Kummituksen kosketus

Kokemuksia muilta

Kun olin teini iässä asuimme vuokralla eräässä asunnossa jossa oli mies tehnyt ennen meitä itsemurhan. Hirttäytyi vaatekomeroon. Tätä emme tienneet asuntoon muuttaessa.
Tuossa asunnossa tapahtui kaikenlaista outoa, ja sen tiesi jokainen perheenjäsenemme.
Viimeinen pisara oli, kun makoilin sohvalla televisiota katsellen ja tunsin aivan selvän hipaisun jalassani. Olin silloin yksin. Itkin tapausta äidilleni ja halusin muuttaa.
Kummittelun vielä kesti, mutta kosketus oli todella inhottavaa.
Miten kummitukset pystyvät koskettamaan ihmistä?
Onko muilla kokemusta tällaisesta?
Meidän jälkeemme muutti eräs toinen perhe asuntoon. Jälkeenpäin kuulin, että he eivät asunnossa kauaa viihtyneet, koska he kokivat myös kummittelua.
Tämä kummitus halusi ilmeisesti ajaa ihmiset pois "hänen" kodistaan.

11

2680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minävaanh

      Mielikuvitusta. Kun ihminen uskoo johonkin vakaasti niin joka väre tuntuu kummituksen tekemältä. Joko hallusinoit, jokin kärpänen tms. käveli jalalla taikka sitten sen on johtunut jostain muusta vastaavasta.

    • vuonna 2004

      Itselläni oli marraskuussa 2004 joitakin koskettelukokemuksia.

      Nukkuessani heräsin siihen, että varpaaseeni koskettiin. Luonnollisestikin potkaisin jalallani lähialueita, eikä siinä ollutkaan mitään havaittavissa. Tämä toistui joitakin kertoja. Tapauksen seurauksena opin huolehtimaan, että pyrin pitämään jalat nukkumaan mennessä tiukasti peiton alla.

      Tapahtumasarjaan liittyi myös yksi tuntemus käsikosketuksesta. Olin asettanut nukkuessani käteni näkyville peiton alta, patjalla ylös kasvojeni viereen. Yhtäkkiä siihen kosketettiin. Kokemus ei ollut miellyttävä, eikä muistuttanut ihmisen kosketusta, vaan oli enemmänkin sähköisen tuntuinen.

      Nämä kokemukset sattuivat siis melko lyhyen ajan kuluessa marraskuussa 2004, eikä niitä ole sen jälkeen toistunut. Viimeiseksi jääneen kokemuksen jälkeen olin nähnyt unta, jossa joku vaaleahko hahmo oli lähestynyt sänkyäni, ja olin ajanut sen pois.

      Koska kaikki nämä kokemukset ovat tapahtuneet unesta heräämisen yhteydessä, olen kuitenkin päätynyt siihen lopputulokseen, että kyseessä on pakko olla pelkkä unen ja valveillaolon välinen rajatilakokemus, siis valveuni, jossa uniaines (tässä tapauksessa nämä kosketushavainnot) tunkee valvetilaksi muuttuvassa olevaan tajuntaan aiheuttaen harha-aistimuksia.

      Kokemukset sopivat siis tähän tieteelliseen selitykseen, ja se onkin ajatuksena huomattavasti lohdullisempi, kuin että joku kummitus olisi käynyt taputtelemassa.

      • kosketus tuntui todelliselta

        Unen ja valveen rajamailta:

        Nukuimme mieheni kanssa vierekkäin. Heräsin yhtäkkiä siihen, että minua läpsäistiin kovaa päälaelle (heräsin sekä läpsäisy-ääneen että kipuun). Ensimmäisenä käännyin katsomaan miestäni, oliko hän unissaan heittänyt kätensä päälleni. Mies tuhisi syvässä unessa vatsallaan, kädet kylkiä myöten. Tuosta asennosta ei pääse läpsimään. Lisämausteena sen verran, että juuri ennen läpsäisyä (eli heräämistäni) "silmieni edessä" (viimeinen muistikuva unestani) välähti vääristyneet, vihertävät, "pirun" kasvot. Kesti jonkin aikaa, ennen kuin uskalsin nukahtaa uudelleen.


      • Turhis.
        kosketus tuntui todelliselta kirjoitti:

        Unen ja valveen rajamailta:

        Nukuimme mieheni kanssa vierekkäin. Heräsin yhtäkkiä siihen, että minua läpsäistiin kovaa päälaelle (heräsin sekä läpsäisy-ääneen että kipuun). Ensimmäisenä käännyin katsomaan miestäni, oliko hän unissaan heittänyt kätensä päälleni. Mies tuhisi syvässä unessa vatsallaan, kädet kylkiä myöten. Tuosta asennosta ei pääse läpsimään. Lisämausteena sen verran, että juuri ennen läpsäisyä (eli heräämistäni) "silmieni edessä" (viimeinen muistikuva unestani) välähti vääristyneet, vihertävät, "pirun" kasvot. Kesti jonkin aikaa, ennen kuin uskalsin nukahtaa uudelleen.

        kaikenlaisia unia näkee. Eilen aamullakin näin unta että kännykkäni soi vieressäni ja heräsin siihen. Eipä ollut kukaan soittanut puhelimeeni. Harmitti herätä mokomaan "puhelimen soittoon":/


      • Tämä on nykyaikaa!
        Turhis. kirjoitti:

        kaikenlaisia unia näkee. Eilen aamullakin näin unta että kännykkäni soi vieressäni ja heräsin siihen. Eipä ollut kukaan soittanut puhelimeeni. Harmitti herätä mokomaan "puhelimen soittoon":/

        Oon aloittanu työt aivan hiljan uudes työpaikas ja kännykkä on herättämäs vähä ennemmin (30 min ennemmin) ku normaalisti heräisin.
        Niinpä herään aina ennen herätyskelloa, ku uniini kuulen että kännykkä herättää...kyllä ärsyttää herätä 30 min ennen herätyskelloa ja juuri ku saa taas unen päästä kiinni niin kännykkä herättää oikeesti!


      • ...........

        Tämä kummitus koski myös minua pottuvarpaaseen.
        En usko, että oli mielikuvitusta, kun en ajatellut sinä hetkellä kummittelua...katsoin vain televisiota.
        Äitiäni tämä kummitus potki sängyn alla. Ikään kuin työnsi sänkyä alta päin.


    • kaikkeakokenut

      Mua onkummitus koskettanut poskeen ja olkapäähän. Olin silloin jo nukkumassa, tunsin kuitenkin kosketukset. Sen jälkeen jääkaappi aukesi itsestään. Asunmyös vuokrayksiössä,jossa kokpajan tapahtuu, odotan että pääsen muuttamaan mahdilllisimman nopeasti pois!

    • vanha_hintti

      Minä muutin siihen samaan asuntoon ja se kummitus tuli hiplailemaan minua. Annoin sille persettä!

    • Anni2773819

      Heräsin 2.57 aivan hirveästi. tunsin kun joku olisi nostanut minua 3kertaa ja ainakun hän nosti vähän korvissani sihisi ja vartaloni tärisi en tiedä oliko se unta mutt kun kolmanne kerran tunsin sen menin istualteen ja silti tärisin🧐...

    • Jeff

      Mulle on tapahtunut monia. Olen 13v.

    • mies40b

      Olin kerran siskon luona olohuoneessa ja joku kummitus läpsäisi peppuani, olen mies.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5145
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3237
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1375
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe