Elikkäs olen menossa ekaa kertaa gynelle ja haluasin myös että papakoe otetaan mietin vaan tässä mm.. että saako kokeen jälkeen olla yhdynnässä vai onko siitä jotain haittaa? Tuleeko kokeen jälkeen aina veristä vuotoa?
Jännittää muutenkin kamalasti tuo gynelle meno paripäivää vielä aikaa yrittää rauhoittua
PAPAKOE JA YHDYNTÄ
8
12756
Vastaukset
- Ota iisisti
Papakoe on täysin kivuton eikä mitään verta vuoda. Lääkäri vain pyöräyttää pumpulitikkua emättimessä ja sitten se tutkitaan labrassa. Ei satu yhtään.
- ..............
Mulla ainakin sattui ja verta tuli paljon. Sen takia katsottiin samantien ultra. Olen nyt 28, papakoe otettu säännöllisesti, eikä aiemmin ollut tällaista käynyt. Voi johtua lääkäristäkin, olin nyt eri ihmisen vastaanotolla kuin aiemmin. Kuivat limakalvot saattoivat myös olla syynä, arveli lääkäri. Kokeessa paljastui hiivatulehdus (oireeton) muuten näyte oli puhdas. Tarkoitukseni ei ole pelotella vaan ainoastaan korjata tuo väittämä, ettei se muka kaikilla satu tai tule verta.
- ei pumpulitikkua...
Emättimen hiiva- ja bakteerinäytteet kyllä otetaan pumpulitikulla mutta ei papaa TODELLAKAAN. Papa on kohdunkaulan irtosolunäyte ja kyllä se minulla ainakin aina hieman kirpaisee (mutta ei sitä tarvitse pelätä). Siinähän raavitaan kohdunkaulan solukkoa näytteeksi ja herkimmiltä tulee verta. Silloin tällöin on itseltäkin tullut. Inhottavinta on se kun tungetaan pieni harja kohdunkaulakanavaan ja sen avulla rapsitaan soluja. Mulle on ainakin tehty näin. Viimeksi otettiin 2 näytettä ja toinen tällainen harjanäyte, toinen toisenlainen eikä sattunut.
- ei11111
Papa kokeen jälkeen ei ole estettä yhdynnälle eikä tule verta...se ei toimepiteenä ole kovinkaan kummoinen..
- tuntuu
lähinnä menkka-kivuilta se näytteen otto.
- mieli....
No mulla on ainakin joka papan jälkeen tullut vähän vuotoa, kun se koehan otetaan ikään kuin rapsuttamalla sitä solukkoa tuolta sisuksista.
Ja sen jälkeen ei kyllä oo pariin päivään tehnyt seksiäkään mieli harrastaa. Semmoista menkkamaista kipua mahassa jonkun aikaa... - ekakertalainen
Moikka,
olin itse ensimmäistä kertaa tänään gynekologisessa tutkimuksessa ja samalla pyysin ottamaan Papan. Jännitin kovasti, mutta yritin olla mahd. rentona. Papa-kokeen ottaminen ei tuntunut missään, vertakaan ei tullut kuin tippa eikä sekään ihan kirkasta. Pidin kuitenkin sidettä varmuden vuoksi koska joillakin voi tulla verta. Kaverillani kokeen ottaminen oli sattunut ja siksi minua jännitti. Mutta mitään ei voi tietää ennen kuin menee itse testaamaan, jokainen reagoi omalla tavallaan.. Mutta kannattaa varautua pahimpaan niin sitten se ei tunnu yhtään pahalta. Jännitin myös sitä "levitintä", mikä olikin koko jutun inhottavin kylmyyden vuoksi. Mutta yllättävän nopeasti se tutkimus oli ohi ja melkein nauratti omat pelot, mutta jokainen jännittää ekaa kertaa. Mutta sitten sitä vaan ajatteli että siitähän pitää olla ylpeä että huolehtii itsestään jne. Tsemppiä gynelle, toivottavasti sattuu mukava lääkäri kohdalle =)- fsdgfsd
Niin juuri toivottavasti saat mukavan lääkärin, sillä niissä on huomattavia eroja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2002891
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss632730Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa232072- 691695
- 1431483
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a1791426Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1111401Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1351349- 901314
Martinan bisnekset rajusti tappiolla
Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.2291181