Lääkityksen lopettaminen

Olen joutunut vuosia syömään Sepram 40 mg masennuslääkettä, tarvittaessa (joka päivä) Alprox 0,25 mg ja Zopinox yöksi tarvittaessa (joka yö). Lisäksi lääkelistaani on kuulunut useita kolmio-lääkkeitä neurologisen sairauteni vuoksi.
Maksa-arvoja seurattiin erään piikki-lääkityksen vuoksi.
Käytin myös alkoholia ajattelematta lääkkeiden ja alkoholin yhteisvaikutusta.
Yllättäen Alat-arvo oli 900 ja neurologi laittoi minut ea:n kautta sisätauti-osastolle "pultsari"hoitoon.
Silloin lopettettiin kuin seinään kaikki lääkitys (lukuun ottamatta verenpainelääkkeitä).
Lopetin säikähtäneenä myös alkoholin käytön täysin.
Se, mikä muodostui SUUREKSI ONGELMAKSI, oli PSYYKKENI SIETOKYKY!
Ymmärrän kyllä, miksi Sepram lopetettiin (voi aiheuttaa maksavaurioita), mutta miksi sitä ei lopetettu vähentämällä, niin kuin kuuluisi?
Kun kotiuduin (3 vrk sairaalassa) oli seuraava kontrolli-aikani neurologille siirretty lähelle joulua, sisätauti-osastolla hän ei käynyt?
Yhdet maksakokeet otettiin parin viikon päästä, kaikki oli normalisoitunut eli ei uusia aikoja sisätautilääkärille.
MUTTA KAIKKI LÄÄKITYSTEN LOPETTAMISESTA AIHEUTUNEET VAKAVAT HENKISET KÄRSIMYKSET SOTKIVAT ELÄMÄNI.
Nyt elän mieheni kanssa avioeron harkinta-aikaa - yhdessä. Taidamme jättää koko asian seisomaan. Hän sentään ymmärsi, miksi raivosin, miksi itkin, miksi pelkäsin, miksi mielialani ailahteli reunasta reunaan.
Tapahtuneesta on pari kuukautta ja sen jälkeen tapahtui kaikki sekava.
Nyt olen selvinnyt "vieroituksesta" hengissä, mutta katkerana.
Luottamus lääkäreihin on mennyt täysin.
Vieläkin olen epävarma, mitä tulen neurologilleni sanomaan? Neurologinen sairauteni vaatii hoitoa ja lääkitystä. Nyt olen ilman, vaikka sainkin terveyskeskuksesta Oxamin 15 mg x 2 reseptin, sillä muuten en olisi selvinnyt. Nyt syön puolittamalla annosta, sillä en halua taas joutua neurologin silmätikuksi.
Missä on lääkäreiden vastuu!!! He määräävät tolkuttomasti lääkkeitä, tietävät, että olen käyttänyt toisinaan myös alkoholia, sitten LOPETTAVAT KAIKEN ja jättävät potilaan yksin!!!
2180
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

sairaalassa vaihdetaan lääkitystä niin edellinen lopetetaan seinään ja uusi tilalle. Sama jos lopetetaan lääkitys, niin seinään koska on "turvaverkko" ympärillä. Niin se vaan menee. :(

Äänestä

Kyllä on ihmeellistä, että noin seinään lopetetaan lääkitys. Kyllä kaikkien lääkäreiden pitäisi tietää, että useimmat lääkitykset lopetetaan vähitellen annosta pienentämällä. Minä itsekseni lopettelin vähän liian nopeasti, ja enhän meinannut tolpillani pysyä. Lääkäri ymmärsi heti mistä on kyse, ja käski aloittaa uudelleen pienellä annoksella lääkkeen, jotta näitä vieroitusoireita ei tulisi.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Miksi maksa::: kirjoitti:

Olen joutunut vuosia syömään Sepram 40 mg masennuslääkettä, tarvittaessa (joka päivä) Alprox 0,25 mg ja Zopinox yöksi tarvittaessa (joka yö). Lisäksi lääkelistaani on kuulunut useita kolmio-lääkkeitä neurologisen sairauteni vuoksi.
Maksa-arvoja seurattiin erään piikki-lääkityksen vuoksi.
Käytin myös alkoholia ajattelematta lääkkeiden ja alkoholin yhteisvaikutusta.
Yllättäen Alat-arvo oli 900 ja neurologi laittoi minut ea:n kautta sisätauti-osastolle "pultsari"hoitoon.
Silloin lopettettiin kuin seinään kaikki lääkitys (lukuun ottamatta verenpainelääkkeitä).
Lopetin säikähtäneenä myös alkoholin käytön täysin.
Se, mikä muodostui SUUREKSI ONGELMAKSI, oli PSYYKKENI SIETOKYKY!
Ymmärrän kyllä, miksi Sepram lopetettiin (voi aiheuttaa maksavaurioita), mutta miksi sitä ei lopetettu vähentämällä, niin kuin kuuluisi?
Kun kotiuduin (3 vrk sairaalassa) oli seuraava kontrolli-aikani neurologille siirretty lähelle joulua, sisätauti-osastolla hän ei käynyt?
Yhdet maksakokeet otettiin parin viikon päästä, kaikki oli normalisoitunut eli ei uusia aikoja sisätautilääkärille.
MUTTA KAIKKI LÄÄKITYSTEN LOPETTAMISESTA AIHEUTUNEET VAKAVAT HENKISET KÄRSIMYKSET SOTKIVAT ELÄMÄNI.
Nyt elän mieheni kanssa avioeron harkinta-aikaa - yhdessä. Taidamme jättää koko asian seisomaan. Hän sentään ymmärsi, miksi raivosin, miksi itkin, miksi pelkäsin, miksi mielialani ailahteli reunasta reunaan.
Tapahtuneesta on pari kuukautta ja sen jälkeen tapahtui kaikki sekava.
Nyt olen selvinnyt "vieroituksesta" hengissä, mutta katkerana.
Luottamus lääkäreihin on mennyt täysin.
Vieläkin olen epävarma, mitä tulen neurologilleni sanomaan? Neurologinen sairauteni vaatii hoitoa ja lääkitystä. Nyt olen ilman, vaikka sainkin terveyskeskuksesta Oxamin 15 mg x 2 reseptin, sillä muuten en olisi selvinnyt. Nyt syön puolittamalla annosta, sillä en halua taas joutua neurologin silmätikuksi.
Missä on lääkäreiden vastuu!!! He määräävät tolkuttomasti lääkkeitä, tietävät, että olen käyttänyt toisinaan myös alkoholia, sitten LOPETTAVAT KAIKEN ja jättävät potilaan yksin!!!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu