Pyöritin 40kW generaattoria traktorilla ja kytkin sen suoraan voima virta pistokkeeseen ja sähkömittari rupesi jauhamaan taaksepäin. Onko normaalia?
Entäs jos on sähköt poikki ja generaattori jauhaa niin rupeaako se pistelemään sähköä naapureihin asti?
Generaattori
9
755
Vastaukset
- pellepeloton?
mielestäni ei, kiekkomittarissa käsittääkseni on jarru estämään takaperin pyörimistä... kaippa joku viisaampi osaa täsmentää.
mutta virta kumminkin kulkisi naapureillekkin yleisen sähkökatkon aikana... sitä en tiedä, särkyykö omas ja naapurien herkät elektroniset laitteet epätasaisella jännite syötöllä.
kun naapureita on riittävästi, koneesi ei tuota riittävästi tehoja kuin 40kW... sitten voi hajota jotain... mutta asiasta kokeneemmat voivat oikaista jos olen väärässä. - ja siksi sinun
pitäisi tehdä erillinen sopimus sähköyhtiösi kanssa.
Pääkeskuksessa pitää standardin mukaan olla vaihtokytkin joka erottaa verkosta , kun agregaatti laitetaan päälle,....
Mutta jos on esim. oma tuulivoimala voi tehdä erillissopimuksen, että myy ylimääräisen sähkön verkkoon...
Kts. sähkölaitoksesi sivuilta.Eli, koska kyseessä on vaihtovirta, ja koska sinun generaattorisi ei osaa tahdistua valtakunnan verkon kanssa, niin tajuus ei ole sama. Periaatteessa jokaisen laitteen olisi jo pitänyt poksahtaa, joten alkuperäinen viesti lienee provosointiin tarkoitettu.
- kateelliset
Sähköyhtiöt ovat hinnoitelleet sähkönmyynnin liittymissopimuksen niin kalliiksi, ettei kenenkään kannata sitä ylläpitää.
Se on sähköyhtiöiden tapa suojautua ostovelvoitteelta.
Kannattaa ylimääräisellä sähköllä pyörittää vaikka vanhan tuuligeneraattorin siipiä.
- onn...
kuten toinenkin kirjoittaja sanoo, et ole pyörittänyt generaattoria suoraan töpselin kautta, samaan aikaan muun sähkön ollessa päällä, koska savu nousisi ja proput palaisi.
- ei ole
ilmeisesti pyörittänyt mitään, kunhan keksii juttuja.
- mieltä,
ei ole kirjoitti:
ilmeisesti pyörittänyt mitään, kunhan keksii juttuja.
mutta jos hän nyt kumminkin on tehnyt kysymyksen mukaisen liitosjohdon, on johdossa pistotulpat molemmissa päissä ja siten erittän vaarallinen.
- ap.
mieltä, kirjoitti:
mutta jos hän nyt kumminkin on tehnyt kysymyksen mukaisen liitosjohdon, on johdossa pistotulpat molemmissa päissä ja siten erittän vaarallinen.
Pyöritin ihan oikeasti koska generaattori tarvitsee "alkupotkua" että lähtee sähkö tulemaan. Sitä voi antaa sille toisesta pienemmästä generaattorista sähkökatkon tullen. Liittää vain molemmat generaattorit eri töpseleihin ja isompikin heräilee mukaan.
Miksi nuo miun omatekemät johdot on "erittäin vaarallisia". Kunhan muistaa että ensin genuun ja sitten seinään ja sitten genu käyntiin ja sitten kun sähköt tulee niin genu pois ja töpseli ensin seinästä irti.
Jos pienempi generaattori pyörii ja sähköt tulee takaisin niin jostain syystä pistokkeen sulakkeet palaa niinkuin joku epäilikin. Isommalla sitä ei tapahdu ja isompi tarvitsee pienen rinnalleen koska muuten ei tule sähköä.
Isomman sain halvalla huuto.netistä. Siinä on varmaan jotain vikaa vai onko tuollainen normaalia? - vehkeitä..
ap. kirjoitti:
Pyöritin ihan oikeasti koska generaattori tarvitsee "alkupotkua" että lähtee sähkö tulemaan. Sitä voi antaa sille toisesta pienemmästä generaattorista sähkökatkon tullen. Liittää vain molemmat generaattorit eri töpseleihin ja isompikin heräilee mukaan.
Miksi nuo miun omatekemät johdot on "erittäin vaarallisia". Kunhan muistaa että ensin genuun ja sitten seinään ja sitten genu käyntiin ja sitten kun sähköt tulee niin genu pois ja töpseli ensin seinästä irti.
Jos pienempi generaattori pyörii ja sähköt tulee takaisin niin jostain syystä pistokkeen sulakkeet palaa niinkuin joku epäilikin. Isommalla sitä ei tapahdu ja isompi tarvitsee pienen rinnalleen koska muuten ei tule sähköä.
Isomman sain halvalla huuto.netistä. Siinä on varmaan jotain vikaa vai onko tuollainen normaalia?Taitavat olla vanhoja vehkeitä, jos eivät itse tajua herätä henkiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291293
- 99833
- 73623
- 50557
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa11471ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40454Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m148406Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30387- 25368
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174362