Moi!
Olen tämän vuoden abiturientti ja vasta nyt abivuonna tajusin, että haluaisin opiskelemaan maa- ja metsätaloustieteelliseen elintarviketeknologiaa. Olenko ymmärtänyt oikein, että pääsykokeessa saa valita kaksi aihepiiriä, johon vastata? Koska omia kiinnostuksenkohteitani ovat biologia ja kemia, vastaisin silloin tietenkin niihin, mutta entäpä mitkä ovat silloin pääsykoekirjat (olen kovasti yrittänyt ottaa aiasta selvää, mutta en oikein löydä tietoa mistään :/)?
Onko sisäänpääseminen vaikeaa? Entäpä millainen on työllistymistilanne (eli jos minusta nyt vaikkapa valmistuisi elintarviketieteiden maisteri ;)?
Nyt on aivan KAIKKI MAHDOLLINEN tieto todellakin tervetullutta, sillä olen lievästi sanottuna aika pihalla kaikista asioista! Pää on mennyt vähän pyörälle, kun koko lukioajan kuvittelin, että minusta tulee farmaseutti, mutta nyt äkkiä tuntuu, että ehkäpä tämä on enemmän minun juttuni :)
Tuhannet kiitokset niille, jotka jaksavat vastata kysymyksiini; kaikki tieto on nyt tarpeen!
AUTTAKAA tietämätöntä!!!
5
1703
Vastaukset
- ---
http://www.mm.helsinki.fi/opiskelu/opiskelijaksi/hakuopas.html
http://www.mm.helsinki.fi/opiskelu/opiskelijaksi/Hakuopas2008.pdf
tuo on toki tämän kevään hakuja koskeva, ensi vuoden hakuopas julkaistaan loppuvuodesta/ensi vuoden alkupuolella yliopistosta/tiedekunnasta riippuen
Noilta sivuilta löytyy myös tietoa edellisistä valinnoista, joista voit vähän arvioida kuinka vaikea on päästä. - n:nnen vuoden opiskelija
Pääsykoekirjat ainakin minun hakiessani, nimenomaan kemia ja biologia, olivat lukion oppimäärän kirjat. Nykyisistä sisäänpääsy pisteistä ei minulle ole tietoa. Työllisyystilanne on hyvä, ellei ihan mahtava! Mahdollisuudet tällä koulutuksella on niin laajat, että työpaikkoja on paljon ja omalla kiinnostuksella ja aktiivisuudella voi sitten valita sen suunnan työmarkkinoilla.
Suosittelen ehdotomasti tätä koulutusta. - Uunio
Kannattaa käydä katsomassa www.metsalehti.fi keskusteluista mitä alan työttömät ovat mieltä koko alasta. Aurinko laskee metsäalalla nopeasti
- ETM ja MMM
Elintarviketalouden maisteri on eri kuin maa- ja metsätieteen maisteri (metsänhoitaja), joten älä sotke Metsälehden kirjoituksia elintarviketalouteen.
- ETM minäkin
vastaan minökin. Töitä löytyy pakkaajana ja hyvin kelpaakin ja ihallaillaan. Mutta muuten pätkätöitä. Ja ala on hyvin miehinen. Sikariporras kukoistaa. Ei miehissä mitään vikaa. Mutta jos olet valmis työttömyyteen, tervetuloa vaan.
tv. pian alaa vaihtava nainen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3217635Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771856
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161392- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j571186Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029