Terravision bussi Stanstedistä

lontooveteraani

Olemme lähdössä Lontooseen lasten kanssa kahden viikon päästä ja nyt yritän etsiä meille halvimman vaihtoehdon päästä keskustaan Stanstedistä. Olemme mieheni kanssa aikaisemmin ottanut National Express-bussin, mutta nyt huomasin että Terravision-bussi on huomattavasti halvempi, maksaisi 38€ meno-paluu meiltä kaikilta. On vain se ongelma että niitä lippuja varataan netistä, ja siinä pitää valita mihin aikaan ja mihin bussiin varaa lippunsa. Lento saapuu 23.55, toinen bussi lähtee 00.30, viimeinen 01.00. Onko kellään kokemuksia Terravision-bussista ja kannattaisiko varata siihen viimeiseen varmuuden vuoksi?
Siinä säästyisi yli 20€ jos vertaa muihin vaihtoehtoihin, haluaisin säästää rahaa muihin menoihin mutta en tiedä uskallanko varata kun esim.myöhempää bussia ei ole.

14

2141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sibyllavon

      tuota bussia Liverpool Streetin metroasemalle ja takaisin. Viimeksi ehdin Liverpool Streetille edelliseen bussiin ja matkustin sillä. Tuo ensimmäinen menee melko tiukille, jos vähänkin on kone myöhässä. Itse varaisin siihen myöhäisempään. Muistaakseni kaikk sujui hyvin. Itse en varannut etukäteen, vaan otin perillä meno-paluun. Onko niin, että National Express- busseilla on enemmän vaihtoehtoja? Lentomme oli kerran 3 tuntia myöhässsä ja sillä pääsimme tuolloinkin lähelle hotellia aamuyöstä?

      • lontooveteraani

        ajaa 24 h joten sillä pääsee milloin tahansa, mutta ajattelin säästää rahaa ja käyttää terravisionia koska meitä on kuitenkin neljä.


    • easybus
      • lontooveteraani

        kävin jo heidän sivuilla ja hinta siinä oli muistaakseni 52£ eli yhtä paljon jos käytettäisiin National Expressiä. Eli Terravision on meille halvempi vaihtoehto mutta ei ehkä paras kuitenkaan.


      • sibyllavon
        lontooveteraani kirjoitti:

        kävin jo heidän sivuilla ja hinta siinä oli muistaakseni 52£ eli yhtä paljon jos käytettäisiin National Expressiä. Eli Terravision on meille halvempi vaihtoehto mutta ei ehkä paras kuitenkaan.

        non tiukilla raha-asiat? Minä valitsisin sen vaihtoehdon, joka vie mukavimmin lähelle hotellia?


      • lontooveteraani
        sibyllavon kirjoitti:

        non tiukilla raha-asiat? Minä valitsisin sen vaihtoehdon, joka vie mukavimmin lähelle hotellia?

        mutta en halua maksaa turhan paljon kun nyt kerran on edullisempi vaihtoehto olemassa. Ne rahat pitäisi myös riittää asumiseen, ruokaan, nähtävyyksiin, matkustamiseen, jne. Sitten haluan ehkä shoppaillakin jotain.
        Olemme nyt vuoden verran säästänyt rahaa että voisimme ottaa kakrut mukaan, emme halua maksaa matkamme jälkeenpäin kun Visa-lasku tulee kun monet muut vaan sitä mukaa kun ostaa jotakin.
        olen aina tarkkaillut minne rahani laitan, koska haluan käyttää sitä myös muihin menoihin.


    • riskisijoitus?

      Näyt jo itsekin tietävän faktat. Ehtinette yhden bussiin hyvin, mikäli lento vain on ajallaan. Voi olla, että joudutte sen lähtöä odottelemaankin, mutta 00:30 bussiin en kuitenkaan lähtisi lasten/matkalaukkujen kera varaamaan lippuja, koska siihen ehtiminen on tiukilla.

      Itsepähän päätät riskeeraatteko sen, että kone voi myöhästyä, jolloin menee 38e hukkaan ja joudutte hommaamaan kentältä uudet liput, vai koitatteko tällä tavoin säästää 20e. Mielestäni 20e on Lontoossa sen verran pieni rahasumma, etten sen takia lähtisi yrittelemään vaan painelisin kentältä ensimmäiseen lähtevään bussiin... ei tarvitse lapsiakaan väsyneenä seisottaa kentällä odottamassa keskellä yötä.

      Muuten, eikös Terravisionin busseihin myydä lippuja myös lentokoneessa? Vai onko niiden osto tällöin kalliimpaa kuin netin kautta ostettuina?

      Lisäksi riippuu siitäkin minne olette menossa. Oma kokemukseni Terravisionista rajoittuu yhteen kertaan, jolloin otin sen Victorialle. Bussi meni sinne suoraan välipysähdyksittä/eri reittiä kuin National Expressin bussit, mitä en tiestysti ollut älynnyt tarkastaa. Tarkoitus oli ollut jäädä välillä pois, mikä ei sitten onnistunutkaan. Eli jos kohteena ei ole Victoria tai Liverpool Street, niin kantsii ehkä kuitenkin mennä NE:llä... tosin tuosta on jo aikaa, ovat voineet muuttaa systeemiä.

    • = )

      Jos lähdette Tampereelta, niin lentoasemallahan on Terravisionin myyntitiski auki ennen lennon lähtöä. Sieltähän varmaan kannattaisi lipun ostaa ja saa sitten vielä suomeksikin tarkistaa lippuun liittyvät jutut...Oli ainakin heinäkuussa! Itse ostin eräänä vuonna menopaluulipun Stanstedin lentokentältä vasta ja oli todella nopeata toimintaa, sillä kerkisin tuohon aikaisempaan bussiin. Takasin tullessa tulikin ongelmia ja olimme väärällä pysäkillä ja myöhästyimme ensimmäisestä bussista johon olimme aikoneet ja pääsimme sitten loppujen lopuksi toiseen bussiin, joka kiersi maat ja mantereet...ja oli minuuteista kiinni, että kerkisimme koneeseen. Se oli siihen aikaan kun lähtö oli aamuyöstä Suomeen.Siksi olen viime aikoina kannattanut enemmän Nationalia, kun sillä on mielestäni selkeämmät pysäkit..?
      Mutta uskon, että kerkiätte tuohon viimeiseen (ainakin paremmat mahdollisuudet)joten mitä suotta jännittää koko ajan sitä kerkiääkö 00.30 bussiin, eihän siinä ole kuin puolesta tunnista sitten kyse , eikö ole parempi satsata vain siihen, jos näin on.Tosin mielestäni lippua on voinut käyttää myöhemminkin, jos ei ole kyseiseen ajankohtaan kerinnyt.

      • = )

        Niin..ja minulla on aina VAIN käsimatkatavaralaukku mukana, joten se tietenkin nopeuttaa liikkumista kentällä.Jos teillä on ruumassa laukkuja,juttu voi olla toinen.... tiedän perheen joka joutui samaisella lennolla odottamaan laukkujansa kaksi tuntia!


      • lontooveteraani
        = ) kirjoitti:

        Niin..ja minulla on aina VAIN käsimatkatavaralaukku mukana, joten se tietenkin nopeuttaa liikkumista kentällä.Jos teillä on ruumassa laukkuja,juttu voi olla toinen.... tiedän perheen joka joutui samaisella lennolla odottamaan laukkujansa kaksi tuntia!

        matkustamme tällä kertaa ilman ruumaan meneviä laukkuja, joten ajattelin että passitarkastus menee yleensä suht koht nopeasti. Taidankin ostaa ne bussiliput kuitenkin vasta Tampereella, muistankin nyt kuin mainitsit että niitä todella saa ostettua sieltä.
        Olemme aiemmin aina matkustaneet NE:llä, joten tämä Terravision on mulle aivan uutta, mutta voishan sitä kokeilla.
        Kiitos kaikille vastauksistanne, niistä sain paljon lisätietoa!


    • MaryV

      Matkustin edelliskesänä saman reitin, ja mielestäni sillä ei ollut merkitystä mihin vuoroon lippunsa oli varannut, tätä tukisi Terravisionin FAQ:

      16. WHAT IF I MISS MY COACH?


      Don't worry if you miss your coach, you can get on the next one* as our tickets are valid on all services

      • mihin bussiin varannut

        Olen kolme kertaa ostanut lipun treeltä valmiiksi ja kertaakaan ei olla alkuperäiseen ehditty. Viime reissulla viimeistä vuoroa ajettiin kahdella bussilla joten kyytiin pääsee kyllä.

        Kun tietää tämän, ehtii hyvin ostaa vielä muutaman oluen matkajuotavaksi kentältä :)


      • duranka
        mihin bussiin varannut kirjoitti:

        Olen kolme kertaa ostanut lipun treeltä valmiiksi ja kertaakaan ei olla alkuperäiseen ehditty. Viime reissulla viimeistä vuoroa ajettiin kahdella bussilla joten kyytiin pääsee kyllä.

        Kun tietää tämän, ehtii hyvin ostaa vielä muutaman oluen matkajuotavaksi kentältä :)

        onko tietoa et onko hinta sama jos ostaa treeltä tai varaa netistä?


    • lontooseen lähdössä

      Mistä terravison bussi lähtee stanstedistä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4955
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3134
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1217
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe