Moi!
Olen tämän vuoden abiturientti ja vasta nyt abivuonna tajusin, että haluaisin opiskelemaan maa- ja metsätaloustieteelliseen elintarviketeknologiaa. Olenko ymmärtänyt oikein, että pääsykokeessa saa valita kaksi aihepiiriä, johon vastata? Koska omia kiinnostuksenkohteitani ovat biologia ja kemia, vastaisin silloin tietenkin niihin, mutta entäpä mitkä ovat silloin pääsykoekirjat (olen kovasti yrittänyt ottaa aiasta selvää, mutta en oikein löydä tietoa mistään :/)?
Onko sisäänpääseminen vaikeaa? Entäpä millainen on työllistymistilanne (eli jos minusta nyt vaikkapa valmistuisi elintarviketieteiden maisteri ;)?
Nyt on aivan KAIKKI MAHDOLLINEN tieto todellakin tervetullutta, sillä olen lievästi sanottuna aika pihalla kaikista asioista! Pää on mennyt vähän pyörälle, kun koko lukioajan kuvittelin, että minusta tulee farmaseutti, mutta nyt äkkiä tuntuu, että ehkäpä tämä on enemmän minun juttuni :)
Tuhannet kiitokset niille, jotka jaksavat vastata kysymyksiini; kaikki tieto on nyt tarpeen!
AUTTAKAA tietämätöntä!!!
5
1722
Vastaukset
- ---
http://www.mm.helsinki.fi/opiskelu/opiskelijaksi/hakuopas.html
http://www.mm.helsinki.fi/opiskelu/opiskelijaksi/Hakuopas2008.pdf
tuo on toki tämän kevään hakuja koskeva, ensi vuoden hakuopas julkaistaan loppuvuodesta/ensi vuoden alkupuolella yliopistosta/tiedekunnasta riippuen
Noilta sivuilta löytyy myös tietoa edellisistä valinnoista, joista voit vähän arvioida kuinka vaikea on päästä. - n:nnen vuoden opiskelija
Pääsykoekirjat ainakin minun hakiessani, nimenomaan kemia ja biologia, olivat lukion oppimäärän kirjat. Nykyisistä sisäänpääsy pisteistä ei minulle ole tietoa. Työllisyystilanne on hyvä, ellei ihan mahtava! Mahdollisuudet tällä koulutuksella on niin laajat, että työpaikkoja on paljon ja omalla kiinnostuksella ja aktiivisuudella voi sitten valita sen suunnan työmarkkinoilla.
Suosittelen ehdotomasti tätä koulutusta. - Uunio
Kannattaa käydä katsomassa www.metsalehti.fi keskusteluista mitä alan työttömät ovat mieltä koko alasta. Aurinko laskee metsäalalla nopeasti
- ETM ja MMM
Elintarviketalouden maisteri on eri kuin maa- ja metsätieteen maisteri (metsänhoitaja), joten älä sotke Metsälehden kirjoituksia elintarviketalouteen.
- ETM minäkin
vastaan minökin. Töitä löytyy pakkaajana ja hyvin kelpaakin ja ihallaillaan. Mutta muuten pätkätöitä. Ja ala on hyvin miehinen. Sikariporras kukoistaa. Ei miehissä mitään vikaa. Mutta jos olet valmis työttömyyteen, tervetuloa vaan.
tv. pian alaa vaihtava nainen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2144390
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.262670Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1062275Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek341900- 1841656
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut291592Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1111313Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2211256- 391212
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1381204