Kuulumme molemmat kirkkoon, mutta emme halua isoja kirkkohäitä. Haluaisimme ainoastaan, että pappi vihkisi meidät todistajien (vanhempiemme) läsnäollessa, sen jälkeen siirtyisimme juhlimaan pienimuotoisesti ystävien ja sukulaisten kanssa. Miten tämä käytännössä onnistuisi? Onko seurakunnalla tilaa (kuten maistraatilla) missä vihkiminen suoritetaan? Maistraatti ei käy, koska haluamme nimenomaan kirkollisen siunauksen.
Pappi
9
1623
Vastaukset
- on erilaisia
tiloja ja papin saa vaikka kotiin. Mutta sinne seurakuntaan on ensimmäisenä otettava yhteyttä.
- Nimetön
Seurakunnalla on kirkkoja ja kappeleita, joissa voidaan vihkiä.
Vaikka kirkko on iso, niin siellä voi olla vain kaksi todistajaa. Tilankäyttö voidaan jo ennakkoon miettiä, kun vieraiden määrä on tiedossa.- kotiin?
Olemme ihan samoilla linjoilla. Emme myöskään halua isoja häitä, enimmäkseen taloudellisten vaatimusten takia... Tiedättekö siis, mitä maksaa jos haluaisi papin vihkimään kotiin? Joka sentti pitää laskea niin tarkkaan... :)
- mutta tähänkin
kotiin? kirjoitti:
Olemme ihan samoilla linjoilla. Emme myöskään halua isoja häitä, enimmäkseen taloudellisten vaatimusten takia... Tiedättekö siis, mitä maksaa jos haluaisi papin vihkimään kotiin? Joka sentti pitää laskea niin tarkkaan... :)
pätee se hyvin hyvin yksinkertainen neuvo:
Kysy suoraan omasta seurakunnastasi, älä tällä palstalla!!!!!!!! - positiivisesta asenteesta
mutta tähänkin kirjoitti:
pätee se hyvin hyvin yksinkertainen neuvo:
Kysy suoraan omasta seurakunnastasi, älä tällä palstalla!!!!!!!!Miksi vaivauduit edes vastaamaan senkään vertaa jos häiritsee että kysyn?? Kysyin sen takia täällä, että häät ovat vasta sellaisella suunnittelutasolla että pitää laskea onko siihen olenkaan varaa. Olen myös niin tohkeissani että haluisin kysellä ja kuunnella toisia samassa tilanteessa olevia.
- osa
kotiin? kirjoitti:
papin työnkuvaa, josta ei peritä hääparilta erillistä korvausta. Tosin joskus saatetaan periä papin matkakulut, jos vihkimispaikka on esim. seurakunnan alueen ulkopuolella.
- avuttomuus
positiivisesta asenteesta kirjoitti:
Miksi vaivauduit edes vastaamaan senkään vertaa jos häiritsee että kysyn?? Kysyin sen takia täällä, että häät ovat vasta sellaisella suunnittelutasolla että pitää laskea onko siihen olenkaan varaa. Olen myös niin tohkeissani että haluisin kysellä ja kuunnella toisia samassa tilanteessa olevia.
ärsyttää.
- sitten
avuttomuus kirjoitti:
ärsyttää.
pyörit täällä?? Jätä avuttovat rauhaan ja mene suorittamaan muualle.
- kölkölfkd
Seurakunnallasi saattaa olla joku pieni kaste- ja vihkikappeli tms. kirkkoherranviraston yhteydessä. Kysäise.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 133293
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831629Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2641468Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731445Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2371341Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121120Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041079Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341060- 921003
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65993