miltä tuntuu,kohdunsuun avautuminen?
mulla on ollut pari päivää kovia kipuja kohdunsuun tienoilla, tai emättimen sisällä, jossain siellä..
painon tunnetta, vihlontaa, ihan kuin siellä paikat avautuisi. eilen illalla oli jo tosi kovat kivut, semmoisia aika nopeita, mutta yksi "kipukohtaus" kestää vaan ehkä 1-2 sekunttia.
kuulostaako tutulta? olisi kiva tietää mistä tuo kipu johtuu. lääkäriin aika on maanantaina, joten en viitsi soittaa kun kuitenkin sanovat että odota maanantaihin..
miltä avautuminen tuntuu
5
8032
Vastaukset
- dariela
Kun kohdunsuu avautuu se muistuttaa kuukautiskipuja mutta paljon voimaakkaampina. "Kuukautiskipu" tunne voimistuu koko ajan samoin kun kipujen väli lyhenee koko ajan...Kun kivut ovat säännölliset puhutaan supistuksista.
Raskausaikana voi tuntua alavatsan sivulla viholaa kipua joka johtuu kannatinsiteiden venymisestä. Painon tunne alavatsassa on normaalia ja varsinkin lapsen asento tai pyörähteleminen saattaa aiheuttaa erilaisia painontunteita, esim jos jalkaterä venyttää kohdunseinämää.
Kivut kannattaa kuitenkin aina ottaa vakavasti ja tarkistuttaa asia. Soita lääkäriin ja kysy sieltä, kyseessä on kuitenkin ihmisen alku josta sinä olet vastuussa.
Onnea raskaudestasi ja hyviä vointeja! - typykkäinen
tuntunut oikein miltään, pientä kuumotusta alaselässä, ja olinkin yhtäkkiä 6cm auki!
Mulla ne ei olleet yhtään menkkapolttoja isompia. - <zcxzc
Aivan samanlaisia, voimakkaitakin vihlaisuja ja painon tunnetta (välillä aivan kuin vauva yrittäisi tosiaan änkeytyä ulos) on ollut jo viikon pari, mutta kerran synnyttäneenä mun mielestä ainakin mulla on enemmänkin jotain liitoskipuja. Liittyvät vauvan liikkeisiin ja ajoittuvat erityisesti loppuiltaan, jolloin elimistö alkaa väsyä ja vauva painamaan. Lepo on helpottanut. Kuten yksi jo kirjoitti, avautuminen kai useimmiten on just noita menkkamaisia kipuja ja pidempikestoisia.
- luulen
että noi tuntemukset ovat kohdunkaulan kypsentymistä ja se vihloo ja nipistelee.
Ite kävin joskus 30 viikon tienoilla lääkärissä juuri noiden tuntemuksien takii ja eipä mitään "vikaa" löytynyt eikä paikat edes olleet auenneet. Mulla tuli nuo kivut varsinki kun kävelin ja joskus piti pysähtyä kokonaan haukkaamaan happea kun teki sen verran kipeetä. - odotan...
Mulla ekasta avautuminen tapahtui (niin kuin se yleensä tapahtuu) supistusten aikana. Vatsa kovettuu, tulee valtavat, pikäaikaiset menkka- ja selkäkivut. Siinä vaiheessa, kun alkaa itkettää, niin tietää niiden olevan niitä oikeista supistuksia! =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841646Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2691551Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2711288Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1691262- 56877
- 66854
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em65843Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40831- 40817
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44791