Uusi ajokortti

*Petra*

Olin saanut ajokortin joulukuussa jolloin kelit olivat liukkaat,mutta ystävykset halusivat testata ajotaitoani joten eräänä perjantaina oli koko sakki koossa ja minut laitettiin kuskiksi.Keli oli karmea lunta satoi kovalla tuulella ajeltiin valtatiellä ajoin noin 70km tunnissa,kun sivutuuli tempaisi auton vasemmalle korjasin hätäisesti ja mentiin sivuluisua päin pylvästä. Isku osui takapenkillä matkustaneen ystävättäreni kohdalle siitä auto ponnahti katon kautta ympäri,hän sai tällin päähänsä sekä aivovamman eikä pysty enää kävelemään,me muut neljä selvisimme pintanaarmuilla josta suurkiitokset käytössä olleille turvavöille.Tunnen syyllisyyttä siitä mitä aiheutin ystävälleni ja minun on vaikeaa joskus elää tämän kanssa,vaikka muut sanovatkin että teit kaikkesi kun huolehdit kaikille turvavyöt kiinni ennen lähtöä.Onko muilla tämänkaltaisia tuntemuksia oletteko kokeneet saman kertokaa olisin kiitollinen.

6

911

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

      Älä murehdi vaikka ymmärrän että kaverisi kohtalo painaa vahinko se oli et olisi voinut sitä estää tiädän kokemuksesta kuinka uutena kuskina on epävarma viälä tuollaisessa kelissä.Petra olit esimerkillinen nuori kuski kun huolehdit että ystäväsi olivat turvavöissä sekä ajoit järkevää nopeutta,sun kaltaisia nuoria tarvittaisiin liikenteeseen jotka osaavat ajatella kanssamatkustajienkin turvallisuutta.Petra pää pystyyn kuten ystäväsi sanoi teit kaikkesi,nykyään niin monet nuoret vähät välittävät vöistä sitten kun on menettänyt parhaan ystävän on turha enään miettiä miksi????? ei oltu laitettu turvavöitä kiinni.

      • jukka

        Tunnen monia nuoria joiden moraali on alle arvostelun Petra sun ei tarvi tuntea huonoa omaatuntoa mitä teille sattui,täällä monet ajavat holtittomasti eikä käytetä turvavöitä.


    • minttu

      mä olin ite kolarissa 6 vuotiaana mun isän kanssa.nyt olis pakko hankkia ajokortti mutta mietin koko ajan "mitä jos..." jossain alitajunnassani pelkään ajavani itse kolarin.(sain lievän aivovamman ja tän kanssa ei ole helppo elää)= en mäkään syytä mun isää enää, tuskin se sun kaveriskaan ajattelee että se oli sun vika...paras mitä voit tehdä olis mennä jollekkin ammattiauttajalle, auttaa kelaamaan asioita.ja ole sun vammautuneen ystäväsi(?) tukena, hänellä on varmaan myös tosi vaikeaa.VOIMIA MOLEMMILLE.

      • ossi

        Olette kokeneet kovia koettakaa jaksaa TE kumpikaan ette ole itse syyllisiä,minttu et voinut mitään kohtalollesi onneksi olit vöissä,petra teit voitavasi huolehdit kavereista ihailtavasti,voimia!!!!!!!


    • ajelija

      Minuakin aina kauhistuttaa olla kuskina tai kyydissä sellaisessa autossa, joissa ihmiset eivät tajua pitää turvavyötä päällä. Niin hyvää kuskia ei ole olemassakaan, joka osaisi kontrolloida myös muiden ihmisten ajotaitoa ja pysäyttää kolmion takaa tulevan pakettiauton, tai tietäisi missä kohdassa tie on äärimmäisen liukas. Minusta on todella hyvä, että huolehdit myös muille turvavyön, ilman niitä olisit kenties voinut menettää enemmänkin.

    • marras

      Omassa kaveriporukassa on tullut huomattua että tytöt huolehtivat sekä omasta että kavereidensa turvavöistä ollessaan kuskina sekä matkustajanakin,toisin kuin pojat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6123
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3705
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1939
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1768
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      76
      1619
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1445
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1438
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      27
      1355
    Aihe