Sokea rakkaus

runo64

Olin silloin hämärässä
jossakin välissä valon
ja pimeän rajalla
kaivaten rakastamista.
Uskalluin kotoa keskellä päivää
lähtemään minulle niin sokeaan
kaupunkiin.

Istuin ravintolassa
kun tulit pöytääni kuin lempeä sade
ja pikkuhiljaa muurini
maailmaa vastaan sortuivat
ujouteni helistessä pois minusta.

Sinä talutit minut vielä oudompaan
kaupunkiin
ja takerruin sinuun kuin hukkuva
pelastusrengaaseen.

Seisoit väristen odotuksesta
kun riisuin sinua
käsissäni kaikki herkkyys.
En voinut ihailla sinua
käytin suutani silminä kun vaelsin
pinnoillasi.
Huokaillut kuin tuulet hyväilivät
maistoin suolaiset meret
rintojesi kimpussa ahersin lapsen tavoin
ja tulvasi kovuuteni sulatti.

Taivas ja maa
me siinä välissä.
Tuntisinko sylisi jos toisten siinä olisin
olisikko taivas minun maassani.

15

354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lindalinda1

      nyt kyllä olet tällä runollasi ylittänyt itsesi.
      Kertakaikkisen u-pe-a,
      jokainen säe elää.

      Toiseksi viimeisen säkeen kohottaisin silti
      ylitse muiden, siihen olet kirjoittanut niin
      hienoja lauseita, että melkeinpä mykistyn luki-
      essa.

      Täydellistä työskentelyä !

      • runo64-1

        ...tämä,
        siis olin melkein sokea muutaman kuukauden
        vaikka olisi nenän toista nenää vasten
        laittanut niin ei olisi voinut sanoa minkä
        näköinen toinen olisi.
        kyllä maailma oli pieni silloin.
        no en saanut sitä herkkyyttä mitä tunsin
        tuolloin tähän,se oli niin koskettavaa.
        kiitos rakas oppimestari kun poikkesit
        ja toivotan huippuhienoa viikonloppua sinulle.


    • risu

      Olet kultainen, sanon viitaten sanoihisi toisaalla. Kiitos niistä.

      Ja sitten muutama sana tästä runostasi. Menin ihan kananlihalle.

      "Sinä talutit minut vielä oudompaan
      kaupunkiin
      ja takerruin sinuun kuin hukkuva
      pelastusrengaaseen."

      Tuttua.
      Oudoissa kaupungeissa, outoja tunteita.

      Ja loppua kohti vain paranee sananlento.
      Kiitos.

      • runo64-1

        ...kerran muutaman kuukauden melko huonolla
        näkökyvyllä ja maailma supistui pieneksi
        oli vain koti ,kauppa ja pankki niihin
        pystyi turvallisesti menemään ja olihan
        tuo runoni ravintolakin mutta kerran rohkenin
        menemään tuopille ja noin kävi kuinka kerroin
        ja kun joutuu syrjä kujille ja kun ei näe
        niin kaikki muuttuu oudoksi.
        niin täytä toiveeni ja laita postia,minä olisin
        laittanut jo jos tietäisin sähkärisi.
        kiitos rakas ystävä kun kunnioitit käynilläsi
        ja todella hyviä viikonloppuja sinulle,sydämestäni
        toivotan.


    • Hurmio ei ole vain yksi kerta,
      niitä riittää...
      jotkut kerrat vain jäävät pysyvästi
      mieleen, osa katoaa massaan.
      Tämä ei ollut massaa, vaan vaan väripilkku,
      tämä runosi siis.
      Viikonloppua toivotan =)

      • runo64-1

        ..oikein kunnolla kirjottaa sokean maailmasta
        tai en ollut aivan sokea ,näin kirkaan auringon
        hämärästi.
        no kaikki muuttuu herkemmäksi kun on yksi
        aisti vähemmän käytettävänä.
        hienoa kun sanot että väriläiskä tämä
        vaikken käsitä sitä-sitä samaa jaaritustani
        tämä vain on.
        kiitos kun poikkesit
        ja toivotan paljon hienoja hetkiä
        viikonloppuusi.


    • kaaru

      tähän päivään
      on tämä runosi
      pidin tästä
      sen sanomasta

      sanotaan
      rakkaus on sokea
      se pitää paikkansa
      ja kun sen tajuaa
      sattuu...

      mutta hienosti olit
      tämän vienyt eteenpäin:)

      • runo64-1

        ...tuli väärin,
        olisi pitänyt laittaa sokean rakkaus
        sillä omakohtaisesti kirjoitin
        eräästä vaiheesta elämässä,kovasta
        sellaisesta.
        kiitos kun poikkesit
        ja hyviä hetkiä viikonloppusi täyteen.


    • Haluaisin kirjoittaa Sinulle paljon,
      mutta aika pistää hanttiin.
      Hieno runo ja tunnelma
      ...- Ja paljon Rakkautta
      Sinulle,jos ei muuten,niin
      päivä ja yö uniin,sillä
      naisessa on koko kauneus
      jaloimmillaan...siihen me
      miehet uskotaan-on pakko.

      Hyviä viikonloppuja.

      • runo64-1

        ...ja kuinka upeita lumouksia
        aiheuttavat.
        no tämä oli vähän totinen tarina
        mutta silloisesta kurjuudesta on
        hyvä ammentaa kauniita hetkiä.
        valoa pimeän keskeltä.
        kiitos kun poikkesit kaikkea
        hyvää viikonloppuusi.


      • runo64-1 kirjoitti:

        ...ja kuinka upeita lumouksia
        aiheuttavat.
        no tämä oli vähän totinen tarina
        mutta silloisesta kurjuudesta on
        hyvä ammentaa kauniita hetkiä.
        valoa pimeän keskeltä.
        kiitos kun poikkesit kaikkea
        hyvää viikonloppuusi.

        Aurinkoista aamua Sinulle ja Kiitän
        viestistä jota juuri luen tässä.
        Hienoa että totuuttakin on
        runoissa,sillä jos ja kun
        on eri kokemuksia niistä
        löytää hyviäkin aineksia
        vaikka runoiksi asti.

        Ellei ole mistä ammentaa,niin
        silloin on mielikuvituksen
        vuoro astua peliin.
        Ajatella jos ei olisi edes
        mielikuvitusta ihmisellä tai
        ei osaisi ilmaista niitä.

        Hyvää pyhän jatkoa.


    • Hämärässä
      valon ja pimeän rajamailla
      rakkaus rinnassa
      sykkien kiivaasti

      ja se uskallus?

      Hän rohkaisi avautumaan
      antamaan merkin itsestään
      purettuaan muurin
      poistettua ujouden

      tartuit hukkuvana pelastus renkaaseen.

      Intohimosi lumoissa
      näit vain hänet
      olit lumottu
      herkkyydellä sulatettu.

      Taivas, maa ja hän
      vain te kaksi

      hän olisi taivas maassasi!

      Näin uskon, toivon ja tiedän, näin "sokeakin" voi hähdä! :)

      Hyvä runo, hyvä niin!!!

      • runo64-1

        ...ilmaisit niin hyvin runoni sisätöä,
        paremmin kuin itse pystyy,pystyisi.
        huomasin kun näkö meni
        niin toiset aistit terävöytyi.
        no en saannut valmistautumis aikaa
        se meni viikossa mutta onneksi sitä oli
        kulkenut "silmät auki" ihmetellen kaikkea
        niin oli kaikesta selvä "muisti jälki",
        se auttoi kovasti.
        kiitos kun poikkesit ja kaikkea hyvää
        viikonloppuusi.


    • Minänoita

      Ohops mikä runo sinulta,
      rohkea mutta hyvä!

      • runo64-1

        ...näkö meni kolmeksi kuukaudeksi
        niin tämä oli yksi kertomus siltä ajalta.
        totinen tarina mutta sinä tuot aina iloa
        ja iloisena kiitän sinua käynistäsi
        ja kaikkea hyvää viikonloppuusi toivotan,
        lämmöllä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe