Ikää plakkarissa 31vuotta ja naamaan pukkaa epäpuhtauksia tasaisen tappavaan tahtiin. Nuorena ollut lievää aknea, joka hoidettiin diane novilla poies. Hormonikierukan jälkeen (2,5v sitten) naama räjähti ja otatin sen vuoden kattelun jälkeen poies, jolloin siirryin taas diane noviin 6kk kuurina. Auttoivat hyvin nassuun, mutta verenpaine kohosi ja jouduin kuurin lopettamaan. Teinpä sitten elämäni virheen ja aloitin cerazetet, jotka taas hetken kuluttua laukaisivat aknen. Nyt kesästä ilman mitään hormonaalista ehkäisyä, antibioottikuuri ja salvat päällä. Kymysys kuuluukin, että onko kenelläkään varttuneemmalla rauhoittunut iho ehkäisyn lopettamisen jälkeen? Siis jos akne on selvästi ärhäköitynyt ehkäisyn aloittamisen jälkeen. Roa kuuria en voi tämän antibiootin jälkeen ottaa (maapähkinäallergia todettu), joten toivossa eletään, että tämä teini-ikä menis ohi normisti.
Aikuisiän akne
8
1023
Vastaukset
- 66474774
Oletko keskustellut lääkärin kanssa tuosta pähkinäallergiasta? Itse olen myös pähkinä ja soija-allerginen ja lääkäri sanoi että niitä proteeneja on niin vähän siinä öljyssä että ei vaikuta.
Minulle lääkäri ehdotti kokeilemista ja minulla on ollut anafylaktinen reaktio soijasta. Mutta kyse oli tuoreesta soijapavusta eikä käsitellystä öljystä.- Lionavirgin
Onpa hyvä tietää tämä. Mulla lähinnä pähkinä aiheuttaa mahaoireita. Täytyypä ottaa ihotautilääkärin kans puhe asiasta...Ny mulla on antibioottikuuri helmikuulle ja katon sitte mikä on tilanne, josko nää hormoonit vähän olis rauhottuneet.
- väggärt
Eli ruokavalion muutosta. Hiilihydraatti voi olla syynä myös finneihin. Siis liika hiilihydraatti.
- väggärt
En lukenut loppuun tuota kirjoitusta, tai siis yhtää tarkasti!! Sä siis tiiätki mistä johtuu, juu. no ei siinä varmaa sitte ruokavaliot auta..
- väggärtt
Anteeks, ku en lukenut juttuasi tarkasti.. Sä siis tiiätki mistä johtuu aknes. ei siinä sitte varmaa ruokavaliot auta....
- väggärt
väggärtt kirjoitti:
Anteeks, ku en lukenut juttuasi tarkasti.. Sä siis tiiätki mistä johtuu aknes. ei siinä sitte varmaa ruokavaliot auta....
no ei se mittää...
- ehkäisystä
Minulla aikuisiän akne puski päälle, kun lopetin e-pillerit, koska halusin lapsia. No, ensimmäinen raskaus meni kesken, ja akne vain paheni. Sitten odotin uudelleen ja sainkin ihanan pojan.:) Akne ei vain helpottanut... Kun lopetin imetyksen, aloitin e-pillerit uudelleen. Iho parani kummasti!
Vanhoja järkiä on vain vielä paljon. En ymmärrä miten niistä pääsee eroon... Olen myös surrut sitä, että kun toinen lapsi on haaveissa, niin onko taas sama yli vuoden kestävä kukinta edessä.:( Juuri mitään aknelääkkeitä kun lääkäri ei raskaana olevalle voi määrätä.
Näin me ihmiset olemme erilaisia. Minulle ehkäysy on hyvästä, sinulle pahasta. Eipä siis juuri mitään hoitoja tms, tähän vaivaan voi yleistää kaikilla toimiviksi. Valitettavasti.
Mutta tsemppiä sullekin. - 2737737
Eikö lääkäri kertonut?? Roan rinnakkaislääkkeissä ei ole pähkinää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.282823Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652633Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151704Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1281428- 1021417
- 1051399
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241197Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141093Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest591005