TUIJIEN LANNOITUS?

uusi puutarhuri

Heippa!

Uusi puutarhuri tiedustelee, kuinka usein tuijille annetaan lannoitetta kastelun yhteydessä?
Istutin timannti- ja pallotuijia elokuun puolessa välissä, kaupan täti ei ollut taagilla syyslannoitteesta, ostin siis peruslannoitetta, jota kaiketi voinnee käyttää yhäkin (siis syksyllä).

Mut kuinka usein lannoitus tapahtuu?

kiitti kiitti!

5

21828

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anna mitään

      Hups' minulla on 14 tuijaa, olleet yli 10 vuotta, enkä ole koskaan antanut niille mitään lannoitetta,en keväällä enkä syskyllä.Silti kasvavat hyvin, ovat tuuheita ja reheviä.

      No jos haluaa haaskata rahaa,niin tässä neuvoja, mutta ilmankin tulee toimeen :

      Havukasvien kasvu loppuu aikaisemmin kuin lehtipuiden, minkä vuoksi niitä ei kannata enää elokuun loppupuolella lannoittaa PK-syyslannoksella.

      Ensi vuotta ajatellen.
      PK-syyslannos tekisi hyvää havukasveillekin, mutta se pitäisi levittää jo heinä-elokuun vaihteessa. Määrä voisi olla sama kuin koristekasveille (0,2 - 0,5 dl neliölle). Pienikokoisille vähemmän ja isommille enemmän.

      Kevätlannoitusvaihtoehdot: Puutarhan yleislannos (0,5 dl neliölle) tai Hevosvoima (1 dl neliölle) tai Rodo kestolannos PLUS (desilitra neliölle).

      • miriam

        samaa mieltä vastaajan kanssa. Ei tuijat tarvitse lannoitteita ja varsinkin nyt syksyllä ei pidä antaa pk-lannoitetta siinä olevan typen vuoksi (kasvi ei ehdi tuleentua ja sen talvenkestävyys heikkenee).

        Juuri tänään työkaverin kans mietittiin, että mitenkähän ne ennen vanhaan kasvit menestyivät kun ei ollu kevät- ja syyslannoitteita.... Joko multa oli muhevampaa tai sit kasvit kestävämpiä. Nyt rahastetaan hirveesti kaikilla hienoilla lannoitteilla vaikka todennäköisesti ilman niitäkin pärjäis vallan hyvin.


      • Jeppe II
        miriam kirjoitti:

        samaa mieltä vastaajan kanssa. Ei tuijat tarvitse lannoitteita ja varsinkin nyt syksyllä ei pidä antaa pk-lannoitetta siinä olevan typen vuoksi (kasvi ei ehdi tuleentua ja sen talvenkestävyys heikkenee).

        Juuri tänään työkaverin kans mietittiin, että mitenkähän ne ennen vanhaan kasvit menestyivät kun ei ollu kevät- ja syyslannoitteita.... Joko multa oli muhevampaa tai sit kasvit kestävämpiä. Nyt rahastetaan hirveesti kaikilla hienoilla lannoitteilla vaikka todennäköisesti ilman niitäkin pärjäis vallan hyvin.

        Milloin on PK- lannoitteeseen lisätty typpeä?
        NPK sisältää kylläkin.


      • maanviljelija

        no ennenvanhaan levitettiin joka vuosi lehmän-, sian-, hevosen- ja kananlantaa maanparannukseksi.Se ajettiin maassa sekaisin multavan maaperän kanssa.Voi niitä aikoja!


      • Anonyymi
        miriam kirjoitti:

        samaa mieltä vastaajan kanssa. Ei tuijat tarvitse lannoitteita ja varsinkin nyt syksyllä ei pidä antaa pk-lannoitetta siinä olevan typen vuoksi (kasvi ei ehdi tuleentua ja sen talvenkestävyys heikkenee).

        Juuri tänään työkaverin kans mietittiin, että mitenkähän ne ennen vanhaan kasvit menestyivät kun ei ollu kevät- ja syyslannoitteita.... Joko multa oli muhevampaa tai sit kasvit kestävämpiä. Nyt rahastetaan hirveesti kaikilla hienoilla lannoitteilla vaikka todennäköisesti ilman niitäkin pärjäis vallan hyvin.

        Eihän syyslannoitteissa ole typpeä!?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe