Appliance lämmitin

abc86_

Huoneeni on aika kylmä, ostin prismasta Appliance lämmittimen/puhaltimen. Teho taitaa olla siinä 2000w ja lämmittää kyllä mukavasti, mutta kuinka paljon tuommoinen härveli vie sähköä? ilmeisesti aika paljon?

5

6648

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SEHÄN

Vie sen 2kilowattia tunnissa ellei siinä ole termostaattiohjausta mikä katkoo lämmitystä kun asetettu arvo on saavutettu!
      Sen kun kerrot sähkösi hinnalla niin pitäisi kustannus valjeta pikkuhiljaa...

• lämpöpuhallin

2000W = 2kW (kiloWatti), jos puhallin pohottaa kokoajan punaisena niin 2kWh (kiloWattitunti) tunnissa, mutta puhaltimen termostaatti kuitenkin säätää lämmitysvastusta jolloin voi kulutus olla paljon vähemmänkin, ainoastaan vain puhallin kuluttaa sähköä, jos tilan lämpötila on saavutettu mihin puhalletaan.

• jussivaa

Huoneesi kylmyyden syy saattaa olla lattian ja seinä raosta tai ikkunan puitteista tuleva veto. Veto lattian ja seinän välisestä raosta on tosi paha viilentäjä koska kun kylmä ilma viheltää raosta sisälle niin samalla se jäähdyttää rakenteet ympärillään ja kun sinne ei yleensä lämmitys yllä kun se on alhaalla ja lämmin ilma pyrkii ylös niin ne kylmät rakenteet toimivat kuin päinvastainen lämpöpatteri.

Sinuna menisin seinän ja lattian välisen raon koko huoneessa kauttaaltaan läpi kädellä koettaen että tuntuuko vetoa eli kylmää tuulta. Jos tuntuu niin kehottaisin ottamaan lattialistan pois ja tukkimaan tuon raon. Paras tuke on ehkä uretaanivaahto jonka varmaan joku voi sulle vetaista sinne lattianrakoon jos et itse osaa. Pullo ei ole kallis, jotain 7 euroa ja varmaan riittää yhden huoneen rakojen täyttämiseen. Sama olisi syytä tehdä ikkunan ympäristön suhteen eli jos kädellä koettaen tuntuu jossain kohdassa kylmää tuulta niin siinä on rako josta kylmä ilma puhaltaa sisälle. Jos et itse halua ja kykene tehdä tuota perin helppoa perustivvistystä niin pyydä joku rakennusihminen käymään niin hän tekee sen varmaan edullisesti. Joka tapauksessa lämmittimesi käyttöhinta on aika kova kuukausitasolla.

Jos ei tuo seinän ja lattian sekä ikkunan puitteiden rakojen tiivistys auta plus tietenkin oven alaosa ja ikkunat muutenkin pitää tarkistaa ja laittaa ikkunatiivistettä ikkunan väliin, niin sitten sulla on huoneessasi muuten huono eristys esimerkiksi seinissä tai katossa. Kädellä kokeilemalla huomaa yleensä helposti missä on kylmempi kohta josta kylmä tulee sisään.

Toivottavasti löydät huoneesi kylmyyteen näillä keinoin ainakin vähän helpotusta. Itse tiivistin yhden huoneen lattian ja seinänväliset raot uretaanilla ja vaikutus oli selvä. Vedon logiikka on tässä tärkein juttu eli se että kylmä ilma sisään virratessaan jäähdyttää ympäröivät rakneteet jotka toimivat päinvastoin kuin lämpöpatteri.

• nm hm

Oletetaan, että tarkoitat että paljonko tuo vie keskimäärin (koska päällä ollessaan tuo varmaan vie ilmoitetun 2000W, ellei siinä ole jotain PTC-vastuselementtiä kuten autolämmittimissä usein, jolloin vie tuon 2000W vain kylmänä, kuumana vähemmän).

Sähkölaitoksilta taitaa saada vuokrattua kulutusmittaria, ja ainakin Lidl myös möi sellaista joku aika sitten, varmaan saa jopa rautakaupoistakin?

Ja sähkönkulutukseen tietysti vaikuttaa termostaatin asento ja kämpän lämpöhäviöt. Kesällä ei vie ehkä yhtään, vetoisessa talossa vetoisessa nurkassa pakkasella termari isolla voi olla päällä koko ajan, eli vie 48kWh/vuorokausi, eli maksimi mitä tuo voi maksaa on vajaan vitosen/vuorokausi.

• max 5€/vrk

Teho on 2000W, eli 2kW. Kun se on tunnin päällä niin se kuluttaa maksimissaan 2kWh. Sähkö maksaa jotain 10 senttiä per kWh, eli lämmittimen kulutus on jotain 0-20 senttiä per tunti.

Laiteessahan on termostaatti, eli se lopettaa lämmittämästä, kun asetettu lämpötila on saavutettu. Lämmitysjaksojen pituus ja määrä riippuu tietysti siitä että paljonko on lämmitystarve, joka taas riippuu sisälämpötilasta, ulkolämpötilasta ja rakenteiden eristävyydestä.

Tämän tarkempaa vastausta sinulle ei voi antaa kukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1598
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1119
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1010
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      939
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      866
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      46
      838
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      788
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe