Hiace TM:n vertailussa

Hnnm

Kuten epäillä saattoi, kilpailijat ajaneet pakuissa ohi vasemmalta ja oikealta vanhasta Hiacesta. Sijoitus viimeinen yhdellä tähdellä. Hyvää oli muistaakseni ajovalot ja jousitusmukavuus.

Mutta, ko. paku kuitenkin on markkinajohtaja eli asiakkaat arvostavat laatua muiden ominaisuuksien kustannuksella.

P.S. Onko kantautunut tietoja uudesta Hiacesta? Olis korkea aika uudistaa, nykyinen tuli markkinoille 90-luvun puolessavälissä!

95

11038

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työkone

      Mutta hyvä ja kestävä sellainen. Saa nähdä lähteekö Toyota tekemään näitä henkilöautomaisia pakuja koskaan. Jos lähtee niin toivottavasti sillä asenteella että ne silti kestää. Sillä taas erottuisi näistä nykyisistä. Tuli kantapään kautta opittua tämäkin ennen kuin vaihdoin takaisin Hiaceen.

      • muutakin

        mökkinaapuri kuskaa sillä perhettään joka viikonloppu, kun ei taida muuta olla kuin firman paku.


      • hmmm ...

        "Saa nähdä lähteekö Toyota tekemään näitä henkilöautomaisia pakuja koskaan"

        Aikanaan vuonna 90 kun hiacen aikaisempi malliversio tuli markkinoille, niin se oli ylivoimaisesti mukavin ja henkilöautomaisin paku luokassaan. Samaa oli myös vanhempi hiace, ja tämä oli yksi todella merkittävä syy sen menestykseen. Ongelma vain on se ettei tänne ole tuotu oikeaa hiacea enää vuosiin, vain tätä eurohiacea, varmaan siksi että se on turvallinen kun on keulallinen.


    • ymmärrettävää

      Pisti hieman hymyilyttämään koko testi, kyllä jaksettiin moittia taas penkkiä, ajonvakautuksen ja henkilöautomaisuuden puutetta. Tottahan se on että Haisu ei oo ollu enää moniin vuosiin näiden uusien "hiljaisien" pehmovehkeiden veroinen, joten ymmärrän testiraatia aivan täysin.

      Samoin 15000km huoltovälien "haukkuminen" tuntuu jokseenkin käsittämättömälle, onhan se hienoa omistaa auto, johon vaihdetaan esimerkiksi öljyt kolme kertaa 150 000 kilometrin aikana, sen jälkeen sen voikin pistää paaliin tai vaihtoon koko kamppeen ja jättää tulevat murheet seuraaville omistajille.

      Niinkuin on todettu, niin työväline on työväline, nämä muut rimpulat on sitten erikseen. Todennäköisesti Sitikan ja Ooppelin myynti nousee nyt aivan taivaallisiin lukemiin, mutta miksipä siitä valittamaan, kun se ei ainakaan omasta kukkarosta ole pois. Kukin tehköön valintansa oman maun mukaan. Niinhän sitä sanotaan, että vanhassa vara parempi...

      • toki....

        niinkin, että jos auto ei ole kehittynyt about kahteenkymmeneen vuoteen, niin on ehkä jotain tapahtunutkin moottoripuolella. Työkonemaisuus ei enää tarkoita että auton pitää olla paska ajaa, vaan koneet kestää ja muutenkin tekniikka on kasassa myös 10 vuoden kohdalla.
        On toki tunnettua että hiacessa ei ole yhtää ylimääräistä sähköhärpäkettä, mutta osta sitten vaikka niva, ei siinäkään sähkövehkeillä urheilla.
        Toyotan ylivoima perustuu siihen että korjausorganisaatio on maan paras ja koneet ovat kaikille kyläsepille tuttuja, joten matka jatkuu vaikka sattuisi se "ei-ikinä-tapahtuva" konerikko.


      • Hiace man -2007.
        toki.... kirjoitti:

        niinkin, että jos auto ei ole kehittynyt about kahteenkymmeneen vuoteen, niin on ehkä jotain tapahtunutkin moottoripuolella. Työkonemaisuus ei enää tarkoita että auton pitää olla paska ajaa, vaan koneet kestää ja muutenkin tekniikka on kasassa myös 10 vuoden kohdalla.
        On toki tunnettua että hiacessa ei ole yhtää ylimääräistä sähköhärpäkettä, mutta osta sitten vaikka niva, ei siinäkään sähkövehkeillä urheilla.
        Toyotan ylivoima perustuu siihen että korjausorganisaatio on maan paras ja koneet ovat kaikille kyläsepille tuttuja, joten matka jatkuu vaikka sattuisi se "ei-ikinä-tapahtuva" konerikko.

        EI ole lisätty sellaisia TÄRKEITÄ turvallisuus-varusteita,kuin:
        hätäjarrutehostin,perävaununhallinta-järjestelmällä varustettu ajonvakaudenhallinta-järjestelmä (joka OLISI Hiaceen HYVINKIN tarpeellinen varuste!),takana jousissa automaattinen tasonsäätö (progressiiviset-jouset),mäkilähtö-avustin???.
        Nämä olisivat hyvinkin TARPEELLISET vakio/lisä-varusteet takavetoiseen Hiaceen!.


    • on että....

      ....autossa tulee olla MIELENRAUHA. Siis vapaa vioista, häiriöistä. Auto on kulkuväline ja työkone, ei koriste pihaan. Koristeina toimii mainiosti vaikkapa metallinmusta jättialuilla ja tummilla laseilla ja kromisomisteilla koristeltu VW Transporter tai MB Vito, mutta muuhun niistä ei pidemmällä ajalla olekaan!

    • on kuitenkin

      että Hiace on ominaisuuksiinsa ja tekniikkaansa nähden aivan ylihintainen.

      • määrittävät

        ostajat. Etpä siis voisi olla pahemmin väärässä.


    • 1USA

      ..niin amerikkalaisia henkilöautoja kuin japanilaisia pakuja; testivoittajat löytyy lehden ekoilla 15:llä sivulla olevilta neliväri-kokoaukeama-mainoksilta! Ps. itse olen ajellut työkseni 25 vuotta eri vuosimallien Hiaceilla ja auto sopii tehtäväänsä parhaiten. Tärkeää on päästä asiakkaan luokse sovittuna aikana ilman pelkoa hajoamisesta. Duunipäivän päätteeksi voi hypätä jenkkiauton rattiin ja naatiskella kasin jylinästä.. TM:llä voi pyyhkiä vaikka ahterinsa..

      • rollisti

        No joo eiköhän toi TM ole amispoikasten lehti, ittekin amisaikana sitä luin mutta eipä sen jälkeen enää ole kiinnostanut.


      • juu juu

        "Ps. itse olen ajellut työkseni 25 vuotta eri vuosimallien Hiaceilla ja auto sopii tehtäväänsä parhaiten."

        Ts. sinulla ei ole minkäänlaista kokemusta minkään muun merkkisestä pakettiautosta saati henkilöautosta.

        "Tärkeää on päästä asiakkaan luokse sovittuna aikana ilman pelkoa hajoamisesta."

        Eikös autoksi kävisi sitten myös vaikka A-sarjan mersu? Oma käsitykseni työautosta on, että sen perään täytyy mahtua paljon kamaa, sen ohjaamo täytyy olla viimeisen päälle ergonominen, kun siellä vietetään hitosti aikaa, sen täytyyy olla hyvä ajettava, sillä kun ajetaan niin paljon...
        Kuinka usein ne muuten hajoaa nuo "väärän"merkkiset pakettiautot, joista sinulla ei ole minkäänlaista kokemusta?


      • 1USA
        juu juu kirjoitti:

        "Ps. itse olen ajellut työkseni 25 vuotta eri vuosimallien Hiaceilla ja auto sopii tehtäväänsä parhaiten."

        Ts. sinulla ei ole minkäänlaista kokemusta minkään muun merkkisestä pakettiautosta saati henkilöautosta.

        "Tärkeää on päästä asiakkaan luokse sovittuna aikana ilman pelkoa hajoamisesta."

        Eikös autoksi kävisi sitten myös vaikka A-sarjan mersu? Oma käsitykseni työautosta on, että sen perään täytyy mahtua paljon kamaa, sen ohjaamo täytyy olla viimeisen päälle ergonominen, kun siellä vietetään hitosti aikaa, sen täytyyy olla hyvä ajettava, sillä kun ajetaan niin paljon...
        Kuinka usein ne muuten hajoaa nuo "väärän"merkkiset pakettiautot, joista sinulla ei ole minkäänlaista kokemusta?

        ei ole ei.. kun ei ole tarvinnut - ja koska firma ostaa autot (en minä) ei ole tarvinnut asiaa edes pohtia. Mitään ylihintaista espanjassa kasattua saksanseisojaa en edes huolisi. Kilpailijoiden europakut seisoo korjaamolla ja meikä hoitaa niidenkin asiakkaat :D


      • tiedät?

        "Ps. itse olen ajellut työkseni 25 vuotta eri vuosimallien Hiaceilla ja auto sopii tehtäväänsä parhaiten."

        Mistä muuten tiedät ettei joku muu paku sopisi sulle paremmin kun kerran olet 25v ajanut Hiacella?


      • ymmärrä asiasta mitään

        TM on hurrihomojen lehti. Ne eivät tajua mikä on hyvän työkoneen idea. TM edellyttää, että pakunkin pitää olla yhtä pramea kuin Benteleyt. On aivan varmaa, että jätkät eivät lotkauta korviaankaan TM:n jutuille. Hiacen ykkösasema vain vahvistuu vuosien myötä. Siinä puhuu loppuun saakka harkittu laatu.


      • 1USA
        tiedät? kirjoitti:

        "Ps. itse olen ajellut työkseni 25 vuotta eri vuosimallien Hiaceilla ja auto sopii tehtäväänsä parhaiten."

        Mistä muuten tiedät ettei joku muu paku sopisi sulle paremmin kun kerran olet 25v ajanut Hiacella?

        ..tiedäkään, mutta kuten sanoin: soveltuu tehtväänsä erinomaisesti ja kun ei ole pelkoa että hajoaisi voi työpäivän aloittaa ja lopettaa hyvillä mielin. Lisäyksenä kertoisin etten vietä autossa työpäivääni vaan siirrän sillä luotettavasti työkalut työkohteeseen. TM moittii testissä esim istuimien sivutuen puutetta! Eiköhän se ole tarpeellista lähinnä hieman urheilullisemmissa autoissa. Ja turha tässä on jankuttaa omaa mielipidettään, koska aina joku vetää herneen nenään.


      • kijoitit:
        1USA kirjoitti:

        ..tiedäkään, mutta kuten sanoin: soveltuu tehtväänsä erinomaisesti ja kun ei ole pelkoa että hajoaisi voi työpäivän aloittaa ja lopettaa hyvillä mielin. Lisäyksenä kertoisin etten vietä autossa työpäivääni vaan siirrän sillä luotettavasti työkalut työkohteeseen. TM moittii testissä esim istuimien sivutuen puutetta! Eiköhän se ole tarpeellista lähinnä hieman urheilullisemmissa autoissa. Ja turha tässä on jankuttaa omaa mielipidettään, koska aina joku vetää herneen nenään.

        "Ps. itse olen ajellut työkseni 25 vuotta eri vuosimallien Hiaceilla ja auto sopii tehtäväänsä parhaiten."

        Eli et kirjoittanut "erinomaisesti" vaan "parhaiten". Se tarkoittaa yleisessä ymmärryksessä paremmin kuin muut!


      • Pirssimiekkonen (alkup.)

        No minkäs merkin mainos se sitten sekä TM:n että TL:n keskiaukeamalla olla möllöttää kuukaudesta toiseen ?

        Ja tämä seuraavan laitoin tänne jo eilen, en ymmärrä miksi se poistettiin, eli :

        jos ne muut, kuten monesti mainittu transporter, ovat niin vikapesiä, niin miten ihmeessä niinkin autostaan riippuvaiset ryhmät kuten taksit ja ambulanssit uskaltavat niitä itselleen ostaa ?


      • soikkelii...
        ymmärrä asiasta mitään kirjoitti:

        TM on hurrihomojen lehti. Ne eivät tajua mikä on hyvän työkoneen idea. TM edellyttää, että pakunkin pitää olla yhtä pramea kuin Benteleyt. On aivan varmaa, että jätkät eivät lotkauta korviaankaan TM:n jutuille. Hiacen ykkösasema vain vahvistuu vuosien myötä. Siinä puhuu loppuun saakka harkittu laatu.

        Kohta hiacessa on laadukas? ...sisustako...

        Yleisesti juuri toyotat ovat laadultaan kaikkein huonoimpia vaikka luotettavuus olisikin hyvä.


      • käsitteitä
        soikkelii... kirjoitti:

        Kohta hiacessa on laadukas? ...sisustako...

        Yleisesti juuri toyotat ovat laadultaan kaikkein huonoimpia vaikka luotettavuus olisikin hyvä.

        Europaskoilla ajelevat pyrkivät kaikin keinoin sotkemaan käsitteitä. Juuri luotettavuus on parasta ja sitä oikeaa laatua. Europaskojen himmeleillä ei tee mitään kun pari vuotta on ajettu. Volkarikin on niin paska käytössä, että sitä ei todeksi voisi edes uskoa. Sähköt sekoo vähän väliä ja sit etsitän vikaa pahimmilaan viikkoja. Semmonen meno ei sovi työkalulle - ei ainakaan jos sillä pitää leipä ansaita.


      • eräs toimistopäällikkö
        Pirssimiekkonen (alkup.) kirjoitti:

        No minkäs merkin mainos se sitten sekä TM:n että TL:n keskiaukeamalla olla möllöttää kuukaudesta toiseen ?

        Ja tämä seuraavan laitoin tänne jo eilen, en ymmärrä miksi se poistettiin, eli :

        jos ne muut, kuten monesti mainittu transporter, ovat niin vikapesiä, niin miten ihmeessä niinkin autostaan riippuvaiset ryhmät kuten taksit ja ambulanssit uskaltavat niitä itselleen ostaa ?

        "jos ne muut, kuten monesti mainittu transporter, ovat niin vikapesiä, niin miten ihmeessä niinkin autostaan riippuvaiset ryhmät kuten taksit ja ambulanssit uskaltavat niitä itselleen ostaa ?"

        Hiace on kestävä työkalu ja toimiva pakettiauto, mutta sen ajo-ominaisuudet eivät ole hyvät ambulanssikäyttöön. Siihen sopii VW Transporter ja Mersun pakettiautot. Ei nekään pahoja vikapesiä ole, sen sijaan Fiat Ducato ja sen sukulaiset...


      • soikkeli..
        käsitteitä kirjoitti:

        Europaskoilla ajelevat pyrkivät kaikin keinoin sotkemaan käsitteitä. Juuri luotettavuus on parasta ja sitä oikeaa laatua. Europaskojen himmeleillä ei tee mitään kun pari vuotta on ajettu. Volkarikin on niin paska käytössä, että sitä ei todeksi voisi edes uskoa. Sähköt sekoo vähän väliä ja sit etsitän vikaa pahimmilaan viikkoja. Semmonen meno ei sovi työkalulle - ei ainakaan jos sillä pitää leipä ansaita.

        Yhyyyy. Älä itke hyvä mies!

        Toyota on yhden tähden paku ja sillä sipuli.


      • jallullakin känni
        soikkeli.. kirjoitti:

        Yhyyyy. Älä itke hyvä mies!

        Toyota on yhden tähden paku ja sillä sipuli.

        Kyllä yhden tähden jallukin menee päähän ja Hiulla vie tonnin kauhan vaikka Pyhätunturille. Eli turhasta paskasta aikamiehet tekevät numeroita.


      • VOLKKARIA
        käsitteitä kirjoitti:

        Europaskoilla ajelevat pyrkivät kaikin keinoin sotkemaan käsitteitä. Juuri luotettavuus on parasta ja sitä oikeaa laatua. Europaskojen himmeleillä ei tee mitään kun pari vuotta on ajettu. Volkarikin on niin paska käytössä, että sitä ei todeksi voisi edes uskoa. Sähköt sekoo vähän väliä ja sit etsitän vikaa pahimmilaan viikkoja. Semmonen meno ei sovi työkalulle - ei ainakaan jos sillä pitää leipä ansaita.

        HAICE TAI NIINKUN ME SAVOLAISET SANOTAAN:"HIAS" et ole tainnut Volkkarista nähdä muuta kun takavalot kun olet toiotasi kanssa joka mäessä pulassa.
        hiasen tavaratilakin on aivan onnettoman pieni vrt VW.
        toiotan ajo-ominaisuudet on olemattomat, nostokorkeus liian iso johtuen vanhentuneesta tekniikasta=takaveto, jota ei käytä enää muut kuin japanilaiset ja jenkit. 2-3 vuotta niin toiotassa on ruostetta, VW ei ruostu=galvanoidut pellit.
        Poltto-aineen kulutus ajotavasta riippuen VW vie 2-3L vähemmän kuin sinun rakastamasi hiase. niin ja ne taliajot,no sinähän tiedät itsekin et vain halua myöntää...
        Terv.Kuljetus-alan ammattilainen vuodesta 1988.
        PS. onhan sinulla hinurin numero pikavalinnassa,taitaa olla käyttöä talvisin=)


      • SATTUNUT KOHDALLE
        Pirssimiekkonen (alkup.) kirjoitti:

        No minkäs merkin mainos se sitten sekä TM:n että TL:n keskiaukeamalla olla möllöttää kuukaudesta toiseen ?

        Ja tämä seuraavan laitoin tänne jo eilen, en ymmärrä miksi se poistettiin, eli :

        jos ne muut, kuten monesti mainittu transporter, ovat niin vikapesiä, niin miten ihmeessä niinkin autostaan riippuvaiset ryhmät kuten taksit ja ambulanssit uskaltavat niitä itselleen ostaa ?

        yhtään vikapesää. ajamme kolmessa vuorossa kuskien kanssa transportterilla kolmessa vuodessa N. 600 000km. Eipä näissä mitään kummallisuuksia ole ollut.
        Viides VW menossa eikä mulla ole mitään tarvetta vaihtaa merkkiä, ajo-ominaisuudet on hyvät, p-a kulutus pieni hyvät tilat, hiljainen...
        terv. Taksiautoilija Vantaalta


      • Ropalis
        VOLKKARIA kirjoitti:

        HAICE TAI NIINKUN ME SAVOLAISET SANOTAAN:"HIAS" et ole tainnut Volkkarista nähdä muuta kun takavalot kun olet toiotasi kanssa joka mäessä pulassa.
        hiasen tavaratilakin on aivan onnettoman pieni vrt VW.
        toiotan ajo-ominaisuudet on olemattomat, nostokorkeus liian iso johtuen vanhentuneesta tekniikasta=takaveto, jota ei käytä enää muut kuin japanilaiset ja jenkit. 2-3 vuotta niin toiotassa on ruostetta, VW ei ruostu=galvanoidut pellit.
        Poltto-aineen kulutus ajotavasta riippuen VW vie 2-3L vähemmän kuin sinun rakastamasi hiase. niin ja ne taliajot,no sinähän tiedät itsekin et vain halua myöntää...
        Terv.Kuljetus-alan ammattilainen vuodesta 1988.
        PS. onhan sinulla hinurin numero pikavalinnassa,taitaa olla käyttöä talvisin=)

        Miksi vitussa pitäisi ostaa takavetoinen hiace koska nelivetoisen saa jo sillä sun volkkarin hinnalla ja taitaa jäädä rahaa vielä diisseliinkin? Pääsee kädettömämpikin kuski pahempaan paikkaan mitä sinä etuveto volkkarillasi.


      • jarruasb
        käsitteitä kirjoitti:

        Europaskoilla ajelevat pyrkivät kaikin keinoin sotkemaan käsitteitä. Juuri luotettavuus on parasta ja sitä oikeaa laatua. Europaskojen himmeleillä ei tee mitään kun pari vuotta on ajettu. Volkarikin on niin paska käytössä, että sitä ei todeksi voisi edes uskoa. Sähköt sekoo vähän väliä ja sit etsitän vikaa pahimmilaan viikkoja. Semmonen meno ei sovi työkalulle - ei ainakaan jos sillä pitää leipä ansaita.

        Joo, ja volkkarien ja vitojen laatikot levällään vähän väliä mitä en ole kuullut hiacessa tapahtuneen koskaan.


      • jarruasb
        VOLKKARIA kirjoitti:

        HAICE TAI NIINKUN ME SAVOLAISET SANOTAAN:"HIAS" et ole tainnut Volkkarista nähdä muuta kun takavalot kun olet toiotasi kanssa joka mäessä pulassa.
        hiasen tavaratilakin on aivan onnettoman pieni vrt VW.
        toiotan ajo-ominaisuudet on olemattomat, nostokorkeus liian iso johtuen vanhentuneesta tekniikasta=takaveto, jota ei käytä enää muut kuin japanilaiset ja jenkit. 2-3 vuotta niin toiotassa on ruostetta, VW ei ruostu=galvanoidut pellit.
        Poltto-aineen kulutus ajotavasta riippuen VW vie 2-3L vähemmän kuin sinun rakastamasi hiase. niin ja ne taliajot,no sinähän tiedät itsekin et vain halua myöntää...
        Terv.Kuljetus-alan ammattilainen vuodesta 1988.
        PS. onhan sinulla hinurin numero pikavalinnassa,taitaa olla käyttöä talvisin=)

        Nyt puhutaan tarpeesta, ellei tarvitse kapasiteettia enempää kuin mitä hiacessa on mitä sitä turhaan ilmaa ostamaan.Kyllä käyttövarmuus hiacessa aivan ylivertainen eurooppalaisiin. Olen ajanut eri hieaceilla n. 800000 km eikä päivääkään korjaamolla normaalien huoltojen lisäksi. Mulla ei ole koskaan niin kiire ollut että olisi volkkareita tai vitoja tarvinnut ohitella niinkuin ne tekee aina, en tiedä minne niillä kiire, korjaamolle varmaan. Teen aikatauluni niin ettei tarvii ylinopeuksia ajella. Talvella olen ollut kiinni kerran tasan ja silloin oli satanut yöllä lunta 40 cm. Volkkarit ynnä muut olisi vielä nousseet sieltäkin? Kuljetus alan ammattilainen vähäsen kauempaa kuin -88.
        PS: en ole tarvinnut hinuria, saat käyttää itse vaan. . .


    • vara-asentaja

      ..tarina tuli luettua. Mutta pakujenkin osalta vasta vuodet ja kilometrit näyttää mikä on hyvä ja kestävä käytössä. Uusien autojen muutaman kilometrin koeajo ei kerro vielä ihan kaikkea..

    • ex.haisuli

      Todistetusti pakusista kaikista huonoin.

      Lisäksi hiacen ylivoimainen kestävyyskin on teijän toyota uskovaisten itse keksimä typerä läppä. Pakujen kestävyydestä ei ole mitään pätevää tutkimusta olemassa.

      Kun täällä hehkutatte, että hiace on työkalu niin eipä voi todeta kuin, että onpa tosi surkea työkalu käyttää, aivan kuin vertaisi bilteman jakoavainta bachon hylsysatsiin.

      • Vieläkään

        Tiedä että Toyota on pyhä esine eikä sitä saa moittia, kaikki lehdet ovat väärässä jos ne moittivat Toyotaa. Kyllä nää Toyohemmot on sitten yksikertaisia!


      • juurikin näin
        Vieläkään kirjoitti:

        Tiedä että Toyota on pyhä esine eikä sitä saa moittia, kaikki lehdet ovat väärässä jos ne moittivat Toyotaa. Kyllä nää Toyohemmot on sitten yksikertaisia!

        Kyllä te provoilijat olette sitten yksinkertaisia. Itsellä on Toyota ja kyllä tuosta enemmän moittimista löytyy kuin kehumista, mutta koskaan ei ole rakkine tielle jättänyt enkä sen takia ole pettynyt. Ehkä olen 'Toyoihminen', mutta ei haittaa kuule yhtään vaikka kuinka paskaksi ko. merkin haukut. Joillekkin tuntuu olevan tämä merkkiviha oikein sydämen asia, mutta kukaanhan ei pakota kommentoimaan asiaan millään tavalla. Kyllä kai tuota jo hulluksi leimattaisiin jos itse alkaisi järjettömästi haukkumaan jotain tiettyä tuotetta tai brändiä - on hyviä kokemuksia ja on huonoja kokemuksia ja hyvähän niitä on tuoda esille, mutta joku raja nyt jossain. Sarkasmissa varsinkin. Mielestäni on kohtuullisen munatonta vittuilla asioista yleensäkkin jos on yksi ainoa stereotyyppinen kuva koko hommasta. Jos jostain tietää oikeasti jotain, niin silloin on viisammpaa kertoa totuus tai vaihtoehtoisesti pitää turpansa kiinni.


      • eräs toimistopäällikkö

        Ei ole huuhaata. Hiace on kestävä, mikä johtuu oikeista kestävistä järkiratkasuista ilman turhia härpäkkeitä. Onhan se karu ja ankeempi ajaa, mutta se kompensoituu todella kestävyydessä, johon ei jotkut Ducatot tai sen rinnakkaismallit pysty! Hiace on suunniteltu työkäyttöön, ja niin pitää ollakin.


      • kokemusta on asiasta
        eräs toimistopäällikkö kirjoitti:

        Ei ole huuhaata. Hiace on kestävä, mikä johtuu oikeista kestävistä järkiratkasuista ilman turhia härpäkkeitä. Onhan se karu ja ankeempi ajaa, mutta se kompensoituu todella kestävyydessä, johon ei jotkut Ducatot tai sen rinnakkaismallit pysty! Hiace on suunniteltu työkäyttöön, ja niin pitää ollakin.

        oikein muuhun ole, kun terveien kuljettamieen, tavaratilan pienuuden takia. Muissa pakuissa on kunnon tavaratila minnä mahtuu muutakin kun ne terveiset.


