Onko kellään samanlaista ongelmaa. Aina kun syön purkaan, niin alkaa vatsa kuplimaan.
Muutenkin tuntuu, että tulee ilmavaivoja melkein kaikesta.
Onkohan tää ihan vaan psyykkinen ongelma, kun stressihän aiheuttaa kaikkea tällaista.
Ilmavaivoja purkasta
10
3721
Vastaukset
- Brut brut
Itse huomannut että sorbitoli/ksylitoli aiheuttaa kovin ikäviä oireita. :)
- missun
Mullaki on ollu viimeset 3 viikkoa tuntunu et maha on ihan sekasi et onkohan mullaki tosta purkasta ku syön joka arkipäivä purkkaa ja on maha kipeenä ja turvottaa ja ilmavaivoja ja viikonloppuna ei mitään ku en syö purkkaa...epäilin jo laktoosi-intoleranssia....osaisko kukaan sano mistä johtuu?
- ruottalaanen
missun kirjoitti:
Mullaki on ollu viimeset 3 viikkoa tuntunu et maha on ihan sekasi et onkohan mullaki tosta purkasta ku syön joka arkipäivä purkkaa ja on maha kipeenä ja turvottaa ja ilmavaivoja ja viikonloppuna ei mitään ku en syö purkkaa...epäilin jo laktoosi-intoleranssia....osaisko kukaan sano mistä johtuu?
joo eikös piereskely oo vaan seksikästä??
tyttö menee pojan syliin ja päästää kunnon pierut...nii eiköhä tunnu hyvältä
haju ei ehkä oo paras mut ei haittaa...kunhan tulee ääntä ja tärinää...heh heh heh
- jep
Jenkki-pussin kyljestä luettua: "Liiallisella käytöllä voi olla laksatiivisia vaikutuksia." Eli joo, jos jauhat xylitol-purkkaa/muita xylitolilla/sorbitolilla makeutettuja makeisia säännöllisesti niin kyllä paukkuu. :) Muista myös että saatat olla allerginen jollekin muullekin ruoka-aineelle, esmes maitolaktoosi-intoleranssi aiheuttaa vatsaoireita, voimakkaasti maustettu ruoka voi aiheuttaa myös saman.
- kuratauti
Hei!
Ei se ole psyykkinen vaiva, vaan ihan elimellinen. minulla on sama juttu. Sinä et saa syödä purkkaa,sillä siinä on sokereitaja ne eivät sovi minullekaan, Minun ruokavalioni on seuraavanlainen; sokerit kypsytetään 3 minuuttia ja eläinproteiinit 50 minuuttia joko keittämällä tai paistamalla ja lisäksi ruoan tulee olla 2 päivää vanhaa. Pois maitotuotteet,paitsi viimeisen käyttöpäivän jälkeen 2-3 päivää vanhat hapanmaitotuotteet, tuore leipä, karkit,kana,nauta,sika ,juomaksi vain vettä ja jaffaa,Mullu tää on auttanut, eikä ole ripulia. - ilmaaaaaa
syötkö erityisesti kaasuja tuottavia ruokia. Hidasta ruokailutahtia
ettei mahaan menee ilmaa nopean syömisen tähden.
Purkka vain ruoan jälkeen tietyksi aikaa - ei seuraaviksi tunneiksi!-
Tai käytä xylitoltabletteja. - sjdlakdj
Purkkaa syödessä tulee ehkä nieleskeltyä enemmän ja mahaan menee ilmaa. Myös makeutusaineet aiheuttavat suurina määrinä ilmavaivoja (myös aspartaami ja asesulfaami k), joillakin kuten minulla myös pieninä määrinä.
Mutta jos tuntuu, että vähän kaikesta tulee ilmavaivoja, niin voi kai se psyykkistäkin olla. Minullakin on nyt sellainen vaihe, että ilmaa pukkaa... - morjens6
mitä jos on syönyt neljä purkkaa päivässä ja on syönyt melkein koko päivän samaa tuleeko siit ilmaa musta tuntuu että tulee
- Anonyymi
Jotkut makeutusaineet kuten sorbitoli, ksylitoli, mannitoli ja maltitoli voivat aiheuttaa ilmavaivoja. Jos kärsit vatsavaivoista, kannattaa välttää makeisia, kurkkupastilleja ja purukumeja, samoin keinotekoisia makeutusaiheita, kuten aspartaamia.
xylitol jynkki minulle pahin - Anonyymi
Mulle tuli purkasta aina ilmavaivoja, jätin purkan pois kokonaan.
Johtui siitä, että taisin purkkaa jauhaessa niellä jonkin verran ilmaa samalla, ja sehän keräsi ilmaa suoleen.
Ei mulla noi sorbitolit, ksylitolit ja muut siihen vaikuta, se oli purkka ylipäänsä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi362899Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!
Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle31741- 1201550
Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!2751331Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!621114Kun satutin sinua
Niin vihasin itseäni. Kaikki paha minkä sinulle suuntasin oli pahuutta itseäni kohtaan. Puhuttelit sieluani. Tunsin rakk341083- 701033
"Elokapina": "Olemme tyhjentäneet renkaan autostasi
älä ota henkilökohtaisesti." Asialla on ilmastonmuutoksen takia autojen renkaita tyhjentävä Tyre Extinguishers -aktivis1271000- 63932
- 41877