Onko joku saanut lääkitystä osteopeniaan? Mitä?
osteopenia
4
2185
Vastaukset
- KT3
osteopenian hoitoon toimii Ideos.
- lievä luukato
Ideos on ollut käytössä 1/päivä jo ennen kuin tiesin osteopeniasta (ehkä n. vuoden), ei siis ole auttanut. Mulla on olkaluun pään murtuma kesästä 2008 lähtien.
- hapero=(
mulla on fosavance nimistä lääkettä..ja osteopenia on lannerangassa melkein jo osteoporoosivaiheessa.nyt tutkitaan mistä tää johtuu koska olen vasta 34-vuotias.Lääkitys todennäköisesti muuttuu..
- osteopenia
Mä olen syönyt sitä jo yli 2 vuotta, luumassa on parantunut lääkityksen myötä. Ikää on 35. Luustoni on ilmeisesti haurastunut kortisonihoidon myötä. Yleensä tuota lääkettä syödään parin vuoden sykleissä, jolloin pidetään parin vuoden tauko välissä ja sitten kontrolloidaan taas luusto, mutta mulla tuota lääkitystä vielä jatkettiin, vaikka tulos oli viimemittauksessa selässä ihan normaaliluokkaa, mutta lonkassa hivenen alentunut. Varmaan ensi keväänä se tauotetaan taas. Kalkkia en voi syödä, sillä veren kalsiumpitoisuus on muutenkin jo yli viitearvojen, joten kaiken kalsiumin saan sitten juustosta, viilistä ja maidosta.
Fosamaxia käytän kerran viikossa tyhjään mahaan, jonka jälkeen ei puoleen tuntiin saa syödä mitään, eikä käydä makuulle. Karmea myrkky se on, sillä lääkettä ei kannata ottaa, jos ei pysty olemaan puolta tuntia pystyssä, tai jos tuntee olonsa huonovointiseksi sillä oksentaa lääkettä ei saa. Tuo kerran viikossa otettava lääke ei aiheuta ongelmia, tosin kuin aiemmin jolloin lääke piti ottaa joka ikinen päivä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1808336
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264528- 504098
- 543482
- 513116
- 502860
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262556- 312159
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382013- 292006