Generaattori

keksijä1

Pyöritin 40kW generaattoria traktorilla ja kytkin sen suoraan voima virta pistokkeeseen ja sähkömittari rupesi jauhamaan taaksepäin. Onko normaalia?

Entäs jos on sähköt poikki ja generaattori jauhaa niin rupeaako se pistelemään sähköä naapureihin asti?

9

755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pellepeloton?

      mielestäni ei, kiekkomittarissa käsittääkseni on jarru estämään takaperin pyörimistä... kaippa joku viisaampi osaa täsmentää.

      mutta virta kumminkin kulkisi naapureillekkin yleisen sähkökatkon aikana... sitä en tiedä, särkyykö omas ja naapurien herkät elektroniset laitteet epätasaisella jännite syötöllä.
      kun naapureita on riittävästi, koneesi ei tuota riittävästi tehoja kuin 40kW... sitten voi hajota jotain... mutta asiasta kokeneemmat voivat oikaista jos olen väärässä.

    • ja siksi sinun

      pitäisi tehdä erillinen sopimus sähköyhtiösi kanssa.

      Pääkeskuksessa pitää standardin mukaan olla vaihtokytkin joka erottaa verkosta , kun agregaatti laitetaan päälle,....

      Mutta jos on esim. oma tuulivoimala voi tehdä erillissopimuksen, että myy ylimääräisen sähkön verkkoon...

      Kts. sähkölaitoksesi sivuilta.

      • Eli, koska kyseessä on vaihtovirta, ja koska sinun generaattorisi ei osaa tahdistua valtakunnan verkon kanssa, niin tajuus ei ole sama. Periaatteessa jokaisen laitteen olisi jo pitänyt poksahtaa, joten alkuperäinen viesti lienee provosointiin tarkoitettu.


      • kateelliset

        Sähköyhtiöt ovat hinnoitelleet sähkönmyynnin liittymissopimuksen niin kalliiksi, ettei kenenkään kannata sitä ylläpitää.
        Se on sähköyhtiöiden tapa suojautua ostovelvoitteelta.

        Kannattaa ylimääräisellä sähköllä pyörittää vaikka vanhan tuuligeneraattorin siipiä.


    • onn...

      kuten toinenkin kirjoittaja sanoo, et ole pyörittänyt generaattoria suoraan töpselin kautta, samaan aikaan muun sähkön ollessa päällä, koska savu nousisi ja proput palaisi.

      • ei ole

        ilmeisesti pyörittänyt mitään, kunhan keksii juttuja.


      • mieltä,
        ei ole kirjoitti:

        ilmeisesti pyörittänyt mitään, kunhan keksii juttuja.

        mutta jos hän nyt kumminkin on tehnyt kysymyksen mukaisen liitosjohdon, on johdossa pistotulpat molemmissa päissä ja siten erittän vaarallinen.


      • ap.
        mieltä, kirjoitti:

        mutta jos hän nyt kumminkin on tehnyt kysymyksen mukaisen liitosjohdon, on johdossa pistotulpat molemmissa päissä ja siten erittän vaarallinen.

        Pyöritin ihan oikeasti koska generaattori tarvitsee "alkupotkua" että lähtee sähkö tulemaan. Sitä voi antaa sille toisesta pienemmästä generaattorista sähkökatkon tullen. Liittää vain molemmat generaattorit eri töpseleihin ja isompikin heräilee mukaan.

        Miksi nuo miun omatekemät johdot on "erittäin vaarallisia". Kunhan muistaa että ensin genuun ja sitten seinään ja sitten genu käyntiin ja sitten kun sähköt tulee niin genu pois ja töpseli ensin seinästä irti.

        Jos pienempi generaattori pyörii ja sähköt tulee takaisin niin jostain syystä pistokkeen sulakkeet palaa niinkuin joku epäilikin. Isommalla sitä ei tapahdu ja isompi tarvitsee pienen rinnalleen koska muuten ei tule sähköä.

        Isomman sain halvalla huuto.netistä. Siinä on varmaan jotain vikaa vai onko tuollainen normaalia?


      • vehkeitä..
        ap. kirjoitti:

        Pyöritin ihan oikeasti koska generaattori tarvitsee "alkupotkua" että lähtee sähkö tulemaan. Sitä voi antaa sille toisesta pienemmästä generaattorista sähkökatkon tullen. Liittää vain molemmat generaattorit eri töpseleihin ja isompikin heräilee mukaan.

        Miksi nuo miun omatekemät johdot on "erittäin vaarallisia". Kunhan muistaa että ensin genuun ja sitten seinään ja sitten genu käyntiin ja sitten kun sähköt tulee niin genu pois ja töpseli ensin seinästä irti.

        Jos pienempi generaattori pyörii ja sähköt tulee takaisin niin jostain syystä pistokkeen sulakkeet palaa niinkuin joku epäilikin. Isommalla sitä ei tapahdu ja isompi tarvitsee pienen rinnalleen koska muuten ei tule sähköä.

        Isomman sain halvalla huuto.netistä. Siinä on varmaan jotain vikaa vai onko tuollainen normaalia?

        Taitavat olla vanhoja vehkeitä, jos eivät itse tajua herätä henkiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1293
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      73
      623
    4. 50
      557
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      471
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      148
      406
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      362
    Aihe