kasvlannoitteet

Nightflow

Kysyisin että mitä kasvilannoitteita itse käytätte ja mitkä on todettu hyviksi teidän akvaariossa entä mitkä ovat teidän kokomuksen perusteella ollut turhia ostoksia?

5

413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      ... tavalla tai toisella

      kalliita hyviä/halpoja loistavia ovat

      1. akvaariotekniikan kaikki tuotteet
      2. JBL 7Ball kasviravinnepallot
      3. laadukkaat hiilarijärjestelmät (aloittelijan silmäkulmasta katsottuna)
      - sis. väh. kilon pullon, magneettiventtiilin ajastimineen, tarkat neulaventtiili järjestelmät, riittävän paljon diffuusoria jotta CO2 kerkiää liukenemaan veten ennen pinnalle pääsyään, muut tarvikkeet
      4. laadukkaan valaisin putken kasveille tai yli 6000 kelviniä/0,3W valotehoa akvan litraa kohden, spotit eivät aja samaa asiaa! Putket tulisi vaihtaa viimeistään kahden vuoden välein!!
      5. riittävän suuri massapinta-alaltaan oleva suodatin järjestelmä jo pieneenkin akvaarioon, näin typenkierto toimii taatusti kasvien kannalta jatkuvasti
      6. kalaston ja kasvien yhteissumma balanssissa, ei liikaa eikä liian vähän akvan tilavuuteen verrattuna, akvaario kohtainen
      7. hieno hiekka pohjahiekkana, soran läpi ravinteet tunkevat veden sekaan ja aiheuttavat 98% levä invaasion jota emme akvaamme haluaisi


      Kaikki muu on turhaa
      - pienet kasviravinne pelletit maksavat paljon ja niitä saa olla jatkuvasti lisäämässä, isot mainitsemani ravinne pallot kestävät jopa vuoden saman kasvin ravinteena (täytypä itekkin lisäillä, muuton jälkeen...
      - pahimmat merkit liukenevat veteen eikä niistä jää kasveille nimeksikään ravinteita, leville kylläkin

      -... taas tuntuu että jokin nohtu, no, rihmis komppaa...

      • -Rihma-

        Ei tuu ainenkaan nyt mieleen muuta.
        Valo, hiilari, nitraatti, ravinteet balanssiin niin kasvit kasvaa, kalat viihtyy ja vesi pysyy hyvänä.

        PMDD ja savipallurat rules! :D


      • nightflow
        -Rihma- kirjoitti:

        Ei tuu ainenkaan nyt mieleen muuta.
        Valo, hiilari, nitraatti, ravinteet balanssiin niin kasvit kasvaa, kalat viihtyy ja vesi pysyy hyvänä.

        PMDD ja savipallurat rules! :D

        Tuotahan myydään tuolla akvaarioon.fi sivustolla, ja olen kuullut siitä paljon hyvää, taidanpa tilata :)

        Eli te kokenarrastajat ette niinkään suosi näitä kaupallisia vlmisteita


      • fish KING
        nightflow kirjoitti:

        Tuotahan myydään tuolla akvaarioon.fi sivustolla, ja olen kuullut siitä paljon hyvää, taidanpa tilata :)

        Eli te kokenarrastajat ette niinkään suosi näitä kaupallisia vlmisteita

        ...tai siis jos olis "paskaa" olis se hyvää mutta kun ei ole edes sitä mitä etiketissä lukee on se silloin käyttö kelvotonta.

        Myös akvaariotekniikan tuotteet on priimakamaa.


      • -Rihma-
        nightflow kirjoitti:

        Tuotahan myydään tuolla akvaarioon.fi sivustolla, ja olen kuullut siitä paljon hyvää, taidanpa tilata :)

        Eli te kokenarrastajat ette niinkään suosi näitä kaupallisia vlmisteita

        Itse käytän PMDD:n lisäksi tropican master grow;ta(Kasviakvaariossa ainoastaan em.), Saksasta tilaamalla saa edukkaammin.
        Myös tetran cryptoja käytän rautalisänä pohjahiekkaan kasveille( savipallukat)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe