Olen miettinyt GT- tai Brefa-Alfan ostoa, miksei hyvin pidetty ja vähän ajettu 159:kin mene. Mutta, kriteeri on, että jos on Alfa, sen koneen pitää olla tehokas ja vääntävä bensakone. Ja ilmeisimmin tuossa painoluokassa ei enää kaksilitrainen ole automerkin hengen mukainen. Näin ollen katse on kääntynyt 3,2 veekutos-bensaan.
Millaisissa kulutuslukemissa veekutosen kulutus on pyörinyt? Matka-ajossa? Kaupungissa? EU-normithan ovat etenkin kaupunkirundille aika kovat, miten lie käytäntö?
Onko 3,2 V6
22
2304
Vastaukset
- HR...
Kolmelitrainen 166 automaatilla vie mitenkään pihistämättä maantieajoss vähän alle 10 l/100km. Alle yhdeksän lirankin on mennyt talvella kun kitkarenkaat ja keli sanelivat keskivauhdin alhaiseksi. Sekalaisessa kaupunki & moottoritie ajossa menee reilu 12 l/100km.
Itse tuollaista Alfaa valitessa katselisin nimenomaan GT:tä joka ei ole niin massiivinen kuin Brera. GT:n V6 on aito Milanossa tehty Alfan moottori, ei se JTS:n rautapatakaan mikään huono vaihtoehto ole kannattaa kokeilla sekin jos jossain tarjoutuu tilaisuus. Nelikot ovat myös vähemmän keulapainoisia, vaikka nelikko onkin valurautaa. Brera on ehkä ylellisempi vaihtoehto näistä kahdesta jos sitä hakee. Breran moottori on eri kuin GT:n V6 ja sille on ollut tyypillistä kohtuuton janoisuus sisäänajon aikana. En tiedä onko asia korjattu uusissa V6:ssa ja alkupään autoistakin tämä janoisuus on mystisesti kadonnut kilometrien myötä. Uuden V6:n kulutuksesta ei ole henkilökohtaista kokemusta.- agagaa
eipä ole rautaa,,,
- HR....
agagaa kirjoitti:
eipä ole rautaa,,,
GT:n JTS lohko nimittäin.
- gdsg
HR.... kirjoitti:
GT:n JTS lohko nimittäin.
3.2 jts on alumiinikone
- GTA:ssa
kulutus pyöri siinä 12-13 litraa/100km. Brera voi olla vähän janoisempi kun siinä on neliveto ja painoa vielä enemmän.
- pilaaja
Niin ja meikäläisen 330i:ssä keskikulutus on 8,7l/100km vaikka tehoja on enemmän eli 190kW. Alfa ei ole koskaan oppinut tekemään vähän kuluttavia ja samalla tehokkaita koneita.
Viimeisin veto on että 159:n V6 on GM:n suunnittelema ja on myös mm. Opelissa käytössä. - JukkaPekkaKalle
pilaaja kirjoitti:
Niin ja meikäläisen 330i:ssä keskikulutus on 8,7l/100km vaikka tehoja on enemmän eli 190kW. Alfa ei ole koskaan oppinut tekemään vähän kuluttavia ja samalla tehokkaita koneita.
Viimeisin veto on että 159:n V6 on GM:n suunnittelema ja on myös mm. Opelissa käytössä.bmw houkuttelee aina tuollaisia mulkkuja.
- noin.
pilaaja kirjoitti:
Niin ja meikäläisen 330i:ssä keskikulutus on 8,7l/100km vaikka tehoja on enemmän eli 190kW. Alfa ei ole koskaan oppinut tekemään vähän kuluttavia ja samalla tehokkaita koneita.
Viimeisin veto on että 159:n V6 on GM:n suunnittelema ja on myös mm. Opelissa käytössä.Itse koeajoin 520d:n, ja sen todellinen kulutus oli 8,5 litraa / 100km viikonlopun ajan, eikä ollut edes paljoa kaupunkiajoa. Tehdas ilmoittaa 5.1L/100km(!!!!). Tuskin tuo 330i pääsee mitenkään tuohon 8,7 litraan, varmasti todellisuudessa vie päälle 10 litraa.
- pilaaja
noin. kirjoitti:
Itse koeajoin 520d:n, ja sen todellinen kulutus oli 8,5 litraa / 100km viikonlopun ajan, eikä ollut edes paljoa kaupunkiajoa. Tehdas ilmoittaa 5.1L/100km(!!!!). Tuskin tuo 330i pääsee mitenkään tuohon 8,7 litraan, varmasti todellisuudessa vie päälle 10 litraa.
No keskikulutus riippuu ajotyylistä ja maantie/kaupunkiajon suhteesta. Maantiellä vakionopeussäätimellä 90km/h ja matka noin 120km keskikulutus oli vähän alle 7l/100km (6.7l/100km ajotietokone). Kaupungissa menee (12-13)l/100km keskikulutus on näiden välillä.
Tuskin tuolla 156GTA:lla pääsee vastaaviin kulutuslukemiin. Saman tehoinen Alfa nyt vaan kuluttaa enemmän. Se on tosiasia jolle ei voi mitään.
- Allapukatsoova
jatkuvasti, en suosita kenellekkään. itsellä 07 JTS 156 ja pajalla ollu noin 327 päivää ja ajoa 30 päivää eli ei paljon alffakyytiä oo naiset saaneet. muuta kyytiä kylläkin ;=) mutta älä osta, mulla nyt jakohihnas vaihdos jotain osia ja öljyt vaihdos, et joo alffa on varmaa hyvä ajaa, mut ku ehtis ajaa tuut miettiin jos hankit alffan.
- allapukatsoova
et tuossa ex-viestissä unohtus sanoa että pajapäiviä tosiaankin tän vuoden, puolella tuo mainuttu määrä. et sellanen laatikko, makaroonilaatikko. mut nyt antaan naiselle muuta kyytiä ku alffakyytiä ;=)
- allapukatsoova
allapukatsoova kirjoitti:
et tuossa ex-viestissä unohtus sanoa että pajapäiviä tosiaankin tän vuoden, puolella tuo mainuttu määrä. et sellanen laatikko, makaroonilaatikko. mut nyt antaan naiselle muuta kyytiä ku alffakyytiä ;=)
mullakin on varaa Alfaan ja sit loppuu tää tumputtaminen : -(
- pellejä sikiää?
Jos sulla on noin tarve miettiä V6:sen kulutusta, niin ei ole varaa ajella sellaisella.
Kova hinku kuitenkin päästä liikenteeseen pullistelemaan...- Huomasin minäkin
Olen miettinyt samaa asiaa ja tullut seuraavaan johtopäätökseen:
Alfalla on kalliin ja epävarman ajokin maine. Tämän vuoksi se ei ole tavallisena käyttöautona haluttu ja pudottaa siksi arvonsa nopeasti.
Tämä aiheuttaa puolestaan sen taudin, että jo 7 - 8 -vuotiaan yksilön hinta on pudonnut tasolle, johon amispojujen parin-kolmen vuoden kesätyötienistit juuri ja juuri riittävät, kun se -86 Civic annetaan vaihdossa.
"Fast & Furious" pelillä ja kaverin tuunatulla teinitojolla ollaan kovasti treenattu ja nyt haaveillaan ehdan kutoskoneisen, hieman sportahtavamman kärryn rattiin pääsystä,jossa äänet ja sutiminen olisivat kohdallaan.
Alfa olisi Saksan moottoriteillä uuvuksiin piiskattua tuontibemaria halvempi ja vähemmän ajettu, mutta teiniä hirvittää näillä palstoilla kerrotut kauhutarinat kalliista korjauksista, huolloista ja varaosista.
Niistäkin ehkä joten kuten selviäisi, jos laite kuluttaisi alle 6 l /100km.........
Toivon hartaimmin, että Alfan V6 kuluttaa aivan liikaa tällaisten kavereiden kohdalla, ehkä silloin jää muutama raato tulematta, samoin muutama hieno auto romuttamatta! - samaa mieltä
Huomasin minäkin kirjoitti:
Olen miettinyt samaa asiaa ja tullut seuraavaan johtopäätökseen:
Alfalla on kalliin ja epävarman ajokin maine. Tämän vuoksi se ei ole tavallisena käyttöautona haluttu ja pudottaa siksi arvonsa nopeasti.
Tämä aiheuttaa puolestaan sen taudin, että jo 7 - 8 -vuotiaan yksilön hinta on pudonnut tasolle, johon amispojujen parin-kolmen vuoden kesätyötienistit juuri ja juuri riittävät, kun se -86 Civic annetaan vaihdossa.
"Fast & Furious" pelillä ja kaverin tuunatulla teinitojolla ollaan kovasti treenattu ja nyt haaveillaan ehdan kutoskoneisen, hieman sportahtavamman kärryn rattiin pääsystä,jossa äänet ja sutiminen olisivat kohdallaan.
Alfa olisi Saksan moottoriteillä uuvuksiin piiskattua tuontibemaria halvempi ja vähemmän ajettu, mutta teiniä hirvittää näillä palstoilla kerrotut kauhutarinat kalliista korjauksista, huolloista ja varaosista.
Niistäkin ehkä joten kuten selviäisi, jos laite kuluttaisi alle 6 l /100km.........
Toivon hartaimmin, että Alfan V6 kuluttaa aivan liikaa tällaisten kavereiden kohdalla, ehkä silloin jää muutama raato tulematta, samoin muutama hieno auto romuttamatta!Kyllä ne hienot yksilöt pitäisi olla niille, joilla on varaa ajella niillä, sekä järkeä käyttää upeaa autoa tehoineen oikein.
Alfahan on auto, jolla vielä jotenkin voi erottua joukosta, toisin kuin saksan elvistely premiumeilla. Alfalla kun ei tarvitse päteä liikenteessä erottuakseen.
- elämäntapa-autoilija
kaikki menee mitä tankkin laittaa. Alfalla ajaessa ei kannata miettiä bensalaskuja, tää on elämäntapa, autolla on sielu.
- italialainenunelma
Itselläni on saman konsernin tuote eli Fiat Stilo 1.6. Kaupunkikulutus on auton ajotietokoneen mukaan 11.6-12.1 l/100 km. Voin pelolla arvailla pääsisinkö V6-moottorisella autolla alle 20 litran/100km kaupuunkiajossa...
Kuulostaa paljolta, mutta eihän näitä autoja kevyellä kädellä ole tarkoitus ajaa. Minulla nousee kaupunkiliikenteessä päivittäin kierrokset 6500:aan. Mielestäni se on normaalia. Moottorista on revittävä joka päivä kaikki irti. Sitä varten se on rakennettu Italiassa. - No joo....just!
italialainenunelma kirjoitti:
Itselläni on saman konsernin tuote eli Fiat Stilo 1.6. Kaupunkikulutus on auton ajotietokoneen mukaan 11.6-12.1 l/100 km. Voin pelolla arvailla pääsisinkö V6-moottorisella autolla alle 20 litran/100km kaupuunkiajossa...
Kuulostaa paljolta, mutta eihän näitä autoja kevyellä kädellä ole tarkoitus ajaa. Minulla nousee kaupunkiliikenteessä päivittäin kierrokset 6500:aan. Mielestäni se on normaalia. Moottorista on revittävä joka päivä kaikki irti. Sitä varten se on rakennettu Italiassa.Joopa joo, voihan sen Fiatin noinkin rikkoa jos haluaa. Jokainen tyylillään.......
- italialainenunelma
No joo....just! kirjoitti:
Joopa joo, voihan sen Fiatin noinkin rikkoa jos haluaa. Jokainen tyylillään.......
Ei se mitään rikki mene. Viimeisen 300 km:n aikana Fiatini keskikulutus on 11,2 litraa/100 km.
Ei se moottori siitä rikki mene, että ajaa kovalla kädellä! Tietenkin kylmä moottori ajetaan rauhallisesti lämpimäksi, mutta kun kone on lämmin niin sitten vaan HANAA!
Voimansiirto on kyllä kovilla, mutta liki 100 000 km ajetussa autossa kytkin ei ainakaan vielä luista ja on alkuperäinen. Rehkaat kuluvat älyttömästi, sekä tietysti jarrut. Kovien kiihdytysten lopuksi vauhti pitää jarruttaa pois.
Mutta kilpamoottoreihin verraattuna Fiatin 1.6 -kone on niin matalaviritteinen, että ei sitä ajamalla saa rikki! Paitsi tietenkin jos sitä kylmänä kiusaisi, niin sitten varmaan paukahtaisi. Pointti olikin se, että kone ajetaan rauhallisesti kuumaksi ja sitten vasta raskasta jalkaa... Ja öljyt on tietysti täyssynteettiset, joten voitelukin pelaa koko ajan. Ja kaikki huollot tehdään aina ajallaan, tärkeimpänä öljynvaihto. - italialainenunelma
italialainenunelma kirjoitti:
Ei se mitään rikki mene. Viimeisen 300 km:n aikana Fiatini keskikulutus on 11,2 litraa/100 km.
Ei se moottori siitä rikki mene, että ajaa kovalla kädellä! Tietenkin kylmä moottori ajetaan rauhallisesti lämpimäksi, mutta kun kone on lämmin niin sitten vaan HANAA!
Voimansiirto on kyllä kovilla, mutta liki 100 000 km ajetussa autossa kytkin ei ainakaan vielä luista ja on alkuperäinen. Rehkaat kuluvat älyttömästi, sekä tietysti jarrut. Kovien kiihdytysten lopuksi vauhti pitää jarruttaa pois.
Mutta kilpamoottoreihin verraattuna Fiatin 1.6 -kone on niin matalaviritteinen, että ei sitä ajamalla saa rikki! Paitsi tietenkin jos sitä kylmänä kiusaisi, niin sitten varmaan paukahtaisi. Pointti olikin se, että kone ajetaan rauhallisesti kuumaksi ja sitten vasta raskasta jalkaa... Ja öljyt on tietysti täyssynteettiset, joten voitelukin pelaa koko ajan. Ja kaikki huollot tehdään aina ajallaan, tärkeimpänä öljynvaihto.Ja kyllä se Alfa Romeokin tuntuu kenkimistä kestävän!
Harmi, että Suomessa tällaista ajamista näkee harvemmin. Tätä vartenhan Alfat ja Fiatit rakennetaan! Anna hanaa!
http://www.youtube.com/watch?v=Wey52nB5res - rengaskauppias
italialainenunelma kirjoitti:
Ja kyllä se Alfa Romeokin tuntuu kenkimistä kestävän!
Harmi, että Suomessa tällaista ajamista näkee harvemmin. Tätä vartenhan Alfat ja Fiatit rakennetaan! Anna hanaa!
http://www.youtube.com/watch?v=Wey52nB5resIhanaa nähdä jonkun vielä sauhuttelevan nykyisin. Baareissakin kun kiellot on päälle, niin ei kukaan enää sauhuttele.
Alfalla sentään pistävät vielä menemään.
- koolla on väliä
Jos auton pitämisen kynnyskysymys on, paljonko se vie polttoainetta /100km, puhut täysin väärästä moottorityypistä ja -merkistä!
Ne taloudellisuusajon luokkavoittajat löytyvät tuolta ihan muunmerkkisten ja eri kokoluokan ajokkien joukosta, ei Alfa Romeoista sellaista löydy sillä se ominaisuus ei liene ollut suunnittelijoilla päällimmäisenä mielessä, ehkä?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024487Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821243- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091032Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna85921Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
- 64856
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11852Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64826