESTE tekee kaikki kamat Suomessa ja myöskin myy niitä sekä vähittäin että tukussa.
        Olen esimerkiksi ostanut 2-T öljyä 30 litran tynnyrissä kun ei tuo pikkupullojen hävittäminen ole hauskaa. Maksavat vielä pirut paljon rahaa ja ovat yhden käyttökerran jälkeen ikävän sottaista ongelmajätettä.


      • sittenkin
        Mökin lämmittäjä kirjoitti:

        Jos teho/polttoaineen lämpöarvo on huonompi, vaikka olisi halvempaa...saman mökin lämmitys voi tulla kalliimmaksi käyttämällä halvempaa polttoainetta.

        Pitäisi vaan kysyä, mistä jotain saa , ilman perusteluja. Ei tulisi näitä fiksuja vastauksia jotka eivät vastaa itse kysymykseen...

        Nesteeltä, se tekee ne kaikki litkut, toiset vaan purkittavat. Mikäli päädyt tupaöljyyn eli dieseliin, valitse talvilaatu, kun kesäplaatu (-3) ei tule purkistasi ulos pakkasella. Toinen seikka on, kandeeko möksää edes moisilla vehkeillä lämmittää. Myy pois ja osta parempi sähkölinjan alta.


      • wallaksen omistaja..
        Mökin lämmittäjä kirjoitti:

        Jos teho/polttoaineen lämpöarvo on huonompi, vaikka olisi halvempaa...saman mökin lämmitys voi tulla kalliimmaksi käyttämällä halvempaa polttoainetta.

        Pitäisi vaan kysyä, mistä jotain saa , ilman perusteluja. Ei tulisi näitä fiksuja vastauksia jotka eivät vastaa itse kysymykseen...

        kalliimmaksi lämmittää valopetroolilla. Tehohävikki ei ole niin suuri verrattuna löpöön.

        Mutta jos haluaa tehdä asiat vaikeammalla ja kalliimmalla tavalla niin senkun...


      • kekekekekekeke
        wallaksen omistaja.. kirjoitti:

        kalliimmaksi lämmittää valopetroolilla. Tehohävikki ei ole niin suuri verrattuna löpöön.

        Mutta jos haluaa tehdä asiat vaikeammalla ja kalliimmalla tavalla niin senkun...

        Meinaatko, että jos valopetroolia saisi 200 litran eränä vaikkapa 1,5 €/litra, että tulisi kalliimmaksi kuin dieselillä? Puuilo myy 10 litran tonkan 19,90 €, joten uskoisin, että tukkuhinta voisi olla jopa alle 1,5 €/litra


    • on meitä

      mitä järkeä ja miksi ei voi rakentaa kesällä?

    • wuosia pelannut

      wallas tarttee aina talvipolttoöljyt toimiakseen kunnolla. kannattaa muuten olla sitten aina ylimääräinen matto ja vaihtaa se joka vuosi.

    • sitäkäytän

      Nesteen Liave 220 ta 230 on just sitä valopetroolia jota kaipaat ja saa 200 l tynnyrissä. Sitä myydään liuotinaineena

      • ÖÖömm:.?!+

        .

        Onko se poltettavaksi tarkoitettu, ettei vain leviä myrkyllisiä kaasuja ympäristöön???

        Google Tietäjä ei tunnistanut kyseistä ainesta

        .


      • sitäkäytän
        ÖÖömm:.?!+ kirjoitti:

        .

        Onko se poltettavaksi tarkoitettu, ettei vain leviä myrkyllisiä kaasuja ympäristöön???

        Google Tietäjä ei tunnistanut kyseistä ainesta

        .

        Kyllä on , se on valopetroolia mutta myydään eri nimellä. Itse olen käyttänyt 10 v ja olen tarkistanut asian myöskin nesteeltä


      • sitäkäytän
        sitäkäytän kirjoitti:

        Kyllä on , se on valopetroolia mutta myydään eri nimellä. Itse olen käyttänyt 10 v ja olen tarkistanut asian myöskin nesteeltä

        http://www.vaellusnet.com/turinat/viewtopic.php?p=163656

        Tässä jotain jutuntynkää asiasta . Tuon alemman jäätymispisteen olen huomannut , ei syttynyt kamina kun oli yli -20c pakkasta , mutta se on pieni kiusa


    • lentojätkäkänkää

      Onpas vanha keskusteluketju nostettu ylös.

      Asiaan. Wallaksessa kannattaa polttaa polttoöljyä. On edullista ja saa joka paikasta. Palokaasut menevät ulkoilmaan, joten hajulla ei ole merkitystä. Karstaa enemmän kuin valopetrooli. Karstasta pääsee eroon puhdistamalla polttimen.

      Edullista valopetroolia saa, kunhan omistaa lentokoneen. Silloin voi ostaa A1 lentokonepetroolia. Lentokoneen voi ostaa varallisuuden mukaan.

      • Anonyymi

        Ei se polttoöljy sovi kaikkiin Wallaksen lämmittimiin!!!!


    • Anonyymi

      Sama täällä ostaisin 300 l jos jostain saisi.
      Mahtaisiko jakeluautolla tuoda jos ostaisi 5000 litraa.

    • Anonyymi

      Pienempiä 10-20 litran nassikoita saa vaikka rautakaupoista rai Tokmannista, Puuilosta yms.
      Kallista lämmittämistä. Kasvihuonekin lämpenee sähköllä halvemmalla syksyisin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4479
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe