Merakista täyttä puppua

Helsingin Uutiset

lehdykässä 29.8. Oikein on satusetä kirjoittanu jutun jossa yli puolet tekstistä on täyttä paskaa ja valhetta.
Heheheheheeeeeee uskokoon juttuun ken haluaa ja joulupukkiin myös.

24

3562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tridente

      Mitähän puppua mahtoi olla, en ole kyseistä lehdykkää vielä nähnytkään?

      • että suomipoika

        oli ostanut prinsessa Dianan auton al fayediltä. Tuskinpa osti Dianan auton ja jutun hemmo taisi ostaa auton täältä Kemin suunnalta. Onkohan Diana eläissään nähny koko autoa? Eikä täkäläinen ostaja sitä al fayedilta ostanu. Huutokaupasta osti.


      • Tridente
        että suomipoika kirjoitti:

        oli ostanut prinsessa Dianan auton al fayediltä. Tuskinpa osti Dianan auton ja jutun hemmo taisi ostaa auton täältä Kemin suunnalta. Onkohan Diana eläissään nähny koko autoa? Eikä täkäläinen ostaja sitä al fayedilta ostanu. Huutokaupasta osti.

        Onkohan auto joskus aikaisemmin voinut olla Dianan käytössä. Toimittajat kun usein käsittävät väärin näitä selityksiä. Toisaalta monet ovat kyllä hyviä keksimään kaikenlaisia julkimoita entisiksi omistajiksi autoilleen.


      • Kaaleppi _
        että suomipoika kirjoitti:

        oli ostanut prinsessa Dianan auton al fayediltä. Tuskinpa osti Dianan auton ja jutun hemmo taisi ostaa auton täältä Kemin suunnalta. Onkohan Diana eläissään nähny koko autoa? Eikä täkäläinen ostaja sitä al fayedilta ostanu. Huutokaupasta osti.

        Voi hyvin olla, ettei ole Diana Spencer nähnyt eläessään koko autoa. Merakin valmistushan päättyi pian sen jälkeen kun Diana meni naimisiin prinssi Charlesin kanssa. Al-Fayed ilmaantui kuvioihin vasta viitisentoista vuotta myöhemmin, joten vallan epäuskottavalle tuntuu tarina prinsessa Dianan entisestä autosta. Miksi tämän tyyppinen henkilö olisi jollakin vanhalla Maseratilla ajellut? Vaikea kuvitella Dianaa jossakin käytettyjen autojen liikkeessä vanhan Maseratin renkaita potkimassa... Audi näytti ainakin uutispätkissä usein alla olleen.


    • Tridente

      Aika lennokas juttu oli, täytyy myöntää. Että piti oikein myydä vm. -57 Maserati pois jotta pystyi ostamaan tuon Merakin, jolla siis Dodi ja Diana olisivat ajelleet joskus. Aika erikoista, että joku tekee tuollaista ja vielä omalla nimellään.

      Eiköhän olekin niin, että väitteistä huolimatta tämä "Dianan ja Dodin" Merak ilmestyy jossakin vaiheessa myyntiin 100.000 euron hintapyynnöllä. Jos löytyisi joku Kakkonen, Kekkonen tai Kukkonen joka sen hyväuskoisuuttaan ostaisi.

      • ei niin kukgaa

        Niin, mikähän tuollaisen Merakin oikea pyyntihinta olisi suomessa?

        Harvemmin niitä on myynnissä, ei löytynyt ilmoituksia kuin projektikuntoisen olisi joskus saanut kymppitonnilla:

        "MASERATI MERAK - Keltainen Pörssi
        MASERATI MERAK. Osasto: Autot yli 25 v ja tarvikkeet. Ilmoitusteksti: projektikunto, 3.0 l keskimoottori, h. Hinta: 10500 €"

        Mutta ulkomailtakin saisi noin vanhan auton käytännössä ilman suurempia lisämaksuja.

        http://www.vantaansanomat.fi/Uutiset/Jutut/Paauutiset/Vantaalaiskerailijan-timantti-on-prinsessa-Dianan-Maserati


      • Tridente
        ei niin kukgaa kirjoitti:

        Niin, mikähän tuollaisen Merakin oikea pyyntihinta olisi suomessa?

        Harvemmin niitä on myynnissä, ei löytynyt ilmoituksia kuin projektikuntoisen olisi joskus saanut kymppitonnilla:

        "MASERATI MERAK - Keltainen Pörssi
        MASERATI MERAK. Osasto: Autot yli 25 v ja tarvikkeet. Ilmoitusteksti: projektikunto, 3.0 l keskimoottori, h. Hinta: 10500 €"

        Mutta ulkomailtakin saisi noin vanhan auton käytännössä ilman suurempia lisämaksuja.

        http://www.vantaansanomat.fi/Uutiset/Jutut/Paauutiset/Vantaalaiskerailijan-timantti-on-prinsessa-Dianan-Maserati

        Kannattaa katsella ulkomaisilta nettisivuilta.
        www.mobile.de
        www.classiccarsforsale.co.uk (tai jotain sinnepäin).

        Hyväkuntoiset Merakit ovat sen verran halpoja, varsinkin Englannissa punnan kurssin takia, ja kun verokin tuon ikäisestä autosta on aivan olematon, ei kannata ihan huonoa yksilöä hankkia. Entisöinti tulee todella kalliiksi. Kannattaisi hankkia myös sellainen Merak, jossa nokka-akseleissa ketjut, ei hammashihnat, muistaakseni kolmelitrainen jostakin vuosimallista lähtie.


      • Karem
        Tridente kirjoitti:

        Kannattaa katsella ulkomaisilta nettisivuilta.
        www.mobile.de
        www.classiccarsforsale.co.uk (tai jotain sinnepäin).

        Hyväkuntoiset Merakit ovat sen verran halpoja, varsinkin Englannissa punnan kurssin takia, ja kun verokin tuon ikäisestä autosta on aivan olematon, ei kannata ihan huonoa yksilöä hankkia. Entisöinti tulee todella kalliiksi. Kannattaisi hankkia myös sellainen Merak, jossa nokka-akseleissa ketjut, ei hammashihnat, muistaakseni kolmelitrainen jostakin vuosimallista lähtie.

        Epäilen vahvasti, ettei missään Merakin myllyssä ole hammashihnoja. Kyllä ne on ketjukoneita ja kolmelitraisia kaikki. Taisi olla vielä jotenkin niin, että ketju pyörittää toista nokka-akselia, jonka keskellä on ratas ja ketjuveto toiseen akseliin. Sama tietysti molemmissa kansissa.


      • Tridente
        Karem kirjoitti:

        Epäilen vahvasti, ettei missään Merakin myllyssä ole hammashihnoja. Kyllä ne on ketjukoneita ja kolmelitraisia kaikki. Taisi olla vielä jotenkin niin, että ketju pyörittää toista nokka-akselia, jonka keskellä on ratas ja ketjuveto toiseen akseliin. Sama tietysti molemmissa kansissa.

        Eivät ole kaikki kolmelitraisia, ainakin Italian markkinoita varten tehtiin kaksilitrainen kone, ja niitä on myöhemmin tuotu sieltä muihinkin maihin. Mahdatko olla yhtä varma tuosta ketjuasiasta.


      • Tridente
        Tridente kirjoitti:

        Eivät ole kaikki kolmelitraisia, ainakin Italian markkinoita varten tehtiin kaksilitrainen kone, ja niitä on myöhemmin tuotu sieltä muihinkin maihin. Mahdatko olla yhtä varma tuosta ketjuasiasta.

        Muistelen vain lukeneeni jostakin lehdestä, Classic Cars tms, että osa olisi hammashihnalla. Netissä kuitenkin mainitaan vain ketju. Jos kerran Citikan SM:n 2,7-litraisessa on ketju, kyllä sen sitten täytyy olla kaikissa muissakin.

        Ketju on joka tapauksessa parempi vanhemmassa harrasteautossa. Ei tarvitse koko ajan muistella hammashihnojen ikää, kuten V8-Ferrareissa.


      • Karem
        Tridente kirjoitti:

        Eivät ole kaikki kolmelitraisia, ainakin Italian markkinoita varten tehtiin kaksilitrainen kone, ja niitä on myöhemmin tuotu sieltä muihinkin maihin. Mahdatko olla yhtä varma tuosta ketjuasiasta.

        Olet oikeassa. On olemassa myös kaksilitraisella 160 hv:n koneella varustettu Merak 2000 Italian markkinoille. Samalla tavallahan Ferrarillakin oli mm. 208 GT4 kotimaan markkinoille.

        Mutta käsittääkseni myöskään kahden litran Merakissa ei ole remmejä, vaan nekin ovat ketjukoneita. Ferrarilla tilanne on toinen, vuonna 1973 308GT4:ssä esitelty V8 oli alusta alkaen hammashihnavetoisilla nokka-akseleilla varustettu, niinpä myös siitä pienennetty 208 versio oli remmivetoinen.


      • Karem
        Tridente kirjoitti:

        Muistelen vain lukeneeni jostakin lehdestä, Classic Cars tms, että osa olisi hammashihnalla. Netissä kuitenkin mainitaan vain ketju. Jos kerran Citikan SM:n 2,7-litraisessa on ketju, kyllä sen sitten täytyy olla kaikissa muissakin.

        Ketju on joka tapauksessa parempi vanhemmassa harrasteautossa. Ei tarvitse koko ajan muistella hammashihnojen ikää, kuten V8-Ferrareissa.

        Juuri näin. Esimerkiksi Lancia Thema 8.32:n jakohihnat pitäisi vaihtaa suunnilleen joka toisen öljynvaihdon yhteydessä. Menee ajonautinto aika ohueksi, jos kaiken aikaa saa pelätä, koska paukahtaa! Sielunvihollisen keksintö koko jakohihna.


      • mnuut
        Karem kirjoitti:

        Olet oikeassa. On olemassa myös kaksilitraisella 160 hv:n koneella varustettu Merak 2000 Italian markkinoille. Samalla tavallahan Ferrarillakin oli mm. 208 GT4 kotimaan markkinoille.

        Mutta käsittääkseni myöskään kahden litran Merakissa ei ole remmejä, vaan nekin ovat ketjukoneita. Ferrarilla tilanne on toinen, vuonna 1973 308GT4:ssä esitelty V8 oli alusta alkaen hammashihnavetoisilla nokka-akseleilla varustettu, niinpä myös siitä pienennetty 208 versio oli remmivetoinen.

        Onko jollain tietoa, onko Biturbon kaksilitrainen mitään sukua tuolle Merakin kaksilitraiselle versiolle? Biturbohan tuli markkinoille aika pian Merakin kaksilitraisen poistuttua.


      • Tridente
        Karem kirjoitti:

        Olet oikeassa. On olemassa myös kaksilitraisella 160 hv:n koneella varustettu Merak 2000 Italian markkinoille. Samalla tavallahan Ferrarillakin oli mm. 208 GT4 kotimaan markkinoille.

        Mutta käsittääkseni myöskään kahden litran Merakissa ei ole remmejä, vaan nekin ovat ketjukoneita. Ferrarilla tilanne on toinen, vuonna 1973 308GT4:ssä esitelty V8 oli alusta alkaen hammashihnavetoisilla nokka-akseleilla varustettu, niinpä myös siitä pienennetty 208 versio oli remmivetoinen.

        Tämä ketju/hihna-asia osoittaa jälleen kerran, ettei autolehtien juttuihin pidä koskaan uskoa kuin jumalan sanaan.

        "Sielunvihollisen keksintö koko jakohihna". Taidatko sen osuvammin sanoa?

        Kukahan hemmetin idiootti muuten keksi Alfalla korvata erinomaisen ketjutoimisen nelisynterisen jakohihnamoottorilla? Nykyalfoissa saa hihnoja vaihdella 3-5 vuoden välein ja maksaa luokkaa 1000 euroa/ kerta.


      • Karem
        mnuut kirjoitti:

        Onko jollain tietoa, onko Biturbon kaksilitrainen mitään sukua tuolle Merakin kaksilitraiselle versiolle? Biturbohan tuli markkinoille aika pian Merakin kaksilitraisen poistuttua.

        Lohko voisi kai olla osittain samaa perua, 90 asteen v-kulma molemmissa. Merakin V6 taisi olla samaa sukua kuin 50-luvulta peräisin olevat Maseratin V8:t, vain kaksi pyttyä vähemmän. Tätä taustaa vasten hiukan epäilyttää, että lohkossakaan olisi kovin paljon samaa. Kannet ovat jo täysin eri maata. Muistaakseni bi-turboissa on vain yksi nokka-akseli per kansi. Nelinokkainen ahdettu moottiri taisi tulla vasta 80-luvun lopulla 2.24:n myötä. Maseratin ahdetut moottorit ovat käsittääkseni remmikoneita kaikki.


      • 1973

        joillekin yksityisyys on parempi kuin esillä olo, ei auton kuin auton hankkiminen ole aina rahakysymys, köyhä ostaa velaksi Ferrarin, rikkaalla on vara ajaa vaikka kuplalla.


    • Tridente

      http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288488846496.html

      Kolmen vuoden kuluttua IS:n toimittaja "löytää" tämän auton uudelleen. Tarina kerrotaan nyt vähän eri tavalla kuin aiemmin, mutta edelleen ilman ensimmäistäkään todistetta. Nyt ei enää puhuta mitään 1950-luvun Maseratin myymisestä.

      • Alfieri

        Mutta tarina on joka tapauksessa hauska, suorastaan liikuttava.


      • 1973

        tarinat on tarinoita, ei taida ilta-sanomien osapäivätoimittajat keksiä nyt muuta


    • merakkki

      merak kuullostaa marokkolaiselta rättipäältä ?

    • 1973

      totuus on joskus tarua ihmeellisempää...

    • 1973

      mikä on totta ja mikä valhetta?

    • tojotafani

      Jotkut Maseratin omistajat on hyviä keksimään näitä hauskoja juttuja niin kuin tämä orankinaamainen Biturbon omistaja, jonka mielestä Volvo in italialainen automerkki :)

    • Alfieri

      Hehee .... tämä samainen Merak sukeltaa esiin jälleen ... pompahtaa pinnalle kuin kumipallo. Tällä kertaa Hesarin nettisivuilla. Nyt omistaja on keksinyt tarinan Refaat Al-Fayedin autosta, jonka hän oli onnistunut ostamaan helikopterilentäjä-tuttavansa avulla. Dianasta ja Dodista ei enää puhuta mitään. Eikä siitä legendasta, jonka mukaan mies olisi myynyt 1950-luvun (!) Maseratin ja ostanut tämän Merakin tilalle. Seuraava versio parin vuoden päästä on epäilemättä se, että kuningatar Liisabetty Kakkonen on joskus ajanut tai ainakin istunut tässä MMerakissa ... tai ainakin nähnyt sen. Tai ....

      Surullista, että hienon automerkin omistajiin lukeutuu muutama satuileva öykkäri, jotka pilaavat koko merkin maineen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

      Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      54
      8764
    2. Ikuiset kaipaajat

      Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      151
      5290
    3. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

      ”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      108
      4863
    4. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      8
      3812
    5. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

      Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      83
      3416
    6. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      49
      3321
    7. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

      Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      35
      2672
    8. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

      PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      39
      2563
    9. En tiedä ymmärrätkö

      Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      10
      2491
    10. Kenenkä halli se on tulessa nelostiellä

      11 yksikköä paikalla
      Pyhäjärvi
      24
      1697
    Aihe