      • pysyy nyt
        eräs toimistopäällikkö kirjoitti:

        Ei ole huuhaata. Hiace on kestävä, mikä johtuu oikeista kestävistä järkiratkasuista ilman turhia härpäkkeitä. Onhan se karu ja ankeempi ajaa, mutta se kompensoituu todella kestävyydessä, johon ei jotkut Ducatot tai sen rinnakkaismallit pysty! Hiace on suunniteltu työkäyttöön, ja niin pitää ollakin.

        Vaan siellä toimistossaan, mikä tahansa on hyvä verrattuna Ducatoon tai sen rinnakkaismalleihin, siihen pystyy jopa Hiace!


    • karvas pala

      Objektiivinen TM:n testi syö tietenkin
      Hiace-miestä.
      Joskus on joskus hyvä, että
      joku sanoo totuuden.

      • noloa

        että korealainen kopiokin menestyi paremmin testissä.
        Vuosi sitten ajoin uudella hiacella ja vähän ihmettelin auton kasvanutta meluisuutta. Olisiko vanhaan alustaan päätetty laittaa lievästi matalaprofiiliset renkaat. Samoin tuo uusi suoraruisku turbokone ei ole mikään riemuvoitto; selvästi kuuluva käyntiääni ja myös vähän ikävä ajaa kun voimaa tulee portaittain. Ilmeisesti autoon on tehty pakon edessä päivityksiä sinne tänne, mutta kokonaisvaltainen uudistus on jäänyt tekemättä.


    • on klassikko

      Hiace on Klassikko. Se on ylivoimaisesti paras paku. Muut veteliä letkuja sen rinnalla. Tyämies ei ranskanpullaan tai volkariin koske tikullakaan. Niillä ei voi ajaa, koska ne viettävät aikansa korjaamolla.

      • hauska heppu

        klassikko, meinas mennä kahvit väärään kurkkuun. Tätä nauretaan vielä pitkään. Hiatsu on sellainen keksintö,että ei tikullakaan....


    • Köpsä

      Yrityksemme huoltaa ja korjaa pakettiautoja etelä-Suomessa ja sen voin kertoa, että Hiacet kestää! Puuttumatta autojen ominaisuuksiin, voin sanoa ettei korjaamolla näy Hiaceja - muita tuossa vertailussa olleita sitäkin enemmän. Useimiten harmittavia pikkuvikoja, mutta myös kansiremotteja, vesipumppuja jne muutama kymmenentuhatta ajetuilla pakuilla. VW ja Opel ovat erityisen vika-alttiita, mutta paljon korjaamme muitakin 'valtamerkkejä' - lukuunottamatta juuri Toyotaa. Ja jos Toyota on eniten myyty paku Suomessa, niin se on osoitus hyvästä markkinoinnista ja siihen on muiden merkkien tyytyminen..

      • Reino

        Eikös hiassi joutunu luovuttamaan ykköspaikan klonksvagenille jo heinäkuussa? Ainakin myyntitilastojen mukaan. Kaikki on katoavaista. Toyota tarvitsisi uutta pakumallia jo kipeästi jotta kauppa kävisi, nykymalli on auttamattomasti vanhentunut.


      • rekisteröinnit
        Reino kirjoitti:

        Eikös hiassi joutunu luovuttamaan ykköspaikan klonksvagenille jo heinäkuussa? Ainakin myyntitilastojen mukaan. Kaikki on katoavaista. Toyota tarvitsisi uutta pakumallia jo kipeästi jotta kauppa kävisi, nykymalli on auttamattomasti vanhentunut.

        Pakujen rekisteröinnit Suomessa 1-6/08
        Toyota 2267 kpl
        Ford 1580 kpl
        VW 1341 kpl

        Tästä ei toki selviä juuri Hiacen ja Transporterin lukumäärät, mutta eiköhän Toyotan kohdalla ainakin tuosta luvusta suurin osa ole Hiaceja.
           


      • ensimmäinen
        rekisteröinnit kirjoitti:

        Pakujen rekisteröinnit Suomessa 1-6/08
        Toyota 2267 kpl
        Ford 1580 kpl
        VW 1341 kpl

        Tästä ei toki selviä juuri Hiacen ja Transporterin lukumäärät, mutta eiköhän Toyotan kohdalla ainakin tuosta luvusta suurin osa ole Hiaceja.
           

        vuosipuolisko menikin tojotan tahtiin mutta jo heinäkuussa myydyistä volkswagen oli ykkönen. Saa nähdä miten viimeinen puolikas menee?


      • Reino-Erkki

        Kas kummaa, heti on "pakettiautohuoltojen erikoismies" Köpsä, jolla on tieto, kertomassa kuinka kaikki muut, paitsi tojota, ovat vika-alttiita paskoja :)


      • outlanderisti

        Mulla on transistori työ autona ja siihen kertynyt kahessa vuodessa ja neljässä kuukaudessa 75000km ja käynyt kolmesti huollossa eikä muuta. Haise taitaa käydä samalla matkalla viidesti huollossa??


      • profiloija..

        Vitut sinä missään korjaamolla ole edes töissä, vaan todennäköisesti olet työtön luuseri joka ajaa jotakin läpiruostunutta japsi-romua


      • rasvakoura....

        On yhtä "paljon" arvoa kuin minunkin sadulla, eli------->>>>


        Yrityksemme huoltaa ja korjaa pakettiautoja keski-Suomessa ja sen voin kertoa, että Hiacet ei kestä! Puuttumatta autojen ominaisuuksiin, voin sanoa että korjaamolla näkyy paljon Hiaceja - muita tuossa vertailussa olleita melko vähän. Useimiten Hiaceissa on harmittavia pikkuvikoja, mutta myös kansiremotteja, vesipumppuja jne muutama kymmenentuhatta ajetuilla pakuilla. VW, MB ja Opel ovat erityisen harvinainen näky nyrkkipajassamme, emme paljon muita jouda korjaamaankaan kuin toyotaa. Kun Toyota on eniten myyty paku Suomessa, niin se on osoitus kierosta markkinoinnista ja suomalaisten typeryydestä.


        Kyllä täytyy olla toyotassa surkea takuu jos muutama kymmenentuhatta ajettu Hiace täytyy hinata teidän nyrkkipajalle kalliiseen kansiremonttiin.


    • powervan

      http://www.chevrolet.com/express/
      Maailman paras pakettiauto - vaan ei tuoda Suomeen enää. Verotus ja pöljät painorajat syynä. 4.3 - 6.6 litrasta myllyä pensana ja turbodieselinä olis tarjolla - ja varusteissa kaikkea mitä eurojapseihin ei saa edes rahalla.

      • ...hyvä

        Lainaus "4.3 - 6.6 litrasta myllyä pensana ja turbodieselinä olis tarjolla - ja varusteissa kaikkea mitä eurojapseihin ei saa edes rahalla".

        Tollasen hirvityksen tuomisessa suomen markkinoille ei ole järkeä. Menovesi maksaa 1.5 egenb molemmin puolin, 4.3-6.6 litranen mylly, just joo. Kummanhan yksityisyrittäjä valitsisi työautokseen, Hiacen vai jenkkipelin "kaikilla herkuilla" mukaan lukien heikon viimeistelyn pikkuvikoineen?!


      • viimeistely?
        ...hyvä kirjoitti:

        Lainaus "4.3 - 6.6 litrasta myllyä pensana ja turbodieselinä olis tarjolla - ja varusteissa kaikkea mitä eurojapseihin ei saa edes rahalla".

        Tollasen hirvityksen tuomisessa suomen markkinoille ei ole järkeä. Menovesi maksaa 1.5 egenb molemmin puolin, 4.3-6.6 litranen mylly, just joo. Kummanhan yksityisyrittäjä valitsisi työautokseen, Hiacen vai jenkkipelin "kaikilla herkuilla" mukaan lukien heikon viimeistelyn pikkuvikoineen?!

        LOL!


      • köyhät kyykkyyn
        ...hyvä kirjoitti:

        Lainaus "4.3 - 6.6 litrasta myllyä pensana ja turbodieselinä olis tarjolla - ja varusteissa kaikkea mitä eurojapseihin ei saa edes rahalla".

        Tollasen hirvityksen tuomisessa suomen markkinoille ei ole järkeä. Menovesi maksaa 1.5 egenb molemmin puolin, 4.3-6.6 litranen mylly, just joo. Kummanhan yksityisyrittäjä valitsisi työautokseen, Hiacen vai jenkkipelin "kaikilla herkuilla" mukaan lukien heikon viimeistelyn pikkuvikoineen?!

        ..ja hevosvoimilla pääsee! Jenkkiauto on ainoa auto


      • ...
        köyhät kyykkyyn kirjoitti:

        ..ja hevosvoimilla pääsee! Jenkkiauto on ainoa auto

        Amerikkalaisilla autonvalmistajilla lienee samanlainen näkemys liiketoiminnasta kuin sinulla viimevuosien huikean menestyksen perusteella :)


    • D-4D 117

      että se on luotettava pakettiauto!.Tähän eivät muut pysty,siis Transporter,Vito,...!.
      Muuten Hiace on jo jäänyt PAHASTI jälkeen kehityksessä muille!!.
      Koska mahtaa tulla uusi Toyota Hiace markkinoille???.

    • vertailee

      Lehti on harrastanut omanlaista vertailua jo jonkin aikaa ja tulokset ovat sitten jotain.
      Kun taas itsellä on vaihdon aika, niin vertailen ihan itse, niihin tarpeisiin kuin itsellä on ja oman kropan mittojen mukaan yms.
      Tekniset-tiedot ja mitat löytyvät hyvin netistä sekä koeajossa selviää loput.
      Luotettavuus selviää pitämällä tien päällä silmänsä auki ja tiedustelemalla tutuilta alan ammattilaisilta tilannetta.

      • tien päällä

        "Luotettavuus selviää pitämällä tien päällä silmänsä auki..."

        Viimeisen vuoden aikana olen ollut tien päällä n. 120tkm. Yhtään hyytynyttä pakua ei omalle kohdalleni ole sattunut. Tasan kolme henkilöautoa olen nähnyt hankalaan paikkaan pysäköityinä ja siten oletettavasti vian takia. Kaksi niistä oli Toyotia. Pitäisikö havaintoni perusteella tehdä johtopäätös Toyotien epäluotettavuudesta?


      • teemeämmää

        kas kun ei "maksettu testi" ?
        Totuus on että hiassi on mannen auto ja tojouskovaisten sekä järjettömän mainonnan tuote.
        Sen mainonnan muuten maksaa ruostuvan haisulin ostaja.
        Volkkaristakin ottaneen pienimmän mopokoneen testiin ja ja käveli hiaken yli edestakaisin.
        Kiinnostaa siksi kun oli 3 hiasee ennen ja nyt 4:s volkkari 131 hjp koneella ja caravellena
        Ikinä en takaiisn vaihda.
        Hiakkia ei muuten saa edes pehmustettuna kuten volsua caravelle tai shutle.


    • PUUTTUU...

      ...tai siis miksi Hiace D-4D malleista puuttuu HIUKKASSUODATIN,joka on jo mm.Transporter TDI-malleissa VAKIONA??.
      Hiacen dieselin hiukkas-päästöt olisivat nykyistä PALJON pienemmät!!!.

    • ...jätti tielle

      ...on Hiace. on ollut Transportteria ja Hiacea ja Hiacen takia joutunut soittamaan asiakkaalle, että tavarankuljetus myöhästyy....

      • Hiakittaja

        Alipainepumppu mossahti uudesta hiasesta- jätti matkalle.
        Toinen hikki päästi vedet syliin tuulilasin raosta ensoimmäisessä pesussa :-(
        No sattuu sitä varmaan muillekin merkeille.


    • Menestynyt

      tuo Hiace vertailutesteissä viime aikoina?

      • vertailu

        on viime perjantailta kun kävin koeajamassa Hiacen ja sen kilpailijat. Hiace on edelleen ylivoimaisesti paras pakettiauto.


      • HUH HUH
        vertailu kirjoitti:

        on viime perjantailta kun kävin koeajamassa Hiacen ja sen kilpailijat. Hiace on edelleen ylivoimaisesti paras pakettiauto.

        Hiace on kyllä testien mukaan ylivoimaisesti huonoin pakettiauto.


      • Ei naurata!!
        HUH HUH kirjoitti:

        Hiace on kyllä testien mukaan ylivoimaisesti huonoin pakettiauto.

        Ainakin ajo-ominaisuuksiltaan ja jarruiltaan!!.


      • ATK-man
        Ei naurata!! kirjoitti:

        Ainakin ajo-ominaisuuksiltaan ja jarruiltaan!!.

        Valitettavasti nämä 4D4 moottorit eivät ole enää miljoonan kilsan kulkijoita niinkuin edellinen ajokkini Hilux 4x4 vm. -76.
        Kestävät vain puoleen matkaan.


      • CeeDeeIi
        ATK-man kirjoitti:

        Valitettavasti nämä 4D4 moottorit eivät ole enää miljoonan kilsan kulkijoita niinkuin edellinen ajokkini Hilux 4x4 vm. -76.
        Kestävät vain puoleen matkaan.

        Moottoreista puuttuvat hiukksa -ja partikkelisuodattimet,jotka VÄHENTÄVÄT päästöjä AIKA paljon!.
        Muistaakseni hiukkas -ja partikkelisuodatin on VAKIONA Viton/Vianon ja Sprinterin CDI-moottoreissa!. ;)


      • Hiasu-08
        CeeDeeIi kirjoitti:

        Moottoreista puuttuvat hiukksa -ja partikkelisuodattimet,jotka VÄHENTÄVÄT päästöjä AIKA paljon!.
        Muistaakseni hiukkas -ja partikkelisuodatin on VAKIONA Viton/Vianon ja Sprinterin CDI-moottoreissa!. ;)

        luistoneston yhteyteen mäkilähtöavustimen,koska takapään pito on keveytensä takia sen verran KEHNO!!.


      • Ropalis
        Hiasu-08 kirjoitti:

        luistoneston yhteyteen mäkilähtöavustimen,koska takapään pito on keveytensä takia sen verran KEHNO!!.

        Osta se nelivetomalli tai laita painoja konttiin jos ei ole rahaa ostaa nelivetoa.


      • Euroopan myynti
        Ropalis kirjoitti:

        Osta se nelivetomalli tai laita painoja konttiin jos ei ole rahaa ostaa nelivetoa.

        lähinnä Suomen ja Norjan harteilla. Muualla Euroopassa ei mahdu 10:n myydyimmän pakettiautomallin joukkoon. Seuraavan sukupolven Hiacesta ei todennäköisesti tehdä Euroopassa myytävää mallia laisinkaan.


      • nostettava
        Euroopan myynti kirjoitti:

        lähinnä Suomen ja Norjan harteilla. Muualla Euroopassa ei mahdu 10:n myydyimmän pakettiautomallin joukkoon. Seuraavan sukupolven Hiacesta ei todennäköisesti tehdä Euroopassa myytävää mallia laisinkaan.

        jälleen kerran Toyotan markkinointiväelle.


    • Tuulilasissa

      meni yhtä surkeasti.

      • Automiekkonen (orig.)

        No tämänkin päivän iltapäivälehdessä oli mainos uudistuneesta hiacesta, jossa on nyt kuulemma tehokas 117-hepan diesel ja myös ilmastointi vakiona. Kyllä nyt kelpaa....tosin en tiedä missä siinä se uudistus on.


      • facelift
        Automiekkonen (orig.) kirjoitti:

        No tämänkin päivän iltapäivälehdessä oli mainos uudistuneesta hiacesta, jossa on nyt kuulemma tehokas 117-hepan diesel ja myös ilmastointi vakiona. Kyllä nyt kelpaa....tosin en tiedä missä siinä se uudistus on.

        Uudistukset ovat ulkoisia (kromilista etusäleikössä),vaikka ajo-ominaisuuksiin ja ABS-jarruihin pitäisi nykyistä enemmän panostaa ja kehittää!!.Myöskin hätäjarrutehostin puuttuu ja samoin diiselistä hiukkassuodatin!!.


      • menee menojaan!!!.
        facelift kirjoitti:

        Uudistukset ovat ulkoisia (kromilista etusäleikössä),vaikka ajo-ominaisuuksiin ja ABS-jarruihin pitäisi nykyistä enemmän panostaa ja kehittää!!.Myöskin hätäjarrutehostin puuttuu ja samoin diiselistä hiukkassuodatin!!.

        -2009.
        Uudet yhteispaineruiskutustekniikkaa hyödyntävät TDI-moottorit täyttävät EU5-päästönormit.2-litraisen TDI:n tehovaihtoehdot ovat 62kW (84hv),75kW (102hv),103kW (140hv) -ja (132)kW (180 hv)!.
        Tehokkain moottoriversio on varustettu (kahdella turboahtimella)!.Vaihteistoksi voi valita nyt myös (7)-vaihteisen (DSG)-suorakytkentävaihteiston!.
        Neljännen sukupolven Haldex-kytkimeen pohjautuvan 4MOTION-nelivedon voi yhdistää -joko manuaali -tai DSG-vaihteistoon.Uusimman sukupolven (ESP)-ajonvakautusjärjestelmä yhdistettynä (mäkilähtöavustimeen) takaa turvallisen menon!.


      • hinauksessa
        menee menojaan!!!. kirjoitti:

        -2009.
        Uudet yhteispaineruiskutustekniikkaa hyödyntävät TDI-moottorit täyttävät EU5-päästönormit.2-litraisen TDI:n tehovaihtoehdot ovat 62kW (84hv),75kW (102hv),103kW (140hv) -ja (132)kW (180 hv)!.
        Tehokkain moottoriversio on varustettu (kahdella turboahtimella)!.Vaihteistoksi voi valita nyt myös (7)-vaihteisen (DSG)-suorakytkentävaihteiston!.
        Neljännen sukupolven Haldex-kytkimeen pohjautuvan 4MOTION-nelivedon voi yhdistää -joko manuaali -tai DSG-vaihteistoon.Uusimman sukupolven (ESP)-ajonvakautusjärjestelmä yhdistettynä (mäkilähtöavustimeen) takaa turvallisen menon!.

        Mutta miksi noita Transsuja usein kesken työpäivän hinataan sorvin äärestä korjaamoille? Haisut sen sijaan hyrräävät jatkuvasti ilman toimintahäiriöitä. Onkohan asialla merkitystä putkimiehen tulotasoon ja mielenrauhaan?


      • toimii. :)
        hinauksessa kirjoitti:

        Mutta miksi noita Transsuja usein kesken työpäivän hinataan sorvin äärestä korjaamoille? Haisut sen sijaan hyrräävät jatkuvasti ilman toimintahäiriöitä. Onkohan asialla merkitystä putkimiehen tulotasoon ja mielenrauhaan?

        Sorry vaan,mutta kyllä ne uuden Transporterit jo kestää!.
        Edellisessä mallissa oli automaattivaihteisto otettu henkilöauto Passatista,joka EI kestänyt!!.
        Kannattaisi ottaa asioista enemmän selvää...!.


      • riskejä..
        toimii. :) kirjoitti:

        Sorry vaan,mutta kyllä ne uuden Transporterit jo kestää!.
        Edellisessä mallissa oli automaattivaihteisto otettu henkilöauto Passatista,joka EI kestänyt!!.
        Kannattaisi ottaa asioista enemmän selvää...!.

        Miksi pitäisi ottaa turhia riskejä? Ihan sua miellyttääkseenkö?


      • jarruasb
        toimii. :) kirjoitti:

        Sorry vaan,mutta kyllä ne uuden Transporterit jo kestää!.
        Edellisessä mallissa oli automaattivaihteisto otettu henkilöauto Passatista,joka EI kestänyt!!.
        Kannattaisi ottaa asioista enemmän selvää...!.

        Mitähän muuta on otettu henkilöautoista? Kuulostaa aika kummalliselta. Kannattaisi ottaa selvää!


      • jarruasb
        menee menojaan!!!. kirjoitti:

        -2009.
        Uudet yhteispaineruiskutustekniikkaa hyödyntävät TDI-moottorit täyttävät EU5-päästönormit.2-litraisen TDI:n tehovaihtoehdot ovat 62kW (84hv),75kW (102hv),103kW (140hv) -ja (132)kW (180 hv)!.
        Tehokkain moottoriversio on varustettu (kahdella turboahtimella)!.Vaihteistoksi voi valita nyt myös (7)-vaihteisen (DSG)-suorakytkentävaihteiston!.
        Neljännen sukupolven Haldex-kytkimeen pohjautuvan 4MOTION-nelivedon voi yhdistää -joko manuaali -tai DSG-vaihteistoon.Uusimman sukupolven (ESP)-ajonvakautusjärjestelmä yhdistettynä (mäkilähtöavustimeen) takaa turvallisen menon!.

        Noin paljon kaikenlaista häiriöaltista turhanpäiväistä krääsää? Takaavat turvallisen(tai turvattoman) menon korjaamolta korjaamolle.


    • voitti tuon

      vertailun? Mitäs merkkejä oli mukana?

    • Miikhail

      Niin se vaan on Hiacen taru lopussa.
      Myynti loppuu kuluvana vuonna 2011.
      Eivät enää täytä EU:n päästö eivätkä turvallisuuskriteerejä.

      • Ei enää koskaan

        Ja monen mielestä ei yhtään liian aikaisin.


      • dfjadsfj
        Ei enää koskaan kirjoitti:

        Ja monen mielestä ei yhtään liian aikaisin.

        Niin se kuulemma on. On se vaan käsittämätöntä että toyota ei ole saanut korvaajaa tehtyä. Ei luulisi olevan tuon kokoiselle valmistajalle liian iso asia.


      • eniuten myyty
        dfjadsfj kirjoitti:

        Niin se kuulemma on. On se vaan käsittämätöntä että toyota ei ole saanut korvaajaa tehtyä. Ei luulisi olevan tuon kokoiselle valmistajalle liian iso asia.

        suomen eniten myyty pakettiauto tänä päivänäkin, uudet mallit tulossa ja entisetkin vasta uudistettu samoin hilux on suomen eniten myyty luokassaan.


      • mb vito rulaa
        eniuten myyty kirjoitti:

        suomen eniten myyty pakettiauto tänä päivänäkin, uudet mallit tulossa ja entisetkin vasta uudistettu samoin hilux on suomen eniten myyty luokassaan.

        toyota hiacen myynti lakkaa vuoden 2012 alusta niin suomessa kuin ruotsissa kertoo uutiset mm yle
        syynä myynnin lopettamiseen on että hiace ei täytä uusia päästämääräyksiä jotka tulevat euroopassa voimaan 2012


    • 8523654

      Transportteri kaksilitraisella koneella jossa kaksi turboa ja 180 hv, jossa vielä joku "hieno" automaatti? En IKINÄ uskaltaisi moista ostaa TYÖKÄYTTÖÖN. Onhan sellainen esim. edustava taksina mutta muuten ei.

      • 84585

        On jotenkin ihan käsittämätöntä että homma jää kiinni päästömääräyksistä. Luulisi, että aika pikkujipoilla nyt yhdet päästöt saataisiin kohdilleen. Mutta jos kerran ei niin ei sitten.


      • Uusi...
        84585 kirjoitti:

        On jotenkin ihan käsittämätöntä että homma jää kiinni päästömääräyksistä. Luulisi, että aika pikkujipoilla nyt yhdet päästöt saataisiin kohdilleen. Mutta jos kerran ei niin ei sitten.

        malli tulee ensi vuonna sanoi automyyjä. Onhan muualla kuin Euroopassa eri mallinen Hiace myynnissä.


    • EI kiinnosta enään.

      Uusi malli (:jälleen facelift!!) tulee varmasti,mutta ei Euroopan markkinoille!!.

    • nöytoy

      Ei taida vinosilmä saada kopioitua eurokonetta niin nopeesti!
      Menee ainakin parivuotta et saavat kopion mb:n tai volkkarin koneesta haisun nokalle. Sillä lailla on pikku-ukot aina toimineet.
      Sitte vaan tänne toyboyt kehumaan kuinka hyvä haisuli on.
      Onhan moottori sentään koeajettu ja hyväksi todettu jo kymmenen vuotta sitte europakuissa.
      Hiace=jälkeenjäänyt

      • Kaokoidän ppl

        kukas keksi paperit/kompasit/LED/Ruuti/silkki/isot purjeveneet yms --->Vinosilmät ja kuka varasti??


    • Kakokoidän ppl
    • vahva auto

      kyllähän hiacen penkit tahtovat kulua puhki,mutta uudet merkkikohtaiset kankaat maksaa 50 euroa,meidän firmassa on ollut hiacet käytössä,ovat kestäneet 700000-1180000 ilman suuria kuluja,parista yli miljoonan ajetusta meni suutin uusiksi,muttei muuta isompaa.nytten on 12 hiacea ja kaikki toimii moitteeta.toivottavasti uudet kun tulevat 2014 niin ovat yhtä hyviä kuin nämä nykyiset! SUOMIHAN KULJETTAA HIACELLA

    • harakiri hiace

      Eipä tojo tee enään omaa "tonnipakua"
      Vaan alkavat tekemään yhteistyönä hiacen kovaavaa mallia Eurooppalaisten merkkien kaa samantyyppinen kuvio kuin Toyota aygossa!
      Eli ei tule laatu enään olemaan sitä mitä se oli hiacessa;(

      • melu koppi hiace

        Kyllä se Hiacen "laatukin" oli suht kestävä moottori!!! Vaikka sekin laiskistuu n.250tkm paikkeilla...Mutta siihen se jääkin!!


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävä sinua

      Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5086
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

      Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3616
    3. Horoskooppikysely

      Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2993
    4. Rakas, kerro mulle

      Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2985
    5. Suuri tulipalo

      Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      9
      2896
    6. Kesäseuraa

      Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2343
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

      Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

      Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1770
    9. Mies! Lupaatko

      enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

      Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      135
      1639
    Aihe