miltä avautuminen tuntuu

rv37+1kivut

miltä tuntuu,kohdunsuun avautuminen?

mulla on ollut pari päivää kovia kipuja kohdunsuun tienoilla, tai emättimen sisällä, jossain siellä..

painon tunnetta, vihlontaa, ihan kuin siellä paikat avautuisi. eilen illalla oli jo tosi kovat kivut, semmoisia aika nopeita, mutta yksi "kipukohtaus" kestää vaan ehkä 1-2 sekunttia.

kuulostaako tutulta? olisi kiva tietää mistä tuo kipu johtuu. lääkäriin aika on maanantaina, joten en viitsi soittaa kun kuitenkin sanovat että odota maanantaihin..

5

8032

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dariela

Kun kohdunsuu avautuu se muistuttaa kuukautiskipuja mutta paljon voimaakkaampina. "Kuukautiskipu" tunne voimistuu koko ajan samoin kun kipujen väli lyhenee koko ajan...Kun kivut ovat säännölliset puhutaan supistuksista.

Raskausaikana voi tuntua alavatsan sivulla viholaa kipua joka johtuu kannatinsiteiden venymisestä. Painon tunne alavatsassa on normaalia ja varsinkin lapsen asento tai pyörähteleminen saattaa aiheuttaa erilaisia painontunteita, esim jos jalkaterä venyttää kohdunseinämää.

Kivut kannattaa kuitenkin aina ottaa vakavasti ja tarkistuttaa asia. Soita lääkäriin ja kysy sieltä, kyseessä on kuitenkin ihmisen alku josta sinä olet vastuussa.

Onnea raskaudestasi ja hyviä vointeja!

• typykkäinen

tuntunut oikein miltään, pientä kuumotusta alaselässä, ja olinkin yhtäkkiä 6cm auki!
      Mulla ne ei olleet yhtään menkkapolttoja isompia.

• <zcxzc

Aivan samanlaisia, voimakkaitakin vihlaisuja ja painon tunnetta (välillä aivan kuin vauva yrittäisi tosiaan änkeytyä ulos) on ollut jo viikon pari, mutta kerran synnyttäneenä mun mielestä ainakin mulla on enemmänkin jotain liitoskipuja. Liittyvät vauvan liikkeisiin ja ajoittuvat erityisesti loppuiltaan, jolloin elimistö alkaa väsyä ja vauva painamaan. Lepo on helpottanut. Kuten yksi jo kirjoitti, avautuminen kai useimmiten on just noita menkkamaisia kipuja ja pidempikestoisia.

• luulen

että noi tuntemukset ovat kohdunkaulan kypsentymistä ja se vihloo ja nipistelee.
      Ite kävin joskus 30 viikon tienoilla lääkärissä juuri noiden tuntemuksien takii ja eipä mitään "vikaa" löytynyt eikä paikat edes olleet auenneet. Mulla tuli nuo kivut varsinki kun kävelin ja joskus piti pysähtyä kokonaan haukkaamaan happea kun teki sen verran kipeetä.

• odotan...

Mulla ekasta avautuminen tapahtui (niin kuin se yleensä tapahtuu) supistusten aikana. Vatsa kovettuu, tulee valtavat, pikäaikaiset menkka- ja selkäkivut. Siinä vaiheessa, kun alkaa itkettää, niin tietää niiden olevan niitä oikeista supistuksia! =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      84
      1646
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      269
      1551
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      271
      1288
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      1262
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      877
    6. 66
      854
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      65
      843
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      831
    9. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      40
      817
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      791
    Aihe