En saa käsiä suoraksi enää

olankohautuksella ohitettu

Piristän arkeani tekemällä ystäville ja sukulaisille kaikenlaisia palveluksia esimerkiksi nikkaroimalla ja tekemällä puutarhatöitä ja pihatöitä.
Paitsi että nyt en ole kahteen kuukauteen enää voinut tehdä juuri mitään. Ensin toinen käsi lakkasi suoristumasta ja nyt en saa enää toistakaan kättä kunnolla suoraksi.
Nyt myös kummassakin kädessä on yksi sormista tunnoton. Yöt ovat täydellistä tuskaa, koska käsiä särkee aivan valtavasti. Burana ei auta, eikä myöskään disperin.

Kävin lääkärissä. Hän suositteli punttisalille menemistä ja vitamiinien syömistä. Kävin toisella, ja hän käski alkaa harrastaa monipuolista ja säännöllistä liikuntaa.
Se ei vain nyt ole kovin helppoa, koska käsiä särkee enkä pysty tekemään niillä juuri mitään. Koska olen työtön, minua ei laiteta koskaan minkäänlaisiin verikokeisiin tai muihinkaan tutkimuksiin. Rahaa lähteä yksityiselle puolelle ei yksinkertaisesti ole, enkä saa mistään lisääkään, kun omistan asuntoni. En siis saa mitään tukia, joilla rahoittaa tutkimuksia.

Olen yrittänyt googlettaa tätä vaivaa, mutten ole vielä saanut minkäänlaisia osumia. Onko kohtalotovereita? Minkä diagnoosin olette saaneet?

17

10357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nähnyt
      • hyökkää...........

        m.o.t


      • vaarallista
        hyökkää........... kirjoitti:

        m.o.t

        jos joku ehdottaa jotakin muuta kuin niitä ikuisia pillereitä.

        Eikö vain, pillerilobbari?


      • hoidettu
        hyökkää........... kirjoitti:

        m.o.t

        Mihin mielestäsi hyökkään?


      • olankohautuksella ohitettu
        hoidettu kirjoitti:

        Mihin mielestäsi hyökkään?

        Minä olen lueskellut hoidetun kommentteja suurella mielenkiinnolla ja kertonut niistä ystävälleni, joka kamppailee jalkojensa pituuseron kanssa. Joka kerta kun pitää vaihtaa kengät ja laittaa aina hiukan eri määrä erilaisia pohjallisia, on hän muutaman päivän aika tavalla selkäsairas, kunnes selkä taas tottuu. Jompikumpi kenkä aina puristaa ja toinen on aina tipahtamaisillaan jalasta. Noh, hänellä onkin 4,5 cm eripituiset jalat ja hullukurinen kävelytyyli. Viimeksi hänellä oli sitten jo kaularangankin kanssa ongelmia -- seurausta 10 vuotta sitten tapahtuneesta auto-onnettomuudesta. Kukaan ei silloi vaivautunut ottamaan niskasta kuvia ja nyt se oireilee sitten.Hän on tilannut ajan juuri kansanparantajalle. Saa nähdä löytyykö apua.


    • ja vielä vähän venyttele
      • olankohautuksella ohitettu

        Olen yrittänyt hoitaa lämmöllä. Ainoa paikka, missä ei särje, on sauna, mutta sinne ei voi muuttaa asumaan.
        Hierominen sattuu, venytteleminen sattuu. Särky on ihan kamalaa, valvottaa yöt. Olen tosissani yrittänyt tehdä liikkeitä, voimistella ja jumpatakin kivusta huolimatta.
        Erehdyin keilaamaan. Kipu paheni kahdeksi viikoksi ihan sietämättömäksi.

        Olen ostanut inkivääriä ja ajattelin alkaa syödä sitä. Toivottavasti se auttaa.


      • olankohautuksella ohitettu

        Ostin sellaisen "stressipallon", kun yhdessä ohjeessa oli, että sellaista puristelemalla saisi käsilihaksia rennoksi. Kauhukseni huomasin, että toisella kädellä en pysty lainkaan puristamaan tai edes pitämään sitä palloa kädessä. Nyt meni kolmannesta sormesta jo tunto.

        Tilasin lääkärille ajan, sain sen 23 päivän päähän.


      • olankohautuksella ohitettu

        Olen tosiaan nyt niin epätoivoinen, että tilasin Play.comista tuon DVD:n siinä toivossa, että se auttaisi minua.

        Toivottavasti ne liikkeet auttavat minua.
        Todennäköisesti lääkäri kuitenkin käskee vain tehdä jotain liikesarjoja. Tälle jatkuvalle särkylääkkeiden syömiselle pitää saada loppu.
        Perunapellolla olin pe-la, samoin remontoin saunan lauteita. Hitaampaahan se on, mutta
        sain tehtyä kuitenkin edes jotain.

        Nyt löysin sellaisia osumia, joiden perusteella päättelisin itse että minulla on joko LS-tai MS-tauti.


      • Nimetön
        olankohautuksella ohitettu kirjoitti:

        Olen tosiaan nyt niin epätoivoinen, että tilasin Play.comista tuon DVD:n siinä toivossa, että se auttaisi minua.

        Toivottavasti ne liikkeet auttavat minua.
        Todennäköisesti lääkäri kuitenkin käskee vain tehdä jotain liikesarjoja. Tälle jatkuvalle särkylääkkeiden syömiselle pitää saada loppu.
        Perunapellolla olin pe-la, samoin remontoin saunan lauteita. Hitaampaahan se on, mutta
        sain tehtyä kuitenkin edes jotain.

        Nyt löysin sellaisia osumia, joiden perusteella päättelisin itse että minulla on joko LS-tai MS-tauti.

        eihän sinulla vain ole jännetupen tulehdus. olen kärsinyt vaivasta jo elokuun lopusta asti ja on yhä edelleen päällä. kolmanneet lääkkeet menossa ja saikku jatkuu, työterveyslääkärit pompottelivat viikkotolkulla tyhjänpäiväisillä neuvoillaan, yksityislääkäri kirjoitti viime viikolla saikun joulukuun 15. asutko millä paikkakunnalla?


    • sanottu

      Mulla ollut ongelmia käden kanssa, kipu tuntuu kyynärpäässä. röntgen kuvassa ei näy mitään ja lääkäri sanoi, että seuraavaksi otetaan magneetti. Mulla on juuri toisinpäin, että en saa kättä koukkuun,mutta suoraksi kyllä. Ja lääkäri sanoi, että siinä vaiheessa jos käsi ei enää suoristu, niin on yleisesti todennäköisempää että kyse on vakavammasta vammasta/sairaudesta.

      Eli oikeesta varmasti sinultakin pitäisi ottaa se magneettikuva muut tutkimukset, koska munkin kättä on aika helposti tutkittu.ja mä kuiteskin pystyn sitä vielä käyttämään. itse en usko, että jumppaamalla se sun käsi suoristuisi. jossain on joku vialla ehkä.

    • VasenKädetön

      Moi, en nyt jaksanu kattoo kuinka vanha tää keskustelu on mutta itselläni vasen käsi ei mene suoraks eikä kokonaan myöskään koukkuun. Kun yritän kättä suoristaa siihen sattuu, jos käsi saa osuman siihen sattuu muuten ei. Oon mietinny miksi tää käsi ei toimi enää kunnolla.

      • hoit-su

        Yläselässä joku jumitus, kokeilkaa hierojalla käyntiä kumpikin. Olen kokenut samoja vaivoja ja hieronta auttoi.


    • Liisa198214002

      Googletin kerran erään sairauden oireita. Olin sen jälkeen chat yhteydessä terveystalon lääkäriin, joka sanoi, että yli puolet oireista antaa viittauksia, että olisi MS-tauti....eli ei kannata luottaa googlettamisen tuloksiin. Mitä kannattaa on mennä tai chatata lääkärille. Tai edes katsoa mitä lähteitä lukee ja uskoo...

    • Jul1aa

      Voi olla nivelrikkoa. Pyydä lähete röntgeniin, fysiatrille tai reumapolille.

      • Lahdesta-69

        Jul1aa puhut asiaa, minulla juurikin nämä oireet olleet kaksi vuotta ja nyt juuri todettiin että nivelrikko. Leikkaus tulevalla viikolla. Kyynärnivelet kyseessä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      2231
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      65
      1873
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1695
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1621
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1594
    6. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      144
      1539
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1504
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1347
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1311
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1208
    Aihe